Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Odszkodowanie od PKP Intercity
odszkodowanie-od-pkp-intercity,1420,63155
Strona 1 z 2

Autor:  krasnal [ 13 Sty 2015 17:08 ]
Temat postu:  Odszkodowanie od PKP Intercity

Udało się komuś uzyskać odszkodowanie od Intercity za spóźniony pociąg EIC? U mnie spóźnił się 62-63 minuty, wystąpiłem do przewoźnika z wnioskiem o odszkodowanie. Ku mojemu zdziwieniu po miesiącu otrzymałem pismo (data pisma 22 grudnia 2014 r.), że reklamacja została uznana, a kwota odszkodowania (66 zł za dwa bilety) zostanie przekazana na mój rachunek bankowy. Przedwcześnie się ucieszyłem, bod tamtej pory minęły 3 tygodnie, a odszkodowania nie mam.
W ubiegły piątek zadzwoniłem z pytaniem, "gdzie są pieniądze za las". Poinformowano mnie, że zajmują się tylko reklamacjami, płatnościami zajmuje się inna komórka, której namiarów mi nie mogą udostępnić, ale przekażą im moje dane i "płatności" oddzwonią do mnie jeszcze tego samego dnia. Oczywiście tak się nie stało. Dziś zadzwoniłem ponownie, ta sama gadka, i znów nie oddzwonili.
Jak myślicie, co robić dalej? Odczekać do 30 dni? Pisać teraz do kogoś - do nich, do Prezesa UTK?
Nie są to jakieś duże pieniądze, ale chodzi o samą zasadę. To odszkodowanie to nie jest ich wielka łaska, zobowiązują ich dyrektywy unijne implementowane do polskiego prawa.
Najbardziej denerwujący jest ich brak słowności - przekażemy pieniądze - nie przekazali, oddzwonimy - nie oddzwonili. Chyba mniej byłbym rozczarowany gdyby mi po prostu odszkodowania nie przyznali.

EDIT: Chyba w Intercity muszą czytać to forum, ponieważ 3 minuty po umieszczeniu tego postu dzwoni telefon :) Płatność poszła do autoryzacji (przez inną komórkę oczywiście) i w ciągu "kilku dni" otrzymam odszkodowanie. Pożyjemy, zobaczymy. Dam znać.

Autor:  przemos74 [ 13 Sty 2015 17:11 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie od PKP Intericty

Będę przerabiał to samo. Praktycznie identyczne opóźnienie na trasie Poznań - Berlin w zeszłym tygodniu. Czy mógłbyś podesłać mi wzór pisma, które wysłałeś?

Niestety z uwagi na brak doświadczenia nie mogę odpowiedzieć na Twoje pytania.

Autor:  krasnal [ 13 Sty 2015 17:15 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie od PKP Intericty

Zaktualizowałem 1 post :)
Jutro podeślę wzór.

Autor:  michcioj [ 13 Sty 2015 17:34 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie od PKP Intericty

nie tak dawno mialem przyjemnosc korzystac z uslug pkp, kasy nie ma wiec konduktor sprzedal bilet z miejscowka na miejsce.... ktorego nie bylo.
okres przedsylwestrowy wiec jak sie mozecie domyslac wiekszosc trasy musielismy stac.
napisalem maila na reklamacje@intercity.pl i.... dostalem bardzo szybko odpowiedz ze musze wyslac pismo z orginalem biletu lub biec na dworzec.
bez sensu... szkoda czasu zeby biegac po dworcach...

Autor:  mashacra [ 13 Sty 2015 19:23 ]
Temat postu:  Re: Odp: Odszkodowanie od PKP Intericty

Ja miałem dwie reklamacje, obydwie za opóźnienie ponad 2 h, jedna niestety na jakiś miesiąc przed wejściem zasad o odszkodowaniu :(
Druga już później, odrzucone obydwie, z jakimś bzdurnym uzasadnieniem o "nieprzewidzianych" utrudnieniach na trasie (za drugim razem czekaliśmy 3 h we Wrocławiu na drugi pociąg który miał być doczepiony, ale miał obsuwę).
Darowałem sobie odwołania i sądy.

No i przestałem jeździć pociągami dla zasady :twisted: w sumie ich strata.
Wcześniej w 99% wybierałem pociąg.

Autor:  scorpion1077 [ 13 Sty 2015 20:47 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie od PKP Intericty

I tak macie duże szczęście, że ktokolwiek odpowiedział na waszą reklamację.
Ja na moje ostatnie pismo(z listopada) do dzisiaj nie dostałem odpowiedzi.
Śmieszna firma i tyle, czego więcej można było się spodziewać.

Autor:  panlukasz [ 13 Sty 2015 20:55 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie od PKP Intericty

Ja walczę o odszkodowanie za 80 minut opóźnienia. W pierwszym podejściu odrzucona, bo podróżowałem korzystając z biletu weekendowego, a żeby dostać rekompensatę muszą wystąpić co najmniej dwa opóźnienia. Oczywiście, nie ma żadnej informacji na stronie.
Przy czym nie zamierzam im odpuścić :D

Autor:  dj3500 [ 13 Sty 2015 20:55 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie od PKP Intericty

Ja wysłałem mailem bilet (elektroniczny) i zdjęcie (z telefonu) potwierdzenia o opóźnieniu które dostałem od konduktora. Po długim czasie (ale poniżej 30 dni) dostałem odpowiedź, mniej więcej drugie tyle czekałem na przelew.

Autor:  ciacho_majonez [ 13 Sty 2015 21:10 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie od PKP Intericty

Ktoś dostał kiedyś odszkodowanie za pogryzienie przez jakieś robale? :?

Autor:  vincenz [ 13 Sty 2015 21:23 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie od PKP Intericty

Te jakieś robale to zapewne pluskwy, które łatwo przywlec sobie do domu, a bardzo ciężko się ich pozbyć.

Autor:  epikie [ 16 Sty 2015 10:29 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie od PKP Intericty

panlukasz napisał(a):
Ja walczę o odszkodowanie za 80 minut opóźnienia. W pierwszym podejściu odrzucona, bo podróżowałem korzystając z biletu weekendowego, a żeby dostać rekompensatę muszą wystąpić co najmniej dwa opóźnienia. Oczywiście, nie ma żadnej informacji na stronie.
Przy czym nie zamierzam im odpuścić :D

Dobrze wiedzieć że mają jakieś "specjalne" procedury odnośnie innych biletów. Często korzystam z biletu abonamentowego i może okazać się że tu też trzeba spełnić jakieś extra warunki żeby móc ubiegać się o odszkodowanie;/

Autor:  panlukasz [ 21 Sty 2015 11:13 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie od PKP Intericty

Z cyklu odwołanie od decyzji reklamacyjnej.
Podróżowałem na bilecie podróżnika, pociąg był opóźniony 80 minut. Otrzymałem od konduktora potwierdzenie, wszystkie dokumenty przesłałem mailem. Reklamację odrzucono, gdyż podobnież przy podróży na bilecie okresowym rekompensata przysługuje tylko w wypadku, gdy pociąg (a raczej pociągi) był opóźniony co najmniej dwukrotnie.
Ponieważ nie usatysfakcjonowała mnie decyzja odwołałem się od niej (treść maila poniżej), a o to odpowiedź jaką otrzymałem. Może komuś się przyda.
Wysłany email

Szanowni Państwo,
Pozwolę sobie zacząć od tzw. kwestii formalnych. Otóż przed wysłaniem wiadomości email z reklamacją zasięgnąłem informacji na profilu "PKP Intercity. Pociąg do podróży", który, o ile mi dobrze wiadomo, jest prowadzony przez Dział Marketingu PKP Intercity. I tam też otrzymałem odpowiedź od pracownika, jak mniemam kompetentnego, o treści następującej: "Lukasz, możesz się ubiegać o rekompensatę. Poproś konduktora o poświadczenie na miejscówce i wyślij zdjęcia/skany na adres reklamacje@intercity.pl." Wyraźnie napisano tam, iż nie muszę wysyłać dokumentów pocztą/faksem, mogę je zeskanować i przesłać drogą elektroniczną. Poniżej znajdziecie Państwo zrzut ekranu potwierdzający tę konwersację.

Drugą kwestią jest powołanie się na dwukrotne opóźnienie pociągu. Byłbym więcej niż rad, gdybym otrzymał link do strony, gdzie mogę znaleźć regulamin dotyczący ubiegania się o reklamację w przypadku posiadania biletu okresowego, którym to bilet weekendowy jest.
Na stronie PKP Intercity - http://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/d ... rcity.html - informacji takowej nie ma. Nie ma jej również na stronie http://www.intercity.pl/pl/site/dla-pas ... lamacyjny/ - w zakładce Podstawowe informacje na temat reklamacji.Podobnież nie ma tego warunku w ROZPORZĄDZENIU (WE) NR 1371/2007 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 października 2007 r. dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym.

Liczę na to, iż ponownie rozpatrzą Państwo reklamację, gdyż przedstawiona przez Państwa argumentacja zdaje się nie mieć potwierdzenia w dostępnych (słowo kluczowe) dokumentach.

Z wyrazami szacunku,
ŁN


I odpowiedź:

Załączniki:
reklamacja_2.png
reklamacja_2.png [ 226.96 KiB | Obejrzany 16220 razy ]
reklamacja_1.jpg
reklamacja_1.jpg [ 119.05 KiB | Obejrzany 16220 razy ]

Autor:  krasnal [ 21 Sty 2015 12:47 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie od PKP Intericty

Alleluja. Wczoraj odszkodowanie od PKP IC wpłynęło na moje kontro. Tak więc szlak przetarty.

Autor:  malwina123456 [ 08 Lut 2017 14:01 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie od PKP Intericty

Witam, ponaglam temat odnośnie próby odzyskania odszkodowania od PKP Intercity.
Jakiś czas temu (ok. 3 miesiecy) otrzymałam odpowiedź na złożoną reklamację, że w ciągu 14 dni zostaną przelane pieniądze na konto, jednak tak się nie stało. Mało tego złożyłam reklamacje na ''reklamację'', ponieważ kwota jaką miałabym otrzymać według mnie jest za mała (reklamacja została złożona o zwrot za całkowicie niewykorzystany bilet miesięczny-kupiłam i nie jechałam) oczywiście PKP potrąciło mi koszty za 9 dni wykorzystanych jak również parenaście procent za odstąpienie od umowy) dlatego ludzie uważajcie na tych złodziei.
Oczywiscie nikt nie mógł znaleść mojego wniosku, którego złożyłam podając numer reklamacji.
Złozyłam 2 raz reklamację na "reklamacje', oczywiście zero odpowiedzi, codziennie piszę maile do PKP w związku ze sprawą jednak nadal cisza...

Co powinnam w takiej sprawie zrobić?? Czy ktoś miał może podobny problem??

Autor:  boots [ 08 Lut 2017 14:21 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie od PKP Intericty

@malwina123456
Cytuj:
Co powinnam w takiej sprawie zrobić??

Przede wszystkim, to zapoznać się ze znaczeniem słów, których używasz, zamiast bezmyslnie ich używać:

Cytuj:
uważajcie na tych złodziei.

A potem możesz skierować pozew do sądu.

Autor:  miriam [ 08 Lut 2017 14:45 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie od PKP Intericty

malwina123456 napisał(a):
Witam, ponaglam temat odnośnie próby odzyskania odszkodowania od tych złodziei.[/u]
Oczywiscie nikt nie mógł znaleść mojego wniosku, którego złożyłam podając numer reklamacji.
Złozyłam 2 raz reklamację na "reklamacje', oczywiście zero odpowiedzi, codziennie piszę maile do PKP w związku ze sprawą jednak nadal cisza...

Co powinnam w takiej sprawie zrobić?? Czy ktoś miał może podobny problem??

Faktycznie masz jakiś poważny problem i może on być jeszcze większy jak nie nauczysz się myśleć co piszesz a nie odwrotnie.Może zasięgnij rady prawnika i poproś o napisanie fachowo krótkiego pisma,pewnie finansowo nie zyskasz,ale zaoszczędzisz mnóstwo czasu i energii ;)

Autor:  mediolan [ 08 Lut 2017 15:27 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie od PKP Intericty

malwina123456 napisał(a):
Witam, ponaglam temat odnośnie próby odzyskania odszkodowania od PKP Intercity.
Jakiś czas temu (ok. 3 miesiecy) otrzymałam odpowiedź na złożoną reklamację, że w ciągu 14 dni zostaną przelane pieniądze na konto, jednak tak się nie stało. Mało tego złożyłam reklamacje na ''reklamację'', ponieważ kwota jaką miałabym otrzymać według mnie jest za mała (reklamacja została złożona o zwrot za całkowicie niewykorzystany bilet miesięczny-kupiłam i nie jechałam) oczywiście PKP potrąciło mi koszty za 9 dni wykorzystanych jak również parenaście procent za odstąpienie od umowy) dlatego ludzie uważajcie na tych złodziei.
Oczywiscie nikt nie mógł znaleść mojego wniosku, którego złożyłam podając numer reklamacji.
Złozyłam 2 raz reklamację na "reklamacje', oczywiście zero odpowiedzi, codziennie piszę maile do PKP w związku ze sprawą jednak nadal cisza...

Co powinnam w takiej sprawie zrobić?? Czy ktoś miał może podobny problem??


Napisz maila na sekretariat PKP ( tej spółki) do Prezesa z imienia i nazwiska ,to się ktoś Twoją sprawą zajmie.....
napisz im na FB
nie wiem czy PKP nadal potrąca 15 % za niewykorzystany bilet ale tak kiedyś było - sprawdź w regulaminie ( zwroty)

niestety instutucja ta pozostawia dużo do życzenia.. po za tym pytanie czy ludzie którzy tam pracują dostają wypłaty , pewno tak... więc i klienci powinni dostawać zwroty- takie moje małe podsumowanie

Autor:  d-t-x [ 16 Lut 2017 18:44 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie od PKP Intercity

A ja wezmę Malwinę w obronę bo sam musiałem trzykrotnie prosić o zwrot. Miało być 14 dni, było prawie 2 miesiące. Pomogło dopiero przekazanie korespondencji do UTK.

Autor:  pawelos [ 11 Wrz 2019 02:09 ]
Temat postu:  Re: Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot

Ja tak z innej beczki ale w podobnym temacie. Przerabiał ktoś może, pozew przeciwko PKP IC w sytuacji wielogodzinnego opóźnienia i zwrotu za taksówkę w celu dostania się na lotnisko czy ewentualnie za niewykorzystany bilet lotniczy, który przepad z winy opóźnienia.

Autor:  maxima [ 03 Lip 2023 23:36 ]
Temat postu:  Re: Odszkodowanie od PKP Intercity

czy udało się komuś z Was wyszarpać od PKP odszkodowanie za opóźnienie powyżej 60 minut, ale w kwocie poniżej 16 zł za osobę? jechały 2 osoby, więc w sumie ponad 20zł, ale mniej niż 32 zł.
Swoją drogą dziwna akcja - wysłałam reklamację, najpierw twierdzili, że pociąg nie miał 60 min opóźnienie tylko 58 minut. Wysłałam zdjęcia z dworca przyjazdu, ze godzina była inna. Teraz twierdzą, że odszkodowanie się nalezy, ale jako że poniżej 16zł, no to nie wypłacą. Kabaret :lol: 8-)
Szukam więc kogoś, kto z sukcesem dostał te mniej niż 16zł. Jakich argumentów użyć ewentualnie?

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/