Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#6921 PostWysłany: 13 Wrz 2019 17:46 

Rejestracja: 13 Wrz 2019
Posty: 5
Odwołany lot PLL LOT o numerze LO012 w dniu 22.10.2018 z EWR->WAW, przerzucono na JFK, w efekcie czego w miejsce docelowe dotarłem z ponad 5h opóźnieniem.
Lot odrzucił reklamację zasłaniając się problemami technicznymi z silnikami Rolls-Royce'a i wystąpieniem "nadzwyczajnych okoliczności".

Pytanie, co dalej? Znacie firmę/kancelarię, która podjęłaby się prowadzenia sprawy? Jak potoczyły się reklamacje w podobnych sytuacjach?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
City break na Malcie za 909 PLN. Loty z Katowic i 5 nocy w hotelu dla pełnoletnich City break na Malcie za 909 PLN. Loty z Katowic i 5 nocy w hotelu dla pełnoletnich
Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa
#6922 PostWysłany: 13 Wrz 2019 17:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
google.pl
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6923 PostWysłany: 13 Wrz 2019 18:11 

Rejestracja: 13 Wrz 2019
Posty: 5
becek

Już dawno odrobiłem zadanie domowe (https://flight.claimcompanies.com/best https://wszedobylscy.com/rekompensata-za-opozniony-lot/ itp.)
Może doprecyzuję. Z opinii na tym forum wynika, że popularne firmy typu ACB, AH itp. jeśli tylko sprawa jest trudniejsza lub nie zleci się im prowadzenie sprawy od początku, to nie podejmują się jej prowadzenia, zasłaniając się "opiniami działu prawnego".

Na marginesie, powołanie się na sprawy Friederike Wallentin-Hermann, Denise McDonagh, czy opinię Eleanor Sharpston nie zmieniło zdania PLL LOT. Możliwe, że dlatego, że nie było to pismo prawne.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 13 Wrz 2019 19:07, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6924 PostWysłany: 13 Wrz 2019 23:13 

Rejestracja: 12 Wrz 2019
Posty: 3
Witam. Mam do was pytanie. Lot wg mnie i wg strony flightware.com opozniony. Lot na trasie Wrocław -Antalya dnia 8.06.2019 linia EnterAir wg planów czas przylotu 20 czasu polskiego. Samolot wylądował wg flightware.com 23.05 ja również mam filmiki nagrane jak jest 22.00 a my jesteśmy jeszcze w powietrzu. Faktycznie drzwi zostały otwarte 23.07 również mam filmiki jak ludzie zaczynają wychodzić.
Opisałem całą sytuację do Entera odpisali ze samolot wyladowal o 22.55 i że im przykro i takie tam... Czy w powyższej sytuacji jest jeszcze jakaś szansa na uzyskanie odszkodowania. Łącznie leciało na 13 osób więc jest o co walczyć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6925 PostWysłany: 13 Wrz 2019 23:18 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 13 Wrz 2019 23:17 --

athril napisał(a):
Odwołany lot PLL LOT o numerze LO012 w dniu 22.10.2018 z EWR->WAW, przerzucono na JFK, w efekcie czego w miejsce docelowe dotarłem z ponad 5h opóźnieniem.
Lot odrzucił reklamację zasłaniając się problemami technicznymi z silnikami Rolls-Royce'a i wystąpieniem "nadzwyczajnych okoliczności".

Pytanie, co dalej? Znacie firmę/kancelarię, która podjęłaby się prowadzenia sprawy? Jak potoczyły się reklamacje w podobnych sytuacjach?


Czy możesz wyjaśnić na czym polegało przerzucenie lotu i opóźnienie w porcie docelowym, którym był Warszawa? Zamiast z EWR leciałeś z JFK?

-- 13 Wrz 2019 23:18 --

jakub_enter napisał(a):
Witam. Mam do was pytanie. Lot wg mnie i wg strony flightware.com opozniony. Lot na trasie Wrocław -Antalya dnia 8.06.2019 linia EnterAir wg planów czas przylotu 20 czasu polskiego. Samolot wylądował wg flightware.com 23.05 ja również mam filmiki nagrane jak jest 22.00 a my jesteśmy jeszcze w powietrzu. Faktycznie drzwi zostały otwarte 23.07 również mam filmiki jak ludzie zaczynają wychodzić.
Opisałem całą sytuację do Entera odpisali ze samolot wyladowal o 22.55 i że im przykro i takie tam... Czy w powyższej sytuacji jest jeszcze jakaś szansa na uzyskanie odszkodowania. Łącznie leciało na 13 osób więc jest o co walczyć.


A mógłbyś podać nr lotu? I planowaną godzinę przylotu?
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez ansbach1, 13 Wrz 2019 23:24, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6926 PostWysłany: 13 Wrz 2019 23:18 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1815
niebieski
@jakub_enter Urząd Lotnictwa Cywilnego będzie w stanie ustalić dokładną godzinę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6927 PostWysłany: 13 Wrz 2019 23:38 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
ULC? ULC nie rozpatruje skarg, po drugie lądowanie było w Turcji, czym innym jest landed, a czym innym arrived. Pisałbym do lotniska i zbadał przyczynę opóźnienia.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6928 PostWysłany: 13 Wrz 2019 23:52 

Rejestracja: 12 Wrz 2019
Posty: 3
A mógłbyś podać nr lotu? I planowaną godzinę przylotu?[/quote]

Lot ENT7057 DNIA 08.06.2019
Planowana data wylotu to 16.05 czasu polskiego
Planowana data ladowania to 20.00 czasu lokalnego w Turcji.

Przyczyną opóźnienia była usterka techniczna "wyciek paliwa lub usterka układu paliwowego". Tak przekazał nam kapitan podczas lotu. Przyleciał po nas samolot z Warszawy.
Góra
 Profil Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
 
      
#6929 PostWysłany: 14 Wrz 2019 00:06 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Odszkodowanie się należy, wszelkie portale wskazują czas lądowania, a tym bardziej przylotu, a tym bardziej otwarcia drzwi po 3 h. Enter nie wypłaci odszkodowania dobrowolnie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6930 PostWysłany: 14 Wrz 2019 19:36 

Rejestracja: 12 Wrz 2019
Posty: 3
Czyli pozostaje walka w sądzie? Czy jest jeszcze jakaś szansa przez złożenie odwołania i przesłania im dowodów w postaci nagranych filmów i screenów ż portali lotniczych? Czy pisać już do ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6931 PostWysłany: 14 Wrz 2019 20:01 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
1. Tak
2. Nie
3. Nie
Góra
 Profil Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
 
      
#6932 PostWysłany: 15 Wrz 2019 10:53 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Forumowicze, o doświadczeniach z Enter mogę coś powiedzieć. Nie spotkałem się z sytuacja, aby komukolwiek wypłacili odszkodowanie w pełnej wysokości, albo proponują mniej, albo nic. To jest ich model biznesowy. W odpowiedziach wskazują nadzwyczajną okoliczność, a w sprzeciwie do sądu, ani słowa o tym, tylko poruszają kwestię miarkowania odszkodowania i konieczność załączenia dowodu zapłaty. Nie muszę pisac, że sądy zasadzają odszkodowanie i koszty. Do ULC skargę napisać mógł każdy, ale nie każdy wiedział. Z sądem jest podobnie, choć nie każdy wie jak to zrobić i dlatego Enter odmawia. Wasza nadzieja, że zmienia zdanie, bo napiszecie, że to jest wezwanie do zapłaty jest naiwna, jak kobiety podkladajacej chrust pod stos Jana Husa... Waszej reklamacji nie analizuje specjalista tylko osoba, której zadaniem jest przygotowanie odpowiedzi podstawienie danych do wzoru pod konkretnego pasażera i wysłanie listu. Decyzja zapadła na górze. Jeśli się nie podoba to jest sąd, NIE MA SKARG ULC.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#6933 PostWysłany: 15 Wrz 2019 15:30 

Rejestracja: 15 Wrz 2019
Posty: 3
Witam, mam pytanie odnośnie lotu łączonego z firmą KLM.

Trochę już latam i to było moje pierwsze doświadczenie z holenderskim przewoźnikiem w dodatku najgorsze do tej pory.
Był to lot powrotny z Ibizy do Berlina z przesiadką w Amsterdamie a cała rozpiska powinna przebiegać następująco:

Ibiza 17:20 -> Amsterdam 19:55 (KLM)

Przesiadka 50min

Amsterdam 20:45 -> Berlin 22:00 (KLM)

Sytuacja uległa zmianie po dotarciu na lotnisko, dostaliśmy informację SMS'em że nasz lot będzie opóźniony o 40 min i że wylecimy o 18:00, zaczął się stres że całą noc spędzimy w Amsterdamie, gdyż był to ostatni lot do Berlina tego dnia i niemożliwym wydawała się przesiadka w 10 minut. Finalnie samolot wystartował 18:20, godzinę później niż było w planie, nadrobił trochę w powietrzu i byliśmy 20:40 na miejscu, gdzie dostaliśmy informacje że lot do Berlina jest chwile opóźniony i załoga kazała nam biec. Udało się, happy end, w ostatniej chwili wbiegliśmy na boarding i zeszły z nas wszystkie emocje, cieszylismy się ze uda sie dotrzec na miejsce.
Dotarliśmy do Berlina z opóźnieniem, czekamy na bagaż znowu zestresowani że nie zdążymy na opłaconego już busa do Szczecina, czas mija i dostajemy SMS że niestety nasz bagaż nie został załadowany na pokład samolotu do Berlina. Nie zdążyliśmy nawet tego zgłosić na lotnisku, bo lada chwila odjeżdżał ostatni bus z rozkładu.

Podsumowując lot opóźniony o godzinę, masa stresu związana z przesiadką i do tego zgubiony bagaż który w zasadzie nie wiem czy został na Ibizie czy jest w Amsterdamie czy wgl załadowali go gdzieś indziej.

Wiem że ludzie na tym forum przeżywają gorsze sytuacje i moja wydaje się błaha aczkolwiek czytałem gdzieś że bardzo mały % Polaków zgłasza takie sytuacje a ma do tego prawo i nawet powinno to zrobić.
Kończąc, czy w tej sytuacji powinienem lub mogę ubiegać się o jakąś rekompensatę? Taki mamy klimat w naszym pięknym kraju że rodziny spędzają dziś czas razem przy niedzieli a ja nie mam czystych gaci, podstawowych kosmetyków i dużej części garderoby :lol: I w zasadzie nie mam gdzie dziś tego kupić.

Warto tu się o coś starać czy czekać aż doślą walizkę i zapomnieć o sprawie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6934 PostWysłany: 15 Wrz 2019 15:35 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3524
srebrny
ale to caly dobytek zabrales ze soba na wakacje do walizki ze nie masz w domu czystej bielizny?
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#6935 PostWysłany: 15 Wrz 2019 15:54 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Cytuj:
Nie zdążyliśmy nawet tego zgłosić na lotnisku,

Ale w ogóle gdzieś zgłosiłeś?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6936 PostWysłany: 15 Wrz 2019 16:07 

Rejestracja: 15 Wrz 2019
Posty: 3
Up1. Wiadomo że coś się tam znajdzie, kwestia tego że wszystkie najlepsze ciuchy mam w tej walizce.

Up2. Zgłoszone w KLM, w trakcie powrotu busem, sprawa w toku
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6937 PostWysłany: 15 Wrz 2019 16:27 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 274
niebieski
"gaciami" lui viton chodzisz w domu?


wrociles do domu wiec zakupy nie zrobisz na koszt linii

a postem dramatyzujesz jakmy swiat ci sie zawalil
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6938 PostWysłany: 15 Wrz 2019 16:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2013
Posty: 1386
niebieski
Z jednej strony cieszę się, że są tak szczerzy i bezpośredni, ale z drugiej strony...

ja pie..nię - w jakim kraju ja mieszkam. Od kwietnia do sierpnia rzecznik nie zrobił sobie zespołu, więc pewnie wszystkie zgłoszenia leżą w szafie i się przedawnią :lol:

Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Chupacabra lubi ten post.
 
      
#6939 PostWysłany: 15 Wrz 2019 18:59 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
W jakim kraju? W kraju, w którym obywatele traktują urzędników i aparat biurokratyczny jak podludzi, którym nie należy się podwyżka, premia, bo to urzędnicy. Prym, w tym wiodą dziennikarze, w większości tabloidów, którzy drobną podwyżkę opisują na głównej stronie i miesiącami wałkują, gdy urzędnicy pojadą na imprezę do swojego ośrodka, bo przecież to za nasze - powie wąsaty Janusz. Urząd jest w Warszawie, gdzie średnia to bliżej 5 000 brutto, a na dzień dobry w takim ULC dostaniesz pewnie do 3 000. Każdy woli więcej zarabiać, więc pójdzie do korporacji lub prywatnej firmy. Pracy pewnie jest od groma i nikt nie chce za takie pieniądze pracować, a proces rekrutacji jest tak nieżyciowy, że jak ktoś już dostanie pracę...to znajdzie inną w międzyczasie. Podobnie jest z sądami w sekretariatach mają pomiędzy 2-3 tysiące, brakuje ludzi. We Wrocławiu czekam na wysłanie odpisu pozwu od 8 czerwca (sic!). W Warszawie trwa to jedynie miesiąc. Miesiąc, żeby włożyć do koperty nakaz i wysłać. Nie ma komu pracować, dlatego jak kolejnym razem oburzymy się, że urzędasom przewraca się w głowach, bo chcą podwyżkę to przypomnij sobie ten screen.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
DMW lubi ten post.
 
      
#6940 PostWysłany: 15 Wrz 2019 19:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Michał Nadarzyński napisał(a):
Kończąc, czy w tej sytuacji powinienem lub mogę ubiegać się o jakąś rekompensatę? [...]
Warto tu się o coś starać czy czekać aż doślą walizkę i zapomnieć o sprawie?


Umowa została wykonana nienależycie, więc ubiegać się możesz, choć nie ma co liczyć na to, że KLM po dobroci cokolwiek wypłaci. Można by też żądać zwrotu niezbędnych wydatków, jeśli masz na to potwierdzenie, ale linie lotnicze w sytuacjach powrotu do miejsca pierwszego wylotu(do domu) nie chcą nawet ich ponosić.

manyaky napisał(a):
Z jednej strony cieszę się, że są tak szczerzy i bezpośredni, ale z drugiej strony...
ja pie..nię - w jakim kraju ja mieszkam. Od kwietnia do sierpnia rzecznik nie zrobił sobie zespołu, więc pewnie wszystkie zgłoszenia leżą w szafie i się przedawnią :lol:


Zgłoszenia są rozpatrywane, a postępowania się toczą, choć z opóźnieniem i niedopełnieniem terminu ustawowych 90 dni. Generalnie, jeśli ktoś chciałby przedłużyć sobie termin za pomocą postępowania przed Rzecznikiem, to lepiej tego nie próbować robić z jeszcze innych względów.
Nie ma pieniędzy - nie ma zespołu - jak wyżej wskazał ansbach.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group