Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#7781 PostWysłany: 01 Cze 2021 09:44 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Sudoku napisał(a):
ansbach1 napisał(a):
Lufthansa również?

Tak. Miałem odwołany lot LH do Dublina z powodu zbliżającego się nad Irlandię orkanu. Odwołali wszystkie loty z Niemiec do Irlandii.
Ale niemal wszystkie inne linie latały, lądując, startując i to nawet bez szczególnych opóźnień. Więc de facto odwołanie lotów LH było prewencyjne, a nie z powodu warunków atmosferycznych rzeczywiści uniemożliwiających wykonywanie operacji.
Ale SOP stanął po ich stronie.


SOP działa głównie wtedy, gdy po otrzymaniu zawiadomienia przewoźnik zgadza się na wypłatę chcąc zakończyć sprawę, dlatego SOP jest jedynie dodatkiem, bo zawsze pozostaje sąd.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Sudoku uważa post za pomocny.
 
      
Przygoda w Wietnamie: Ho Chi Minh, Da Nang i Hanoi w jednej podróży z Warszawy za 3365 PLN Przygoda w Wietnamie: Ho Chi Minh, Da Nang i Hanoi w jednej podróży z Warszawy za 3365 PLN
Wakacyjne loty (z bagażem) do Uzbekistanu z Warszawy od 1731 PLN. Sporo terminów Wakacyjne loty (z bagażem) do Uzbekistanu z Warszawy od 1731 PLN. Sporo terminów
#7782 PostWysłany: 01 Cze 2021 22:59 

Rejestracja: 10 Mar 2018
Posty: 20
Dostałem decyzję Prezesa ULC w sprawie odwołanego w trakcie strajków jesienią 2018 lotu krajowego przez PLL LOT. Decyzja odnosi się do poprzedniej, w której LOT dostał nakaz wypłaty odszkodowania, czego nie zrobił przez ponad rok. W tym momencie, została na przewoźnika nałożona kara w wysokości 1000 zł oraz został zobowiązany do wypłaty zaległego odszkodowania. Mimo upływu 14 dni od uprawomocnienia decyzji nadal nie otrzymałem odszkodowania ani nawet nie został podjęty kontakt w tej sprawie.
Jakie kroki sugerujecie teraz podjąć? Ruszać na drogę sądową?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7783 PostWysłany: 01 Cze 2021 23:37 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 511
niebieski
Napisz do LOT-u. Mi za ten sam okres strajkowy w 2018 po korzystnej dla mnie decyzji autokontrolnej ULC LOT sam się odezwał po kilku tygodniach o wskazanie numeru konta, a po kolejnych 10 dniach kasa wpłynęła.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7784 PostWysłany: 03 Cze 2021 10:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 670
srebrny
Po ostatnich zmianach rozkladu TP wymyslila mi 5 minut na przesiadke w LIS na trasie WAW-LIS-CUN i to jeszcze bedziemy leciec z bagazem rejestrowanym. Teraz interesujace pytanie, gdybym nie zadzwonil z prosba o modyfikacje i nie doszlo juz do kolejnych zmian rozkladu lotow (dalsze zmiany sa jednak wysoce prawdopodobne, bo to lot w zimie) to czy to jest spodziewany scenariusz:

1. Odprawa w WAW przebiega bez problemow
2. Przylatujemy do LIS i oczywiscie nie mamy szans zdarzyc na samolot do CUN
3. Linia pokrywa hotel, wyzywienie i przebukowanie na inny lot w kolejnym dniu
4. Po powrocie mozemy sie starac o trzy razy 600 euro odszkodowania (bo lecimy w trojke).

Czy to realne? Jakie sa potencjalnie inne mozliwosci? Co warto w tej sytuacji zrobic?

Z komplikacji, to lot na ktory potencjalnie sie spoznimy LIS-CUN, to jedyny TP w najblizszych dniach. Wyglada na to, ze kolejny dopiero za szesc dni. Co wtedy? Przebukuja nas na inny lot *A na nastepny dzien?

Załączniki:
tp_CUNsm.jpg
tp_CUNsm.jpg [ 25.23 KiB | Obejrzany 2894 razy ]
_________________
Moje relacje: WIetnam - taki piękny chaos
Singapur, Kuala Lumpur, Japonia
Meksyk: Relacje z podróży » Ameryka Północna » Ale Meksyk!
Chiny: Relacje z podróży » Azja Południowo-Wschodnia »Azja Południowo-Wschodnia »Pekin i Szanghaj - czyli nigdzie nie lecimy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7785 PostWysłany: 03 Cze 2021 10:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2016
Posty: 515
Loty: 120
Kilometry: 206 814
Samolot do CUN może też na was zaczekać...
_________________
Image Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7786 PostWysłany: 03 Cze 2021 15:59 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 295
albo przesiadka zrobi sie 24h05m
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7787 PostWysłany: 03 Cze 2021 18:56 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Pod kątem odszkodowania nie należy wybierać przewoźników, którzy nie mają w Polsce oddziału. TAP nie ma.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7788 PostWysłany: 07 Cze 2021 19:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Paź 2017
Posty: 868
niebieski
Z przyczyn technicznych odwołano mi lot, wysłałem zgłoszenie do Lotu i po kilku dniach otrzymałem odpowiedź, że wypłacą 250 euro. Ale nie chcą zwrócić dodatkowych kosztów, które przez opóźnienie ( prawie 7 h) musiałem ponieść w wypożyczalni. Tak to ujęli: „ Pragniemy także poinformować, iż przewoźnik lotniczy nie odpowiada za prywatne plany pasażerów, szczególnie te poczynione poza umową przewozu, w związku z czym nie znajdujemy podstaw do zwrotu przedstawionych kosztów.”. Nie chce mi się boksować o 150 pln, skoro wypłacą odszkodowanie, ale z ciekawości- faktycznie nie ma żadnych podstaw do zwrotu dodatkowych kosztów jakie musiałem ponieść?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7789 PostWysłany: 07 Cze 2021 21:18 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3240
srebrny
Masz prawo skorzystać z odszkodowania ryczałtowego (250 EUR), albo dochodzić zwrotu rzeczywistych strat.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
kubus95 lubi ten post.
 
      
#7790 PostWysłany: 16 Cze 2021 17:43 

Rejestracja: 16 Cze 2021
Posty: 3
Witam, z przyczyn nieznanych (każdy na lotnisku mówił że nie wie), ogólnie samolon przyleciał z Warszawy spóźniony. miałem opóźniony lot liniami Flyegypt z Hurgady do Katowic o 4h, czy w związku z tym przysługuje mi odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7791 PostWysłany: 16 Cze 2021 19:05 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3240
srebrny
Niestety samolony tak mają. A poważnie, to niestety odszkodownie ryczałtowe nie przysługuje, bo lot spoza EU i przewoźnik też spoza UE.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
speedi93 uważa post za pomocny.
 
      
#7792 PostWysłany: 24 Cze 2021 14:24 

Rejestracja: 02 Lut 2014
Posty: 3
Witam wszystkich serdecznie.

Czy ktoś z Was orientuje się może czy przysługuje mi jakieś odszkodowanie za lot opóźniony prawie 5h na trasie Petersburg-Kaliningrad (Ural Airlines, 17.06.2021)? Jeśli tak to na jakiej zasadzie to działa i gdzie trzeba się zgłosić po takie odszkodowanie?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7793 PostWysłany: 24 Cze 2021 14:34 

Rejestracja: 31 Lip 2016
Posty: 536
Loty: 55
Kilometry: 120 474
MarekBrowarek napisał(a):
lot opóźniony prawie 5h na trasie Petersburg-Kaliningrad (Ural Airlines, 17.06.2021)

Ja osobiście bym zaczął od złożenia reklamacji do Ural Airlines.
Góra
 Profil Relacje PM off
Cicha_Woda lubi ten post.
 
      
#7794 PostWysłany: 24 Cze 2021 15:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2015
Posty: 1449
Loty: 110
Kilometry: 152 968
srebrny
W przypadku tego lotu nie obowiązuje słynne rozporządzenie UE 261/2004, bo lot nie jest ani z, ani do kraju UE, a przewoźnik też nie jest zarejestrowany w państwie członkowskim. Poza reklamacją nie widzę innej możliwości uzyskania odszkodowania. A i to jedynie w sytuacji, gdy przyczyną opóźnienia nie była pogoda czy inne czynniki nadzwyczajne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7795 PostWysłany: 25 Cze 2021 22:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lis 2012
Posty: 1015
niebieski
Hej, ile jest czasu na zgłoszenie roszczenia odszkodowania za odwołany lot LOTem ?
Widzę że jakiś wyrok sądu był że 1 rok, ktoś może potwierdzić/zaprzeczyć?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7796 PostWysłany: 26 Cze 2021 12:38 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
kittycate napisał(a):
Hej, ile jest czasu na zgłoszenie roszczenia odszkodowania za odwołany lot LOTem ?
Widzę że jakiś wyrok sądu był że 1 rok, ktoś może potwierdzić/zaprzeczyć?


Roszczenie o odszkodowanie za opóźniony lot przedawnia się po roku od daty lotu, dlatego po tej dacie nie ma szans na uzyskanie odszkodowania, chyba że złożyłeś prawidłowy wniosek do Rzecznika.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
kittycate uważa post za pomocny.
 
      
#7797 PostWysłany: 02 Lip 2021 18:01 

Rejestracja: 02 Lip 2021
Posty: 7
Cześć,
Sprawa dotyczy lotu z 20 maja, z Teneryfy do Warszawy. Niestety - ENTER AIR!

Po boardingu samolot nie mógł wystartować przez parę godzin, pilot powiadomił o awarii elektryki. Zanim to naprawili to załoga przekroczyła dozwolony czas pracy na dobę, więc lot nie mógł się odbyć. Został przełożony na dzień następny, praktycznie 24 godziny później od pierwotnego terminu.
Zapewniono transport do hotelu i nocleg.

Po powrocie do PL napisałem reklamację do Enter Aira, odpisali po miesiącu że przepraszają, potwierdzili awarię + przekroczenie czasu pracy załogi i zaoferowali 150EUR rekompensanty po podpisaniu lojalki że już nic nigdy nie będę od nich chciał. Nie odpisałem im, wolę 400EUR nawet za 2 lata ;)

Póki co, to wypełniłem wniosek w hiszpańskim odpowiedniku ULC, połowa pól po hiszpańsku, połowa po angielsku, ale jakoś poszło. Czas na odpowiedź to 3-4 mies.

1)Rozumiem, że skoro wylot był z Teneryfy, to nasz polski ULC nic nie pomoże? Czy może warto się z tym naszym ULC kontaktować?
2)I czy powinienem odpisać Enter Airowi, że dziękuję za ich ofertę, ale wiem co mi się należy?
3)Co jeszcze mogę zrobić by zwiększyć szanse na otrzymanie odszkodowania?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7798 PostWysłany: 02 Lip 2021 21:42 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
1) Nic nie może.
2) Nie musisz, skoro nie odesłałeś to znaczy, że się nie zgadzasz.
3) Odszkodowanie przysługuje. Składasz pozew i prędzej czy później masz odszkodowanie wraz z odsetkami. PAMIĘTAJ, żeby nie czekać dłużej niż rok na odpowiedź, bo się przedawni.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7799 PostWysłany: 17 Lip 2021 13:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2016
Posty: 1545
Loty: 193
Kilometry: 354 012
platynowy
tunczaj napisał(a):
Miałem bilet na lot NYO-BGY odwolany ze wzgledu na strajk zalog Ryanair w Szwecji i jeszcze chyba 2 albo 3 innych krajach w sierpniu 2018.
Wysłałem wniosek do szwedzkiego ULC-ARN i dostałem decyzje na wypłate 400 EUR.
Ryanair nie wykonuje jednak decyzji ichniejszego ULC bo to tylko rekomendacja.
W Polsce mógłbym wystawić wezwanie do zapłaty i iść do sądu ale ze sprawa miała miejsce za granicą to jak to ugryźć w tym przypadku? Raczej nie będę latał do szwecji w najbliższym czasie. próbowałem zgłosić tę sprawę do kilku firemek typu airhelp ale oczywiście nie są w stanie pomóc poza standardowymi sytuacjami


odswiezam temat bo o dziwo, po prawie 3 latach udalo sie uzyskac odszkodowanie :) pomoglo Flightright. potracili bodajze 28%
Góra
 Profil Relacje PM off
katka256 lubi ten post.
 
      
#7800 PostWysłany: 22 Lip 2021 12:29 

Rejestracja: 21 Maj 2011
Posty: 306
niebieski
czesc,
obczytałam na stronie ale raczej sa standardowe sytuacje opoznienia lub odwolania lotu.
Ja mam jednak troche mętlik sytuacyjny:

1. Bilety: kupione bezpośrednio na stronie Lufy na poczatku roku, oba loty tranzyt przez FRA. Jedna duża zmiana lotu TAM w trakcie, dostałam informacje co mi przysługuje, ale lot TAM wykorzystalam w zmienionym terminie.
2. W trakcie pobytu okazało się ze kraj trafia na liste mutantów (farcik). Czyli powrot przez FRA odpadał.
3. Zadzwonilam od razu na infolinię Lufy (cud ze sie dodzwonilam (przez skypa) plus drugi cud ze internet byl stabilny zeby się dalo 😊 zadzownic I utrzymac połączenie).
a. Pani uprzejmie mnie poinformowala ze
i. nie ma szans na przelożenie lotu (jak mialam pozniej druga fale lepszego netu to sprawdzilam ze maja Swiss w grupie I generalnie mogli przelożyc na lot przez JHB/ Zurych, ale moze dopiero pozniej zmienili siatke zeby obsluzyc te sytuacje, bo sprawdzalam grubo po tygodniu jak znow bylam w miescie tuż przed wylotem).
ii. jedyne co mi zaproponowala że odwoła mi lot bo I tak mam prawo do zwrotu bo widzi ze lot byl odwolany/skasowany (?) wiec nie ma problemu
b. Wyslali mi to potwierdzenie anulacji rezerwacji (jest po niemiecku ale wyglada tak jakby faktycznie oni mi lot anulowali I przekazali do działu zwrotów).
c. Dzwonilam jeszcze na infolinie zeby ich pogonic no bo jak odwolali lot to chcialam zwrot w ciagu 7 dni. Mowili ze procesuja ale caly czas byla mowa ze zwrot mi sie absolutnie nalezy.
4. Zwrot kasy za niewykorzystany bilet SPOWROTEM dostalam już na KK.

5. I teraz hit – jak juz wrocilismy to dotarło do mnie ze Niemcy, ktorzy robili testy przed wylotem w tym samym czasie do my rozmawiali ze test potrzebuja na lot do FRA na ten dzien kiedy I my mielismy leciec (WTF). Uprzejmy forumowicz sprawdził dla mnie na flightradar ze faktycznie lot wyglada na to ze sie odbyl (WTF2).

I teraz pytanie: Juz pomijajac fakt ze nie wiem nawet w tej sytacji na jakiej podstawie mi zwrócili kase za te bilety spowrotem (ale o to sie klocic nie bede ;) ) czy w ogole w takiej sytuacji przysługuje o odszkodowanie /odwolanie nastapilo poniżej 2 tyg od planowanej daty powrotu/? czy lepiej tematu nie ruszac :) Ktos byl w takiej sytuacji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group