Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 10 Cze 2015 10:24 

Rejestracja: 10 Cze 2015
Posty: 3
Witam, zaplanowaliśmy urlop między 31.05, a 12.06, lot i powrót z Madrytu. W dniu wylotu, po przyjeździe na lotnisko okazało się, że nie możemy zabrać bagażu rejestrowanego, mniejsza o walizkę, jakoś się przepakowałam, chociaż na 3 osoby na 2 tygodnie było to trudne. Reszta została w depozycie na lotnisku. Problem był taki, że nie mogliśmy zabrać fotelika i wózka dla dziecka, w Madrycie mieliśmy wynajęty samochód. Po przylocie kupiliśmy fotelik i wózek- parasolkę mając informację, że kiedy będziemy wracać strajku już nie bedzie. Wczoraj dostaliśmy informację, że strajk jest pzedłużony. Ryanair nie zabierze bagażu rejestrowanego (nowego wózka i fotelika). Ubezpieczalnia w której mamy wykupione ubezpieczenie podróżne nie ponosi odpowiedzialność, bo to nie kradzież, gdyż sami z własnej woli wyrzucimy bagaże, ich zdaniem odpowiedzialność stoi po stronie przeowoźnika. Ryanair proponuje zmianę daty lotu - co nas nie urządza bo najbliższe wolne miejsca na lot są w poniedziałek wieczorem, więc trzy dni poźniej, a my musimy być już w pracy, poza tym 3 dodatkowe noclegi to też koszt. Co w takiej sytuacji można zrobić? Czy ktoś odpowiada za strajk? Dodam, że wyczytałam iż to pracownicy obsługi bagażowej Ryanaira strajkują.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Tydzień na Malcie za 1195 PLN. Loty z Katowic + 4* hotel Tydzień na Malcie za 1195 PLN. Loty z Katowic + 4* hotel
Loty do Nowej Zelandii (+ zwiedzanie Rzymu) z Krakowa od 2920 PLN! Loty do Nowej Zelandii (+ zwiedzanie Rzymu) z Krakowa od 2920 PLN!
#2 PostWysłany: 10 Cze 2015 10:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2886
Loty: 415
Kilometry: 781 557
srebrny
Nadać kurierem bagaż do domu. Pobrać rachunek za tę usługę. Przedstawić ubezpieczycielowi. Za efekt nie ręczę, ale może uda się dostać zwrot.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 10 Cze 2015 10:55 

Rejestracja: 18 Sie 2012
Posty: 468
Loty: 30
Kilometry: 33 014
Rachunek należy przesłać nie ubezpieczycielowi, a Ryanair. :) To oni są odpowiedzialni za to, że nie możesz nadać bagażu, więc mają obowiązek pokryć te koszty. Tylko pytanie, czy zrobią to po dobroci, czy skończy się sądem...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
dj3500 lubi ten post.
 
      
#4 PostWysłany: 10 Cze 2015 23:25 

Rejestracja: 10 Cze 2015
Posty: 3
Nie wiem, czy dobrze sprawdzałam ceny przesyłek, ale w niektórych firmach koszt wysłania wózka i fotelika paczką przewyższa wartość tych rzeczy dwukrotnie. Nie wiem, czy warto wydawać kolejne pieniądze, których i tak pewnie nie dostaniemy. Dziękuję jednak za pomoc, czekam jeszcze na odpowiedź na moją skargę do ryanair, może coś zaproponują.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 12 Cze 2015 08:49 

Rejestracja: 10 Cze 2015
Posty: 3
No i okazało się, że jednak możemy zabrać wózek i fotelik. Byliśmy wczoraj na lotnisku w Madrycie, pytaliśmy w informacji ryanair, pani powiedziała, że na poprzedni lot też mogliśmy zabrać akcesoria dziecięce, że strajk nie ma na to wpływu, tak więc zostaliśmy źle poinformowani na Rygge. Kazała też złożyć wniosek o zwrot kosztów za zakup fotelika i wózka do Ryanair, ciekawe co z tego wyjdzie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 15 Cze 2015 15:22 

Rejestracja: 15 Cze 2015
Posty: 25
Z innej beczki - kiedy kończy się ten strajk? Lecę w piątek do Madrytu na ślub kolegi, wracamy w niedzielę Brussels, lot tam odbywamy na pokładzie rodzimego przewoźnika rejsowego ;), który póki co nie uprzedził mnie o problemach z ew. bagażem. Wolałbym nie dowiedzieć się o tym na Okęciu tuż przed wylotem. Czy spodziewać się telefonu od LOT-u i uprzedzenia mnie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 15 Cze 2015 15:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
ten strajk dotyczy ponoć tylko ryanaira.
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 15 Cze 2015 16:39 

Rejestracja: 15 Cze 2015
Posty: 25
O, to ciekawe. Dzięki za informację.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 19 Cze 2015 06:53 

Rejestracja: 30 Maj 2015
Posty: 2
Loty: 95
Kilometry: 171 745
Witam:
Dostałem wiadomość, że strajk jest przedłużony do 26 czerwca.
On dotyczy szystich lotów Ryanair z Madrytu ??
Góra
 Profil Relacje PM off
joanna133 lubi ten post.
joanna133 uważa post za pomocny.
 
      
#10 PostWysłany: 20 Cze 2015 11:41 

Rejestracja: 20 Cze 2015
Posty: 1
Dzisiaj udało mi się dodzwonić na obsługę klienta Ryanair, tel. 703203100. Potwierdzili, że można z Madrytu zabrać wózek i fotelik dla dziecka - w tym zakresie strajk podobno nie ma wpływu. Jednocześnie próbowano mnie na wstępie omamić, że to nie z ich winy i są przepisy UE, które wyłączają ich odpowiedzialność. Dopiero kiedy im zwróciłam uwagę, że w zakresie bagażu obowiązuje Konwencja Montrealska oraz zawarta z nimi umowa troszkę złagodzili ton. Trzeba pamiętać, że jeśli został wykupiony bilet i poniesiona opłata za bagaż rejestrowy to jest zawarta umowa i bagaż powinien zostać odprawiony i dostarczony do portu docelowego. Ogólne warunki przewozu Ryanair stanowią: "8.1 BAGAŻ Pasażer jest uprawniony do odprawienia Bagażu Odprawionego za opłatą (link do Regulaminu w sprawie Bagażu Odprawionego) oraz do wniesienia do kabiny samolotu jednej sztuki Bagażu Nieodprawionego (link do Regulaminu w sprawie Bagażu Podręcznego), z zastrzeżeniem warunków i ograniczeń przewidzianych w tych Regulaminach". A wiec jak zapłacone to nie ma odwrotu i bagaż Ryanair powinien odprawić. Na lotnisku w Madrycie jest przynajmniej 6 innych firm handlingowych (obsługa naziemna), więc może warto próbować wpływać na Ryanair na lotnisku, że opłacony bagaż rejestrowy mają nadać, a jak go dostarczą do punktu docelowego to już problem ich - może zawsze skorzystać z innej firmy hadlingowej niż własna obsługa naziemna albo dostarczyć go po strajku (oczywiście z koniecznością zapłaty odszkodowania za opóźnienie - art. 22 Konwencji montrealskiej). A jak nie to trzeba nadać przesyłkę kurierską i obciążyć Ryanair kosztami.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 26 Cze 2015 08:52 

Rejestracja: 21 Sie 2013
Posty: 2
Lecę z Berlina do Madrytu w sobotę. Mam opłacone 2 sztuki bagażu rejestrowanego. Ponieważ jest strajk obsługującej ich firmy handlingowej, przedłużony obecnie do 2 lipca, ryanair poinformował że nie jest w stanie zabrać bagażu. Proponują zwrot pieniędzy bądź lot do innego miejsca w Hiszpanii. Ani jedno ani drugie rozwiązanie mnie nie satysfakcjonuje
Czy w związku z tym zaryzykować zabraknie bagażu na pokład i wymuszenie na ryanair dostarczenia go mi w Hiszpanii (np. po zakończeniu strajku, oczywiście razem z odszkodowaniem, tyle, że do 2 lipca zdążę się przemieścić w inne miejsce - pytanie czy mi są w stanie dostarczyć bagaż tam?). Czy jednak zdecydować się na zwrot kasy z ich strony i wystąpienie o odszkodowanie (w stronę powrotną lecę EasyJet i mam opłacony bagaż - 2 sztuki). Może ktoś miał kiedyś z nimi taki przypadek i zna jakieś rozwiązanie? Z góry dziękuję za pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 26 Cze 2015 15:35 

Rejestracja: 08 Lip 2012
Posty: 3
Również jestem w podobnej sytuacji. Lecę z Warszawy do Madrytu w sobotę. Niestety opcja podróży bez bagażu mnie nie urządza, tak samo jak zmiana trasy, gdyż Ryanair nie pokryje kosztów dojazdu z innego miasta w Hiszpanii do Madrytu. Gdy spytałam o rezygnację z lotu i zwrot wszystkich kosztów (lot+bagaż) powiedziano mi, że zwrot pieniędzy dostanę, ale tylko za bagaż, a za lot mogę się starać o zwrot kosztów poprzez formularz reklamacyjny, z tym, że nie ma gwarancji, że je dostanę. Czy ktoś spotkał się może z podobną sytuacją? Czy szanse na odzyskanie pieniędzy za lot są duże? Czy moge w tej sytuacji powołać się na konwencję montrealską? Będę wdzięczna za pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group