Autor: | benedetti [ 26 Sie 2023 18:48 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile |
rob_sad napisał(a): Oni moga to nawet zlozyc w 1 bilet - pamietam takie przypadki opisywane va flyertalk. Chyba będzie ciężko, bo kupując samodzielnie 2x OW nie da się wymusić stopa. Natomiast zgadzam się oczywiście, że w większości przypadków nie ma sensu brać biletu za 100k, bo RT za 80 daje świetne możliwości, w tym 2 stopy i dwa OJ. |
Autor: | rob_sad [ 26 Sie 2023 19:31 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile |
Nie. Mowa o 2 biletach RT i w każdym przysługują 2 stopovery plus mogą być jednostronie open-jaw co daje 2 dodatkowe stopovery. Jednak stopover może być tylko w regionie docelowym więc po stronie Hawajów odpadają. W najgorszym razie to będą 2 osobne bilety po prostu, np: 1: SIN-ICN/HND-SIN <- tu mozna jeszcze wcisnąć po drodze np Taipei, HKG, PEK, PVG itp 2: ICN-HNL-HND (można też z jakichś regionów w Japonii) |
Autor: | Gaszpar [ 26 Sie 2023 21:25 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile |
rob_sad napisał(a): Ja patrze na luty. Jeszcze niedawno składając trasę WAW-XXX-ADD-CPA LO+ET liczyło mi 100tys mil jak za trzy regiony więc jeżeli coś się zmieniło to na duży plus Od dluzszego juz czasu da sie zlozyc takie bilety z przesiadka w 3cim regionie. Tez bylem zaskoczony jak to zobaczylem po raz pierwszy. Przemyslalem to jeszcze i mysle ze do stopovera bilet za 100tys mil nie jest potrzebny. To da sie zlozyc jako 2 bikety po 40tys mil i wtedy mozliwe sa po 2 przerwy w kazda strone za lacznie 80tys. Oni moga to nawet zlozyc w 1 bilet - pamietam takie przypadki opisywane va flyertalk. |
Autor: | rob_sad [ 26 Sie 2023 21:32 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile |
Być może to wyjątek dla kombinacji regionów, gdzie nie da się przelecieć bez przesiadki w 3cim regionie. |
Autor: | RobQ [ 27 Sie 2023 07:53 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile |
To może jeszcze takie pytanie, jeśli chcielibyście poleciec za punkty do HNL i nie wydać zbyt dużo mil (planuje kupić 4 bilety) to uwzględniając płatne doloty gdzieś z EU co wybralibyście jako najlepsza opcja? Ja celowałem w ICN-HNL-ICN tutaj jednak dolot do ICN będzie kosztowny, SIN-HNL-SIN dolot może nieco taniej ale więcej mil potrzebne, no i zostaje kontynentalne US gdzie dolot będzie najtańszy z EU ale z żadnego miasta w US na okres 07.2024 nie znajduje dostępności biletów za mile. |
Autor: | chester0 [ 27 Sie 2023 08:30 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile |
@RobQ wyszukiwarka nie znajduje bo najprawdopodobniej United jeszcze nie wrzuciło dostępności na lipiec 2024 na jakiejkolwiek trasie nie tylko do HNL - z tego co widzę dostępność po USA by UA jest tak do maja 2024 na obecną chwilę. To się zmienia na przestrzeni czasu - to że dziś nie ma dostępności nie znaczy, że za miesiąc też jej nie będzie. Tak więc na spokojnie systematycznie bym sprawdzał dostępność. Ale jeśli pojawi się coś co Ci odpowiada to bierz to bez zbędnej zwłoki bo na "krajówki" w US jest z reguły duży popyt ze strony lokalsów i nawet jak dostępność przez chwilę jest to szybko potrafi się wyczerpać. Niestety wyszukiwarka UA nie pomaga aż tak bardzo gdyż United mają często dostępność dla klientów swojego programu a dla M&M już nie. |
Autor: | marek2011 [ 27 Sie 2023 08:37 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile |
Wyszukiwarka UA jest częściowo pomocna - dla eco jeśli jest dostępność klasy X ( z oznaczeniem Saver Award) to powinno to miejsce być dostępne też przez M&M. Jeśli jest YN lub inne oznaczenie klasy to miejsc nie ma w M&M na ten lot. |
Autor: | cosmicki [ 05 Wrz 2023 23:46 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile |
Witam wszystkich serdecznie, Nosiłem się z zamiarem napisania tego postu od roku, jednak z powodu problemów z logowaniem, odpuściłem sobie aż w końcu dzisiaj sobie przypomniałem, postanowiłem spróbować jeszcze raz i oto jestem ![]() W sierpniu zeszłego roku udało mi się złożyć taką trasę dla 3 dorosłych co IMHO jest jedną z lepszych możliwości spalenia mil w X. WAW->LHR->JFK (cash ok. 2400 PLN) LGA->ORD->LAX (stopover)->KOA ->HNL->SFO (stopover)->EWR 40k/os. + 22€ dopłaty. Lot KOA->HNL za $$, nie pamiętam ceny. Loty wyszukane samodzielnie przez stronę M&M, rezerwacja przez infolinię DE (była też dostępność przez PL). Chciałbym podziękować społeczności za wprowadzenie w temat oraz zwrócenie uwagi na możliwość rezerwacji stopa w regionie wylotu. W wielu postach oraz na innych stronach jest napisane że jest to niemożliwe, jednak mój przykład pokazuje że warto próbować! Nie wiem czy miałem po prostu szczęście, ale w momencie dokonywania rezerwacji w regulaminie M&M było wyraźnie napisane żeby skontaktować się z infolinią odnoście reguł dotyczących SO i OJ. Przypomina mi to trochę przypadek "one time business exception", z którego korzystałem już wielokrotnie, głównie w programie HHonors. Pzdr, Greg |
Autor: | rob_sad [ 11 Wrz 2023 20:28 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile |
Planowałem wykorzystać dużą część moim mil na dopięcie RTW przez pacyfik i dziś zrobiłem rezerwacje: HNL-GUM-SPN - 20tys mil i 48zł dopłat SPN-GUM-NGO-OKA - 30tys mil i 273zł dopłat (w Guam mam dobę na przesiadkę, więc powinienem uwinąć się z zwiedzaniem). Konsultantowi nie udało się tego złożyć w jedną rezerwację. LAX-KOA i KOA-HNL kupię za kasę bo mi szkoda mil na to, podobnie OKA-Tokyo. Dało się też w podobny sposób zrobić Yap i także dla 4 osób, ale tam pobyt minimum 3dni bo są tylko 2 loty w tygodniu. Szkielet mam w LOT POZ-WAW-LAX/NRT-WAW-AMS za około 2300. Wszystko na 4 osoby ![]() Wcześniej próbowałem ustalić czy może uda się zrobić HNL-GUM-Japonia za 20tys mil jeśli GUM to tylko przesiadka poniżej 24h (podobnie jak wyszukiwarka wyrzuca SIN-ICN-HNL za 30tys mil). Ale system nie łapie, być może przesiadka w 3cim regionie dla SIN-HNL to wyjątek. Szkoda. Dostępności na MM nie zawsze są zgodne z tymi na United. Wyszukiwarka MM nie uwzględnia przesiadek z noclegiem między lotami - trzeba to rezerwować przez telefon (dlatego nie wyszuka wielu wysp na pacyfiku gdzie lotów jest niewiele). Ale MM ukrywa też rodzynki. Znalazłem jeden termin dla HNL-AKL z taryfą X na United, a strona MM tego nie pokazywała ![]() |
Autor: | adamuto [ 11 Wrz 2023 20:59 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile |
No ciekaw jestem, jakie są reguły (czy w ogóle są) w przypadku przesiadek w trzecim regionie. Kiedyś chciałem zmienić trasę LFW-BRU-NCE-WAW i agent zaproponował mi LFW-EWR-WAW bez dopłaty milowej. Nie próbowałem tego ticketować, bo nie mam wizy US (a ESTA nie mogę). Ciekawe, czy by przeszło. |
Autor: | cosmicki [ 12 Wrz 2023 23:53 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile |
EDIT: Dopłata wyniosiła 10.1€/pax cosmicki napisał(a): Witam wszystkich serdecznie,Nosiłem się z zamiarem napisania tego postu od roku, jednak z powodu problemów z logowaniem, odpuściłem sobie aż w końcu dzisiaj sobie przypomniałem, postanowiłem spróbować jeszcze raz i oto jestem ![]() |
Autor: | mileq [ 20 Paź 2023 22:03 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile |
Nie będę pewnie specjalnie odkrywczy, ale w moim przypadku chciałem polecieć na ZNZ w C w 2 osoby. Co mi się udało złapać: Tam: WAW-MUC-FRA-ZNZ za 52,5K mil (mam senatora, więc 2 osoba za połowę mil) - niestety 936 zł dopłaty, ale druga osoba za połowę mil, więc ok. 2 pierwsze nogi LH, ostatnia 4Y - całkiem ok, bez wodotrysków, z międzylądowaniem w MBA i 30 minutowym dolotem do ZNZ - bez wychodzenia z samolotu. Powrót: DAR-ADD-CAI-WAW za 70k mil z dopłatą 347 zł. 2 nogi Ethopianem (jedna w A350 ![]() Złapanie powrotu z ZNZ na 2 osoby w C, w wysokim sezonie, to mission impossible. W Y to już zdecydowanie większy wybór, ale Y to nie C ![]() Wiem, że można było coś dołożyć i pokombinować, ale zależało mi na konkretnej destynacji, bez latania po regionie. Dla mnie warto powtórzyć w tych pieniądzach/milach. |
Autor: | Darek M. [ 20 Paź 2023 23:05 ] |
Temat postu: | Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile |
Nie zgodzę się, bez problemu brałem prawie na każdy dzień C by ET. Zarówno ferie w Mazowieckim jak i wakacje. Edit. Istotne było chyba duże wyprzedzenie rezerwowanych biletów |
Autor: | bigdario [ 22 Paź 2023 16:48 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile |
Czołem Starzy Wyjadacze 👍 Czy w ramach lotów za mile, United również oferuje Okazje Milowe tak jak to robią europejscy uczestnicy programy M&M? Mam na myśli ofertę lotu long-haul w klasie Biznes za np. 70,000M zamiast 142,000M. Pytam bo znalazlem lot LAX-SYD w Biznesie z United, ale w cenie 142,000M i nie wiem czy warto szukać (i kiedy) lotów w ofercie (c.a. 50% mniej mil). Z góry dziękuję za pomoc. |
Autor: | chester0 [ 22 Paź 2023 17:10 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile |
@bigdario w UA nie ma takiej opcji w M&M |
Autor: | bigdario [ 22 Paź 2023 17:12 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile |
Czyli tylko loty za pełną stawkę milową? |
Autor: | cart [ 22 Paź 2023 19:39 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile |
UA ma kalendarz uzależniony od obłożenia. Na tej samej trasie możesz polecieć za np. 8k i 20k. |
Autor: | chester0 [ 22 Paź 2023 20:49 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile |
@cart ale to dotyczy mil UA , lot UA za mile M&M nie ma różnych stawek - tylko te zgodne z tabelą regionów |
Autor: | marek2011 [ 24 Paź 2023 13:57 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile |
bigdario napisał(a): Czołem Starzy Wyjadacze 👍 Czy w ramach lotów za mile, United również oferuje Okazje Milowe tak jak to robią europejscy uczestnicy programy M&M? Mam na myśli ofertę lotu long-haul w klasie Biznes za np. 70,000M zamiast 142,000M. Pytam bo znalazlem lot LAX-SYD w Biznesie z United, ale w cenie 142,000M i nie wiem czy warto szukać (i kiedy) lotów w ofercie (c.a. 50% mniej mil). Z góry dziękuję za pomoc. Tylko standardowe stawki. Promocje milowe są na loty własne grupy LH + LO + czasami inne linie zintegrowane w M&M |
Autor: | poomex [ 05 Gru 2023 00:47 ] |
Temat postu: | Re: Miles & More: jak sensownie wykorzystać mile |
W PDFie z tabelką z nagrodami Azja Centralna jest w tej samej kolumnie co Daleki Wschód: Załącznik: regiony1.png [ 32.02 KiB | Obejrzany 1367 razy ] ale już w rozpisce krajów są osobno: Załącznik: regiony2.png [ 9.13 KiB | Obejrzany 1367 razy ] Mogę prosić o potwierdzenie czy Azja Centralna i Daleki Wschód liczą się w M&M jako ten sam region? |
Strona 87 z 111 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |