Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 20 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 26 Gru 2016 17:42 

Rejestracja: 06 Gru 2011
Posty: 318
Loty: 57
Kilometry: 112 912
niebieski
Hej! Mam lot z WAW do KUL (QR), ale celem moje podrozy jest SIN. Planuje kupić lot KUL-SIN z Malaysia Airlines (mają code-share z Qatar'em).

Czy mogę dodać odcinek KUL-SIN do istniejącego WAW-DOH-KUL, tak zebym nie musial przechodzic kontroli granicznej w Malezji i zeby bagaz bezposrednio polecial do SIN?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 26 Gru 2016 18:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2012
Posty: 787
Loty: 188
Kilometry: 227 790
niebieski
Wiem, że np. w LO da się coś takiego zrobić, ale po pierwsze bilet nie może być zarezerwowany przez pośrednika (tylko strona przewoźnika lub call center), a po drugie robi się to właśnie przez call center. Zadzwoń do QR i dopytaj... jednak spodziewam się, że cena będzie wyższa, niż gdybyś dokupił bilet oddzielnie. Znacznie wyższa.

Dla przykładu, swego czasu kupiłem bilet z WAW do PRG (OW) za jakieś 360zł. Potem zmienili godziny połączeń z GDN do WAW i dokupiłem oddzielnie odcinek za ok. 90zł. Dodam, że cena z WAW do PRG w dniu, w którym pytałem o możliwość podłączenia odcinka wynosiła ok. 400zł. (OW). Po wykonaniu telefonu do LO powiedzieli mi, że istnieje taka możliwość, aby "rozszerzyć" tą rezerwację z GDN do WAW na GDN/WAW-PRG... jednak musiałbym dopłacić ponad 800zł., a tą z WAW do PRG musieliby anulować i dostałbym kilkadziesiąt złotych zwrotu podatków. Gdybym się na to zgodził, docelowo podróż z GDN do PRG na jednym bilecie po odjęciu kosztów wyniosłaby mnie jakieś 1100zł. (OW)... i to wszystko tylko dlatego, że bilet z PRG był o kilkaset złotych tańszy niż z WAW.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 27 Gru 2016 07:36 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 4026
Loty: 362
Kilometry: 832 158
srebrny
Próbowałam połączyć tak loty KLM - lot z DPS via SIN do AMS. Miałam bilet z SIN do AMS, a potem chciałam dokupić DPS-SIN. to ten sam samolot, tylko ma stopa w SIN. niestety nie było to możliwe za free i powiedzieli, że nie będę mogła nadać bagażu w DPS do AMS, tylko w SIN muszę nadać go ponownie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 27 Gru 2016 08:14 

Rejestracja: 06 Gru 2011
Posty: 318
Loty: 57
Kilometry: 112 912
niebieski
W sumie zastansawialem sie, czy jak kupie ten odcinek KUL-SIN, a w Warszawie poprosze ich o nadanie bagazu do SIN, to czy oni maja taka mozliwosc? Bo tak naprawde rozchodzi sie tylko o bagaz.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 27 Gru 2016 09:16 

Rejestracja: 22 Cze 2012
Posty: 434
niebieski
panrobo napisał(a):
W sumie zastansawialem sie, czy jak kupie ten odcinek KUL-SIN, a w Warszawie poprosze ich o nadanie bagazu do SIN, to czy oni maja taka mozliwosc? Bo tak naprawde rozchodzi sie tylko o bagaz.

Znajoma pare lat temu miala bilety MXP-GRU oraz GIG-LHR. Dokupila dolot LO z WAW do MXP i powrot BA z LHR do WAW. W obu przypadkach oddawala bagaz od razu do miejsca docelowego czyli w WAW do GRU i GIG do WAW i nie bylo problemow. Bilety kupowane w expedii oraz bezposrednio w LOcie i BA. Wszytsko zalezy wiec pewnie od obslugi lotniskowej. Jedni nadadza a gdzie indziej beda robic problemy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 27 Gru 2016 22:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lis 2014
Posty: 350
Loty: 355
Kilometry: 876 555
Na lotnisku, juz podczas nadawania bagazu to na 99% tego nie zalatwisz, jezeli masz ta trase na dwoch biletach,
musisz wczesniej sprobowac spytac na infolinii, czy jest szansa na bezplatne polaczenie tych dwoch biletow w jeden.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 27 Gru 2016 22:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 4899
platynowy
W ogóle nie istnieje coś takiego jak połączenie "dwóch biletów w jeden", chodzi wyłącznie o bagaż, który pracownik lotniska przy odrobinie umiejętności oraz dobrej woli może nadac od razu do ostatniego portu po oazaniu mu tej drugiej rezerwacji.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 27 Gru 2016 23:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lis 2014
Posty: 350
Loty: 355
Kilometry: 876 555
no tak myslalem,
wiec pozostaje pytanie, czy pracownik lotniska da rade takie cos zrobic?
niestety o tym przekonac sie mozna tylko na lotnisku podczas odprawy,
bo co z tego ze moze wczesniej Ci powiedza przez tel ze teoretycznie tak sie da, jak na check-inie trafisz na Ryśka co tego nie bedzie potrafil / nie bedzie mial checi zeby to zrobic itd...
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 28 Gru 2016 02:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 4899
platynowy
Co do statystyk to raczej częściej nie dają rady niż dają, ale jak najbardziej zdarzają się też przypadki, w których się to ludziom udaje nawet przy mocno nietypowym połączeniu tras/przewoźników.
Góra
 Relacje PM off
phantomek lubi ten post.
 
 
#10 PostWysłany: 28 Gru 2016 10:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2012
Posty: 787
Loty: 188
Kilometry: 227 790
niebieski
Tak jak @kemot napisał.

Z praktyki. Kiedyś leciałem LO (bilety kupione na www LO i rejsy operowane przez LO) na dwóch oddzielnych rezerwacjach (GDN-WAW/WAW-IST). Poprosiłem o nadanie od razu do IST, "nie było takiej możliwości".

We wrześniu moja podopieczna leciała do Pekinu na dwóch oddzielnych rezerwacjach, które osobiście robiłem. Pierwsza rezerwacja robiona u agenta na loty WAW-BJS (Air China) i powrót BJS-FRA-GDN (operowane przez LH). Potem dokupiłem jej na stronie LO bilet GDN-WAW. Oczywiście wiedziała, że absolutnie będzie musiała odebrać bagaż w WAW i nadać go ponownie (chodziło o zrobienie TaxFree w WAW). Jakież było moje zdziwienie, gdy zadzwoniła do mnie z lotniska w GDN i powiedziała, że miła pani nadała jej bagaż do Pekinu i od razu robi TaxFree. Co więcej, nie drukowałem jej żadnych potwierdzeń, sama nie miała nawet numeru rezerwacji - nic. Dopiero przy okienku TaxFree poprosiła mnie o screenshot z e-mail'a.

Na styczeń mam loty z GDN-WAW/WAW-PRG na dwóch oddzielnych biletach, przy Transfer Desk w WAW dopytywałem o bagaż... poinformowano mnie tak: "jak pracownik będzie sprytny, to nada z GDN do PRG tak, żeby mógł sobie pan iść do saloniku a nie załatwiać formalności z odbieraniem, nadawaniem bagażu i ponowną kontrolą bezpieczeństwa... na 100% się da, ale to zależy od umiejętności i dobrej woli pracownika".
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 30 Gru 2016 08:09 

Rejestracja: 06 Gru 2011
Posty: 318
Loty: 57
Kilometry: 112 912
niebieski
Czyli tak jak się spodziewałem mniej więcej - dzięki za pomoc!
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 30 Gru 2016 10:22 

Rejestracja: 08 Mar 2011
Posty: 360
Loty: 35
Kilometry: 94 159
niebieski
phantomek napisał(a):
no tak myslalem,
wiec pozostaje pytanie, czy pracownik lotniska da rade takie cos zrobic?
niestety o tym przekonac sie mozna tylko na lotnisku podczas odprawy,
bo co z tego ze moze wczesniej Ci powiedza przez tel ze teoretycznie tak sie da, jak na check-inie trafisz na Ryśka co tego nie bedzie potrafil / nie bedzie mial checi zeby to zrobic itd...


Oczywiście, że da rade zrobić, systemy odpraw na jakich odprawiają pracownicy pozwalają na takie rzeczy. Wielekrotnie zdarzało mi się nadawać bagaż do końca przy dwóch różnych biletach i liniach lotniczych (jako pracownik ;)).
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 31 Gru 2016 08:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lis 2014
Posty: 350
Loty: 355
Kilometry: 876 555
No widzisz, czyli tak naprawde wszystko zalezy od obslugi lotniska.
Tylko teraz modl sie zebys trafil na kogos ogarnietego zeby Ci to zrobil...
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 31 Gru 2016 08:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2012
Posty: 787
Loty: 188
Kilometry: 227 790
niebieski
Da jak da. Już nie mówiąc o nadawaniu bagażu w oparciu o inny bilet, często pracownicy mają problem z podstawowymi sprawami. Zdarzyło mi się, że pracownik wołał przełożonego, bo coś źle mu się wyświetlało przy skanowaniu paszportu. Przełożony wyjaśnił, nacisnął jeden przycisk na klawiaturze i stało się jasne. Zwykły pracownik miał stwierdzić "ah, bo ten system xxx (linia lotnicza) jest jakiś dziwny, ja tego do końca nie ogarniam". Reasumując, gdy czegoś nie potrafią zrobić, powiedzą, że się nie da i tyle. Ja bym na Twoim miejscu zadzwonił jeszcze do linii lotniczych, w tym wypadku niczym nie ryzykujesz, a będziesz wiedział na sto procent.
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 04 Cze 2017 15:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2013
Posty: 723
niebieski
Czy ktoś może przerabiał taką sytuację aby posiadając bilety na loty na dwóch osobnych rezerwacjach tą samą linią odprawić się i nadać bagaż na pierwszym lotnisku na obydwa loty?
Konkretyzując:
Mam bilet LUX-MXP-MCT-ZNZ z wylotem z LUX o 19:10 i chciałbym dokupić bilet z MUC (wylot 16:15) do LUX (przylot 17:25), zarówno ten lot o 19:10, jak i ten dodatkowy, który chcę dokupić wykonuje LG.
Czy sądzicie, że pozwolą mi się w Monachium odprawić już na następne loty (albo chociaż na ten z LUX do MXP, bo resztę trasy obsługuje WY i ponoć karty pokładowe na resztę podróży dostaje się dopiero na MXP)?
No i najważniejsze - czy będę mógł w Monachium nadać bagaże rejestrowe już na całą podróż do samego ZNZ (bez ich odbierania i ponownego nadawania w LUX)?
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 05 Lip 2017 12:23 

Rejestracja: 24 Sie 2014
Posty: 9
Cześć, nie chcę zaśmiecać forum zakładając nowy temat, wiec podepnę się pod ten. Planuję lecieć z Warszawy na Bali, z przesiadką w Dubaju i Singapurze. Zdecydowałam się na linie Emirates, jednak wyświetla mi się, że lot Singapur- Denpasar będzie obsługiwany przez Jetstar. Czy w tej sytuacji muszę odebrać bagaż i nadać go osobno?
Góra
 Relacje PM off  
 
#17 PostWysłany: 05 Lip 2017 12:31 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8794
Nie, bo wnioskując z treści postu wynika, że rezerwacja jest jedna, sam bilet jest kupiony na całą trasę WAW-DPS
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 01 Paź 2018 16:03 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1100
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
Podepnę się pod temat, bo nigdy nie wiem jak to działa. @ormo pisał, że można nadać bagaż do miejsca docelowego nawet jak to są dwie różne linie. Czy jest zasada, ze te linie musza być w tym samym sojuszu, czy system dopuszcza totalną dowolność? Mi konkretnie chodzi o połączenie Lufthansa - Aeromexico, ale fajnie byłoby znać ogólne podejście (nawet tylko teoretyczne)
Góra
 Relacje PM off  
 
#19 PostWysłany: 01 Paź 2018 16:05 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 19418
I tak i nie. Wszystko zależy od kompetencji pracownika w trakcje odprawy.
Po prostu jak się zgubi, nie masz wiele praw do odszkodowania
Góra
 Relacje PM off  
 
#20 PostWysłany: 01 Paź 2018 18:01 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1100
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
To miało być moje kolejne pytanie - co jak się zgubi. Dobra, więc nie kombinuję.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 20 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group