Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 64 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 12 Gru 2022 15:20 

Nie chcę robić jakiejś g.. burzy, ale po przeczytaniu tekstu ręce mi opadły. I tak zastanawiam się czy tekst jest mocno podkoloryzowany przez redaktora czy faktycznie znajomość swoich praw w społeczeństwie jest tak niewielka. Tyle, że tutaj dochodziłaby kwestia braku umiejętności poruszania się w internecie celem znalezienia właściwych informacji. I to przez opiekunów szkolnych, którzy uczą nasze dzieci. Co o tym sądzicie?

Trochę współczuję konsulowi, że musi się takimi sprawami zajmować.

No i nie rozumiem jak można informować, że część osób jest chora. Czasy takie, że na pokład samolotu mogą nie wpuścić ;)

https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/202 ... d-londynem
Góra
 PM off  
      
Duży zbiór lotów z bagażem rejestrowanym do Azji z Budapesztu od 1875 PLN! Duży zbiór lotów z bagażem rejestrowanym do Azji z Budapesztu od 1875 PLN!
Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN
#2 PostWysłany: 12 Gru 2022 15:38 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 427
Loty: 188
Kilometry: 657 425
niebieski
Przede wszystkim przewoźnik powinien stosować się do tego, co narzuca mu obowiązujące prawo. Czyli informować pasażera o prawach, informować o opóźnieniu i zapewnić stosowną opiekę. Oczywiście nie wiemy, jak bardzo przesadzony jest przekaz w artykule ale z treści wygląda, że nie zapewniono stosownej opieki, skoro pasażerowie koczują i nie zapewniono im posiłków. Władze lotnicze powinny wg mnie zwracać uwagę na takie sytuacje. Jeśli dla jakiegoś przewoźnika jest zbyt trudne czy wręcz niewykonalne stosowanie się do wymogów prawa, to może i certyfikat AOC powinien być mu cofnięty a przynajmniej zawieszony. Bo można zastanawiać się, jakich jeszcze przepisów taki przewoźnik nie respektuje. Jako ciekawostka, jeden z kapitanów tej linii startuje z lodem na skrzydłach ale za to wydziera się na pasażera. Ciekawe, taki standard przewoźnika, czy własna inicjatywa?
http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne ... dlami.html
Albo coś zupełnie innego.
Góra
 Profil Relacje PM off
DMW lubi ten post.
 
      
#3 PostWysłany: 12 Gru 2022 15:50 

Ok, rozumiem Twoje podejście. Jak najbardziej właściwe. Linia ma obowiązki, którym powinna sprostać. Tyle, że dobrze wiemy, że w sytuacjach kryzysowych, gdy odwoływanych jest wiele lotów, trudno operacyjnie wyrobić. Czyż nie prostsze byłoby aby opiekuni dzieciaków zamiast wydzwaniać do mediów i konsulatu, udali się do dowolnego baru na lotnisku i kupili jedzenie? Ewentualnie później poskarżyli się na obsługę? Przecież dostaną zwrot za to jedzenie. Nie chcę być źle zrozumiany, że za bardzo bronię linii lotniczej. Po prostu załamuje mnie postępowania opiekunów tych dzieciaków. Przez ich ewidentną nieporadność i nieznajomość zasad dzieciaki mają mnóstwo stresu. A do tego nie zdobędą cennej wiedzy, tj. jak dbać o swoje prawa. Nauczą się zaś, że znajomość praw nie jest kluczowa, kluczowa jest znajomość numeru telefonu do konsulatu i mediów (co im jak widać nic nie dało).
Góra
 PM off  
      
#4 PostWysłany: 12 Gru 2022 16:09 

Rejestracja: 03 Paź 2017
Posty: 190
Już widzę, jak opiekunowie wywalają swoją kasę na jedzenie dla grupy 40 dzieci i to na lotnisku. Przecież to majątek. Musieliby jakąś chwilówkę wziąć.


Ostatnio edytowany przez remineus, 12 Gru 2022 16:29, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
9 ludzi lubi ten post.
 
      
#5 PostWysłany: 12 Gru 2022 16:14 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 6183
HON fly4free
Anonymous napisał(a):
Czyż nie prostsze byłoby aby opiekuni dzieciaków zamiast wydzwaniać do mediów i konsulatu, udali się do dowolnego baru na lotnisku i kupili jedzenie? Ewentualnie później poskarżyli się na obsługę? Przecież dostaną zwrot za to jedzenie.
nie wnikając w meritum sprawy, to sam nie wiem jak zachowałbym się na miejscu opiekunów wycieczki
Cytuj:
grupa 44 uczniów
zdając sobie sprawę, że ten zwrot niekoniecznie przecież dostanę...
a jeśli już, to przecież nie wiadomo kiedy
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#6 PostWysłany: 12 Gru 2022 16:28 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
Wszyscy wiemy, jak generalnie działają linie, zwłaszcza pokroju FR, w takich sytuacjach. Generalnie pax musi sobie radzić sam, na lotnisku często nie ma nawet żadnych sensownych (czyt. umocowanych do pewnych działań) przedstawicieli przewoźnika, często nawet nie rozdają voucherów na posiłki, a jak dają to na 5 euro, które ledwie starczają na kawę itp.

O ile ja nie mam problemu - gdy podróżuje sam - pojechać w podobnej sytuacji do hotelu, wziąć rachunki za wszystko i wysłać linii - to rozumiem opiekunów czy nauczycieli wycieczki, którzy mają na głowie grupę 40 dzieci. Trudno jednak oczekiwać od tych ludzi założenia z własnych funduszy (które jeszcze trzeba mieć) majątku na jedzenie czy nocleg, nie istnieje w szkołach coś takiego jak "służbową karta kredytowa", którą można byłoby w podobnych wypadkach użyć, do tego dochodzi pewnie panika w obliczu bezradności w tej sytuacji, pewnie też brak doświadczenia w podobnych sytuacjach lotniskowych itd.
Góra
 Profil Relacje PM off
10 ludzi lubi ten post.
 
      
#7 PostWysłany: 12 Gru 2022 16:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Owszem, ale licealiści to też nie malutkie dzieci, które nie wytrzymają trochę dłużej bez jedzenia i na podłodze lotniska. Poza tym mało prawdopodobne, by większość z nich nie miała pieniędzy/kart, którymi mogliby zapłacić za drobne przekąski.
Jak dla mnie to nauczycielka panikara i histeryczka. Konsulat miałby im kanapki dowozić?
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off
piekara114 lubi ten post.
 
      
#8 PostWysłany: 12 Gru 2022 16:38 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22334
Inne pytanie, polecieli tam na własną ręką czy przez biuro. Wiem ze nie przepadamy za biurami, ale taka grupa to jednak biuro to taki must. Do tego dobre ubezpieczenie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 12 Gru 2022 16:59 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 427
Loty: 188
Kilometry: 657 425
niebieski
Anonymous napisał(a):
Ok, rozumiem Twoje podejście. Jak najbardziej właściwe. Linia ma obowiązki, którym powinna sprostać. Tyle, że dobrze wiemy, że w sytuacjach kryzysowych, gdy odwoływanych jest wiele lotów, trudno operacyjnie wyrobić. Czyż nie prostsze byłoby aby opiekuni dzieciaków zamiast wydzwaniać do mediów i konsulatu, udali się do dowolnego baru na lotnisku i kupili jedzenie? Ewentualnie później poskarżyli się na obsługę? Przecież dostaną zwrot za to jedzenie. .


Co innego gdy operacyjnie trudno wyrobić i do stanowiska przedstawiciela linii jest spora kolejka a co innego, jeśli takiego nie ma a jedyne, co jest to lakoniczna wiadomość o odwołaniu. Wtedy, gdyby nawet mieć największa świadomość praw i przepisów a nawet mając przed sobą te przepisy, to wydrukowanym rozporządzeniem 261/2004 mozna by sobie... wiadomo co zrobić :mrgreen: .
A złe warunki atmosferyczne w tym przypadku to spadły znienacka czy były poprzedzane prognozą z wyprzedzeniem, ciekawe.... Jeśli były zapowiadane, to przezorna linia ma szanse przygotować się, a inna - cóż, może woli udawać głupka albo liczy na cud.
Skąd też pewność, że dostaną zwrot? Bo przepisy tak mówią? Skoro relacja wskazuje na to, że linia lekceważy przepisy, to jaka jest gwarancja, że się z nich wywiąże? Moim zdaniem - żadna, tylko wiara i nadzieja (bez miłości jednak :D )
Jasne, że warto być zaradnym w swoim własnym interesie. Ale powinno się więcej wymagać od tych, na których ciąży ten czy inny obowiązek a w dalszej kolejności wymagać od kogoś bycia zaradnym.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#10 PostWysłany: 12 Gru 2022 17:39 

Jeśli lecisz tanią linią, to wiesz, że płacisz mało, gdyż wszystko załatwiasz sam - zakup biletu na www, odprawę przez aplikację itp. Z doświadczenia wiem, że i w Ryanair i w Wizz całkiem nieźle sobie radzą z problemami. Tu jednak mieli wiele odwołanych lotów, stąd operacyjnie mogli nie podołać.

Wina linii lotniczej nie jest kwestionowana. Myślę jednak, że za bardzo bronisz opiekunów. Dla mnie zachowali się całkowicie nieodpowiedzialnie i pokazali brak jakiejkolwiek zaradności. To bardzo źle o nich świadczy, nawet zastanawiałbym się czy nie powinni zrezygnować z pracy w oświacie. Czego oni bowiem mają dzieci uczyć? Pieniactwa? 5 minut trwa ustalenie w internecie swoich praw. Opiekunów było kilku, stąd przynajmniej jeden powinien to potrafić. Z artykułu wynika, że dzieciaki przez wiele godzin nie jadły a jedyne co opiekunowie potrafili to skarżyć się w mediach i dzwonić do konsulatu (co to w ogóle za pomysł???).

A patrząc z innej strony, to na wycieczkach zazwyczaj jest wiele niespodziewanych sytuacji, po co zatem pchać się do opiekowania, gdy się tak podstawowych rzeczy nie potrafi?

Odnośnie argumentu z brakiem środków na zakup jedzenia. Mamy XXI wiek. Każdy dzieciak ma telefon a duża część kartę płatniczą (mowa o licealistach). Żadnym problemem nie było poprosić dzieciaki aby wysłały SMS do rodziców z prośbą o przelew na konto swoje lub opiekuna. 5 minut i środki są.

Ale żeby nie było, konsulat też mógł odesłać na www z prawami pasażerów (choć czy tego nie zrobił nie wiemy, artykuł wygląda na koloryzowany).
Góra
 PM off  
      
#11 PostWysłany: 12 Gru 2022 17:43 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8553
złoty
Cytuj:
5 minut trwa ustalenie w internecie swoich praw

A ile trwa ich wyegzekwowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#12 PostWysłany: 12 Gru 2022 17:45 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3227
srebrny
@ Spartakus
I co mieli zrobić - wyciągnąć z kieszeni jakieś 2000-4000 funtów i zapłacić za hotel i posiłki i czekać na zwrot kilka albo kilkanaście miesięcy. Zresztą obie te linie bardzo często nie zwracają takich wydatków dobrowolnie i mogłoby się skończyć na konieczności skierowania sprawy do sądu.

Wiesz ile w naszym kraju zarabiają nauczyciele ?


Niestety zarówno Wizz i Ryanair kpią sobie ze swoich obowiązków, a regulatorzy nie wyciągają wobec nich konsekwencji.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
      
#13 PostWysłany: 12 Gru 2022 17:53 

Ja piszę o jedzeniu, nie o hotelu. Z hotelem sprawa normalna, że zorganizowanie środków mogłoby trwać.
Góra
 PM off  
      
#14 PostWysłany: 12 Gru 2022 18:12 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 506
niebieski
Anonymous napisał(a):
To bardzo źle o nich świadczy, nawet zastanawiałbym się czy nie powinni zrezygnować z pracy w oświacie.

A patrząc z innej strony, to na wycieczkach zazwyczaj jest wiele niespodziewanych sytuacji, po co zatem pchać się do opiekowania, gdy się tak podstawowych rzeczy nie potrafi?


Gratulacje. Własnie rozwiązałeś problem wycieczek szkolnych - nie organizować i nie będzie problemu. Uczniowie zapewne byliby Ci wdzięczni.

Widać że nie masz nic wspólnego z oswiatą - to uczniowie i rodzice proszą o zorganizowanie wycieczki, a nauczyciele starają się tego unikać, bo nie mają z tego żadnych pieniędzy - tylko dodatkowe nerwy.

Ale z przyjemnością będę pokazywał Twoje wpisy żonie nauczycielce, jak będzie się zastanawiać nad tym czy może ulec namowom uczniów i zorganizować jakąś wycieczkę, nawet po Polsce.

Pomysł założenia za posiłki dla ponad 40 osób na lotnisku przez kogoś kto zarabia nie więcej niż 4000 zł netto miesięcznie świadczy o reszcie przemysleń.

No i wreszcie skąd nauczyciele mieliby być, przy tych wynagrodzeniach i przy tym że młodzi się do tej roboty nie garną, szczególnie ogarnięci w rozwiązywaniu problemów w podrózach zagranicznych?
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#15 PostWysłany: 12 Gru 2022 18:41 

Przy okazji popros zone o lekcje z czytania ze zrozumieniem:

"Odnośnie argumentu z brakiem środków na zakup jedzenia. Mamy XXI wiek. Każdy dzieciak ma telefon a duża część kartę płatniczą (mowa o licealistach). Żadnym problemem nie było poprosić dzieciaki aby wysłały SMS do rodziców z prośbą o przelew na konto swoje lub opiekuna. 5 minut i środki są."

Sorry za uszczypliwosc, ale nalezala sie. W rodzinie mam nauczyciela z kilkudziesiecioletnim stazem, wiem jak z tej strony wyglada organizacja wycieczek. Ale znam tez jego zdanie o stanie kady w oswiacie
Góra
 PM off  
      
#16 PostWysłany: 12 Gru 2022 18:44 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
@Spartakus: Czekamy na Twoją akcję z prawami pasażera w dłoni; jak przejdziesz level 1. tej zabawy, czyli znajdziesz na lotnisku pracownika / przedstawiciela W6 / FR (i podobnych), z którym będziesz mógł sobie o tych prawach (które są do znalezienia w 5 minut) choćby tylko pogadać, to już jesteś mistrz.
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
      
#17 PostWysłany: 12 Gru 2022 18:50 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8553
złoty
@Spartakus
Sugerujesz, że młodzież licealna nie ma pojęcia, w jaki sposób załatwić pieniądze na jedzenie?
Bo zakup płynów to chyba ogarniają?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 12 Gru 2022 18:54 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3592
srebrny
@Tomasz101 nie zawsze tak to funkcjonuje, bo różne wycieczki i zielone szkoły są forsowane często przez przedstawicieli grona pedagogicznego. Nie chcę pisać czy coś z tego mają (bo nie złapałem nikogo za rękę), ale promowanie tej, a nie innej firmy/organizatora jest czasem solidne: słyszałem już "ta, albo żadna". Nie stawiajmy więc wszystkich nauczycieli w roli naiwnych sierotek, bo część z nich ma spore talenty organizatorskie.
Góra
 Profil Relacje PM off
piekara114 lubi ten post.
 
      
#19 PostWysłany: 12 Gru 2022 18:59 

Nie sugeruje, z artykulu wynika ze jednak nie ogarniaja:

"- Poprosiłam panią konsul o kanapki albo ciepłe posiłki i napoje, usłyszałam, że to są duże odległości, warunki atmosferyczne są trudne i do tej pory czekam na odpowiedź - przekazała Hanna Mierzyńska"
Góra
 PM off  
      
#20 PostWysłany: 12 Gru 2022 19:14 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8553
złoty
Obstawiam, że ogarniają, tylko szkoda im na to swojej kasy. Liczą, że ktoś to za darmo dostarczy.
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 64 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Yandex [Bot] oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group