Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 76 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 09 Lis 2019 21:19 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2483
złoty
Jak wspomniał @skrzat w temacie Star Alliance - Miles & More rozesłało informacje do osób z najwyższym statusem o rewolucji która czeka program od 2021 roku.

https://travel-dealz.de/news/miles-more ... ngen-leak/

Zmiany zaczęły się od wpadki, bo listy kierowały do nieistniejącej strony
http://miles-and-more.com/frequent-flyer
Przed chwilą pojawił się komunikat że informacje o zmianach będą dostępne wkrótce.

Na razie wiadomo, że system punktowy zastąpi mile statusowe, a zdanie że po zmianach nie będzie trzeba tracić czasu na zastanawianie się jak uzyskać status sugeruje, że pewnie będzie się liczyć kasa (czyli tak jak obecnie ma to miejsce dla mil premiowych).
Chyba że bardziej przewrotnie - status będzie nieosiągalny dla większości obecnych statusowców, więc nie będą tracić czasu na jego zdobywanie.

Najważniejsze zmiany:
- status ważny minimum rok (czyli zapewne koniec z 2-letnim statusem, aczkolwiek sformułowanie jest dość enigmatyczne),
- koniec systemu milowego, przejście na punktowy,
- status ma być dostępny głownie dla latających naszymi liniami (pytanie czy nasze linie to grupa LH, czy też LO i czy i jak będą liczone loty *A),
- wprowadzenie lifetime FTL i SEN,
- koniec ze "status starts" (a akurat jestem o włos od zdobycia pierwszej ;-p)

Więcej informacji pojawi się pewnie w poniedziałek na:
http://miles-and-more.com/frequent-flyer

Ciekawy jestem , czy LOT pozostanie w M&M , bo wszystko wskazuje, że program ostatecznie stanie się "revenue based" i LOTowi może być mocno nie po drodze z nowymi zasadami M&M.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
 
#2 PostWysłany: 09 Lis 2019 21:28 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 4534
złoty
LO za bardzo nie ma wyjścia, musiałby stworzyć od zera własny program lojalnościowy (kiedyś taki miał, ale minęło już naście lat), a to wymaga wysiłku i inwestycji. Z drugiej strony dobrze prowadzony FFP jest maszynką do zarabiania kasy - na sprzedaży mil, przyciąganiu klientów innych programów itd. No ale trzeba wiedzieć, jak go prowadzić - zawsze można pojechać na lekcje do USA.

Czy będzie nie po drodze z systemem RB?
Polemizowałbym, bo taka jest generalne tendencja na świecie w dziedzinie FFP i LO już ją stosuje w swoim programie dla firm. Raczej problemem jest kłopotliwy dostęp do odpowiedniej bazy danych, operator programu musi znać cenę każdego biletu, a w takim układzie są to w końcu wrażliwe dane handlowe.

Same zmiany w M&M są dość spodziewane i nawet były w zasadzie wstępnie zapowiadane przy okazji poprzednich dużych zmian, tzn. przejścia w naliczaniu mil premiowych na RB; już wtedy zapowiadano , że utrzymanie starego systemu naliczania dla mil statusowych ma charakter tymczasowy.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#3 PostWysłany: 10 Lis 2019 00:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2013
Posty: 1018
srebrny
Jeżeli liczyć się będzie kasa, a tak raczej będzie to wyglądać, a za odnośnik brać progi stosowane w amerykańskich FFP, to wiele osób rzeczywiście ze statusem się pożegna.

Jestem ciekawa jak to będzie wyglądać w rzeczywistości. Co do LO to powrót do Voyagera uważam za niemożliwy - oczywiście to spekulacja, ale zapewne pozostaną w M&M.

Istnieje również możliwość iż będziemy mieli różne kryteria kwalifikacyjne w zależności w jakim kraju jesteśmy zarejestrowani do programu M&M, podobnie jak to miało miejsce z programami amerykańskimi gdzie wydawana kwota nie była jednym z czynników w zdobywaniu statusu dla osób z np. adresem europejskim (teraz się to zmieniło/zmienia).
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 10 Lis 2019 18:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Cze 2017
Posty: 190
Loty: 246
Kilometry: 554 097
niebieski
czyli w 2020 r. musimy skupić się na przedłużeniu statusów wg dotychczasowych zasad bo od 2021 może być ciężko ...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
travellista lubi ten post.
 
 
#5 PostWysłany: 10 Lis 2019 18:34 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 6931
Loty: 869
Kilometry: 813 272
platynowy
Pytanie, czy status zdobyty w przyszłym roku, czyli np. FTL ważny do lutego 2023 zostanie utrzymany, czy automatycznie przejdzie na nowe zasady w 2021?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 10 Lis 2019 18:55 

Rejestracja: 27 Lut 2014
Posty: 513
niebieski
W tym roku zasady zdobycia FTL-a są jasno określone i zdobywasz go na dwa lata, czyli 2020 i 2021 - tego nie powinni zmienić (chociaż to tylko zapis regulaminowy).
Ciekawe bardzo, czy w 2020 roku zasady zdobycia FTL-a będą takie same...zapewne nie, ale to też nie daje podpowiedzi, czy utrzymają w tym roku zdobyty status na 2 lata...
Moim zdaniem to już ostatnie max dwa lata na cieszenie się FTL-em dla większości z nas... - w końcu będą miejsca w salonikach ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#7 PostWysłany: 10 Lis 2019 19:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 739
Loty: 210
Kilometry: 258 347
niebieski
Czyli co? Zaczynamy skupiać się na Chińskiej alternatywie...

https://ffp.airchina.com.cn/appen/en/pl ... ember.html
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 10 Lis 2019 19:52 

Rejestracja: 27 Lut 2014
Posty: 513
niebieski
LO klasy K Q T V G S W J I N X L O U nie dają tam segmentów...

Poza tym myślę, że za wcześnie na wybory...po ogłoszeniu zmian przez M&M zapewne większość siostrzanych programów również zmieni zasady...
W tej chwili, jedyne co najrozsądniej zrobić to skupić się na zrobieniu FTL-a...lub zakupić kartę PP ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
vasquez37 lubi ten post.
1955845624 uważa post za pomocny.
 
 
#9 PostWysłany: 10 Lis 2019 21:00 

Rejestracja: 23 Wrz 2014
Posty: 960
Loty: 130
Kilometry: 249 917
niebieski
Sam nie mam statusu Miles&More tylko Golda w Turkishu (spełniłem warunki i powinienem mieć do 2022 roku). Zastanawiałem się nad srebrem w M&M z racji dostępności różnych promocji - w tym w szczególności także brandowanej karty kredytowej.
Ale wszelkie zmiany pokazują, że to nie ma najmniejszego sensu - szczerze mówiąc. Od zmian w programie, przez zmiany w mBanku.

A już w sytuacji, kiedy posiadam 18 wejść w roku do saloników (10 w Diners Premium Vintage i po 4 w Visa Platinum Santandera i BNP Paribas), zastanawiam się nad statusem jako takim.
_________________
ImageImage
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 10 Lis 2019 21:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Sie 2012
Posty: 2878
Loty: 481
Kilometry: 550 702
platynowy
Pragnę zauważyć, że kluczowe korzyści z FTLa dziś to bagaż rejestrowany i możliwość wyboru miejsca w LO.

Wysłane z mojego Mi A3 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#11 PostWysłany: 10 Lis 2019 21:12 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 4354
Loty: 289
Kilometry: 569 805
Najważniejsze pytanie brzmi w tej chwili czy jest sens zabijać sie o status w 2020. Jesli da 2 lata to chyba naprawde bedzie trzeba sie spiąć.
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off
vasquez37 lubi ten post.
 
 
#12 PostWysłany: 10 Lis 2019 22:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3071
Loty: 249
Kilometry: 415 497
HON fly4free
Jak komus niewiele brakuje to sugerowalbym dobicie juz w tym roku do FTL - da to status na caly 2020 i 2021 (do lutego 2022), a w przyszlym roku przedluzenie go na kolejne 2 lata (2022 i 2023) - do lutego 2024. Ja niestety jestem oczko w tyl (do lutego 2023), ale i tak sie ciesze. Te przywileje nie powinny byc odebrane, a srebro juz cos tam daje. W przyszlym roku mam "martwy rok" wiec bede probowal zrobic zloto w Aegean.

Z tych wszystkich zmian to mnie najbardziej interesuje co z aktualnie zdobytymi milami, jak bedzie wygladala wymiana ich na bilety nagrody od 2021. Mam nadzieje ze zmiany obejma jedynie sposob liczenia mil i statusow a progi nagrod zostana te same.

A zmiany, no coz, predzej czy pozniej musialy przyjsc. Moze bedzie troche lepiej pod wzgledem uzyskiwania statusu Senator, bo w tym momencie bez latania w biznesie zdobycie 100k mil jest praktycznie niewykonalne i Golda lepiej lapac w Turkishu, Aegeanie czy Ethiopianie.

A co do benefitow ktore daje FTL to ja bardzo sobie cenie odprawe na stanowiskach dla klasy biznes i fast track, a potem wstep do Poloneza na Okeciu (Preludium jest spoko, ale do Poloneza sie nie umywa). Z Priority Passem / Dinersem tez ciezko skorzystac z salonikow we Frankfurcie i Monachium (landside/inny terminal). Zloto z kolei daje wazny przynajmniej dla mnie priority boarding i priority luggage tag.
_________________
Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.
Góra
 Relacje PM off
Sudoku lubi ten post.
 
 
#13 PostWysłany: 11 Lis 2019 14:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 8946
HON fly4free
Więcej szczegółów o nowych statusach:
https://youhavebeenupgraded.boardingare ... 00-punkte/

FTL osiągniemy po 32 lotach krótkodystansowych w Eco, czyli prawie jak teraz w srebrnej promocji, ale wystarczy zrobić 11 odcinków na longhalauch w Eco :)

---
There are two categories:
+ Points
+ Qualifying Points (= Lufthansa, Swiss, Austrian)

status level

Frequent Traveler: 160 points (including 80 qualifying points)

Senator: 480 points (including 240 qualifying points)

HON Circle: 1 500 (including 1 500 qualifying points)

Values ​​for flights

One differentiates in values ​​for long distance and short distance!

Long Distance Eco: 15 points
Long Distance Premium Economy: 20 points
Long Distance Business: 50 points
Long Distance First: 70 points

Short Distance Eco: 5 points
Short Distance Business: 10 points

Lifetime status
7,500 points for the Frequent Traveler
10,000 points for the senator
Not easy, but not impossible. However, there is a catch here: these Lifetime points must be 100% paid to LH Group Metal or Miles & More partners. Other Star Alliance partners do not count! There will be no HON for life.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#14 PostWysłany: 11 Lis 2019 14:54 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2483
złoty
Czyli 32 loty ECO na FTL ważny rok, z tym że połowa w grupie LH (nie wiadomo czy LOT się będzie liczył).

Wymogi na lifetime FTL to przegięcie w stosunku do wymogów na SEN (75% , podczas gdy dotychczas było to 35%).
Ciekawe czy mają wszystkie loty od początku programu w systemie. W dodatku liczą się tylko loty grupy LH.

Wychodzi 1500 lotów ECO intra EU na lifetime FTL (przeliczając na obecne 30 segmentów/2 lata daje to 100 lat)

Przy lifetime SEN jest też wymóg 10 lat posiadania statusu SEN.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 11 Lis 2019 15:18 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 6931
Loty: 869
Kilometry: 813 272
platynowy
Właśnie, ciekawe, czy do tego "dożywocia" będą się liczyły tylko loty odbyte od momentu wejścia nowych zasad, czy przeliczą te, które wylatało się wcześniej?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 11 Lis 2019 15:27 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2483
złoty
Duża dewaluacja lotów w PE - które dawniej dawały 4 razy więcej mil niż tanie taryfy eco i były najtańszą drogą do zdobycia statusu - teraz to tylko o 1/3 więcej niż ECO.
Dziwne jest też to, że za tanie taryfy dostaje się tyle samo mil co za drogie, podczas gdy różnica w cenie potrafi być kilkukrotna.
Taryfy P mogą mieć teraz duże wzięcie.

Niepokojący jest wymóg zdobycia połowy punktów na lotach grupy LH - jeśli inne programy pójdą tą drogą to większość z nas może zapomnieć o posiadaniu *G.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
zbyhu lubi ten post.
 
 
#17 PostWysłany: 11 Lis 2019 15:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2017
Posty: 1931
Loty: 474
Kilometry: 748 778
platynowy
SPLDER napisał(a):
Czyli 32 loty ECO na FTL ważny rok, z tym że połowa w grupie LH (nie wiadomo czy LOT się będzie liczył).

LOT nie nalezy do grupy LH, wiec nie bedzie sie liczyl jako 'qualifying points', co oznacza, ze latajac LO do Zielonej Gory czy Lublina FTLa juz sie nie zrobi.
Wyglada na to, ze Lufthansa znalazla sposob na szybkie pozbycie sie niechcianych statusowcow przesuwajac fokus na Senatorow. HONsow nie ma co brac pod uwage, bo jest ich jakies 4 tys. globalnie.
No coz, na 50 lotow w tym roku o dwa za duzo skredytowalem do M&M, a to tylko dlatego, ze klasa P i nie bylo gdzie tego sensownie wrzucic w styczniu.
W przyszlym roku sie poprawie i licznik nie wychyli sie ponad ziobro.

Załącznik:
Capture.PNG


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Także = również / też
Tak że = więc / zatem / dlatego
Tak, że = tak bardzo, że / w taki sposób, że
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#18 PostWysłany: 11 Lis 2019 16:01 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2483
złoty
LOT nie należy - ale to tylko przeciek prasowy - trudno sobie wyobrazić, że loty linii której programem milowym jest M&M nie liczą się do statusu.

Ja w tym roku też wziąłem rozwód z M&M ,planowałem to od dawna, ale w ostatnich latach wrzucałem tam jakieś ochłapy, ale w tym roku byłem twardy ;-p

Załącznik:
Screenshot_20191110_202602.png


Jeśli by dali jakiś normalny próg na lifetime to może bym starał się do niego dozbierać, ale przy wymogu 7500 pkt to definitywnie mój koniec współpracy z M&M
Przynajmniej nie będę się zastanawiał czy się męczyć w LH na long haul ze względu na status, czy wybrać lepszy produkt.

Ciekawy jestem definicji lotu short/long distance - bo jeśli by się okazało , że short distance to EU a long distance to cała reszta to loty w C do TLV czy TSE mogą się cieszyć dużym powodzeniem jako MR ;-)


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
p.wl lubi ten post.
 
 
#19 PostWysłany: 11 Lis 2019 16:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 919
Loty: 385
Kilometry: 350 136
srebrny
Jak ktoś lata grupa LH to nie są to duże zmiany aby otrzymać FTL, ale dewaluacja tego programu jest nieunikniona.
W tym momencie chyba najlepiej wyglada droga do zdobycia Golda w *A w Etiophianie. Niestety punkty z ET są bezwartościowe i nie da się ich transferować na hotele czy inne programy.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 12 Lis 2019 09:54, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Relacje PM off  
 
 Temat postu: Re: [Miles&More]
#20 PostWysłany: 11 Lis 2019 17:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lis 2011
Posty: 1867
Loty: 98
Kilometry: 171 690
złoty
Jaka to zmiana na revenue ' jak zachęca wprost do latania w najniższych taryfach.
Mi się w tym roku udało zdobyć ftl za wymagana ilość mil statusowych, bo latałem służbowo w wysokich taryfach. Po tych zmianach przy takich samych lotach w połowie nawet bym nie był...

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 76 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group