Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#6081 PostWysłany: 10 Sty 2019 18:33 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3225
srebrny
@_Grzegorz_Grzegorz
Nie spotkałem się z przypadkiem opisanym na tym forum aby przewoźnik zmienił swoje zdanie odnośnie odmowy odszkodowania po odwołaniu się od decyzji.
Moim zdaniem szkoda czasu na wdawanie się w polemikę - jeśli nie zgadzasz się z decyzją to lepiej napisać od razu do ULC.

@cindy
W serwisach typu flightradar, czy flightaware można sprawdzić godzinę lądowania. Dla decyzji o odszkodowaniu wiążący jest "gate time" - późniejszy niż godzina lądowania. Takie informacje ale tylko dla niektórych lotnisk są dostępne na https://www.flightstats.com/v2
Niemniej ULC ma dużo większe możliwości sprawdzenia tych danych i nie musisz ich podawać.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wakacje na Azorach za 2598 PLN. Loty z Warszawy + hotel ze śniadaniami Wakacje na Azorach za 2598 PLN. Loty z Warszawy + hotel ze śniadaniami
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
#6082 PostWysłany: 10 Sty 2019 19:16 

Rejestracja: 06 Lip 2015
Posty: 113
Osobiście mogę Ci dać przykład, że Laudamotion zmieniła zdanie po dwóch emailach. Sprawa dotyczyła zmiany lotu i dyskusja była odnośnie terminu powiadomienia o zmianie. Moim zdaniem nic się nie traci próbując, szczególnie jak nie ma metnego tłumaczenia tylko ściśle z powodu czasu, który jest dostępny do sprawdzenia.
ULC nie mówię nie ale czasem warto spróbować a nie po pierwszej odpowiedzi dać do nich.
Góra
 Profil Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
      
#6083 PostWysłany: 10 Sty 2019 21:44 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2871
złoty
Raz odbijałem ping-ponga z United trzykrotnie i wydusiłem 600EUR.
1. "I must respectfully decline your request for cash compensation."
2. "We have again reviewed your request for cash compensation and found that we complied with all the applicable regulations at the time of your flight.Please know that our legal department carefully reviews each of these matters with our system and technical operations groups to ensure we are in full compliance with the appropriate legal standards. Although the cause of the irregularity was extraordinary and unable to be avoided, we did what we could to minimize it, and have nothing further to advise at this point."
3. "We appreciate your patience while we reviewed the circumstances surrounding the disruption in your travel plans. United Airlines has determined that, in this case, monetary compensation of EUR600.00 under European Union Regulation EC261/2004 is applicable."
:lol:
Góra
 Profil Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
      
#6084 PostWysłany: 12 Sty 2019 00:38 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
miriam napisał(a):
@ansbach1 A ja myślałam,że na takie pytanie to jesteś jednym z niewielu,który by znalazł odpowiedź ;) Może @boots zechce. :) Wniosku myślę nikt, mimo braku pewnych danych i czasu jaki upłynął, nie może zabronić złożyć,bardziej chodzi o szanse że rozpatrzą.Druga kwestia to pisząc ULC miałeś chyba na myśli jego brytyjski odpowiednik sądząc po przewoźniku i miejscu odwołania lotu.


Nie chciałbym rozpoczynać kolejnej dyskusji, w której praktyka jest inna od opinii jaką mam. Lot rozpoczął się w Warszawie, tak opóźniony był z Londynu, ale rozdzielanie lotu na odcinki jest sprzeczne z definicją lotu. Uznając, że dzielimy lot, to w sprawie opóźnionego Swissa do Berlina przez Zurich słusznym był pogląd o 250 EUR odszkodowania, należy się 600 EUR. Podobny pogląd mam w sprawie ULC ;) Znamy jedynie imię i nazwisko datę i nr lotu po ośmiu latach.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6085 PostWysłany: 12 Sty 2019 17:43 

Rejestracja: 29 Paź 2018
Posty: 20
cezar1125 napisał(a):
cezar1125 napisał(a):
Ja się zgodziłem na te 200 - tak jak pisałem wyżej. Mają czas na wpłatę do 10 grudnia. Dam znać czy wpłacą. Jak nie to sprawa ląduje w ULC.
Travel Service postanowiło mieć gdzieś swoją własną propozycję "odszkodowania" i w terminie który sami zaproponowali nic nie wypłacili. W związku z tym będę pisał do ULC.
W związku z tym mam pytanie - czy w piśmie do ULC opisywać całą historię pism które wymieniłem z TS i dołączać ich kopie czy po prostu napisać o odszkodowanie za lot taki i owaki, dane pasażerów itp.?
Wysłałem w tamtym tygodniu skargę do ULC, dodatkowo do wiadomości Travel Service. Linia po otrzymaniu pisma obudziła się i wczoraj otrzymałem przelew tych ugodowych 600 euro. Wypłacili dopiero po otrzymaniu "straszaka".
Co teraz robić z tą skargą w ULC - zostawić tak jak jest i czekać, powiadomić ULC że linia wypłaciła cześć kwoty czy są może jakieś inne możliwości?
Góra
 Profil Relacje PM off
mcolussska uważa post za pomocny.
 
      
#6086 PostWysłany: 12 Sty 2019 19:07 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Czy, aby Travel Service nie przysłał dokumentów do podpisania? W podobnej sytuacji LOT przesłał dokumenty, w których rodzice zrzekali się roszczenia, a po roku jeszcze ULC żądał, żeby przesłać osobne pismo, dlatego jeśli tego nie zrobisz to pewnie wkrótce się odezwą. A jeśli Ty już dostałeś pieniądze to napisz wiadomość, bo to jedna sprawa mniej.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6087 PostWysłany: 12 Sty 2019 22:01 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
boots napisał(a):
@ansbach1
Cytuj:
Dla mnie praktyka niezgodna z duchem rozporządzenia.


Nie żartuj. Rozporządzenie wraz z wytycznymi jednoznacznie określa podział odpowiedzialności ze względu na operującego przewoźnika. Duch jest taki sam, jak materia. ;-)


Nie będę wklejał części wyroku polecam przeczytać cały. Obsługujący przewoźnik to nie jest wyłącznie ten, który stricte go wykonuje. TSUE wypowiedział się po raz pierwszy na temat definicji obsługującego przewoźnika, co cieszy :)

http://curia.europa.eu/juris/document/d ... id=8163224
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6088 PostWysłany: 12 Sty 2019 22:25 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Wyrok dotyczy zupełnie innej sytuacji, niż dyskutowana przez nas. Ta, o której dyskutowaliśmy w żadnej mierze nie mieści się w zakresie tego wyroku:
Cytuj:
Pojęcie „obsługującego przewoźnika lotniczego” w rozumieniu rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie (EWG) nr 295/91, a w szczególności jego art. 2 lit. b), należy interpretować w ten sposób, że nie obejmuje ono przewoźnika lotniczego, takiego jak w postępowaniu głównym, który wydzierżawia innemu przewoźnikowi lotniczemu, samolot wraz załogą w ramach umowy załogowej dzierżawy samolotu („wet lease”), ale nie ponosi odpowiedzialności operacyjnej za loty również wówczas, gdy potwierdzenie rezerwacji miejsca w samolocie wydane pasażerom wskazuje, że lot jest wykonywany przez tego pierwszego przewoźnika
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6089 PostWysłany: 12 Sty 2019 23:02 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Nie twierdziłem, że sytuacja jest podobna, bo nie jest, ale w sytuacji gdyby wydzierżawiającym była spółka z poza UE, a tym, który zleca z UE to jaki byłby wyrok? Odszkodowanie, bo choć faktycznie przewoźnik obsługujący jest z poza UE to umowa była z TUI z UE.

Obsługujący przewoźnik nie oznacza wyłącznie tego, który fizycznie to robi tu w ramach dzierżawy, a ten z którym pasażer miał zawartą umowę.

"Wynika z tego, że za obsługującego przewoźnika lotniczego należy uznać przewoźnika, który w ramach swojej działalności w zakresie transportu pasażerskiego podejmuje decyzję o przeprowadzeniu konkretnego lotu, włącznie z ustaleniem jego trasy, a tym samym o stworzeniu dla zainteresowanych oferty przewozu lotniczego. Podjęcie tego rodzaju decyzji oznacza bowiem, że przewoźnik ten ponosi odpowiedzialność za wykonanie tego lotu, w tym między innymi za ewentualne odwołanie lub duże opóźnienia w przylocie."

Ofertę tworzy przewoźnik umowny, lot jest pod jego numerem, niekiedy na lotnisku dowiadujemy się, ze obsługuje go ktoś inny. Faktyczny przewoźnik wykonuje go w imieniu przewoźnika umownego. Owszem nie podejmuje decyzji o przeprowadzeniu lotu, ani nie ustala trasy.

Zwrócono uwagę, że:

Takie rozwiązanie jest poparte celem zapewnienia wysokiego poziomu ochrony pasażerów, wymienionym w motywie 1 rozporządzenia nr 261/2004, ponieważ pozwala zagwarantować, że przewożonym pasażerom zostanie wypłacone odszkodowanie lub udzielone wsparcie bez konieczności uwzględnienia uzgodnień poczynionych przez przewoźnika lotniczego, który zdecydował wykonać sporny lot z innym przewoźnikiem w celu zapewnienia tego lotu.

Odpowiedzialność również przewoźnika umownego uprościłaby całą procedurę.

Poniżej pytanie prejudycjalne z 30 lipca 2018 r.


Czy na przewoźniku wspólnotowym spoczywa obowiązek zapłaty na rzecz pasażera odszkodowania, o którym mowa w art. 3 ust. 5 zdanie drugie rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady1 , w sytuacji, gdy przewoźnik wspólnotowy na podstawie umowy wykonywał pierwszą część lotu z międzylądowaniem na lotnisku w państwie trzecim, skąd w ramach współdzielenia kodu (code sharing) drugą część lotu wykonywał przewoźnik, który nie jest przewoźnikiem wspólnotowym, a do opóźnienia w przylocie na lotnisko docelowe, dłuższego niż trzy godziny, doszło wyłącznie w drugiej części lotu?

http://curia.europa.eu/juris/document/d ... 68691#ctx1

Powyższe pytanie trochę dotyczy tego o czym piszę bo przy lotach łączonych, przez dwóch przewoźników gdzie jeden jest z UE, a drugi spoza UE tworzą się pytania. Przecięcie tych pytań to nałożenie odpowiedzialności na przewoźnika umownego.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6090 PostWysłany: 12 Sty 2019 23:17 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Poczekajmy na rozstrzygnięcie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6091 PostWysłany: 13 Sty 2019 10:45 

Rejestracja: 29 Paź 2018
Posty: 20
ansbach1 napisał(a):
Czy, aby Travel Service nie przysłał dokumentów do podpisania? W podobnej sytuacji LOT przesłał dokumenty, w których rodzice zrzekali się roszczenia, a po roku jeszcze ULC żądał, żeby przesłać osobne pismo, dlatego jeśli tego nie zrobisz to pewnie wkrótce się odezwą. A jeśli Ty już dostałeś pieniądze to napisz wiadomość, bo to jedna sprawa mniej.
Nic nie przysłali. Mogę wysłać pismo do ULC że wypłacili cześć, bo w sumie skoro przekroczyli termin do którego sami się zobowiązali to ja uznałem że ugoda już nie obowiązuje.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6092 PostWysłany: 13 Sty 2019 22:07 

Rejestracja: 21 Lis 2018
Posty: 2
Chyba też będę musiała tak zrobić, jak na razie wysłałam do nich maila z zapytaniem, co uważają za okoliczności niezależne od przewoźnika (prosząc o wyjaśnienie, no bo moim zdaniem należy mi się 250 a nie 200eur) i nie otrzymałam odpowiedzi. Może skarga do ULC z ich adresem DW pomoże, tak jak to się stało w Twoim przypadku. Dzięki za update sprawy, bardzo przydatny dla pozostałych :)

cezar1125 napisał(a):
ansbach1 napisał(a):
Czy, aby Travel Service nie przysłał dokumentów do podpisania? W podobnej sytuacji LOT przesłał dokumenty, w których rodzice zrzekali się roszczenia, a po roku jeszcze ULC żądał, żeby przesłać osobne pismo, dlatego jeśli tego nie zrobisz to pewnie wkrótce się odezwą. A jeśli Ty już dostałeś pieniądze to napisz wiadomość, bo to jedna sprawa mniej.
Nic nie przysłali. Mogę wysłać pismo do ULC że wypłacili cześć, bo w sumie skoro przekroczyli termin do którego sami się zobowiązali to ja uznałem że ugoda już nie obowiązuje.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6093 PostWysłany: 15 Sty 2019 15:39 

Rejestracja: 15 Sty 2019
Posty: 5
Dzień dobry,
Mam pytanie do osób zorientowanych : firma Enter air odmówiła wypłaty odszkodowania za lot z Djerby do Warszawy z dnia 6 września. W piśmie twierdzą, że samolot w "dolocie" nie miał 3 godzin opóźnienia, natomiast zarówno wylot, jak i przylot, takowe miał (3,5h)...
Mam na to dowód z fligtradar, z danymi mówiącymi o wylocie i przylocie - no właśnie, czy jest to wystarczający dowód w sądzie? Wiadomo, że linie mogą podać dane "z czapy", zwłaszcza gdy opóźnienie nieznacznie przekracza 3 godziny..
Jak myślicie, co na to ULC?
Dziękuję, pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6094 PostWysłany: 15 Sty 2019 15:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2012
Posty: 1183
niebieski
Składaj do ULC z informacją odmowną od przewoźnika, urząd sam sprawdzi sprawę bez Twoich dowodów w postaci informacji z flightradar.
Góra
 Profil Relacje PM off
maski1973 uważa post za pomocny.
 
      
#6095 PostWysłany: 15 Sty 2019 16:00 

Rejestracja: 06 Lut 2013
Posty: 934
Loty: 2
Kilometry: 4 884
niebieski
Kiedyś dostałem odszkodowanie od Enter Air, ale właśnie po interwencji w ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off
maski1973 uważa post za pomocny.
 
      
#6096 PostWysłany: 15 Sty 2019 16:03 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2784
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
Ja myślę, że skoro przewoźnik Ci odmówił, to kolejnym krokiem jest skarga do ULC. A potem dopiero sąd.
Góra
 Profil Relacje PM off
maski1973 uważa post za pomocny.
 
      
#6097 PostWysłany: 15 Sty 2019 16:12 

Rejestracja: 15 Sty 2019
Posty: 5
Dzięki za szybką odpowiedź - z tego, co się zorientowałem na forum, Enter Air rzadko kiedy przyznaje się do winy i po prostu "rżnie głupa"...
Ja już na etapie wymiany pism z Enter Air przesłałem skargę do ULC na ich podejście do sprawy, gdy zaczęto mnie prosić o załączniki (karty pokładowe), które były już wcześniej dołączane.. to chyba typowe podejście do zmęczenia klienta..
Dzięki wszystkim raz jeszcze
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6098 PostWysłany: 16 Sty 2019 10:09 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 2596
Loty: 240
Kilometry: 293 130
vincenz napisał(a):
Ja myślę, że skoro przewoźnik Ci odmówił, to kolejnym krokiem jest skarga do ULC. A potem dopiero sąd.

Skoro lot @maski1973 odbył się 6.09.2018 r., to ma on rok od tego terminu na dochodzenie roszczenia w postępowaniu przed Sądem. Raczej mała jest szansa żeby ULC zdążył rozpoznać skargę do 6.09.2019 r. więc kolejność najpierw ULC a potem Sąd jest błędna.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6099 PostWysłany: 16 Sty 2019 10:43 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Dlaczego błędna?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6100 PostWysłany: 16 Sty 2019 11:10 

Rejestracja: 15 Sty 2019
Posty: 5
klapio napisał(a):
vincenz napisał(a):
Ja myślę, że skoro przewoźnik Ci odmówił, to kolejnym krokiem jest skarga do ULC. A potem dopiero sąd.

Skoro lot @maski1973 odbył się 6.09.2018 r., to ma on rok od tego terminu na dochodzenie roszczenia w postępowaniu przed Sądem. Raczej mała jest szansa żeby ULC zdążył rozpoznać skargę do 6.09.2019 r. więc kolejność najpierw ULC a potem Sąd jest błędna.


Sorry, ale postępowanie przed ULC może tak długo trwać? Nie mają jakiś ram czasowych do rozpatrzenia spraw?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group