Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 1400 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 66, 67, 68, 69, 70
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Norweskie Fiordy
#1381 PostWysłany: 27 Sie 2018 10:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3242
złoty
Słabo tylko jak w środku nocy, zaspany człowiek skręci do łazienki akurat w złą stronę :D
Góra
 Relacje PM off
MarBlo lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: Norweskie Fiordy
#1382 PostWysłany: 27 Sie 2018 13:51 

Rejestracja: 04 Sty 2018
Posty: 77
To fakt, ale wrażenia pozostają niezapomniane choćby dlatego, że poranek jest w całkowitej ciszy. Mozna zrobić fajne fotki czy napić się kawy w spokoju i zadumie.

Pierwsza stonka atakuje okolo 7 rano ;)

Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: Norweskie Fiordy
#1383 PostWysłany: 27 Sie 2018 17:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Gru 2014
Posty: 700
niebieski
7Greg napisał(a):

Polecam, widoki bezcenne ;)


Potwierdzam ;)


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
http://www.zb-szwoch.pl
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: Norweskie Fiordy
#1384 PostWysłany: 27 Sie 2018 17:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3242
złoty
E tam, przesadzacie, ja prawie nie widzę różnicy z moim zdjęciem zrobionym w godzianch popołudniowych :D


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: Norweskie Fiordy
#1385 PostWysłany: 27 Sie 2018 20:35 

Rejestracja: 04 Sty 2018
Posty: 77
NIe jestem w stanie przewalić całego tematu w poszukiwaniu co już było, ale mogę jeszcze polecić to miejsce:

Image

Obecnie droga jest zamknięta co daje ogromne możliwości zobaczyć to w ciszy i spokoju ;)
Pozdrawiam
Góra
 Relacje PM off
BrunoJ lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: Norweskie Fiordy
#1386 PostWysłany: 03 Wrz 2018 17:46 

Rejestracja: 03 Wrz 2018
Posty: 22
Loty: 25
Kilometry: 33 970
Hejka, pytanko do osób ostatnio będących na Preikestolen. Jak wyglądają koszty dostania się ze Stavanger, prom + bus na parking? Znalazłem jedynie opcje za 350 NOK rezerwując przez internet. Czy to jest teraz najtańsza opcja? Czytając relacje co prawda z poprzednich lat szczególnie busy wychodziły taniej bo gdzieś o 100 NOK mniej. Lądując o 8 rano czasu jest wystarczająco by wyrobić się do przyzwoitej godziny?
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: Norweskie Fiordy
#1387 PostWysłany: 07 Wrz 2018 12:38 

Rejestracja: 06 Wrz 2016
Posty: 5
Dwa tygodnie temu w niedzielę byłem na Preikestolen
Rano przed 7.30 w porcie rozstawiły się dwa stoliczki jeden Boreal drugi Tide
Tide sprzedawał bilety combo prom+autobus w obie strony za 400 NOK !
Boreal sprzedawał bilety na autobus z Tau na parking pod Preikestolen za 230 NOK - dodając do tego kupon na darmową kawę w Stavanger o wartości 20 NOK :D

Kupiliśmy bilety od Boreala , a bilety na prom już na samym promie w cenie 120 NOK w obie strony ...
co razem daje również 350 NOK i to jest aktualnie najtańsza opcja transportu - sprawdzone :!:
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: Norweskie Fiordy
#1388 PostWysłany: 07 Wrz 2018 18:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2698
niebieski
BakoDam napisał(a):
...Lądując o 8 rano czasu jest wystarczająco by wyrobić się do przyzwoitej godziny?

Sprecyzuj, co to jest przyzwoita godzina. Całośc wycieczki licząc od wypłynięcia do powrótu da się wykonać sprawnie w ok 7-8h, do tego bezpiecznie bedzie policzyc 1h na przejazd z lotniska, i max 1h czekania na prom, jeśli przypadkiem odpłynie nam przed nosem. Jeśli wypłyniesz ok 9tej to na 16stą jest szansa być juz z powrotem. Chociaż polecałbym dołozyć godzinę, i wspiąc się jeszcze wyżej, dla dodatkowej porcji widoków. Preikestolen dobrze się sprzedaje, ale stanowczo nie wyczerpuje tego co da się zobaczyć w najbliższej okolicy. Jasno jest do ok 21szej, ale warto sprawdzić kiedy odjeżdzają ostatnie autobusy. Rano niestety jest dość spora szansa że będzie dużo ludzi, w tygodniu powinno być lepiej niż w weekendy, chociaż mozna się nadziac na wycieczki szkolne. Pomijając tłumy ludzi, ostatnio jakaś moda jest głośniki BT i puszczanie głośniej 'muzy', co stanowczo psuje klimat. No i warto prognoze pogody dokładnie sprawdzić, często w mieście jest inna niz w górach.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: Norweskie Fiordy
#1389 PostWysłany: 16 Wrz 2018 23:48 

Rejestracja: 03 Wrz 2018
Posty: 22
Loty: 25
Kilometry: 33 970
BrunoJ napisał(a):
BakoDam napisał(a):
...Lądując o 8 rano czasu jest wystarczająco by wyrobić się do przyzwoitej godziny?

Sprecyzuj, co to jest przyzwoita godzina. Całośc wycieczki licząc od wypłynięcia do powrótu da się wykonać sprawnie w ok 7-8h, do tego bezpiecznie bedzie policzyc 1h na przejazd z lotniska, i max 1h czekania na prom, jeśli przypadkiem odpłynie nam przed nosem. Jeśli wypłyniesz ok 9tej to na 16stą jest szansa być juz z powrotem. Chociaż polecałbym dołozyć godzinę, i wspiąc się jeszcze wyżej, dla dodatkowej porcji widoków. Preikestolen dobrze się sprzedaje, ale stanowczo nie wyczerpuje tego co da się zobaczyć w najbliższej okolicy. Jasno jest do ok 21szej, ale warto sprawdzić kiedy odjeżdzają ostatnie autobusy. Rano niestety jest dość spora szansa że będzie dużo ludzi, w tygodniu powinno być lepiej niż w weekendy, chociaż mozna się nadziac na wycieczki szkolne. Pomijając tłumy ludzi, ostatnio jakaś moda jest głośniki BT i puszczanie głośniej 'muzy', co stanowczo psuje klimat. No i warto prognoze pogody dokładnie sprawdzić, często w mieście jest inna niz w górach.


Będę w środę. Na prom o godzinie 9 chciałbym zdążyć lądując o 7:45, google maps pokazuje jakoś godzinę transportem publicznym. Co ciekawe o godzinie 9 połączenie z promem ma przewoźnik BOREAL. Natomiast TIDE dopiero 9:45. Na samym promie u konduktora można wybrać przewoźnik czy on ma tylko bilety na TIDE a na BOREAL Pan ze stolikiem ustawia się przed promem?
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: Norweskie Fiordy
#1390 PostWysłany: 17 Wrz 2018 21:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2698
niebieski
Autobusy są obu przewoźników i mają rózne godziny odjazdu, więc moze dlatego. Nie podpowiem, tą trasą byłem dawno temu, a bilety na autobus kupowałem już po dopłynięciu do Tau, bezposednio u kierowcy. Trasa autem jest inna. Jesli wszystko sie ułoży to spokojnie w tę godzinę z samolotu zdąrzysz. Najszybciej pewnie byłoby shuttle busem który jezdzie prosto do centum i w pol godziny jestes prawie na miejscu, ale pewnie wyjdzie drożej niż zwykly autobus Kolumbusa.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: Norweskie Fiordy
#1391 PostWysłany: 06 Mar 2020 17:40 

Rejestracja: 13 Sty 2018
Posty: 921
HON fly4free
Odkurzę trochę temat - chciałbym polecieć z moją Mamą na 2-3 dni do Norwegii, przede wszystkim, żeby zobaczyć fiordy, bo zawsze jej się to marzyło. Mama ma 62 lata i raczej nie ma kondycji na kilkugodzinne wspinaczki. Czy możecie polecić jakieś miejsce z w miarę łatwo dostępnymi ładnymi widokami, ewentualnie jakimiś drobnymi wspinaczkami trekingowymi? No i oczywiście w opcji "fly4free" ;)
_________________
Image

Lecisz z POZ i potrzebujesz pomocy z czymkolwiek? Odezwij się!
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: Norweskie Fiordy
#1392 PostWysłany: 06 Mar 2020 17:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2016
Posty: 1237
Loty: 139
Kilometry: 200 341
złoty
haugesund, stavanger, bergen. preikestolen jest dosc latwe, szlak na 1,5h-2h w jedna strone i wchodza tam rodziny z dziecmi, wiec nie powinno byc problemu
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: Norweskie fiordy
#1393 PostWysłany: 19 Mar 2020 23:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2017
Posty: 716
Loty: 27
Kilometry: 45 291
Zbanowany
@Bajerglowa94 lot z Gdańska do Bodo, stamtąd przeprawa 4 godziny promem do Moskenes i masz piękne wystrzałowe fiordy wyrastające prosto z morza ;)
_________________
Rowerowe podróże i nie tylko: https://www.facebook.com/rowerowepodrozetuitam
Zapraszam do polubienia (:
Góra
 Relacje PM off
BrunoJ lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: Norweskie fiordy
#1394 PostWysłany: 19 Mar 2020 23:35 

Rejestracja: 06 Kwi 2016
Posty: 1
Ostatnio robiłem rozeznanie i chyba idealnie będzie w Bergen.
Kolejka na górę i podobno łatwy treking na drugi szczyt.
Drugi dzień to wycieczka statkiem po fiordzie wpisanym na listę UNESCO. Czyli preikostolen z dołu
Miałem taki plan na weekend majowy ale trzeba przenieść. Ode mnie ze Szczecina lata i ceny spoko.
Inna opcja Stavanger i język trolla ale to już eskapada.
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: Norweskie fiordy
#1395 PostWysłany: 04 Lip 2022 13:37 

Rejestracja: 16 Mar 2018
Posty: 32
Hej, odkopuje temat. Jedziemy pierwszy raz do NO na szybki wypad piątek - niedziela w lipcu, cel jest raczej jeden - Pulpit Rock. Póki co mam noclegi w centrum Stavanger w hotelu. Obawiam się trochę tych dzikich tłumów na szlaku w sezonie, szczególnie w weekend. Zastanawiam się, czy jechać w sobotę na wieczór do Base Camp na nocleg, żeby na szlak wyruszyć wcześnie rano i cieszyć się względnym spokojem. Z drugiej strony wygodniej będzie zostać w hotelu, gdyby np. trzeba było odwołać wyjście ze względu na pogodę, to przynajmniej w mieście coś się zrobi.
Nie wiem, ma ktoś jakieś jeszcze przemyślenia w tym temacie? :D Jak dużych tłumów właściwie mam się spodziewać?

P.S. Tak, wiem, że nie pytam o nic konkretnego i właściwie to o co mi chodzi:P dzięki za wyrozumiałość
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: Norweskie fiordy
#1396 PostWysłany: 04 Lip 2022 14:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 3599
srebrny
@Jerry90 Byłem w ubiegłym roku viewtopic.php?p=1470047#p1470047 pod koniec września i mimo "szalejącego covidu" i kiepskiej pogody ludzi na szlaku było sporo.
W lipcu w weekend pewnie będzie źle albo bardzo źle jeśli chodzi o ilość ludzi :lol:
_________________
"Ten, kto znalazł się za drzwiami, pokonał najtrudniejszy etap podróży" - przysłowie duńskie
Image
Góra
 Relacje PM off
Jerry90 lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: Norweskie fiordy
#1397 PostWysłany: 04 Lip 2022 14:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3242
złoty
@Jerry90
To raczej pytanie do Ciebie - co jest priorytetem ?
Wchodziłem zawsze latem w godzinach szczytowych i z samym wejściem nie ma większych problemów. To nie jest tak jak na Giewoncie, gdzie w sezonie korek od początku do końca :D Po prostu trzeba w paru węższych miejscach przepuścić ludzi ale idzie się dość sprawnie. Najgorzej jest na samej górze, bo na pulpicie mały tłumek psuje odczucia (moja fotka jest parę postów wyżej). Sam musisz ocenić :D
Góra
 Relacje PM off
Jerry90 lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: Norweskie fiordy
#1398 PostWysłany: 04 Lip 2022 16:30 

Rejestracja: 16 Mar 2018
Posty: 32
Dzięki za odpowiedzi, zawsze mam więcej danych do podjęcia decyzji.
Fajnie byłoby mieć chociaż jedno zdjęcie skały bez tłumu ludzi. Więc raczej się zdecyduję na ten nocleg przy parkingu. W każdym razie dam znać za dwa tygodnie jak wyszło
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: Norweskie fiordy
#1399 PostWysłany: 17 Lip 2022 14:23 

Rejestracja: 12 Cze 2018
Posty: 40
Byłem ostatnio na Preikestolen we wrześniu zeszłego roku.

Żeby trafić na półkę bez tłumu turystów, trzeba tam być tuż po wschodzie słońca.
A więc albo trzeba rozpocząć wchodzenie po ciemku, sporo przed wschodem słońca - naprawdę się da - trenowałem to już - problem jest z dojazdem na początek szlaku o tak wczesniej porze, bo komunikacja wtedy jeszcze nie jeździ.
Alternatywą jest nocowanie na półce - tylko trzeba wziąć porządny namiot, żeby go w nocy nie zwiało, albo nie zalało w razie deszczu - do tego w na górze jest zdeycdowanie zimniej niż na poziomie morza.

Tuż po wschodzie słońca, gdy amatorzy widoków już zejdą z półki, jest szansa na super fotki.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
 
 Temat postu: Re: Norweskie fiordy
#1400 PostWysłany: 24 Lip 2022 08:30 

Rejestracja: 16 Mar 2018
Posty: 32
Czas opowiedzieć jak wyszło. Wyjazd w dwie osoby Stavanger piątek - niedziela z celem wyjścia na Pulpit Rock. Wybraliśmy opcję pierwszego noclegu w mieście, natomiast z soboty na niedziele spaliśmy w BaseCamp, aby wyruszyć w miarę wcześnie i ominąć tłumy. Ogólnie jestem zadowolony z tego wyboru. Wyszliśmy w końcu po śniadaniu koło 8 rano, było już trochę ludzi na trasie, ale bez tłumów. Na samej skale było tylko kilka, może kilkanaście osób (o 9:30), także fajne zdjęcia można jeszcze o tej porze zrobić na spokojnie. Chociaż jak się zawijaliśmy na dół to zaczęły dochodzić fale ludzi i już ustawiała się kolejka. Więc pewnie generalnie zależy od szczęścia, ale jeśli wyruszymy tak do tej 8 rano w weekend, to jest ok.


Napiszę też parę spostrzeżeń co do całej logistyki takiej wycieczki:
- transport z lotniska do Stavanger. Faktycznie najlepsza tania opcja to autobus 42 zaraz spod wyjścia z lotniska, a później przesiadka na 7 w Sande terasse. Mnie zmyliło Google Maps, które pokazywało jakiś autobus nr 40(a nie ma takiego numeru..), który jest chyba tym droższym bezpośrednim transportem z lotniska. Jeśli ktoś chce wydać więcej to faktycznie od razu wsiadać w ten bezpośredni - jest dobrze oznaczony. A jeśli taniej, to bez zastanowienia do 42, a później 7. Ważne: na tej przesiadce w Sande terasse trzeba przejść na przystanek po drugiej stronie ulicy.
- Noclegi. Pierwszą noc byliśmy w Radison Blu, mega polecam. Cena była wg mnie ok, około 650/nocleg ze śniadaniem. Hotel położony idealnie do zwiedzania miasta, w samym centrum. Śniadanie najlepsze jakie w życiu jedliśmy, bardzo duży wybór dobrych rzeczy. Co do noclegu w BaseCamp to byliśmy w tych najmniejszych dwuosobowych pokoikach z piętrowym łóżkiem, bardzo klimatycznie, całkiem wygodnie. Jest jak najbardziej ok na jedną, dwie noce. Śniadania są ok, choć już bez szału.
- Faktycznie woda z kranu jest pyszna w Norwegii, nie ma sensu kupować butelkowanej. Polecam kupić dwie większe (0,7) butelki na lotnisku w Polsce, a później je tylko uzupełniać. Na Lotnisku w Stavanger już po security są specjalne kraniki do nalewania wody.
- Transport do Pulpit Rock. Jechaliśmy tym busem https://www.pulpitrock.no/ . Wybraliśmy ze względu na nocleg ostatni kurs z Bussterminal o 17:10. Spóźnił się pół godziny, było trochę nerwów, ponieważ nigdzie na przystanku nie są te kursy opisane i nikt inny już na niego nie czekał (ostatecznie jechaliśmy sami). Więc w razie czego uspokajam, ten autobus rzeczywiście przyjeżdża na bussterminal track 2, może się spóźniać.
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
 
 [ 1400 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 66, 67, 68, 69, 70

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group