Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 7791 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390  Następna
Autor Wiadomość
#7701 PostWysłany: 02 Lut 2021 19:20 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6676
HON fly4free
sebadtian1515 napisał(a):
jak dużo czasu ma linia lotnicza na odpowiedz na wniosek o odszkodowanie? Jest jakiś termin, po którym brak odpowiedzi oznacza, że linia lotnicza zgadza się z wnioskiem? .

Teoretycznie powinni odpowiedzieć w ciągu 30 dni,jednak brak odpowiedzi nie jest równoznaczny z tym,że przewoźnik akceptuje wniosek.Zazwyczaj dochodzenie tego typu roszczeń odbywa się sądownie a wynik jest znany po ostatecznym wyroku w danej sprawie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7702 PostWysłany: 15 Lut 2021 19:39 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1882
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Odwołanie lotu z tak zwanej przyczyny covidowej, a w rzeczywistości decyzji biznesowej nie stanowi nadzwyczajnej okoliczności.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
miriam uważa post za pomocny.
 
 
#7703 PostWysłany: 19 Lut 2021 16:16 

Rejestracja: 16 Mar 2016
Posty: 11
Na wstepie prosze o brak komentarzy co do opoznionej reakcji ;P
16.06.2018 mialam zaplanowany powrot z Korfu do Warszawy, lot opoznil sie o ponad 3 h (z powodu braku samolotu - nie bylo tu zadnych nadzwyczajnych okolicznosci). Po dlugich dyskusjach z smallplanet zgodzilismy sie na 250 euro odszkodowania od osoby (2 os). Zwrot mialam dostac w ciagu 13 tyg - ale w tym czasie linia oglosila upadlosc. Probowalam dowiedziec sie czy Itaka, (z ktora wylatywalam) pomoze, ale umyli rece. Wiem ze minelo sporo czasu, ale myslicie ze jest jeszcze szansa na uzyskanie odszkodowania? I jak to zrobic, jestem zupelnie zielona w temacie...
Góra
 Relacje PM off  
 
#7704 PostWysłany: 19 Lut 2021 16:33 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 6200
platynowy
Myślę, że nie ma.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#7705 PostWysłany: 19 Lut 2021 19:06 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1882
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
MarlaMarzy napisał(a):
Na wstepie prosze o brak komentarzy co do opoznionej reakcji ;P
16.06.2018 mialam zaplanowany powrot z Korfu do Warszawy, lot opoznil sie o ponad 3 h (z powodu braku samolotu - nie bylo tu zadnych nadzwyczajnych okolicznosci). Po dlugich dyskusjach z smallplanet zgodzilismy sie na 250 euro odszkodowania od osoby (2 os). Zwrot mialam dostac w ciagu 13 tyg - ale w tym czasie linia oglosila upadlosc. Probowalam dowiedziec sie czy Itaka, (z ktora wylatywalam) pomoze, ale umyli rece. Wiem ze minelo sporo czasu, ale myslicie ze jest jeszcze szansa na uzyskanie odszkodowania? I jak to zrobic, jestem zupelnie zielona w temacie...


Najlepszym rozwiązaniem jest zapomnieć, sprawa jest zakończona i nie zobaczysz jednego centa z tych pieniędzy.

Ogólnie rzecz ujmując wasz interes leży w waszych rękach. Uleganie obietnicom zapłaty to zazwyczaj gra na czas, na zapomnienie, na nic więcej. Trzymać należy się terminów wynikających z ustawy, to jest 30 dni na odpowiedź + 14 na zapłatę.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
marek2011 lubi ten post.
 
 
#7706 PostWysłany: 19 Lut 2021 22:15 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 1595
złoty
@ansbach1 Czyli jak Ryan nie odpowiedział na roszczenie o EU261 od 04. 01. 2020 2021 a na czacie i infolinii twierdzą, że są zawaleni robotą i, że mam dalej czekać bo "rozpatrują"?


Ostatnio edytowany przez Chupacabra, 19 Lut 2021 23:30, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#7707 PostWysłany: 19 Lut 2021 23:22 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1882
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
2020?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7708 PostWysłany: 19 Lut 2021 23:30 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 1595
złoty
Błąd... 2021
Góra
 Relacje PM off  
 
#7709 PostWysłany: 20 Lut 2021 01:00 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1882
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Nie musisz czekać, to czy czekasz zależy tylko od Ciebie. Roszczenie o odszkodowanie jest wymagalne po 30 dniach od daty doręczenia reklamacji. Nie ma zmiłuj.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7710 PostWysłany: 20 Lut 2021 11:27 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 1595
złoty
A jak wygląda sprawa pozwu w przypadku biletów dla niepełnoletnich dzieci? Na jednej rezerwacji rodzina 2 x dorosły (rodzice) i 2 x dziecko. Wszystkie bilety opłacone w całości przez jednego z rodziców. Cztery osobne pozwy?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7711 PostWysłany: 20 Lut 2021 14:49 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1882
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Chcesz cztery osobne mogą być osobne, chcesz jeden może być jeden. Pomiędzy pasażerami istnieje współuczestnictwo formalne, no chyba że leciałeś z/do Gdańska :P
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7712 PostWysłany: 20 Lut 2021 16:36 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 1595
złoty
To pozwala na wniesienie jednego pozwu, ale nie czyni z czterech pasażerów jednej strony, więc pytanie co na to, sędzia?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7713 PostWysłany: 20 Lut 2021 20:20 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1882
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Nie rozumiem w czym problem?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7714 PostWysłany: 05 Mar 2021 01:55 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1882
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Czy ktoś mógłby wyjaśnić różnicę pomiędzy PNR a numerem biletu elektronicznego? Bilet wystawiony został przez jednego przewoźnika. Lot był realizowany przez trzech przewoźników i każdy nadał mu swój PNR, ale numer biletu był taki sam. Bilet kupiony przez OTA. Czy lot został objęty jedna rezerwacją? Czy rezerwując loty u kilku przewoźników Pnr może być taki sam?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7715 PostWysłany: 05 Mar 2021 09:48 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 1595
złoty
@ansbach1 Przewoźnicy wykorzystują różne systemy rezerwacyjne i z tego powodu są różne nr. PNR.
https://en.wikipedia.org/wiki/Airline_reservations_system
Góra
 Relacje PM off
DMW uważa post za pomocny.
 
 
#7716 PostWysłany: 05 Mar 2021 11:28 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 4323
złoty
ansbach1 napisał(a):
Czy lot został objęty jedna rezerwacją? Tak
Czy rezerwując loty u kilku przewoźników Pnr może być taki sam? Może być taki sam, mogą być różne dla każdej lub niektórych linii, skąd to się bierze wyjaśnił @Chupacabra. Często jest także sytuacja, w której na danym PNR widać tylko część jakieś bardziej złożonej trasy objętej biletem, w szczególności, gdy wykorzystano np. interlinie między przewoźnikami itp
Góra
 Relacje PM off  
 
#7717 PostWysłany: 05 Mar 2021 15:19 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1882
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
@Chupacabra @marek2011

Czy jest sposób, aby sprawdzić jaki system wykorzystuje dany przewoźnik?

Istota zagadnienia sprowadza się do następującej sytuacji: pasażer dysponuje jednym numerem biletu, a trzema numerami rezerwacji dla każdej z trzech linii. To prowadzi do twierdzenia przewoźnika, że lot nie był objęty jedną rezerwacją (nie był lotem łączonym), bo są trzy numery, chociaż rozporządzenie wprost wskazuje na bilet jako dowód posiadania rezerwacji (tutaj jeden bilet). Inną sprawą jest wystawiający bilet. Skoro bilet kupiony jest przez OTA to ono jest wystawiającym, ale jak zweryfikować czy jest autoryzowanym przedstawicielem linii lotniczej.

Bilet jest na numerze linii C. Lot wykonywany jest przez linię A-B-C. Linia A twierdzi, że loty były odrębne i nie zostały wystawione przez autoryzowanego przedstawiciela. Pasażer związany jest umową z linią C, ale skoro na tym bilecie ma inne odcinki to linie A i B wykonują lot w imieniu C i każda z tych linii jest obsługującym przewoźnikiem, ponieważ działają w imieniu linii C, która ma umowę z pasażerem. Sprawa opiera się o C-502/18 oraz C-367/20 i odpowiedzialność obsługującego przewoźnika, który nie wykonał lotu będącego przyczyną opóźnienia.

Ps. Sporo jest zagadnień, które nie są opisane i wyjaśnione, dlatego sądy mają kłopot ze zrozumieniem pewnych terminów.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7718 PostWysłany: 10 Mar 2021 15:33 

Rejestracja: 04 Gru 2018
Posty: 5
jarnold napisał(a):
Cześć
13.09.2018 leciałem linią Travel Service, lot opóźniony o 9 godzin (TVP7454). Wg prawa przysługiwało mi 400Euro odszkodowania x 2 osoby.
Zgodnie z poradnikiem formowym:
1. Złożyłem reklamację.
2. Dostałem odpowiedź - linia nie przyznaje się ale oferują 200euro rekompensaty.
3. Złożyłem skargę do ULC. Brak odpowiedzi.

Wiedziałem że trzeba długo czekać na odpowiedź z ULC więc mało się tym interesowałem. Aktualnie widze że do ULC skarg się nie składa i to nic nie da.
Skoro tak to chciałem oddać swoją sprawę do pośrednika ale okazało się że czas na reklamację skrócił się do jednego rok z dwóch lat i teraz już nikt nie zajmie się tą sprawą.

Czy w związku z tym mam jeszcze jakieś szanse na uzyskanie odszkodowania?


Cześć
Chciałbym podsumować moja skargę.
W dniu 2 listopada 2020 dostałem informację o wszczęciu postępowania przez ULC.
24 listopada informacja od travel service o przeznaniu 2x400 euro i prośba o numery konta.
9 luty - ULC powiadamia o zebraniu materiału dowodowego
5 marca - decyzja ULC że przysługuje nam odszkodowania a do tego nałożeniu 2x1000 zł kary dla travel service za nie wypłacenie odkoszodowania do czasu tej decyzji.
10 marca Travel service przelewa nam pieniądze.

I tu po minięciu 909 dni co stanowi 2 lata, 5 miesięcy i 27 dni od opóźnionego 9h lotu ta historia kończy się szczęśliwie.

W moim wypadku wystarczyło czekać.

Dziekuje wszystkim zaangażowanym.
Góra
 Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
 
 
#7719 PostWysłany: 17 Mar 2021 11:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 8409
HON fly4free
Automatyczna wypłata odszkodowania za odwołany lot. Rozwiązanie dostępne na kolejnych rynkach.
https://www.cashless.pl/9611-blink-odwolanie-lotu
Góra
 Relacje PM off  
 
#7720 PostWysłany: 17 Mar 2021 12:11 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1882
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Po 17 latach od wejścia w życie Rozporządzenia 261/2004 przeważająca część pasażerów nie wie, że za odwołany czy opóźniony lot odszkodowanie przysługuje czy mają jakiekolwiek inne prawa.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
 [ 7791 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], Google Adsense [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group