Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 20 Wrz 2020 16:20 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2238
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Zagląda tutaj sporo osób szukając informacji o odszkodowaniu za lot, dlatego postanowiłem założyć ten wątek, aby podawać przykłady czego nigdy nie robić.

1. Jeśli Twój lot był z kraju UE do Polski - NIE SKŁADAJ wniosku do Rzecznika Praw Pasażera.
Rzecznik zajmuje się sprawami lotów z PL oraz spoza UE do PL jeśli przewoźnik jest wspólnotowy. Co się stanie jeśli złożysz taki wniosek? Rzecznik odmówi rozpoznania wniosku, a roszczenie się przedawni. Bieg przedawnienia przerywa wszczęcie postępowania. Złożenie wniosku w niewłaściwym organie (Rzecznik) nie prowadzi do wszczęcia postępowania, a w konsekwencji do przerwania biegu przedawnienia.

2. Nie składaj pozwu, gdy nie złożyłeś reklamacji u przewoźnika.

3. Nie pozywaj oddziału przedsiębiorcy zagranicznego, tylko przedsiębiorcę zagranicznego.

4. Nie wnoś skargi do ULC, bo za 12 miesięcy otrzymasz postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez ansbach1 20 Wrz 2020 21:08, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
Danny uważa post za pomocny.
 
 
#2 PostWysłany: 20 Wrz 2020 17:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 1818
złoty
W punkcie 1 wystarczy samo "NIE SKŁADAJ wniosku do Rzecznika Praw Pasażera" ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
 
#3 PostWysłany: 20 Wrz 2020 18:25 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2238
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Wniosek do Rzecznika należy przemyśleć, gdy odwołano lot z powodu awarii silników Rolls Royce, żeby zapadły wyroki SO oraz w przypadku egzotycznych linii z Turcji, Egiptu etc. W pozostałych przypadkach to strata czasu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 20 Wrz 2020 18:46 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8077
Loty: 922
Kilometry: 883 703
platynowy
Ile czasu trzeba mniej więcej czekać obecnie na wszczęcia postępowania?
Bo rozumiem, że samo złożenie wniosku nie przerywa przedawnienia?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 20 Wrz 2020 19:52 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2238
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Wszczęcie postępowania następuje w dacie złożenia wniosku, czyli w dacie wpływu wniosku do organu. Nie ma znaczenia nadanie listu w placówce pocztowej, a realny wpływ. Dzisiaj to mniej więcej 12 miesięcy.

W ramach ciekawostki odpowiedź na interpelacje poselską.

http://orka2.sejm.gov.pl/INT9.nsf/klucz ... 640-o1.pdf

Odpowiedź jest druzgocąca i potwierdza, że zmiany dokonane w ustawie miały na cele wyeliminowanie bezpłatnej możliwości dochodzenia odszkodowania od przewoźników i bez specjalistycznej wiedzy. Z faktu kilku tysięcy skarg do KOPP wysnuto wniosek, że Rzecznik zastąpi KOPP, dlatego nie są potrzebne dodatkowe środki. Pomyślmy. KOPP zakończyła pracę 31 marca 2019 r., rozpoczął działalność 1 kwietnia 2019 r. Podczas prac było jasne, że termin przedawnienia to jeden rok, dlatego liczba skarg znacznie wzroście, ponieważ w postępowaniu administracyjnym nie ma przedawnienia. Z dnia na dzień KOPP nie zakończyła swojej pracy tylko nadal ma zaległe sprawy, a Rzecznik nie miał żadnych środków na działalność. ULC wszelkie środki kieruje na inne pola, Rzecznik nie jest istotny. Odszkodowanie to rekompensata za godziny spędzone na lotniskach, utracone spotkania, kolejne dni urlopu, stres. Nie jest to jałmużna to prawo każdego pasażera, szkoda że obecne kierownictwo ULC robi wszystko, żeby przewoźnicy uniknęli odpowiedzialności.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez ansbach1 20 Wrz 2020 21:09, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
Sudoku uważa post za pomocny.
 
 
#6 PostWysłany: 20 Wrz 2020 20:22 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3861
platynowy
-- 20 Wrz 2020 20:02 --

Prawidłowo czy precyzyjnie napisane to co post wyżej próbował napisać @ansbach1 , a wyszło niezrozumiale

Cytuję

Odszkodowanie za lot ma na celu rekompensatę poniesionych przez pasażera strat związanych z opóźnieniem lub odwołaniem lotu. Niemniej pasażer w Polsce jedynie w ciągu roku może skutecznie domagać się zapłaty odszkodowania za odwołany lub opóźniony lot. Co to oznacza w praktyce? Jeżeli byliście pasażerami lotu, który odbył lub miał się odbyć 23 kwietnia 2019 r. to macie czas do 23 kwietnia 2020 r. na wniesienie pozwu przeciwko przewoźnikowi. Liczy się data stempla pocztowego. Oczywiście wniesienie powództwa to ostateczność. W pierwszej kolejności należy wystąpić z wnioskiem o wypłatę odszkodowania bezpośrednio do przewoźnika. Jeżeli z wnioskiem wystąpimy po 23 kwietnia 2020 r. przewoźnik najpewniej odmówi wypłaty odszkodowania z uwagi na przedawnienie się roszczenia. Zgodnie z obowiązującymi przepisami termin przedawnienia wstrzymuje się podczas rozpatrywania reklamacji.

W przypadku odmownej odpowiedzi na reklamację pamiętać należy, że jeśli nie zgadzamy się ze stanowiskiem przewoźnika ostateczna data na wystąpienie z powództwem to również 23 kwietnia 2020 r. Wniesienie pozwu do sądu po tej dacie spowoduje podniesie zarzutu przedawnienia. Nie dość, że nie uzyskamy odszkodowania to zostaniemy obciążeni kosztami postępowania. Dlatego jeśli w minionym roku byliście pasażerami opóźnionego lub odwołanego lotu nie czekajcie dłużej, bo może być za późno. Wniosek o wypłatę odszkodowania możecie złożyć za pośrednictwem formularza. Niezwłocznie skierujemy wezwanie do zapłaty do przewoźnika, a w przypadku odmowy lub zbyt długiego milczenia wniesiemy pozew do sądu, co zabezpieczy wasze prawa.

Koniec cytatu.

-- 20 Wrz 2020 20:22 --

https://tvn24.pl/polska/wydluzaja-sie-t ... ch-3129542


Sudoku napisał(a):
Ile czasu trzeba mniej więcej czekać obecnie na wszczęcia postępowania?
Bo rozumiem, że samo złożenie wniosku nie przerywa przedawnienia?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 20 Wrz 2020 20:28 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2238
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Niestety masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem, co wynika z Twojej niezrozumiałej niechęci do mnie. Pozwól, że wyjaśnię to łopatologicznie.

Pasażer miał lot z UE do PL. Przewoźnik odmówił wypłaty odszkodowania (należy się). Pasażer złożył wniosek do Rzecznika. Rzecznik odmówił wszczęcia postępowania, bo jest organem niewłaściwym. Roszczenie się przedawniło, złożenie wniosku nie wstrzymało biegu przedawnienia. Pasażerowie nie dostaną ani centa odszkodowania. Podobnie jest ze sprawami kierowanymi po 1 kwietnia 2019 r. do KOPP, która wydaje postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania.

Co mogę zrobić z tą wiedzą? Najprościej nie robić NIC, mogę zachować dla siebie. Piszę to tutaj, żeby ktoś nie popełniał błędów już popełnianych przez innych. Poświęcasz swój czas na znalezienie cytatów, które nie mają żadnego związku z danym tematem postem. Obejrzyj film przeczytaj książkę lub ustawę będzie to z pożytkiem dla Ciebie i innych ;)

Otóż w części przypadków przewoźnicy płacą po otrzymaniu nakazu zapłaty, po drugie sądy wydają wyroki na posiedzeniu niejawnym, co było możliwe wcześniej, a teraz jest nacisk przez COVID. Inaczej mówiąc sąd nie wyznacza rozprawy. Jeśli wyznaczy rozprawę to nie zauważyłem jakiegoś szczególnego wydłużenia. Zapomniałbym. Za każdy dzień dostajesz odsetki.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez ansbach1 20 Wrz 2020 20:46, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#8 PostWysłany: 20 Wrz 2020 20:40 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3861
platynowy
ansbach1 napisał(a):
Wszczęcie postępowania następuje w dacie złożenia wniosku, czyli w dacie wpływu wniosku do organu. Nie ma znaczenia nadanie listu w placówce pocztowej, a realny wpływ. Dzisiaj to mniej więcej 12 miesięcy.

W ramach ciekawostki odpowiedź na interpelacje poselską.

...


Żadnej niechęci, do oceny treść twojego postu. Zacytowałem treść jasno opisującą procedury, które ty krótko wskazałeś. Dla laika, a dla niego założyłeś ten temat może być to treść nieprecyzyjna.

Przy okazji podaj proszę wyrok SN, że liczy się tylko data wpływu do sądu, a nie data stempla
pocztowego
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 20 Wrz 2020 20:44 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2238
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Tego dla Ciebie zrobić nie mogę, ale mogę zrobić dla Ciebie coś innego cytując KPA ;)

Art. 61 § 3. Datą wszczęcia postępowania na żądanie strony jest dzień doręczenia żądania organowi administracji publicznej.

Data wniesienia do placówki pocztowej działa w przypadku sądów i na dalszym etapie postępowania administracyjnego.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 9 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group