Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 08 Mar 2019 13:12 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1842
srebrny
eskie napisał(a):
Że warto wiedzieć za co linia lotnicza odpowiada, a za co nie?

warto wiedzieć gdzie się żalić i nie wysyłać ludzi na drzewo, bo to wina firmy współpracującej z LOT, a LOT jest zawsze kryształowy, on ma tylko zebrać hajs.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN
Grupa Lufthansa: Wakacyjne loty do Mołdawii, Maroka, Grecji i Rumunii z Krakowa i Warszawy od 438 PLN Grupa Lufthansa: Wakacyjne loty do Mołdawii, Maroka, Grecji i Rumunii z Krakowa i Warszawy od 438 PLN
#22 PostWysłany: 08 Mar 2019 13:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 1660
Loty: 70
Kilometry: 138 694
niebieski
kemot napisał(a):
eskie napisał(a):
Z punktu widzenia pasażera linia odpowiada za WSZYSTKO co jest związane z jego przewozem (za odprawę, za bagaż, za autobus, za to że sok pomidorowy akurat się skończył)


Wg szerokiego pojęcia Twojej definicji linia odpowiada także za niewygodne siedzenie po odprawie lub zgoła brak miejsc siedzących. W końcu to także jest to "wszystko" związane z przewozem.
Chodzi o ustalenie faktycznej granicy odpowiedzialności linii lotniczej. To co jest BEZPOŚREDNIO związane z przewozem, a dokładnie przelotem samolotem, jestem w stanie zaakceptować. Ale nie wszystko...
A co jak się sok pomidorowy skończy w barze na lotnisku po odprawie..., albo ktoś dostanie rozwolnienia po nim...

Można pożalić się linii lotniczej, że było zimno w autobusie, który wiózł pasażerów, ale nie można linii lotniczej obwiniać za to.
_________________
ODZYSK CZĘ!

Tęcza jest Ważnym elementem religii judeo-chrześcijańskich, kolorami czakr, symbolem dzieciństwa i różnorodności w jedności, kolorami siedmiu kontynentów, a nie tylko flagą ruchu LGBT (btw 6. kolorów zamiast 7.). Zależy mi tylko na tym, aby pamiętać o różnorodności znaczenia tęczy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#23 PostWysłany: 08 Mar 2019 13:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5617
HON fly4free
Korzystanie z baru na lotnisku czy też zajęcie miejsca siedzącego w oczekiwaniu na boardingu nie są pozycjami obowiązkowymi dla pasażera który zawarł z linią lotniczą umowę przewozu z punktu A do B, przejazd autobusem do samolotu tak.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#24 PostWysłany: 11 Mar 2019 14:12 

Rejestracja: 02 Sty 2016
Posty: 141
Przecież w cenie biletu są wrzucone skladowe takie jak obsluga lotniskowa, kontrola graniczna i inne. Kwoty są wprost podane w rezerwacji. Jakbym tę kwotę zapłacił bezpośrednio panu kierowcy w autobusie, to na tę firmę autobusową mógłbym się w internecie skarżyć, miałbym od nich paragon z ich danymi. A jak na lotnisku we Frankfurcie albo Helsinkach autobus pojedzie na czołówkę z wózkiem bagażowym, to mam wnikać jaka to firma skoro nawet w Warszawie ludzie nie wiedzą kto ich wozi?
Ja w Helsinkach będę płakał na Finnair, bo u nich kupiłem bilet i jego składową są opłaty lotniskowe. Oni już znajdą pana Mietka który ścigał się po płycie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#25 PostWysłany: 13 Mar 2019 01:28 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1632
niebieski
eskie napisał(a):
O jejku,

napisałem:
A podniesiony przez kogoś argument, że jak lecę LOTem to LOT za wszystko odpowiada jest lekko nietrafiony. Warto wiedzieć, za co linia lotnicza odpowiada, a za co nie.
Z czym się tu nie zgadzasz?
Że warto wiedzieć za co linia lotnicza odpowiada, a za co nie?


A co w sytuacji gdy maszyna jest z leasingu, pilot i załoga na umowach B2B (niczym handling), a bilet kupiony przez OTA?
Za co wg. Ciebie odpowiada LOT?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#26 PostWysłany: 13 Mar 2019 08:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 1660
Loty: 70
Kilometry: 138 694
niebieski
Czyli wg Ciebie i @kemot liniaq lotnicza odpowiada np za awarię skanera na gate, tak?
Muszę przejść przez niego i jest związany z lotem.

Za co linia lotnicza odpowiada. Za to co jest bezpośrednio związane z lotem i linia lotnicza to firmuje.

Odpowiedzialność - możliwość zarządzania w celu wdrożenia natychmiastowych korekcji i działań korygujących. Odpowiedzialność łączy się z obowiązkiem naprawczym/odszkodowawczym.

Skarga - informacja od klienta, że w jego mniemaniu nie spełniono jego wymagań. Skarga może dotyczyć moich procesów jak i zewnętrznych jak i związanych ze mną. Skarga może dotyczyć funkcjonowania moich dostawców. Skargę mogę przyjąć lub odrzucić. Skargę mogę rozpatrzyć sam jeśli mnie dotyczy lub przekazać dostawcy i nadzorować jej rozpatrzenia. W sytuacji gdy skarga jest uzasadniona i dotyczy mojego dostawcy, to u niego rodzi obowiązek odpowiedzialności, ale nie u mnie. Ja mogę mojego dostawcę ocenić nisko i zerwać współpracę,m ale nie ja odpowiadam.

Odpowiadam za własne procesy i procesy zewnętrzne, które są wykonywane pod moim szyldem/marką. Czyli jeśli leasingowany samolot ukazuję jako LOTowski i go pomalowałem w barwy LOTu, to odpowiadam za całokształt, jeśli załoga jest B2B ale nosi mundury LOTu to za nią odpowiadam. Jeśli jest wafelek PrincePolo to odpowiadam za to aby go rozdać pasażerom, ale już nie odpowiadam za to, czy komuś smakuje czy nie.

Więc wracając do sytuacji zimnego autobusu - LOT może przyjąć skargę, może sprawdzić czy tak jest faktycznie, może przekazać skargę do firmy autobusowej, może dać niską ocenę firmie autobusowej, zagrozić zerwaniem kontraktu jeśli to się powtórzy bo obniża to zadowolenie Klienta z całego procesu, może przekazać odszkodowanie i przeprosiny. ALE NIE PONOSI ODPOWIEDZIALNOŚCI, BO TYM NIE ZARZĄDZA.

PS. Może też popatrzeć się na paxa jak na wariata, który w zimie biega bez kurtki i narzeka, że mu zimno.
_________________
ODZYSK CZĘ!

Tęcza jest Ważnym elementem religii judeo-chrześcijańskich, kolorami czakr, symbolem dzieciństwa i różnorodności w jedności, kolorami siedmiu kontynentów, a nie tylko flagą ruchu LGBT (btw 6. kolorów zamiast 7.). Zależy mi tylko na tym, aby pamiętać o różnorodności znaczenia tęczy.
Góra
 Profil Relacje PM off
Jan Kowalski 8 lubi ten post.
 
      
#27 PostWysłany: 13 Mar 2019 09:27 

Rejestracja: 01 Mar 2019
Posty: 8
Gościu przyszedł w zimie na lotnisko w krótkim rękawku, bo leciał w ciepłe kraje. W autobusie lotniskowym wg niego za słabo grzali i zmarzł. Do tego czekanie w nim całe 20 minut. Pożalił się na forum na swoją gehennę. Kto temu winien ? Najprawdopodobniej LOT. Ci nieudacznicy niczego nie potrafią, żeby zadowolić i zrobić dobrze pasażerowi.
"Poszkodowany" przez zimny klimat w Polsce znalazł poparcie innych narzekaczy. I tak już 2 strony ( jak na razie :D ) narzekania na LOT i wszystkie inne firmy , które mogą mieć coś wspólnego z tym torturowaniem nieubranego pasażera.

Komedia ...
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#28 PostWysłany: 13 Mar 2019 11:32 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1632
niebieski
Tylko, że mi nie chodzi o zmarzniętego Pana z busa tylko o ogólnie.

Choć uważam, że jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach a takimi drobnymi rzeczami zdobywa się właśnie Klientów. Zatem w interesie LOTu jest to, aby o to dbać i wymagać od swoich podwykonawców.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#29 PostWysłany: 13 Mar 2019 11:52 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 598
niebieski
eskie napisał(a):
ALE NIE PONOSI ODPOWIEDZIALNOŚCI, BO TYM NIE ZARZĄDZA.


Nie. Tzn może w stosunku do paxa który jest w szoku że zimą jest zimno faktycznie odpowiedzialności by nie poniósł, ale nie "bo tym nie zarządza".
Pax zawarł umowę z LOTem na przewóz i to do niego będzie kierował wszelkie roszczenia, a LOT będzie za nie odpowiedzialny jeśli okażą się zasadne. To jakie i z kim LOT ma podpisane umowy na podwykonawstwo (kto sprawdzi bilety w gate, kto zawiezie do samolotu, kto go zatankuje, kto go naprawi, kto go pilotuje, kto go sprzątnie, kto zgubi bagaż itp itd) pasażera co do zasady nie interere, to wyłącznie kwestia odpowiedzialności regresowej tych podmiotów względem LOT. Ale nie paxa i nawet najbardziej wymyślna erystyka tego nie zmieni.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#30 PostWysłany: 13 Mar 2019 12:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 1660
Loty: 70
Kilometry: 138 694
niebieski
"-... Krótko mówiąc całe zło świata zawdzięczamy wam, począwszy od wojen religijnych a skończywszy na raku macicy.
-No tak! Nie odpowiadamy tylko za gradobicie, trzęsienie ziemi i koklusz!"

EOT
_________________
ODZYSK CZĘ!

Tęcza jest Ważnym elementem religii judeo-chrześcijańskich, kolorami czakr, symbolem dzieciństwa i różnorodności w jedności, kolorami siedmiu kontynentów, a nie tylko flagą ruchu LGBT (btw 6. kolorów zamiast 7.). Zależy mi tylko na tym, aby pamiętać o różnorodności znaczenia tęczy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#31 PostWysłany: 13 Mar 2019 12:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2012
Posty: 682
Loty: 120
Kilometry: 193 393
niebieski
kumkwat_kwiat napisał(a):

A co w sytuacji gdy maszyna jest z leasingu, pilot i załoga na umowach B2B (niczym handling), a bilet kupiony przez OTA? Za co wg. Ciebie odpowiada LOT?


gdy bilet jest kupiony przez OTA często agent linii, call center(ogólnie linia) na Twoją prośbę nie będzie w stanie zamienić daty lotu czy nawet poinformować Cię o zmianie rozkładu lotu, leży to po stronie pośrednika u którego zakupiłeś bilet, linia informuje pośrednika który bardzoooo często ukrywa dane kontaktowe do pasażera
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#32 PostWysłany: 13 Mar 2019 17:35 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 946
niebieski
Jan Kowalski 8 napisał(a):
Gościu przyszedł w zimie na lotnisko w krótkim rękawku, bo leciał w ciepłe kraje. ...
Komedia ...

Nie będę komentował bo to jakieś twoje wizje, nie mające nic wspólnego z tym co napisałem. A nawet przeciwnie. Miłej zabawy i więcej twórczej weny życzę, ciekawe co tam jeszcze wymyślisz i mi przypiszesz :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group