Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 16 Cze 2015 15:39 

Rejestracja: 16 Cze 2015
Posty: 5
Cześć,
jakiś czas temu kupiłem lot za pośrednictwem flipo.pl z Ukrainy do Kazachstanu. Na tą chwilą okazało się, że nie mogę wyjechać w wykupionym terminie. Dowiedziałem się już, że zmiana w rezerwacji na późniejszy termin jest dla mnie kompletnie nieopłacalna. Jednak wymyśliłem, że mógłbym kupić nowy bilet DO, a wrócić z powrotem na ten co mam już wykupiony. Pani z flipo.pl powiedziała, że nie ma takiej możliwości bo jeśli nie pojawię się na lotnisku na lot DO to otrzymuję status NO-SHOW i cała rezerwacja jest anulowana.

I tu pojawia się moje pytanie: czy istnieje możliwość zrealizowania takiej koncepcji?

Na stronie UIA znalazłem:
8.1.9. Cancellation of onward reservations ("no-show") - if a passenger does not show up for the flight he/she has confirmed reservations for and fails to inform the carrier about changes in his/her travel in advance, the carrier is entitled to cancel the reservation for this flight and for the next segment of the route and the return flight.

Zatem czy mogę w jakiś sposób poinformować przewoźnika, żeby stracił on prawo do anulowania mojej rezerwacji na lot powrotni?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 16 Cze 2015 15:45 

Rejestracja: 02 Lis 2014
Posty: 577
Zbanowany
Mozesz poinformowac, ale nie odbiera to prawa UIA do anulowania twojej rezerwacji.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 16 Cze 2015 15:46 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 19456
Kontakty do UIA masz do wyboru do koloru: http://www.flyuia.com/eng/company/ukrai ... tacts.html
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 16 Cze 2015 15:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Cze 2012
Posty: 1306
Loty: 379
Kilometry: 531 607
srebrny
Ja już kiedyś się wypowiadałem że UIA mają o niebo lepsze podejście do klienta niż każda inna linia którą leciałem. Nie sądzę żeby robili problem. Do tego założyłbym konto w ich programie Panorama. Szybciej odpowiadają na zapytania, praktycznie od razu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 17 Cze 2015 12:04 

Rejestracja: 16 Cze 2015
Posty: 5
Skontaktowałem się z UIA. Niestety odpowiedzieli, że nie mogę wrócić lotem powrotnym jeśli nie wykorzystam lotu docelowego.

Trochę kłóci się to logicznie z cytatem regulaminu, który napisałem w pierwszym poście no ale cóż...

Dzięki za pomoc.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 17 Cze 2015 12:09 

Rejestracja: 02 Lis 2014
Posty: 577
Zbanowany
Ale tam masz ze cala rezerwacja zostanie anulowana jesli sie nie stawisz...
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 17 Cze 2015 12:17 

Rejestracja: 16 Cze 2015
Posty: 5
Przecież jest operator logiczny and.

"(...)if a passenger does not show up for the flight he/she has confirmed reservations for AND fails to inform the carrier about changes (...)"
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 17 Cze 2015 12:19 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
A czy w warunkach Twojej taryfy nie ma czasem warunku "no changes" lub "no cancellations"?
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 17 Cze 2015 12:29 

Rejestracja: 16 Cze 2015
Posty: 5
Nie, nie ma.
Za zmianę jest naliczana opłata.
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 17 Cze 2015 12:39 

Rejestracja: 02 Lis 2014
Posty: 577
Zbanowany
No, i znaczy to tyle co "obojetne czy zapowiesz swoj noshow czy nie - zostanie anulowana cala rez.
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 17 Cze 2015 12:45 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
@Pinas93, racja, umknęła mi wcześniejsza wzmianka o nieopłacalnej zmianie.

Sprawdź jeszcze raz warunki taryfy. Jeśli nie ma tam zapisów w stylu "no cancellations" czy o konieczności wykorzystania segmentów w kolejności wskazanej w bilecie (ta formułka może być też w warunkach ogólnych), możesz podyskutować nt implikacji użycia operatora logicznego "i" (a nie "lub") we wskazanym punkcie mailem, zaznaczając, że chcesz także w UIA zakupić kolejny bilet (najlepiej podając od razu trasę i aktualną cenę).
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 17 Cze 2015 13:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1557
Loty: 479
Kilometry: 615 649
niebieski
@Pinas93
Zapis który cytujesz rozumiem tak, że jeśli chcesz dokonać zmian w swojej rezerwacji to powinieneś ich o tym poinformować wcześniej, bo w przeciwnym razie, jeżeli nie stawisz się na lot, przewoźnik jest uprawniony do skasowania rezerwacji. Natomiast nie jest tak, że wystarczy samo poinformowanie i możesz wykorzystywać rezerwację jak chcesz, ponieważ po poinformowaniu linia określa możliwość i odpłatność za dokonanie zmian w rezerwacji, co regulują już odrębne przepisy. Poza tym "changes in his/her travel" to w Twoim przypadku skasowanie odcinka z Ukrainy do Kazachstanu i pozostawienie lotu z Kazachstanu na Ukrainę.

A co do kolejności wykorzystania segmentów:
Cytuj:
5.6.1. The airline accepts flight coupons only in sequence, starting with the first airport of departure specified on the ticket.
5.6.2. The ticket is declared invalid, if a sequence of flight coupons has been violated, provided that there is no fault of the airline or its authorized agent.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 26 Cze 2015 11:46 

Rejestracja: 16 Cze 2015
Posty: 5
Niestety nie udało się nic załatwić, kontaktowałem się z UIA za pośrednictwem formularza Panorama Club i odpowiedzieli mi, że takie rozwiązanie jest niemożliwe.

Dzięki za pomoc.
Temat można zamknąć.
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 27 Sie 2018 21:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Kwi 2012
Posty: 1353
niebieski
Odświeżę temat, żeby nie otwierać nowego.

Czy w przypadku tej taryfy, jeśli opuszczę ostatni segment podróży to naliczą jakąś opłatę (jeśli tak to jak ją pobiorą) ?
Nie do końca rozumiem czy ta opłata 50 EUR o której mowa niżej jest pobierana tylko przy zmianach rezerwacji i niepojawianiu się.
Wygodniej mi wysiąść w Kijowie i dalej nie lecieć na tym bilecie.

Cytuj:
PENALTIES

CANCELLATIONS

ANY TIME
TICKET IS NON-REFUNDABLE IN CASE OF CANCEL/NO-SHOW/
REFUND.
NOTE -
YQ IS NON REFUNDABLE IN CASE CANCELLATION LESS
THAN 24H BEFORE FLIGHT DEPARTURE

CANCELLATIONS

BEFORE DEPARTURE
CANCELLATIONS PERMITTED FOR CANCEL/REFUND.
NOTE -
APPLIES IN CASE OF VISA REFUSAL.FULL REFUND NO
LESS 72 HOURS BEFORE DEPARTURE TIME ON SCHEDULE
FOR UNUSED TICKET IN CASE OF VISA REFUSAL.
OFFICIAL REFUSAL CONFIRMATION REQUIRED.VISA
REFUSAL COUNTRY MUST MATCH FARE DESTINATION
POINT/POINT OF ORIGIN OR STOPOVER/TRANSFER POINT.

CHANGES

ANY TIME
CHARGE EUR 100.00 FOR REISSUE/REVALIDATION.
NOTE -
IN CASE OF NO-SHOW ADDITIONAL CHARGE EUR50 MUST
BE APPLIED.

--
UPGRADE TO HIGHER FARE/VOLUNTARY REROUTING-
PERMITTED UPON PAYMENT OF THE DIFFERENCE BETWEEN
FARE PAID AND HIGHER FARE PROVIDED FARE MUST BE
RECALCULATED FROM THE POINT OF ORIGIN PLUS CHARGE
EUR100. IN CASE OF NO-SHOW ADDITIONAL CHARGE
EUR50 MUST BE APPLIED.

---
IN CASE OF VOLUNTARY SERVICE UPGRADE TO PREMIUM
ECONOMY/BUSINESS CLASSES WITHOUT DATE CHANGE OR
REROUTING FEE FOR UPGRADE DO NOT APPLY. OTHERWISE
FARE RULE CONDITIONS MUST BE APPLY.
----
IN SUBSEQUENTLY CHANGES AND REFUND RULES OF NEW
FARE WILL BE APPLIED BUT NON-REFUNDABLE AMOUNT
REMAINS NON-REFUNDABLE
---
REROUTING PERMITTED ON PS FARES ONLY
--
FOR ONE WAY FARES AFTER DEPARTURE - NOT PERMITTED
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 27 Sie 2018 21:41 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8077
Loty: 922
Kilometry: 883 703
platynowy
Niektóre linie mają takie zapisy, ale jeszcze chyba nikt nie słyszał, aby któraś pobrała opłatę za no-show.

Zdarzyło mi się już zrezygnować z ostatniego odcinka trasy z UIA i nic nie naliczyli.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
littleboy1989 lubi ten post.
 
 
#16 PostWysłany: 28 Sie 2018 00:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sie 2010
Posty: 379
niebieski
Źle to interpretujecie. Opłata dotyczy tylko w przypadku „Changes”. Nigdzie nie ma kar za No-show.


Sent from my iPhone using Tapatalk
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
littleboy1989 lubi ten post.
 
 
#17 PostWysłany: 28 Sie 2018 17:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sty 2015
Posty: 900
Loty: 303
Kilometry: 485 298
srebrny
UIA ma całkowicie standardową politykę w kwestii no-show. Za niestawienie się na którymś odcinku, cała reszta przepada. Na pewno nie ma jednak żadnych kar za niestawienie na dowolnym odcinku. Przerabiałem oba scenariusze.
_________________
Don't be evil
Góra
 Relacje PM off
littleboy1989 lubi ten post.
 
 
 [ 17 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group