Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 15 Kwi 2014 10:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 10971
HON fly4free
Od 10 maja do 20 lipca Norwegian będzie latał Dreamlinerem na trasach ze Sztokholmu ARN do Alicante i Malagi.
Oczywiście nie na wszystkich lotach :) Na pewno 1 czerwca w niedzielę ARN-AGP - przed chwilą wybrałem ten lot na ich stronie i jest informacja, że lot jest B787
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Relaks na Cyprze za 963 PLN. Loty do Pafos z Katowici 5 nocy w apartamencie Relaks na Cyprze za 963 PLN. Loty do Pafos z Katowici 5 nocy w apartamencie
Tanie loty do Singapuru z Warszawy od 2297 PLN Tanie loty do Singapuru z Warszawy od 2297 PLN
#2 PostWysłany: 15 Kwi 2014 11:37 
Założyciel
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Sty 2010
Posty: 4096
Loty: 507
Kilometry: 1 172 588
Ciekawa informacja. Gdy w zeszłym tygodniu rozmawiałem z Mikoszem, twierdził, że B787 nie opłaca się latać na trasach europejskich, bowiem rentowność samolot uzyskuje przy locie powyżej 4h.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 15 Kwi 2014 11:44 
Redaktor F4F

Rejestracja: 08 Kwi 2012
Posty: 3878
Loty: 39
Kilometry: 33 222
Kamil napisał(a):
Ciekawa informacja. Gdy w zeszłym tygodniu rozmawiałem z Mikoszem, twierdził, że B787 nie opłaca się latać na trasach europejskich, bowiem rentowność samolot uzyskuje przy locie powyżej 4h.


Norwegian twierdzi, że lot potrwa 4h 20min ;) Aczkolwiek jeżeli to prawda to rzeczywiście na granicy rentowności.

Załączniki:
1.png
1.png [ 19.07 KiB | Obejrzany 971 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 15 Kwi 2014 11:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 3711
srebrny
Kamil napisał(a):
Ciekawa informacja. Gdy w zeszłym tygodniu rozmawiałem z Mikoszem, twierdził, że B787 nie opłaca się latać na trasach europejskich, bowiem rentowność samolot uzyskuje przy locie powyżej 4h.

gdyby lotowskie dreamlinery latały na wodę to i tak by im się nie opłacało ;)
_________________
"Ten, kto znalazł się za drzwiami, pokonał najtrudniejszy etap podróży" - przysłowie duńskie
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 15 Kwi 2014 11:46 

Rejestracja: 09 Kwi 2013
Posty: 138
Loty: 63
Kilometry: 71 702
Oba te loty ARN-AGP (4h 10m), ARN-ALC (3h 50m) są w granicach 4h więc pewnie chodzi Norwegianowi o promocje nowej floty służącej głównie do lotów long-haul.

Na początku roku o ile dobrze pamiętam odbyło się kilka LOTów z Warszawy do Tbilisi :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 15 Kwi 2014 11:49 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2012
Posty: 2245
A jakoś LOTowi opłaca się lecieć do Rzymu/Tbilisi B787? Chyba że to celowe działanie na szkodę spółki?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 15 Kwi 2014 11:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 10971
HON fly4free
Norwegian twierdzi, że to zrobił z powodu szczytu sezonu :-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 15 Kwi 2014 11:52 
Założyciel
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Sty 2010
Posty: 4096
Loty: 507
Kilometry: 1 172 588
Loty do Tbilisi to była kwestia zapotrzebowania na transport cargo. B787 lotowski leciał też niedawno do Brukseli z WAW. To są jednostkowe przykłady/wyjątki, kiedy mogła to być potrzebna decyzja ze względu na zbieg czynników.

Mi chodziło o kwestie rentowności długoterminowej. Uwzględnić też trzeba układ foteli.

Rainbow rozważał otwarcie z LOT charteru na Kanary B787, to miało podobno już mieć ręce i nogi, ale z wielu powodów do takiej współpracy nie doszło.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 15 Kwi 2014 12:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2011
Posty: 6419
Loty: 171
Kilometry: 188 843
srebrny
Pamiętajcie o szkoleniach załogi bo DY chyba dalej odbiera swoje Drealinery wiec może też tutaj jest dobry trop.

pozdrawiam Gaszpar
Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 15 Kwi 2014 12:31 

Rejestracja: 18 Lip 2011
Posty: 666
Loty: 1
Kilometry: 3 789
niebieski
LOT na 787 leciał ostatnio (zeszły tydzień) oprócz Brukseli również na LHR
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 15 Kwi 2014 12:36 

Rejestracja: 20 Sty 2014
Posty: 416
niebieski
Kamil napisał(a):
Ciekawa informacja. Gdy w zeszłym tygodniu rozmawiałem z Mikoszem, twierdził, że B787 nie opłaca się latać na trasach europejskich, bowiem rentowność samolot uzyskuje przy locie powyżej 4h.



Mikosz chyba wiedzę czerpie z książki, którą sam napisał. Rentowność nie wynika z długości trasy (oczywiście ma to wpływ), ale jeśli pasażer odpowiednio zapłaci i tych pasażerów będzie odpowiednia liczba, to opłaci się nawet latać B788 WAW-WRO.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 15 Kwi 2014 12:47 
Założyciel
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Sty 2010
Posty: 4096
Loty: 507
Kilometry: 1 172 588
adamuto napisał(a):
Kamil napisał(a):
Ciekawa informacja. Gdy w zeszłym tygodniu rozmawiałem z Mikoszem, twierdził, że B787 nie opłaca się latać na trasach europejskich, bowiem rentowność samolot uzyskuje przy locie powyżej 4h.



Mikosz chyba wiedzę czerpie z książki, którą sam napisał. Rentowność nie wynika z długości trasy (oczywiście ma to wpływ), ale jeśli pasażer odpowiednio zapłaci i tych pasażerów będzie odpowiednia liczba, to opłaci się nawet latać B788 WAW-WRO.



Być może napisałem nie precyzyjnie. Chodziło o uzyskanie przewagi ekonomicznej nad na przykład b737 czy a320 przy założeniu takiej samej średniej ceny za miejsce i przewiezienia w sezonie takiej samej liczby pax.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 15 Kwi 2014 15:26 

Rejestracja: 19 Lut 2014
Posty: 314
Kamil napisał(a):
Być może napisałem nie precyzyjnie. Chodziło o uzyskanie przewagi ekonomicznej nad na przykład b737 czy a320 przy założeniu takiej samej średniej ceny za miejsce i przewiezienia w sezonie takiej samej liczby pax.


Zacznijmy od tego, że trzeba jeszcze mieć tego 738 czy a320 a póki co trwają dożynki ostatnich 734. Po drugie to jednak na trasy krajowe wypadałoby trochę dogęścić fotele do standardu prawie że Ryanowego. Planuję niebawem trasę Haneda - Osaka i na ponad miesiąc przed lotem cały 787 był wyprzedany. Co ciekawe mapy miejsc samolotu, którym mam lecieć nie ma w wersji angielskiej. Mapy konfiguracji "domestic" są tylko w wersji japońskiej (https://www.ana.co.jp/dom/inflight/seatmap/b8p/). Po trzecie cena biletów na tą 300km trasę jest jednak znacząco wyższa niż LOTowskie krajówki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 15 Kwi 2014 15:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Mar 2012
Posty: 367
Loty: 219
Kilometry: 464 968
niebieski
smok1 napisał(a):
Planuję niebawem trasę Haneda - Osaka i na ponad miesiąc przed lotem cały 787 był wyprzedany.

To akurat zły przykład bo trasa HND-ITM i HND-CTS to dwa chyba najbardziej obłożone pasażerami kierunki na świecie. Tylko te 2 kierunki przewożą rocznie około 15 mln paxów, prawie 2.5 razy więcej niż WAW przez cały rok na wszystkich swoich trasach. Tam chyba zawsze latają pełne 787, 777 itd.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 15 Kwi 2014 15:58 

Rejestracja: 19 Lut 2014
Posty: 314
LKay napisał(a):
smok1 napisał(a):
Planuję niebawem trasę Haneda - Osaka i na ponad miesiąc przed lotem cały 787 był wyprzedany.

To akurat zły przykład bo trasa HND-ITM i HND-CTS to dwa chyba najbardziej obłożone pasażerami kierunki na świecie. Tylko te 2 kierunki przewożą rocznie około 15 mln paxów, prawie 2.5 razy więcej niż WAW przez cały rok na wszystkich swoich trasach. Tam chyba zawsze latają pełne 787, 777 itd.


Dzieje się tak mimo potwornej konkurencji ze strony kolei, i to na poziomie na jakim krapowate PKP nie będzie chyba nigdy, nawet mimo Pendolino. Natomiast oczywiście zgadzam się co do meritum, "potoki pasażerskie" dałbym więc jako punkt czwarty do wcześniejszej wypowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group