Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 7977 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399  Następna
Autor Wiadomość
#7901 PostWysłany: 01 Lis 2021 13:20 

Rejestracja: 15 Paź 2015
Posty: 2537
HON fly4free
-- 01 Lis 2021 13:19 --

Lot na Fiumicino był w podobnych godzinach i niczego więcej poza zwrotem pieniędzy za lot/y byś nie ugrała

#post 1203 -1205 z tematu poniżej

ryanair-pytania-odpowiedzi-informacje-itp-itd,15,20385&p=1475887&hilit=Cia#p1475887

-- 01 Lis 2021 13:20 --

Patrycja Hejmanowska napisał(a):
Witam

Chciałam zapytać o szanse na odszkodowanie.
tydzień przed wylotem lot widniał jako odwołany. Potwierdzili to pracownicy Ryanair na czacie.
Natomiast dzień przed wylotem przyszła wiadomosc o zmianie lotniska z Rzym Ciampino na Rzym FIUMICINO
W emailu był wybór zwrot kosztów lub akceptacja nowego miejsca.

Z góry dziękuję za odpowoedz
Góra
 Relacje PM off  
 
#7902 PostWysłany: 01 Lis 2021 21:25 

Rejestracja: 01 Lis 2021
Posty: 2
Hej - nie do końca rozumiem jak działa odszkodowanie w przypadku zmiany samego lotu powrotnego czy moglibyście pomóc mi?
Planowy lot miałem na 12.11-17.11 Warszawa <-> Leeds (Ryanair). Dzisiaj (01.11) zostałem powiadomiony że lot powrotny został przesunięty z 17.11 na 19.11 - nie ukrywam że jest mi to nie po drodze bo potrzebowałbym dodatkowych dni wolnych których nie mam. Czy do odszkodowania czas na powiadomienie liczy się od lotu powrotnego (wtedy ryanair zmieściłby się w 14 dniowy okres) czy od rozpoczęcia podróży?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7903 PostWysłany: 01 Lis 2021 21:33 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 6604
Ostrzeżenia: 2
Tak.- liczy się czas do odbycia konkretnego lotu który jest na bilecie.
Góra
 Relacje PM off
Ziemowit18 lubi ten post.
Ziemowit18 uważa post za pomocny.
 
 
#7904 PostWysłany: 02 Lis 2021 00:01 

Rejestracja: 01 Lis 2021
Posty: 2
Dziękuję za szybką odpowiedź
Góra
 Relacje PM off  
 
#7905 PostWysłany: 16 Lis 2021 10:19 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 906
srebrny
Jakie macie doświadczenia w temacie: zła pogoda, przekierowanie i narzucony transport jako wyjątkowo niewygodne rozwiązanie?
Konkretniej: lot KRK-SZY zakończył się w WAW z powodu mgły w SZY. LOT narzucił rozwiązanie - transport ziemny (autobus), jeszcze tego samego wieczoru, a zatem dotarli tam na około 1-wszą w nocy (to jeszcze sprawdzam). Dodam, że o 1:00 w nocy lotnisko Szymany jest już całkowicie zamknięte, ostatni pociąg odjeżdża o 21:51, słowem, nie ma tam dosłownie niczego, jest się w przysłowiowej czarnej dziurze. Przewoźnik uważa, że tym samym wywiązał się ze swojego zobowiązania. Ja wybrałem cywilizowaną opcję, poszedłem (z rodziną) do hotelu w Warszawie, a rano pojechałem pociągiem. LOT nie chce zwrócić ani za hotel, ani za pociąg. Czy rzeczywiście przewoźnik ma prawo narzucić klientom rażąco złe i niedogodne rozwiązanie? (co innego dotrzeć do jakiegoś miasta, a co innego w tzw. szczere pole, czyli SZY, w środku nocy - nawet bez możliwości siedzenia w terminalu; poranny pociąg o godzinie 10:00).
Góra
 Relacje PM off
benedetti lubi ten post.
tom971 uważa post za pomocny.
 
 
#7906 PostWysłany: 16 Lis 2021 10:29 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2027
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Nie liczyłbym na cud. Przewoźnik ma obowiązek dowieźć pasażera do miejsca docelowego tzn. lotniska. Skoro na lotnisku była mgła, to przekierowanie było uzasadnione. Transport autobusem również można uznać za racjonalny. Trudno oczekiwać, aby przewoźnik pokrył koszt noclegu, dlatego że pasażer chciał wygodniej podróżować. Przewoźnik ma dostarczyć pasażera na lotnisku, a nie do domu. W przypadku opóźnienia problem byłby ten sam, a nie oznaczałoby to obowiązku zapewnienia noclegu. Rozporządzenie nie wskazuje najdogodniejszego dotarcia, a najszybsze. Sytuacja, w której każdy pasażer wybierałby sobie inne rozwiązanie doprowadziłaby do chaosu. Inna sytuacja byłaby, gdyby z Warszawy były loty do Szyman, to można byłoby żądać lotu następnego dnia.

Jedyną możliwość jaka widzę to zwrot biletów kolejowych, ale na zwrot kosztów noclegu nie liczyłbym.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#7907 PostWysłany: 16 Lis 2021 10:34 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 906
srebrny
Całkowicie rozumiem sytuację, natomiast odmowa refundacji biletów kolejowych jest słaba. W przypadku dużego opóźnienia, które jest mi wiadome przed wylotem, mam szansę podjąć decyzję, że nie lecę. W zaistniałej sytuacji zostałem postawiony przed faktami poza miejscem zamieszkania (czy ogólnie: wylotu).
Góra
 Relacje PM off  
 
#7908 PostWysłany: 18 Lis 2021 13:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 2330
HON fly4free
Mam nastepujaca sytuacje: Mialem zaplanowany lot FR FMM-AMM, wylot 6:20 rano. Jak zwykle w takich wypadkach, odprawiam sie dzien wczesniej poznym wieczorem aby miec mozliwosc wiekszego wplywu na przydzial miejsca ;) O godzinie 22:54 praktycznie 15min przed tym jak chcialem sie odprawic dnia poprzedzajacego wylot, dostaje informacje, ze moj lot zostaje anulowany i wszystkie osoby z automatu zostaja ''przebookowane'' na STR-AMM. Lot ze Stuttgartu nie wchodzil dla mnie w gre wiec wylot do piachu. Na STR sie nie odprawilem bo uznalem, ze oni to uznaja jako akceptacje wylotu z STR. Jak oceniacie ta sytuacje, bo nie wiem czy samodzielnie sie za to brac, czy od razu zglosic do posrednika i zaplacic prowizje ? Nigdy nie ''walczylem'' z FR stad prosba o ocene i opinie
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7909 PostWysłany: 19 Lis 2021 00:29 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2027
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Sprawdź skrzynkę czy aby napewno nie otrzymałeś informacji o odwołaniu lotu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7910 PostWysłany: 19 Lis 2021 01:02 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 4708
Loty: 325
Kilometry: 632 878
A to nie miało przyczyny pogodowej ? Może zapewniali transport z FMM do STR gdybys sie tam pojawił 2h do wylotu to”rzut beretem”
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off  
 
#7911 PostWysłany: 19 Lis 2021 07:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 2330
HON fly4free
@oskiboski

Nie mam pojecia jaka byla przyczyna, ale slowa o ewentualnym transporcie na STR nie ma. Odleglosc to 140km,

Taka tresc maila dostalem:

Dear Jan Kowalski,

We sincerely apologise for the cancellation of your flight that was out of our control.

All passengers booked under your reservation have now been rebooked on new Ryanair flight.

Please find bellow your new flight details

FR 68 from Stuttgart to Amman departing 13-11-2021 08:30

To take this flight you can check-in through our app and save the boarding pass to your phone or through our website and re-print your boarding pass. If you can’t access either, we’ll re-issue your boarding pass for free at the airport ticket desk

If you choose not to travel on this flight you can apply for a refund of all unused flights or transfer to another flight here.
We are committed to providing on time services for all passengers, but exceptionally there are situations outside of our control that affect our flight operations. We try our best to minimise the inconvenience of flight disruptions while complying with EU Regulation 261/2004.
For more information on Flight Cancellations or Delays, please click here.
We again apologise for the delay of your flight.
Sincerely
Ryanair Customer Services.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7912 PostWysłany: 22 Lis 2021 01:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lut 2015
Posty: 555
Loty: 15
Kilometry: 37 559
Witam,
Właśnie jestem.rozlokowywany w hotelu w St. Marten lot z SXM do AMS KLM KL730 przełożony o 24 h z powodu awarii. Czy należy się jakieś odszkodowanie i jak to załatwić, za bilet płaciła firma nie ja :(
_________________
Jak mawiał Kosio "Kto podróżuje ten dwa razy żyje"
Góra
 Relacje PM off  
 
#7913 PostWysłany: 22 Lis 2021 09:00 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 7179
Loty: 871
Kilometry: 813 940
platynowy
Zależy co było przyczyną awarii, ale szanse są.
Nie ma znaczenia, kto płacił za bilet.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Dryblas uważa post za pomocny.
 
 
#7914 PostWysłany: 22 Lis 2021 13:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lut 2015
Posty: 555
Loty: 15
Kilometry: 37 559
Czyli składam reklamację do KLM bezposrednio, są jakieś gotowe wzory pism? Powoli się na jakiś konkretny przepis?
Z mojej wiedzy wynika że przyczynaawarii była uszkodzoną część z układu paliwowego na którą czekają na SXM, tak informował kapitan kiedy informował pasażerów o przesunięciu wylotu
_________________
Jak mawiał Kosio "Kto podróżuje ten dwa razy żyje"
Góra
 Relacje PM off  
 
#7915 PostWysłany: 22 Lis 2021 15:10 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 7179
Loty: 871
Kilometry: 813 940
platynowy
Możesz zrobić online, ale trzeba się zalogować lub podać dane rezerwacji:
https://www.klm.pl/claim
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Dryblas lubi ten post.
Dryblas uważa post za pomocny.
 
 
#7916 PostWysłany: 22 Lis 2021 16:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lut 2015
Posty: 555
Loty: 15
Kilometry: 37 559
ok dzięki, jak już dolecimy na miejsce ogarnę sobie temat
_________________
Jak mawiał Kosio "Kto podróżuje ten dwa razy żyje"


Ostatnio edytowany przez Abcn, 22 Lis 2021 20:28, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#7917 PostWysłany: 28 Lis 2021 02:32 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2027
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
boots napisał(a):
Moment otwarcia drzwi.


Nie. To jest block time.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7918 PostWysłany: 29 Lis 2021 22:44 

Rejestracja: 14 Lut 2012
Posty: 29
Loty: 20
Kilometry: 34 746
Hej, Potrzebuje Waszej pomocy bo wydawalo mi sie ze jestem oblatany w temacie, ale okazuje sie ze chyba jednak nie....

Sytuacja dotyczy naszego rodzimego LOTu:

26.11.2021 Trasa CDG-WAW-KRK
Samolot z CDG do WAW ma 1,5 opoznienia, przez co nie zdazamy na przesiadke do Krakowa, przewoznik proponuje lot zastepczy ktory dowiezie mnie na miejsce 12h po pierwotnie planowanej godzinie. Sprawa do odszkodowania dosc jasna - tym bardziej ze przwoznik potwierdzil ze opoznienie wynikalo z czynnikow operacyjnych na lotnisku w Wawrszawie.

Haczyk polega na tym ze dolecielismy do Wawy w nocy z piatku na sobote (ok 23:30), a rano juz musialem byc Krakowie wiec nie moglem czekac na alternatywny lot o 11:50, wiec pojechalem nocnym pociagiem - o tym fakcie poinformowalem tez pana w okienku LOTu, kiedy nie wzialem vouchera na hotel i nowego biletu.

Zlozylem reklamacje o zwrot kosztow biletu i odszkodowanie w wysokosci 250 EUR, na co dostalem odp:

"Z uwagi na fakt, że odstąpił Pan od umowy przewozu, przysługuje Panu jedynie zwrot kosztów zgodny z warunkami taryfy. W celu uzyskania zwrotu uprzejmie prosimy o bezpośredni kontakt z wystawcą Pana biletu.
W kwestii odszkodowania przekazujemy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, rekompensata przysługuje pasażerom, którzy dotarli do miejsca docelowego z opóźnieniem przekraczającym 3 godziny.
Z uwagi na fakt, że zrezygnował Pan z przelotu, a tym samym nie dotarł do punktu docelowego, brak jest podstaw do przyznania odszkodowania.
Powyższa decyzja jest zgodna ze stanowiskiem reprezentowanym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
".

Czy Waszym zdaniem to jest do odratowania czy fakt odrzucenia propozycji lotu zastepczego przekresla szanse na uzyskanie czekogolwiek?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7919 PostWysłany: 29 Lis 2021 23:03 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2027
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Masz rację, przysługuje Ci odszkodowanie. Wydaje mi się, że powinien powstać osobny post z najbardziej absurdalnymi odpowiedziami przewoźników.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
witekkowal lubi ten post.
 
 
#7920 PostWysłany: 29 Lis 2021 23:16 

Rejestracja: 14 Lut 2012
Posty: 29
Loty: 20
Kilometry: 34 746
Dziekuje za krzepiace slowa ;) Tylko jak merytorycznie sie od tego odwolac?
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 7977 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group