Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#7921 PostWysłany: 30 Lis 2021 01:43 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2332
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Jeśli sądzisz, że w przypadku odszkodowań dział reklamacji merytorycznie rozpatruje skargi, to Cię rozczaruje. Dotarłeś do miejsca docelowego z opóźnieniem, dlatego przysługuje odszkodowanie (zachowaj bilet). Nie sposób wymagać od pasażera, który miał być wieczorem, aby oczekiwał do południa. Tu przepisy mieszają się z logiką, bo nie na wszystko jest przepis czy wyrok.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Loty do Nowej Zelandii (+ zwiedzanie Rzymu) z Krakowa od 2920 PLN! Loty do Nowej Zelandii (+ zwiedzanie Rzymu) z Krakowa od 2920 PLN!
Wczasy w Albanii: 4* hotel z all inclusive za 1999 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Albanii: 4* hotel z all inclusive za 1999 PLN. Wyloty z 2 miast
#7922 PostWysłany: 30 Lis 2021 02:07 

Rejestracja: 14 Lut 2012
Posty: 33
Loty: 20
Kilometry: 34 746
Rozumiem - zatem w jaki sposob sie odwolac skutecznie?:) :P
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7923 PostWysłany: 30 Lis 2021 08:41 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 1856
HON fly4free
Do LOT-u nie odwołasz się skutecznie, bo jak widać LOT obecnie ma twardą politykę odmawiania jak tylko się da. Mi odmówili refundacji biletów na pociąg, bo przecież zawieźli pasażerów... w środku nocy, w szczere pole (czytaj lotnisko Szymany).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7924 PostWysłany: 30 Lis 2021 18:58 

Rejestracja: 14 Lut 2012
Posty: 33
Loty: 20
Kilometry: 34 746
Da sie zatem zrobic cokolwiek Waszym zdaniem?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7925 PostWysłany: 30 Lis 2021 19:06 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8581
złoty
Trzeba ich pozwać. Zgłoś się do pośrednika, tu masz listę: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&p=1483019&hilit=posrednicy#p1483019
Zacznij od najtańszego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7926 PostWysłany: 30 Lis 2021 19:22 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8896
Loty: 990
Kilometry: 952 329
platynowy
man4business napisał(a):
Do LOT-u nie odwołasz się skutecznie, bo jak widać LOT obecnie ma twardą politykę odmawiania jak tylko się da. Mi odmówili refundacji biletów na pociąg, bo przecież zawieźli pasażerów... w środku nocy, w szczere pole (czytaj lotnisko Szymany).

Też tak z nimi miałem, że nie chcieli zwrócić za pociąg.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7927 PostWysłany: 01 Gru 2021 13:23 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 1856
HON fly4free
Po odmownej decyzji kolejnym formularzem wysłałem do LOT-u tylko uprzejme zapytanie, o której godzinie w nocy dostarczyli pasażerów pod zamknięty na głucho terminal w SZY, skąd nie ma ani pociągu, ani autobusu... a taksówka może i jest, na wezwanie (ciekawe jaki koszt w sobotę w środku nocy). Do Olsztyna ponad 60 km... w zasadzie myślałem, że mnie zleją całkowicie, ale nieoczekiwanie znaleźli jakieś rozwiązanie, skoro klient namolny.... cytuję:

Po ponownym przeanalizowaniu dokumentacji reklamacyjnej nie znajdujemy podstaw do zwrotu kosztów, o których mowa w Pańskim piśmie. Biorąc jednak pod uwagę wszelkie okoliczności i niedogodności Pańskiej podróży oraz fakt, że nie dotarł Pan do portu docelowego, podjęliśmy decyzję o dokonaniu pełnego zwrotu odcinków biletów w rezerwacji NNNNN na trasie Kraków – Olsztyn. ....

Chcą wystawić voucher za bilety. Chcą zrobić przelew (żeby było śmieszniej, kupowałem to voucherami w NOK). To jest w sumie mniej niż hotel plus pociąg, ale więcej, niż sam pociąg... więc dobre i to. Oczywiście wezmę, ale zastanawiam się, czy jakiś prawnik by tego nie pociągnął (nie w sensie zlecania firmie, po prostu ktoś z takimi kompetencjami), bo winny nie daje przecież niczego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7928 PostWysłany: 01 Gru 2021 13:51 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2332
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Jeśli zdecydujesz się przyjąć zwrot to szanse na uzyskanie zwrotu kosztów maleją do zera. Pasażer może dochodzić zwrotu ceny biletu ALBO zastępczego transportu. Nie można dochodzić i tego i tego, dlatego przewoźnicy często szybko zwracają cenę biletu np. 100 zł, a w ten sposób zwalniają się z obowiązku zmiany planu podróży.

Zazwyczaj chęci do działania kończą się, gdy dowiadujemy się o ryzyku ponoszenia kosztów procesu. Jeśli jesteś gotowy ponieść ryzyko to spokojnie znajdziesz osobę zainteresowaną. Gwarancji wygranej nie uzyskasz.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
seal lubi ten post.
 
      
#7929 PostWysłany: 01 Gru 2021 14:03 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 1856
HON fly4free
Wiem jakie są przepisy - tutaj nie walczę o odszkodowanie typu 250 euro, bo ewidentnie była mgła i samolot przekierowano do WAW w trakcie lotu. Chciałem zwrot hotelu i pociągu, na które razem wydałem 500 zł (na 4 osoby), dostanę z powrotem 320 zł i dla mnie to jest ok. Droga sądowa, żeby wydrzeć jakieś 180 zł jest bez sensu. Gdyby nadal nic nie chcieli zwracać, to np. szukając pośrednika prawnego (wątpię, żeby przy takich kwotach ktoś chciał), po odjęciu jego prowizji i tak bym nic nie zyskał. W pewnym sensie jest to więc win-win. Piszę o tym żeby pokazać, że nie trzeba się poddawać po pierwszej odmowie, bo w dzisiejszych czasach linie niemal standardowo odmawiają.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7930 PostWysłany: 02 Gru 2021 00:37 

Rejestracja: 01 Gru 2021
Posty: 1
W dniu 11 .10.2021 o godz 00:10 miałem zaplanowany powrót z Zanzibaru do Warszawy . Wylot opoznil sie o 18 godzin. Przewoznik blue panorama. Wyslalem maila ze zdjeciami kart pokladowych , rezerwacja i podpisanym wnioskiem o odszkodowanie za opóźniony lot na adres customercare.poland@blue-panorama.com. Nikt nie podał oficjalnego powodu opóźnienia. Wiadomo jednak że samolot nie mógł odlecieć z powodu obowiązkowej przerwy załogi która przyleciała do Zanzibaru 10.10.2021 po godz 23
Pod koniec października firma Blue panorama zawiesiła dzialanosc i złożyła wniosek o ochronę przed wierzycielami. Do tej pory nie uzyskałem żadnej odpowiedzi . Sąd we Włoszech przyznał spółce termin do 28.02.2022 na przedstawienie ostatecznej propozycji układu z wierzycielami lub wniosku o oficjalne zatwierdzenie umowy o restrukturyzacji zadłużenia
Co teraz powinienem zrobić? Jakie są szanse na odzyskanie odszkodowania?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7931 PostWysłany: 02 Gru 2021 08:55 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2332
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Jeśli Blue Panorama przetrwa i wznowi loty z Polski - 99 %, w innym przypadku 0 %.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Misiorrr uważa post za pomocny.
 
      
#7932 PostWysłany: 02 Gru 2021 14:54 

Rejestracja: 14 Lut 2016
Posty: 34
Cześć,

Jak myślicie, czy jest szansa na wypłatę odszkodowania za lot Ryanair z dnia 26.11.2021 z KRK do BHX, poniżej załączam screen ze szczegółami lotu.

Image

Ogólnie sytuacja jest dość skomplikowana, w skrócie:
- Odprawa z bramki nr. 13 w KRK, wszyscy pasażerowie odprawieni i czekamy w tunelu na wejście do samolotu, mija ponad godzina, nadal czekamy i nie ma żadnej informacji co się dzieje, po około półtorej godziny (podobno z przyczyn technicznych, samolot został podmieniony) wszyscy zostają skierowani do bramki nr. 18, tam mija kolejna godzina w tunelu, w końcu jesteśmy w samolocie gotowi do startu.

- Na moment przed startem samolotu dostaje wiadomość sms "Ryanair przeprasza że lot został przekierowany", nikt nic nie wie, sprawdzam stronę lotniska BHX i rzeczywiście lot widnieje jako Diverted. Pytam stewarda gdzie lecimy na co on odpowiada że tego jeszcze nikt nie wie... i że może to być Birmingham, Londyn, Manchester lub coś w okolicy. Powód przekierowania: Przez wcześniejsze opóźnienie (blisko 2 i pół godziny w Krakowie) lotnisko w Birmingham nie pozwoli nam wylądować ponieważ wylądujemy zbyt późno a planowane są tam w nocy prace serwisowe (maintenance lotniska),

- Przed samym lądowaniem dostajemy komunikat że lądujemy na lotnisku w East Midlands (EMA) i że będzie zapewniony bus do Birmingham, czas lądowania 00:07 (planowany był o 22:00 ale na innym lotnisku). Po chwili pilot podaje jeszcze informacje że brakuje autobusu do zabrania nas z płyty lotniska do wejścia na lotnisko i musimy czekać, po około 40 minutach w końcu wychodzimy z samolotu.

- Czekamy na bus do Birmingham na dworcu autobusowym lotniska, zjawia się obsługa i mówi że Ryanair nie ma aktualnie wolnych busów i zostaliśmy skierowani do innego przewoźnika, wchodzimy do autobusu, mija około 40 minut.... w końcu jakaś informacja: brakuje 60 osób z samolotu i musimy dalej czekać... po kilkunastu minutach autobus w końcu wyrusza do Birmingham (z brakujących 60 osób w busie nie zjawił się już nikt...),

- Bus dotarł do lotniska w BHX o godzinie 3 w nocy, planowo miała to być godzina 22:00 co daje około 5 godzin opóźnienia do miejsca docelowego.

Z tego co wiem odszkodowanie przysługuje jeżeli lot jest opóźniony więcej niż 3 godziny, tutaj było to w sumie około 5 godzin (dystans lotu: 1515 km). Problem w tym że samolot na innym lotnisku wylądował o godzinie 00:07 (a więc nieco ponad 2 godziny później niż planowano) i oficjalnie nie ma dowodu na to że w miejscu docelowym znaleźliśmy się 5 godzin później niż planowano (mam jedynie kilka zdjęć autobusu i ludzi odbierających walizki na lotnisku w Birmingham o 3 w nocy).

Nigdy wcześniej nie składałem wniosku o takie odszkodowanie, czy w powyższej sytuacji zrobić to przez pośrednika czy na własną ręke? Czy jest w ogóle szansa na otrzymanie odszkodowania?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7933 PostWysłany: 02 Gru 2021 23:31 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2332
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Masz wszystko dobrze udokumentowane. Złoż wniosek samodzielnie, a się przekonasz czy przysługuje. Łatwo nie będzie, ale są szanse.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7934 PostWysłany: 09 Gru 2021 10:43 

Rejestracja: 12 Paź 2018
Posty: 3
Mam pytanie o flightright (flightright.co.uk).
Lot Lufthansą, odwołany. Po samodzielnej próbie uzyskania odszkodowania przez pisanie do Lufy, przez ULC i jego holenderskiego odpowiednika przekazałem sprawę im.

Nie wiem czy coś zrobili, czasami pisali maile że coś niby robią, w końcu w grudniu 2020 zakomunikowali, że nic nie wywalczą bo lot odwołany z przyczyn wyższych
Cytuj:
"flight could not be operated as planned due to restrictions set by Air Traffic Control. Based on prevailing legal practice, this constitutes an extraordinary circumstance."


Teraz się znowu odezwali, że uważają, że mogą coś jeszcze w tej sprawie podziałać.
Cytuj:
"Due to positive developments in settled case law, we have reexamined your case. The odds of successfully enforcing your claim of 250.00 € against Lufthansa are much better today than when we closed the case. Therefore, we would like to resume working on it."
"This time, we would like to not only work extrajudicially, but also task our contract lawyers with enforcing your claim in court, if necessary."
"We will receive a success fee in the amount of the previously agreed percentage of 30% on the enforced claim (plus VAT). Should it become necessary to commission our external lawyers to enforce your claim, we will charge an additional Advocate Fee of 14% plus VAT on the enforced claim."


O co chodzi? Czy to jakieś naciąganie z ich strony? Niby chcą tylko success fee (30%+vat) ale też opłaty za adwokata (14%+vat, ale nie piszą czy jako success fee czy niezależnie od efektu :D )
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7935 PostWysłany: 09 Gru 2021 10:55 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2332
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Nikt poza przewoźnikiem nie ma wiedzy o przyczynie opóźnienia czy odwołania lotu. Niekiedy znając przyczynę trudno ustalić czy odszkodowanie przysługuje. Rekiny na rynku bazują na odpowiedziach przewoźników. Czasami skierują sprawę do sądu i wygrają, dlatego odzywają się, że jednak jest szansa na drodze sądowej.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Rutabaga uważa post za pomocny.
 
      
#7936 PostWysłany: 09 Gru 2021 11:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2016
Posty: 1543
Loty: 193
Kilometry: 354 012
platynowy
mialem podobna sytuacje z flightright. poczatkowo odrzucili moj wniosek, lecz po ponad roku odezwali sie z prosba o uzupelnienie dokumentacji i udalo im sie wywalczyc odszkodowanie. takze dopoki nie powstaja z twojej strony jakiekolwiek koszty to ja bym sprobowal. generalnie sam nie jestem fanem tych firemek, ale w moim dosc trudnym przypadku (strajk personelu pokladowego) udalo im sie cos zdzialac.
Góra
 Profil Relacje PM off
Rutabaga uważa post za pomocny.
 
      
#7937 PostWysłany: 10 Gru 2021 16:55 

Rejestracja: 06 Lis 2013
Posty: 122
Linie Smart wings. Lot z Hrg do Waw.
Lot najpierw opóźniony a później odwołany na usterkę samolotu. Transfer do hotelu, rano wyjazd na kolejny lot, samolot wyjechał na pas i powrót na tą samą usterkę. lot został skasowany.
oba loty miały ten sam numer, ale były w różnych dniach.
Czy odszkodowanie przysługuje za 2 loty czy jeden?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7938 PostWysłany: 10 Gru 2021 17:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Wrz 2014
Posty: 171
Loty: 814
Kilometry: 2 753 202
A miałeś 2 bilety, czy 1?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7939 PostWysłany: 10 Gru 2021 17:17 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2332
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Trudne zagadnienie. Fakt odbycia lotu w innej dacie jest bez znaczenia, bo lot może się opóźnić o 36 h. Decyduje to czy przewoźnik zrezygnował z realizacji zaplanowanej operacji lotniczej. A kiedy był lot?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7940 PostWysłany: 10 Gru 2021 17:38 

Rejestracja: 06 Lis 2013
Posty: 122
Jeszcze czekam na lotnisku :).
Mam dwie karty pokładowe.
A co jeżeli jest więcej niż 36h? Powoli zbliżam się do tego
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group