Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 28 Mar 2016 14:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 1103
Loty: 73
Kilometry: 147 838
srebrny
Hej,

sytuacja właśnie się dzieje. Znajoma nie dotarła na lotnisko z winy PKP. Jechała pociągiem relacji Kętrzyn - Olsztyn i zepsuła się lokomotywa. Konduktorzy zapewnili, że pociąg w Olsztynie do Warszawy będzie czekał na wszystkich pasażerów tej relacji. Tak się jednak nie stało i pociąg z Olsztyna odjechał.
Przez zaistniałą sytuację nie zdążyła na samolot w Warszawie do Genewy.
Czy w zaistniałej sytuacji pozostało pisać do PKP?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 28 Mar 2016 14:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3485
złoty
kartkę z życzeniami zawsze warto wysłać
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
 
#3 PostWysłany: 28 Mar 2016 15:00 

Pisać zawsze może, wszak papier jest cierpliwy ale wątpię, by udało Jej się cokolwiek uzyskać od tej instytucji.
Niech sobie najpierw doczyta regulamin przewozów.

Oto, co się zmienia na lepsze dla pasażerów.

Opóźnienia pociągu a zwrot pieniędzy
Rozporządzenie mówi jasno:
- jeśli opóźnienie pociągu przekroczy 60 minut, to pasażerowi przysługuje zwrot 25 proc. wartości biletu;
- jeśli opóźnienie przekroczy 120 minut, to pasażer dostaje zwrot połowy wartości biletu.

Spółka kolejowa musi wypłacić rekompensatę w ciągu miesiąca. Zapewne zwroty na początku będą wypłacane w postaci kuponów lub innych usług - rozporządzenie na to pozwala - ale na wniosek klienta muszą być wypłacone w gotówce.

Opóźnienie pociągu a brak odszkodowania
W kilku przypadkach odszkodowanie nie przysługuje:
- jeśli jego wartość nie przekracza 4 euro;
- jeśli klient wiedział o opóźnieniu przed kupnem biletu;
- jeśli na opóźnienie miały wpływ okoliczności zewnętrzne lub powstało ono z winy pasażera albo osoby trzeciej.

Opóźnienie pociągu a obsługa pasażerów
W przypadku gdy opóźnienie przekracza 60 minut, pasażerom przysługują posiłki i napoje, pod warunkiem że - jak mówi rozporządzenie - "są dostępne w pociągu, na stacji lub mogą zostać dostarczone w rozsądnym czasie".

To nie koniec. Spółka ma obowiązek opłacić zakwaterowanie w hotelu lub innym miejscu oraz transport do tych miejsc, jeśli pasażerowie muszą zostać przez jedną lub kilka nocy w miejscu, w którym pociąg się zatrzymał w środku trasy.

Spółki kolejowe są też zobowiązane do zapewnienia transportu do miejsca odjazdu zastępczego środka transportu, jeśli pociąg został na dobre unieruchomiony na trasie.

Dwa ostatnie warunki muszą być spełnione przez spółki - jak czytamy w rozporządzeniu - "o ile jest to fizycznie możliwe".


Read more: http://wyborcza.biz/biznes/1,147743,170 ... z44CaqxAKj
Góra
 PM off
makdeb lubi ten post.
 
 
#4 PostWysłany: 28 Mar 2016 15:01 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1359
niebieski
Znajomy nie dotarł na lotnisko bo nie obudził go budzik w telefonie Samsung. Wyczerpała się bateria. Czy w takim razie pisać do Samsunga?

Ludzie zejdźcie na ziemię, nie ma szans. Ale do PKP spokojnie możecie pisać, dofinansujecie Pocztę Polską. 8-)
Góra
 Relacje PM off
11 ludzi lubi ten post.
tupungato uważa post za pomocny.
 
 
#5 PostWysłany: 28 Mar 2016 15:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 1103
Loty: 73
Kilometry: 147 838
srebrny
Dzięki za odpowiedzi. :D
Zapytać nie zaszkodzi. EOT.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 28 Mar 2016 15:08 

Rejestracja: 23 Sty 2014
Posty: 42
Z PKP poza ww. odszkodowaniem nie ma szans cokolwiek dostać. Jeżeli nie ma fizycznych szans na dostanie się na lotnisko to zawsze warto przynajmniej zadzwonić do linii lotniczych i samemu anulować bilet (zakładam, że ten był w taryfie bezzwrotnej) to przynajmniej jakieś podatki da radę odzyskać, grosze, ale zawsze coś. Jeżeli jednak bilet był w taryfie flex to w wielu liniach nawet przy no show można zmienić datę wylotu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
szarik uważa post za pomocny.
 
 
#7 PostWysłany: 28 Mar 2016 15:18 

@makdeb Czym innym jest odszkodowanie za opóźniony pociąg, a czym innym jest odszkodowanie za wynikłe przez to straty. Kolej Mazowiecka ma na ten przykład odpowiedni formularz, który wypełnia się i, przynajmniej w teorii, powinni oddać za bilet lotniczy, przejazd etc. Mi KM oddała za bilet Ryanair :) Możliwe, że PKP też ma taki formularz. Niech znajoma napisze do nich maila, opiszę sytuacje i zobaczy co odpowiedzą. Jeżeli to była oczywista wina PKP, a znajoma nie jechała 'na styk', to roszczenie jest jak najbardziej uzasadnione.
Góra
 PM off
3 ludzi lubi ten post.
4 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#8 PostWysłany: 28 Mar 2016 15:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 1103
Loty: 73
Kilometry: 147 838
srebrny
MacKoz, dziękuję za informację!
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 28 Mar 2016 15:38 

Rejestracja: 08 Gru 2014
Posty: 329
Loty: 74
Kilometry: 82 045
niebieski
Ja mam inne doświadczenia z odszkodowaniem od PKP, da się coś wywalczyć, zapraszam na PW. Od razu mówię, że musiała zaistnieć jakaś szkoda (np. konieczność kupna nowego biletu, utrata pieniędzy zapłaconych za hotel), inaczej nie ma o czym mówić.
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 28 Mar 2016 16:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 1103
Loty: 73
Kilometry: 147 838
srebrny
Odpowiadam, żeby móc korzystać z PW, która jest dostępna od napisania 5 postów.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 28 Mar 2016 17:11 

slotherin napisał(a):
Ja mam inne doświadczenia z odszkodowaniem od PKP, da się coś wywalczyć, zapraszam na PW. Od razu mówię, że musiała zaistnieć jakaś szkoda (np. konieczność kupna nowego biletu, utrata pieniędzy zapłaconych za hotel), inaczej nie ma o czym mówić.



Z takim tekstem: "wiem ale nie powiem publicznie" to można to forum zamykać....
Góra
 PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
 
#12 PostWysłany: 28 Mar 2016 17:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2825
Loty: 439
Kilometry: 1 037 948
niebieski
kumkwat_kwiat napisał(a):
Znajomy nie dotarł na lotnisko bo nie obudził go budzik w telefonie Samsung. Wyczerpała się bateria. Czy w

Ja chcialam pisac co o nich mysle, jak nie zadzwonil moj budzik w Samsungu i kosztowalo mnie to ekstra 150 funtow za zmiane lotow ...
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#13 PostWysłany: 28 Mar 2016 17:25 

Rejestracja: 08 Gru 2014
Posty: 329
Loty: 74
Kilometry: 82 045
niebieski
singielka_1976 napisał(a):
slotherin napisał(a):
Ja mam inne doświadczenia z odszkodowaniem od PKP, da się coś wywalczyć, zapraszam na PW. Od razu mówię, że musiała zaistnieć jakaś szkoda (np. konieczność kupna nowego biletu, utrata pieniędzy zapłaconych za hotel), inaczej nie ma o czym mówić.



Z takim tekstem: "wiem ale nie powiem publicznie" to można to forum zamykać....


Napisałem mu listę dokumentów, którą w tym konkretnym przypadku ma wysyłać pocztą, za potwierdzeniem odbioru...
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 28 Mar 2016 17:31 

Miło, co szkodziło się tą tajemną wiedzą podzielić publicznie? NIC.
Od tego jest forum.
Góra
 PM off  
 
#15 PostWysłany: 28 Mar 2016 17:41 

@makdeb Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania, to napisz na forum w ciągu godziny. Zapytam odpowiednią osobę i jak skończymy Rummikub, to napisze co mi powiedziano.
Góra
 PM off  
 
#16 PostWysłany: 28 Mar 2016 17:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 1103
Loty: 73
Kilometry: 147 838
srebrny
Jedyne co pozostało mi do dowiedzenia się, to na jaką podstawę prawną mogę się powołać?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#17 PostWysłany: 28 Mar 2016 18:13 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 2685
srebrny
A z Kętrzyna do Olsztyna to na pewno PKP? Bo równie dobrze może być PR.
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 28 Mar 2016 18:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 1103
Loty: 73
Kilometry: 147 838
srebrny
PKP Intercity relacja Białystok - Olsztyn.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#19 PostWysłany: 28 Mar 2016 18:19 

Rejestracja: 05 Sie 2015
Posty: 26
Za opóźniony pociąg odszkodowanie powinno "od ręki" wypłacić PKP. Natomiast za szkodę wywołaną opóźnieniem pociągu (spóźnienie się na samolot) należy wnieść pozew o zapłatę przeciwko PKP do sądu cywilnego powołując się na art. 361 par. 2 kodeksu cywilnego"(...) naprawienie szkody obejmuje straty, które poszkodowany poniósł, oraz korzyści, które mógłby osiągnąć, gdyby mu szkody nie wyrządzono."
Góra
 Relacje PM off
mediolan lubi ten post.
mediolan uważa post za pomocny.
 
 
#20 PostWysłany: 28 Mar 2016 18:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 1103
Loty: 73
Kilometry: 147 838
srebrny
Czy ktoś to potwierdza?

Mija się to z pozostałymi wypowiedziami.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group