Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 16 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 11 Sie 2018 15:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 6696
HON fly4free
cześć,

jest już co prawda nieco podobny wątek tu: https://www.fly4free.pl/forum/niedotarcie-na-lotnisko-z-winy-pkp,1498,127800, ale w moim (a w zasadzie córki) przypadku sprawa - mimo że dotyczy takiego samego środka komunikacji - jest nieco inna, więc pozwalam sobie otworzyć nowy wątek.

Wczoraj córka miała wracać Wizzairem z HAM do GDN, przy czym do HAM musiała dotrzeć z Oldenburga pociągami (Deutsche Bahn + przewoźnicy lokalni). W noc poprzedzającą podróż przeszedł nad tym rejonem huragan (jakaś Nadia, Nadine, czy coś w tym stylu) i m. in. pozrywało trakcję na liniach kolejowych. W konsekwencji, pociągiem dało się dojechać tylko do Buchholz, a potem była autobusowa komunikacja zastępcza, która na dodatek okazała się niewydolna. Do Hamburga Hauptbahnhof córka dotarła o takiej godzinie, że nie było już nawet sensu jechać dalej na lotnisko (kolejne pół godziny), bo to był już czas na boarding, a trzeba byłoby jeszcze nadać bagaż i przejść kontrolę bezpieczeństwa. Skończyło się na tym, że kupiliśmy bilet na autobus liniowy z Hamburga do Gdyni.

Czy widzicie jakąkolwiek szansę, by uderzyć do kogokolwiek o zwrot czegokolwiek? Niestety, ubezpieczenie ERGO Podróż, które na wyjazd miała córka nie obejmuje takiej sytuacji (choć jeszcze poczytam OWU bardziej wnikliwie). Wizzaira chyba też nie będzie interesowało, że niestawienie się pasażera na lot było spowodowane siłą wyższą? Deutsche Bahn i inni tamtejsi przewoźnicy też mają usprawiedliwienie w postaci siły wyższej. Gdybym i ja podróżował, dałoby się pewnie skorzystać z ubezpieczenia z kk mbanku, no ale mnie tam nie było, a koszty podróży też nie były opłacane tą kartą. Mam jeszcze kartę BZWBK Platinum z ubezpieczeniem, ale i ona nie była używana do zakupów związanych z tą podróżą.

Na moje oko, nie da się tu odzyskać kosztów utraconego biletu W6 ani dodatkowego kosztu autobusu z Hamburga do Gdańska, ale może ktoś był w podobnej sytuacji i ma inne doświadczenia/przemyślenia? Sprawa wydaje się raczej oczywista, ale bywa, że ktoś patrząc z boku jest w stanie wyłapać jakiś niuans ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 11 Sie 2018 15:26 

Rejestracja: 10 Maj 2013
Posty: 1935
Loty: 115
Kilometry: 107 591
srebrny
Do Deutsche Bahn mimo wszystko warto napisać.
Poza tym pytanie, w jaki sposób poinformowano o ew. utrudnieniach i opóźnieniach na trasie, być może to jest jakiś punkt zaczepienia, że córka nie była świadoma, że podróż może trwać dłużej, niż zazwyczaj wg rozkładu.
Góra
 Relacje PM off
tropikey lubi ten post.
 
 
#3 PostWysłany: 11 Sie 2018 15:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 6696
HON fly4free
Tak, myślę też o tym, bo nawet na pierwszej stacji (w Oldenburgu) nikt nie zapowiadał, że będą klopoty, a musieli już o tym wiedzieć, bo wichura była w nocy. Na dodatek, wyglądało (w ocenie córki) na to, że komunikacja zastępcza to była w zasadzie ta sama komunikacja autobusowa, która funkcjonuje na codzień, czego konsekwencją było, że była kompletnie niedostosowana do liczby oczekujących na nią pasażerów pociągów.

Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 11 Sie 2018 17:14 

Rejestracja: 27 Sty 2018
Posty: 242
Zbanowany
Online mozesz zglosic tutaj : https://www.bahn.de/p/view/service/ausk ... gung.shtml
Opoznienie 1h to 25% zwrotu biletu, 2h to 50% zwrotu biletu nic wiecej nie uzyskasz. Bo chyba nie liczysz ze dojezdzajac DB a spozniajac sie na Wizza dostaniesz zwrot za bilety WIzza od DB.
To ze wichura w nocy byla w jednym miejscu nie znaczy ze konkretnie TE drzewa powalilc mialo w tym samym czasie w innym miejscu.
Góra
 Relacje PM off
tropikey uważa post za pomocny.
 
 
#5 PostWysłany: 11 Sie 2018 17:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 6696
HON fly4free
Zobaczę, może się tam zgłoszę (oczywiście wyłącznie w odniesieniu do podróży pociągiem), choć podejrzewam, że powołają się na okoliczności od nich niezależne i odmówią. Ale warto znać ten link (tfu, tfu...) na przyszłość.

Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 11 Sie 2018 18:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Wrz 2014
Posty: 1554
srebrny
@tropikey
Znalazłam w sieci następującą informację:

Cytuj:
Nach den Beeinträchtigungen durch das Sturmtief „Nadine“ bietet die Deutsche Bahn betroffenen Fahrgästen eine kostenlose Erstattung von Tickets an. Diese gibt es, wenn Kunden eine gebuchte Fahrt im Fernverkehr aufgrund des Unwetters nicht antreten konnten oder wollten. Fahrkarten könnten aber auch bis eine Woche nach dem Ende einer Streckenstörung noch flexibel genutzt werden, erklärte ein Bahnsprecher. Dies gelte auch für zuggebundene Tickets. Sitzplatzreservierungen ließen sich ebenfalls kostenfrei umtauschen.


W dużym skrócie: kolej zwraca całość za bilet jeżeli miało się bilet na pociąg długodystansowy i nie odbyło się podróży z powodu Nadine. Niestety, nie udało mi się doszukać, w jaki sposób zwrot miały nastąpić. Podejrzewam, że najłatwiej zwrócić się z pytaniem do kasy.

Co do informacji, to db broni się, że na bieżąco informowało o problemach na twitterze (faktycznie, są tam wszystkie komunikaty). Zapytam znajomych w Hamburgu, jak to wyglądało od ich strony, ale podejrzewam, że od DB niewiele więcej da się ugrać. Co nie znaczy, że nie należy spróbować. W sumie szkoda, że córka jednak nie pojechała na lotnisko, bo tego dnia lot do Gdańska z powodu pogody wyleciał 45 minut później :/
_________________
Metia jest kobietą, powtarzam, metia jest kobietą.


Ostatnio edytowany przez metia, 11 Sie 2018 18:41, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
tropikey uważa post za pomocny.
 
 
#7 PostWysłany: 11 Sie 2018 18:41 

Rejestracja: 19 Kwi 2014
Posty: 469
niebieski
Kontaktowałeś się z ubezpieczycielem?
Z OWU ERGO Podróż:


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off
tropikey uważa post za pomocny.
 
 
#8 PostWysłany: 11 Sie 2018 19:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 6696
HON fly4free
@metia: dzięki za cenną informację. A co do lotu W6 do GDN, to wg moich wczorajszych obserwacji na bieżąco, wylot był tylko ok. 20 minut opóźniony, ale może obserwowałem złą stronę :). Tak, czy inaczej, córka dojechała do Hamburga Hbf ok. 11:45, a planowany wylot był o 12:15. Nawet zatem, jeśli opóźnienie było ok. 45 minut, to i tak nie udałoby się jej dojechać na lotnisko wystarczająco wcześnie. S-bahn jedzie ok. 30 minut, taksówka ok. połowy krócej (przy założeniu płynności ruchu), do tego odprawa bagażowa i kontrola bezpieczeństwa... Nie było szansy :(

@rqs: tak, jeszcze wczoraj próbowałem, ale odbiłem się od dwukrotnego komunikatu RODO (każdy chyba po 5 minut), a jak się już połączyłem z konsultantem, to mi powiedział, że to zły dział i muszę się połączyć ponownie :D
A dziś połączyłem się bezpośrednio z centrum alarmowym, do którego nr tel. jest na polisie. Tam z kolei powiedzieli mi, że w weekendy są tylko osoby zajmujące się przyjmowaniem zgłoszeń i że oni nie wiedzą, czy taka sytuacja jest objęta polisą, czy nie. A sam jeszcze nie miałem dość czasu, by postudiować OWU. Dzięki zatem za trop...
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 11 Sie 2018 19:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Wrz 2014
Posty: 1554
srebrny
@tropikey
Znajomi z Hamburga twierdzą, że burze nad północą Niemiec są od 9 sierpnia i informacja o problemach z pociągami i lotami była w głównych mediach (radio, tv). Co oczywiście niewiele pomaga w tej sytuacji :/ Ale obiecałam, że zapytam, więc dopisuję...
_________________
Metia jest kobietą, powtarzam, metia jest kobietą.
Góra
 Relacje PM off
tropikey uważa post za pomocny.
 
 
#10 PostWysłany: 11 Sie 2018 23:27 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 3614
złoty
Dokładnie, poza tym, jesli się kupi bilet, gdzie poda się emaila lub nr.telefonu to przesyłają info nawet o jednominutowym opóźnieniu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 12 Sie 2018 00:02 

Rejestracja: 27 Sty 2018
Posty: 242
Zbanowany
tropikey : wypelnij normalnie ten wniosek i powolaj sie na tresc rzecznika prasowego DB (wklejonego wyzej) opisz co i jak i zazadaj zwrotu calosci.
Z tymi burzami i huraganami to wiecej medialna woda na mlyn niz faktycznie bylo, w samym Hamburgu niewiele sie dzialo. Jak widac lotnisko dzialalo skoro Wizz polecial ;) a FRA zamkneli.
Media pokazuja jakas jedna ulice zalana lub powalone drzewo i wydaje sie ze to spotkalo pol miasta.
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 12 Sie 2018 00:12 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1100
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
@rqs w tym zapisie OWU jest napisane, że to zdarzenie losowe ma być w miejscu zamieszkania - jak wiatr Ci uszkodzi mieszkanie, to wtedy możesz wrócić z urlopu na koszt ubezpiecznia. Przynajmniej ja to tak rozumiem.
Cytuj:
wystąpienia zdarzenia losowego albo kradzieży z włamaniem powodującego szkodę w miejscu zamieszkania

Więc przy okazji podczepię się i pod ten temat, bo ostatnio próbuje w każdym temacie który zahacza o ten problem, ale nikt nie odpowiada - czy jest jakieś ubezpieczenie, które pozwoli na zmianę rezerwacji jeżeli z jakiegoś powodu spóźnię się na przesiadkę (nie na jednym bilecie)? Mam 2 oddzielne bilety z jakimś tam zapasem czasu. Pierwszy samolot się spóźnia o np. 3 godziny i nie wyrabiam się na następny. Ktoś to ubezpiecza? Do tej pory znalazłem tylko ubezpieczenia w których przy opóźnieniu mogę sobie waciki kupić
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 12 Sie 2018 08:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 1642
Loty: 70
Kilometry: 138 694
niebieski
nikt Ci nie odpowiada, bo jest to trudne i nietypowe pytanie i nikt Cię nie chce wprowadzać w błąd.
Spróbuj:
1. znajdź forum o ubezpieczeniach i tam zapytaj
2. zadzwoń na infolinię do PZU, Hestii, Alianz, czy co tam lubisz
_________________
ODZYSK CZĘ!

Tęcza jest Ważnym elementem religii judeo-chrześcijańskich, kolorami czakr, symbolem dzieciństwa i różnorodności w jedności, kolorami siedmiu kontynentów, a nie tylko flagą ruchu LGBT (btw 6. kolorów zamiast 7.). Zależy mi tylko na tym, aby pamiętać o różnorodności znaczenia tęczy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 12 Sie 2018 10:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2725
niebieski
Takie rzeczy bywają objęte ubezpieczeniami do fajniejszych kart kredytowych, zazwyczaj pod warunkiem opłacenia podróży tą kartą.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 12 Sie 2018 10:48 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1100
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
eskie napisał(a):
nikt Ci nie odpowiada, bo jest to trudne i nietypowe pytanie i nikt Cię nie chce wprowadzać w błąd.
Spróbuj:
1. znajdź forum o ubezpieczeniach i tam zapytaj
2. zadzwoń na infolinię do PZU, Hestii, Alianz, czy co tam lubisz

Obstawiam, że jeżeli na tym forum to jest pytanie nietypowe, to na forum o ubezpieczeniach lepiej nie będzie. Spróbuję podzwonić, najbliższy wydaje się zapis z ERV

@BrunoJ jak bardzo fajna to musi być karta? Przeglądałem ubezpieczenia Visy platinum BZWBK, PKO, Diners Club i nic takiego nie ma. Domyślam się, że tych "fajniejszych" już by mi się nie udało zdobyć, ale tak z czystej ciekawości - które coś takiego mają?
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 12 Sie 2018 13:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2725
niebieski
No to pewnie musi by jeszcze fajniejsza
Jeśli dobrze kojarzę to informacje o takim ubezpieczeniu były wspominane np. w wątkach o MC WE.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 16 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group