Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 08 Kwi 2019 01:05 

Rejestracja: 04 Maj 2017
Posty: 18
Cześć, jak działa pociąganie do odpowiedzialności za szkody przy wypożyczaniu samochodu w Ryanair? Blokują 12 500, ale co jeśli jest szkoda całkowita? Odpowiadam za zniszczenia tylko do tej kwoty? Czy muszę zapłacić za samochód?

Jak działa full ubezpieczenie w Ryanair? na stronie jest napisane, że ubezpieczenie jest do kwoty 12 500, to znaczy, że wszystko powyżej muszę zapłacić, czy też po prostu tylko do tej kwoty odpowiadam?

Co jeśli to ja spowoduję wypadek? Co ze zniszczeniem innego pojazdu? Czy ponoszę odpowiedzialność finansową? Co z kradzieżą? Czy z polisą kosztuje mnie to finalnie 0 zł?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2 PostWysłany: 08 Kwi 2019 07:37 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2359
Loty: 143
Kilometry: 128 306
srebrny
Ryanair to tylko pośrednik (a właściwie firma CarTrawler, która udostępnia Ryanairowi swój system porównywania cen). Wszystko jest dokładnie opisane w warunkach wypożyczenia konkretnej wypożyczalni. Jeśli masz udział własny 12500PLN to do takiej kwoty odpowiadasz za auto. Jeśli zdecydujesz się na ubezpieczenie na stronie Ryanair to pamiętaj, że i tak zrobią Ci blokadę na karcie z której w pierwszej kolejności rozliczą szkodę, a Ty zawnioskujesz o zwrot do ubezpieczyciela (najpewniej do Axy albo Mondiala).
Odpowiedzialność za szkody innych uczestników ruchu pokrywa ubezpieczenie OC, zwane Third Party Liability. Kradzież z kolei Theft Protection.
To wszystko jest ładnie opisane już na etapie porównywania wyników i to po Polsku :roll:

Załączniki:
Untitled.png
Untitled.png [ 94.28 KiB | Obejrzany 2090 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#3 PostWysłany: 08 Kwi 2019 11:48 

Rejestracja: 04 Maj 2017
Posty: 18
-- 08 Kwi 2019 11:29 --

vincenz napisał(a):
Ryanair to tylko pośrednik (a właściwie firma CarTrawler, która udostępnia Ryanairowi swój system porównywania cen). Wszystko jest dokładnie opisane w warunkach wypożyczenia konkretnej wypożyczalni. Jeśli masz udział własny 12500PLN to do takiej kwoty odpowiadasz za auto. Jeśli zdecydujesz się na ubezpieczenie na stronie Ryanair to pamiętaj, że i tak zrobią Ci blokadę na karcie z której w pierwszej kolejności rozliczą szkodę, a Ty zawnioskujesz o zwrot do ubezpieczyciela (najpewniej do Axy albo Mondiala).
Odpowiedzialność za szkody innych uczestników ruchu pokrywa ubezpieczenie OC, zwane Third Party Liability. Kradzież z kolei Theft Protection.
To wszystko jest ładnie opisane już na etapie porównywania wyników i to po Polsku :roll:


Dzięki za pomoc, ale na przyszłość - jak masz zamiar się udzielić to już nie wywracaj oczami. Jak masz zamiar wywracać oczami to lepiej się nie odzywaj. Przeczytałam to co jest napisane w warunkach (umiem czytać), nie wie tylko jak to działa w praktyce, zwłaszcza że w internecie jest tyle negatywnych opinii, że mam wątpliwości. Poza tym nie wiem, czy 12 500 blokady oznacza, że do tej kwoty odpowiadam, nie wiem co się stanie jak skasuję auto do zera. Czy TPL pokrywa 100% szkód? Co jeśli kogoś zabiję tym wypożyczonym autem?

Prośba też do osoby, która zaliczyła dzwona samochodem wypożyczonym via Ryanair, niech powie, czy faktycznie wszystko gładko poszło.

-- 08 Kwi 2019 11:48 --

Ponadto - niech ktoś mi wytłumaczy to:

Załączniki:
aaa.JPG
aaa.JPG [ 47.27 KiB | Obejrzany 2031 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 08 Kwi 2019 11:50 

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 295
niebieski
Vaska napisał(a):
Dzięki za pomoc, ale na przyszłość - jak masz zamiar się udzielić to już nie wywracaj oczami. Jak masz zamiar wywracać oczami to lepiej się nie odzywaj.

A juz chcialem powiedziec ze w koncu ktos porzadnie odpowiedzial na pytanie i nalezy mu sie podziekowanie a tu "jazda". 8-) (lepiej zaslonic oczy)
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#5 PostWysłany: 08 Kwi 2019 11:51 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4454
platynowy
Cytuj:
Ponadto - niech ktoś mi wytłumaczy to

A czego konkretnie nie rozumiesz?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 08 Kwi 2019 11:59 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2359
Loty: 143
Kilometry: 128 306
srebrny
Vaska napisał(a):
-- 08 Kwi 2019 11:29 --
Dzięki za pomoc, ale na przyszłość - jak masz zamiar się udzielić to już nie wywracaj oczami. Jak masz zamiar wywracać oczami to lepiej się nie odzywaj.


Ok. Chciałem Ci pomóc, ale radź sobie sama.

PS. Napisałem Ci dokładnie co to znaczy odpowiedzialność do 12500 PLN.
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#7 PostWysłany: 08 Kwi 2019 15:09 

Rejestracja: 04 Maj 2017
Posty: 18
boots napisał(a):
Cytuj:
Ponadto - niech ktoś mi wytłumaczy to

A czego konkretnie nie rozumiesz?


Napisane jest że CDW pokrywa koszty zniszczeń, a niżej jest napisane, że blokowane są środki na wypadek wystąpienia zniszczeń. Czyli CDW pokrywa czy nie pokrywa? Czy to jest niedopowiedzenie że pokrywa tylko powyżej 12 500?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 08 Kwi 2019 15:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 5285
Loty: 21
Kilometry: 27 914
HON fly4free
Dostałaś przecież odpowiedź jak to działa. Jeśli bierzesz samochód z podstawowym ubezpieczeniem, to wypożyczalnia zablokuje ci środki na karcie kredytowej na wypadek ewentualnych szkód. Twoja maksymalna kwota odpowiedzialności za szkody to excess, czyli udział własny.
Ubezpieczenie, które możesz sobie wykupić w Ryanair jest dodatkowe - w przypadku szkody wypożyczalnia potrąca ci kwotę z karty kredytowej, a ty z dokumentacją szkody zgłaszasz się do ubezpieczyciela, którego polisę zakupiłaś za pośrednictwem strony Ryanair i on po weryfikacji zwraca ci poniesione koszty.
Jeśli chcesz mieć święty spokój i nie mieć blokady na karcie, to wykupujesz ubezpieczenie bezpośrednio od wypożyczalni przy odbiorze samochodu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 08 Kwi 2019 16:20 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4454
platynowy
@Vaska
Cytuj:
Czy to jest niedopowiedzenie że pokrywa tylko powyżej 12 500?

Powiedziane jest wprost. I nie powyżej 12500, tylko powyżej 1205 GBP. Do równowartości tej kwoty wszystko jest pobierane z Twojego depozytu.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 29 Kwi 2019 15:40 

Rejestracja: 29 Kwi 2019
Posty: 7
Witam wszystkich.

Jestem nowy na forum, więc pozdrawiam wszystkich.
Na pewno rozpatrywaliście to już wcześniej, ale nieśmiało zapytam: dlaczego są takie różnice cenowe pomiędzy cenami najmu pojazdów u brokerów typu rentalcars, booking holidayscars i inne a wypożyczalniami? Dla wypożyczalni nie miałoby to żadnego sensu aby te różnice były aż tak znaczne. Przecież zarobią mniej a i muszą "odpalić" % dla pośrednika...? Nie zastanawialiście się?

Pytam, gdyż rok temu miałem niemiłe doświadczenie z goldcarem i pośrednikiem Ryanair (nie polecam obu w 100%). Obecnie pozwałem Ryanaira do sądu, gdyż z powodu opóźnienia lotu, nie zdążyłem odebrać samochodu i byłem zmuszony wynająć na miejscu 4 razy droższy. Niemniej zastanawiam się, czy ten cały "proceder" z pośrednikami/brokerami to nie jest jedna wielka ściema, aby zdobyć klienta, który na miejscu i tak dopłaci co trzeba. W przeciwnym razie różnice cen pomiędzy wypożyczalnią a pośrednikiem nie mogłyby być tak duże.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 29 Kwi 2019 15:49 

Rejestracja: 10 Maj 2013
Posty: 1412
srebrny
Od razu na początku robisz błąd w głównym założeniu:
pietrys napisał(a):
Dla wypożyczalni nie miałoby to żadnego sensu aby te różnice były aż tak znaczne. Przecież zarobią mniej a i muszą "odpalić" % dla pośrednika...? Nie zastanawialiście się?

Otóż dla wypożyczalni ma to duży sens, chce być obecna w wyszukiwarkach u pośredników na wysokich miejscach, żeby zdobyć klienta. Bez tego prawdopodobnie nikt nie znalazłby danej wypożyczalni na drugiej czy trzeciej stronie w google. Lepiej zarobić mniej niż w ogóle nie zarobić.
Weź też pod uwagę, że niekiedy warunki wypożyczenia bezpośrednio na stronach wypożyczalni i przez porównywarkę się różnią, np. w kwestii ubezpieczenia, fotelików dla dzieci, wkładu własnego itp. Ale jeśli nawet są takie same, to wróć do pierwszego akapitu. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 29 Kwi 2019 16:03 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4454
platynowy
@pietrys
Jak to nie zdążyłeś wypożyczyć? Ile spóźnił się przylot?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 29 Kwi 2019 16:18 

Rejestracja: 29 Kwi 2019
Posty: 7
Może niezbyt precyzyjnie się wyraziłem. Oczywiście, że dla wypożyczalni to ogromna korzyść, że są dostępni poprzez różne wyszukiwarki. Niemniej tym pośrednikom muszą płacić prowizję i to też zrozumiałe. Bardziej chodzi mi o fakt, iż ceny na ich stronie są znacznie wyższe niż u pośredników. To świadczy, iż system rezerwacji poprzez ich stronę praktycznie nie powinien istnieć, gdyż w ogóle nie jest konkurencyjny. Mówimy przecież często o cenach 2 razy wyższych.

Rozumiem różnice 10,20 czy nawet 30% ale aż tyle. Przykładowo samochód z segmentu ekonomicznego np. VW Polo w Ryanair, booking, rentalcars kosztuje na 10 dni ok. 700-900 zł. plus dodatkowe ubezpieczenie (ok. 20 Ryan i 32 zł. za 1 dzień w Rentalcars i booking - tutaj ubezpieczyciel ma siedzibę na Malcie :lol: ). Ten sam pojazd bezpośrednio w tej samej wypożyczalni kosztuje prawie 2 razy tyle. Gdzie tu logika ustalania cen bezpośrednio na stronie wypożyczalni. I nie mówię tutaj o korzyściach wypożyczalni związanej ze współpracą z pośrednikami, ale o ewentualnym założeniu, że klienta łatwiej oszukać jak już będzie na miejscu. Wystarczy spojrzeć na wiarygodne opinie google. Mało jest wypożyczalni, które mają w miarę dobre opinie. Można to porównać do części oryginalnych i PJ przy naprawach samochodów. Niby można stosować części PJ, ale jak przyjdzie skorzystać z gwarancji to ASO będzie robiło mnóstwo problemów.

Kilka lat temu wypożyczałem samochód w Irlandii chyba w Thrifty lub sixt i byłem zadowolony. Rok temu w Goldcar poprzez Ryanaira i totalna porażka. Myślę, że liczą statystykę i muszą biznesowo wyjść na swoje.

boots: Lądowanie miałem mieć o 23 a wylądował o 1 w nocy. Wypożyczalnia w Rzymie była do 24. Oczywiście na lotnisku w Modlinie próbowałem się dodzwonić ale bez skutku. Wysłałem email doi wypożyczalni i pośrednika, że lot opóźniony, etc. (btw powinni sami o tym wiedzieć, gdyż przewoźnik i pośrednik to ta sama firma). Rano o 8 samochód już przepadł. Czekał na mnie 6 godzin - zgodnie z regulaminem :) Nie pomogło żadne tłumaczenie, że nie moja wina, że 6 godzin przypadał na czas kiedy wypożyczalnia była zamknieta, etc. 800 zł. za Golfa przepadło, zapłaciłem 3300 zł. Giulette. Po 1 miesiącu odzyskałem 800 zł. za Golfa a reszta roszczeń jest w sądzie (+za hotel i taksówkę). Będę chyba prekursorem, gdyż nikt ze znanych mi osób nie prowadził sporu w trybie Europejskiego postępowania w sprawie drobnych roszczeń :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 29 Kwi 2019 19:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 5285
Loty: 21
Kilometry: 27 914
HON fly4free
Niestety przy późnych przylotach zawsze istnieje takie ryzyko. W takich przypadkach zwykle szukam taniego noclegu w okolicy lotniska i samochód rezerwuję do odbioru z samego rana.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 29 Kwi 2019 19:58 

Rejestracja: 29 Kwi 2019
Posty: 7
Teraz będę wiedział, ale wypożyczalnia powinna wydać mi samochód następnego dnia rano. Informowałem, że przecież tak naprawdę to odbieram samochód po 1 godzinie od umówionego odbioru oraz, że byli informowani o opóźnieniu lotu (był podany nr lotu, etc.). Stąd też moje podejrzenia, że wypożyczalnie tylko szukają pretekstu aby pobrać jak najwyższą opłatę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 16 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group