Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 8172 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409  Następna
Autor Wiadomość
#8081 PostWysłany: 03 Maj 2022 10:31 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 5074
Loty: 367
Kilometry: 743 263
A to coś nowego. Hotel i wyzywienie za odwolanie lotu powyzej 14 dni w oczekiwaniu na kolejny ?
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off  
 
#8082 PostWysłany: 03 Maj 2022 10:42 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5315
platynowy
oskiboski

A co w tym nowego? Znasz rozporządzenie? 14 dni nie wyłącza prawa do opieki.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 03 Maj 2022 11:54, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#8083 PostWysłany: 03 Maj 2022 15:27 

Rejestracja: 12 Lip 2019
Posty: 145
pyra2 napisał(a):
Tak na świeżo, LH
lot EWR-MUC-BER, opóźniony z EWR, w konsekwencji lot do BER również przesunięty 3h.
Początkowa godzina lądowania w BER 13:05, jest 16:13 dopiero samolot dokołował do rękawa, jeszcze nie wysiadamy.
Flightradar pokazuje lądowanie 16:04 czyli minutę przed upływem 3h, ale jeszcze nawet drzwi się nie otworzyły. Czy uda się coś ugrać?


Ile jest czasu na odpowiedź na wniosek o odszkodowanie? Złożony 11.04, zakładam 30 dni- co się dzieje, gdy po 30 dniach wciąż będą mieć mnie w d...? Wniosek otrzymał swoj ID
Góra
 Relacje PM off  
 
#8084 PostWysłany: 03 Maj 2022 15:29 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 18403
Nawet dłużej

lufthansa-opinie-recenzje-uwagi,226,73313?start=1480#p1516872
Góra
 Relacje PM off
travellista lubi ten post.
 
 
#8085 PostWysłany: 03 Maj 2022 21:24 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2134
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
6 miesięcy lub wcale, ale może to być różnie
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#8086 PostWysłany: 27 Maj 2022 17:33 

Rejestracja: 27 Maj 2022
Posty: 3
ansbach1 napisał(a):
Kwestia przedawnienia roszczenia o odszkodowanie za opóźniony lot jest tak zawiły, że najstarsi górale nie odpowiedzą na to pytanie. Każdy okręg ma inny pogląd, co do tej kwestii.

Ogólna zasada, której należy przestrzegać, aby zaoszczędzić sobie stresu to - 1 rok. Skoro bowiem w Polsce roszczenie przedawnia się po roku, to rok. Z tymże przepisy unijne wskazują, że strony mogą ustalić termin przedawnienia w umowie i tak na przykład WizzAir ma dwa lata i to respektuje. Ryanair w OWU wpisał jako prawo właściwe prawo irlandzkie czyli powinno być 6 lat, tak twierdzi Wrocław i Poznań, ale Warszawa ma z tym kłopot. Lufthansa wskazuje na prawo właściwe sądu rozpatrującego sprawę. Misz masz. Jeśli OWU nie zawiera informacji co do prawa właściwego stosuje się przepisy państwa, w którym pasażer ma miejsce zamieszkania i nastąpił przylot lub wylot, brak takiego łącznika to prawo właściwe dla siedziby. Tylko, że część składów stwierdza tu jest Polska i stosujemy 1 rok. Ta teoria jest problematyczna, bo w przypadku lotu na Malte Polak ma rok, ale Polak składający pozew na Malcie ma 10 lat.

TIP: Zdaję sobie sprawę, że są formularze, emaile czy twittery, ale nic póki co nie zastąpi kartki papieru i potwierdzenia odbioru. Mając jakiekolwiek roszczenie i wiedząc, że w Polsce jest oddział przewoźnika, darujcie sobie ping-pong tylko prześlijcie reklamację czy wezwanie na adres oddziału. Dostali i powinni się ustosunkować, sądu nie obchodzi czy ktoś tam pracuje czy nie, ale że do podmiotu została skierowana reklamacja i to wam otwiera drogę do działania.



Czy możesz podać sygnatury spraw wrocławskich?
Stanowisko SO Poznań znam, myślałam, ze jest ono odosobnione.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8087 PostWysłany: 27 Maj 2022 17:35 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2134
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
SO? Ja znam SR. Wkleisz tutaj?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#8088 PostWysłany: 31 Maj 2022 22:27 

Rejestracja: 28 Sty 2018
Posty: 17
Witam,
mam problem z connecting flight wykupionym u American Airlines.
Lot zaczynał się 30 maja 19:40 z MIA (pierwszy odcinek z American), mialem lądować na Heathrow 09:25 (31 maja) i o 11:05 miała być przesiadka na lot BA do Berlina.
Lot pierwotny opóźnił się 2h z różnych przyczyn (pasażerowie zajmowali złe miejsca, wjechały walizki a nie weszli ludzie i nie pasowało paliwo). W związku z czym na przesiadkę nie zdążyliśmy.

Na Heathrow był taki bałagan że dobicie do agenta zajęło 3h, wyciągnięcie walizek (5h!) przebukowali nas na 1 czerwca na Lufthansę, zaoferowali nocleg oraz transfery do hotelu (jeden z błędną datą, więc tego nie wykorzystamy).

Czytałem wcześniej w wątku że ciężko coś ugrać w przypadku USA, UK już też poza UE, ale ostateczny lot do Berlina opóźniony o dobę.

Wariant minimum to chciałbym chociaż refundację dodatkowych kosztów (przedłużenie parkingu, taksówka za wadliwy voucher, jedzenie). Do kogo w tym przypadku powinienem uderzać?
AA jako główny podmiot oraz linia na pierwszym locie? BA jako drugi nieodbyty lot?
Góra
 Relacje PM off  
 
#8089 PostWysłany: 01 Cze 2022 00:49 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2134
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Lot objęty jedną rezerwacją stanowi jeden lot. W oparciu o przepisy 261/2004 nie otrzymasz odszkodowania, bo lot był z UK do BER, a nie odwrotnie. Spróbuj w oparciu o przepisy angielskie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#8090 PostWysłany: 02 Cze 2022 18:51 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3345
srebrny
Taki kazus, lot KLM z MEX do AMS opóźniony ponad 3h, utrata przesiadki do BCN i przylot tam innym rejsem, finalnie ponad 4h po rozkładowym czasie. Powód opóźnienia rejsu jaki podał pilot to zmiana prognozy siły wiatru nad Atlantykiem, przez co samolot był zbyt ciężki aby polecieć i dosłownie przed startem musieliśmy wrócić na stanowisko postojowe gdzie wyładowali nadwyżki cargo.
Reklamacja w KLM złożona i czekam na odpowiedź, ale może @ansbach1 albo ktoś z naszych ekspertów się wypowie czy mam już się cieszyć czy to "extra-ordinary circumstance"? Niby związane z pogodą, ale w końcu nikt im nie kazał ładować cargo po korek...
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8091 PostWysłany: 03 Cze 2022 12:49 

Rejestracja: 16 Cze 2010
Posty: 21
Kupiłem bilet na przelot GVA-FRA-WAW z 45-minutową przesiadką w FRA, na jednym bilecie. W FRA utraciłem połączenie do WAW (ze względu na niewielkie opóźnienie pierwszego lotu, długie kołowanie, zaparkowanie nie przy rękawie, opieszały transport autobusem, do strefy B, długie przejście do strefy A skąd wyruszał drugi lot - w momencie dotarcia do bramki, była ona już zamknięta). W Lufthansa Service Center zostałem przebookowany na następny dzień na FRA-MUC-WAW i dotarłem do WAW z ponad 13-godzinnym opóźnieniem.

Wniosek o odszkodowanie złożyłem na https://www.lufthansa.com/pl/en/feedback wybierając w "How can we help you?" jako temat "Flight disruptions", posłusznie wypełniając formularz i załączając oryginalną rezerwację, maile potwierdzające rebooking i 4 karty pokładowe.

I... nic, tj. nie mam żadnego potwierdzenia, nic się dalej nie dzieje. Co powinienem zrobić? Czy coś źle zrobiłem? Np. może nie w tym miejscu składa się reklamację?
Góra
 Relacje PM off  
 
#8092 PostWysłany: 03 Cze 2022 17:03 

Rejestracja: 27 Maj 2022
Posty: 3
ansbach1 napisał(a):
SO? Ja znam SR. Wkleisz tutaj?

SO Poznań II Ca 1677/21.
A te SR podasz jakieś dane?
Góra
 Relacje PM off  
 
#8093 PostWysłany: 03 Cze 2022 17:09 

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 3028
złoty
@kch dobrze złożyłeś, lufa nie ma specjalnego formularza, trzeba czekać na odpowiedź, jak będzie negatywna to do firmy odszkodowawczej
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#8094 PostWysłany: 04 Cze 2022 00:49 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2134
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 03 Cze 2022 23:58 --

Asia im napisał(a):
ansbach1 napisał(a):
SO? Ja znam SR. Wkleisz tutaj?

SO Poznań II Ca 1677/21.
A te SR podasz jakieś dane?


XI C 341/20 SR Wrocław Fabryczna

-- 03 Cze 2022 23:58 --

Asia im napisał(a):
ansbach1 napisał(a):
SO? Ja znam SR. Wkleisz tutaj?

SO Poznań II Ca 1677/21.
A te SR podasz jakieś dane?


XI C 341/20 SR Wrocław Fabryczna

-- 04 Cze 2022 00:49 --

mucha napisał(a):
Taki kazus, lot KLM z MEX do AMS opóźniony ponad 3h, utrata przesiadki do BCN i przylot tam innym rejsem, finalnie ponad 4h po rozkładowym czasie. Powód opóźnienia rejsu jaki podał pilot to zmiana prognozy siły wiatru nad Atlantykiem, przez co samolot był zbyt ciężki aby polecieć i dosłownie przed startem musieliśmy wrócić na stanowisko postojowe gdzie wyładowali nadwyżki cargo.
Reklamacja w KLM złożona i czekam na odpowiedź, ale może @ansbach1 albo ktoś z naszych ekspertów się wypowie czy mam już się cieszyć czy to "extra-ordinary circumstance"? Niby związane z pogodą, ale w końcu nikt im nie kazał ładować cargo po korek...


Nie ma prostej odpowiedzi na takie pytanie. Za nadzwyczajną okoliczność uznaje się zdarzenie, które ze względu na swój charakter lub źródło nie wpisuje się w ramy normalnego wykonywania działalności przez przewoźnika i przewoźnik nie ma możliwości panowania nad nim. Kluczem do sukcesu jest odpowiednia argumentacja, która przekona sąd, że przyczyna opóźnienia leżała w sferze kompetencji przewoźnika. Dobrze opisuje to opinia w sprawie C-501/17, choć Twój przypadek to dobre pytanie do TSUE. Samo zderzenie samolotu ze schodami nie jest nadzwyczajną okolicznością. Zderzenie z innym samolotem jest, tak samo jak najechanie na śrubkę. Różnica polega na kompetencjach przewoźnika. Schody służą pasażerom, pasażerowie muszą dostać się do samolotu, dlatego jest to zadanie przewoźnika (umożliwić wejście na pokład) i bez znaczenia pozostaje fakt, że samo zdarzenie jest czynnikiem niezależnym od przewoźnika. Z kolei dbanie o pasy lotnicze nie należy do zadań przewoźnika, a lotniska, dlatego wpisuje się w szerszy kontekst ruchu lotniczego. Co według Ciebie było przyczyną opóźnienia?

-- 04 Cze 2022 00:49 --

mucha napisał(a):
Taki kazus, lot KLM z MEX do AMS opóźniony ponad 3h, utrata przesiadki do BCN i przylot tam innym rejsem, finalnie ponad 4h po rozkładowym czasie. Powód opóźnienia rejsu jaki podał pilot to zmiana prognozy siły wiatru nad Atlantykiem, przez co samolot był zbyt ciężki aby polecieć i dosłownie przed startem musieliśmy wrócić na stanowisko postojowe gdzie wyładowali nadwyżki cargo.
Reklamacja w KLM złożona i czekam na odpowiedź, ale może @ansbach1 albo ktoś z naszych ekspertów się wypowie czy mam już się cieszyć czy to "extra-ordinary circumstance"? Niby związane z pogodą, ale w końcu nikt im nie kazał ładować cargo po korek...


Nie ma prostej odpowiedzi na takie pytanie. Za nadzwyczajną okoliczność uznaje się zdarzenie, które ze względu na swój charakter lub źródło nie wpisuje się w ramy normalnego wykonywania działalności przez przewoźnika i przewoźnik nie ma możliwości panowania nad nim. Kluczem do sukcesu jest odpowiednia argumentacja, która przekona sąd, że przyczyna opóźnienia leżała w sferze kompetencji przewoźnika. Dobrze opisuje to opinia w sprawie C-501/17, choć Twój przypadek to dobre pytanie do TSUE. Samo zderzenie samolotu ze schodami nie jest nadzwyczajną okolicznością. Zderzenie z innym samolotem jest, tak samo jak najechanie na śrubkę. Różnica polega na kompetencjach przewoźnika. Schody służą pasażerom, pasażerowie muszą dostać się do samolotu, dlatego jest to zadanie przewoźnika (umożliwić wejście na pokład) i bez znaczenia pozostaje fakt, że samo zdarzenie jest czynnikiem niezależnym od przewoźnika. Z kolei dbanie o pasy lotnicze nie należy do zadań przewoźnika, a lotniska, dlatego wpisuje się w szerszy kontekst ruchu lotniczego. Co według Ciebie było przyczyną opóźnienia?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
mucha lubi ten post.
mucha uważa post za pomocny.
 
 
#8095 PostWysłany: 04 Cze 2022 09:45 

Rejestracja: 04 Cze 2022
Posty: 2
Hej, właśnie dostałem info od KLM, że mój dzisiejszy lot WRO-AMS został odwołany. Lot powrotny mam jutro. Bardzo zależy mi, żeby dzisiaj dotrzeć do Amsterdamu, bo udaję się na koncert. Jedyną rozsądną opcją, którą mam jest lot z przesiadką LOT-em. Czy jeśli będę się ubiegał o refund od KLM za odwołany lot w jedną stronę, ale wrócę jutro KLM-em AMS-WRO, to dostanę zwrot całości za bilety w obie strony? Czy będę mógł się ubiegać o odszkodowanie, jeśli tak to gdzie? Jak na razie nie mogę znaleźć przyczyn odwołania lotu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8096 PostWysłany: 04 Cze 2022 09:50 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 224
Zadzwon do klm niech zmienia na LOT, jesli nie zmienia to drugi odcinek z automatu zostanie anulowany
Góra
 Relacje PM off
jagoral lubi ten post.
jagoral uważa post za pomocny.
 
 
#8097 PostWysłany: 04 Cze 2022 09:53 

Rejestracja: 04 Cze 2022
Posty: 2
-- 04 Cze 2022 09:53 --

Dzwonię i od 30 minut mam granie na czekanie. Nie wiem, czy coś z tego będzie, a muszę lada moment podjąć już jakąś decyzję

-- 04 Cze 2022 09:53 --

Dzwonię i od 30 minut mam granie na czekanie. Nie wiem, czy coś z tego będzie, a muszę lada moment podjąć już jakąś decyzję
Góra
 Relacje PM off  
 
#8098 PostWysłany: 04 Cze 2022 12:08 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 5074
Loty: 367
Kilometry: 743 263
Rajesh Kuthrappali napisał(a):
Zadzwon do klm niech zmienia na LOT, jesli nie zmienia to drugi odcinek z automatu zostanie anulowany
W sumie nie będzie. W przypadku odwołanego lotu powrót będzie wisiał
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off  
 
#8099 PostWysłany: 06 Cze 2022 10:52 

Rejestracja: 27 Maj 2022
Posty: 3
XI C 341/20 SR Wrocław Fabryczna

A możesz wkleić treść? Wyrok nie jest dostępny w Internecie, ani w lexie

mucha napisał(a):
Taki kazus, lot KLM z MEX do AMS opóźniony ponad 3h, utrata przesiadki do BCN i przylot tam innym rejsem, finalnie ponad 4h po rozkładowym czasie. Powód opóźnienia rejsu jaki podał pilot to zmiana prognozy siły wiatru nad Atlantykiem, przez co samolot był zbyt ciężki aby polecieć i dosłownie przed startem musieliśmy wrócić na stanowisko postojowe gdzie wyładowali nadwyżki cargo.
Reklamacja w KLM złożona i czekam na odpowiedź, ale może @ansbach1 albo ktoś z naszych ekspertów się wypowie czy mam już się cieszyć czy to "extra-ordinary circumstance"? Niby związane z pogodą, ale w końcu nikt im nie kazał ładować cargo po korek...


Nie ma prostej odpowiedzi na takie pytanie. Za nadzwyczajną okoliczność uznaje się zdarzenie, które ze względu na swój charakter lub źródło nie wpisuje się w ramy normalnego wykonywania działalności przez przewoźnika i przewoźnik nie ma możliwości panowania nad nim. Kluczem do sukcesu jest odpowiednia argumentacja, która przekona sąd, że przyczyna opóźnienia leżała w sferze kompetencji przewoźnika. Dobrze opisuje to opinia w sprawie C-501/17, choć Twój przypadek to dobre pytanie do TSUE. Samo zderzenie samolotu ze schodami nie jest nadzwyczajną okolicznością. Zderzenie z innym samolotem jest, tak samo jak najechanie na śrubkę. Różnica polega na kompetencjach przewoźnika. Schody służą pasażerom, pasażerowie muszą dostać się do samolotu, dlatego jest to zadanie przewoźnika (umożliwić wejście na pokład) i bez znaczenia pozostaje fakt, że samo zdarzenie jest czynnikiem niezależnym od przewoźnika. Z kolei dbanie o pasy lotnicze nie należy do zadań przewoźnika, a lotniska, dlatego wpisuje się w szerszy kontekst ruchu lotniczego. Co według Ciebie było przyczyną opóźnienia?[/quote]
Góra
 Relacje PM off
marek.lysy uważa post za pomocny.
 
 
#8100 PostWysłany: 08 Cze 2022 13:04 

Rejestracja: 22 Gru 2014
Posty: 72
Loty: 64
Kilometry: 210 376
Przeczytałem większość tematu odszkodowań , jednak nadal mam wątpliwości (choć sprawa wygląda na prostą).
Lot (Lot-em na jednym bilecie, bilet kupiony przez pośrednika) MIA-WAW-RZE 06.06 , wylot z MIA planowy 19:45 , wyleciał 23:15 , przylot do WAW planowy 12:05 przyleciał 15:52 czyli ponad 3 h opóźneinia, kolejny lot WAW-RZE planowo o godz. 13:25 , nie zdążyłem kolejny możliwy lot do RZE 15:10 również nie zdążyłem, bilet zmieniłem
(LOT Transfer Center) na ostatni lot do RZE 23:10 na miejscu 00:04 (08.06). Pierwsze opóźnienie z Miami podyktowane późnym przylotem lotu poprzedzającego.
Pytanie które odszkodowanie mi się należy 600 eur za całą podróż czy tylko 250 eur za WAW - RZE ? Dzięki.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 8172 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], CommonCrawl [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group