Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Miles+Bonus - poradnik
miles-bonus-poradnik,1574,96244
Strona 1 z 1

Autor:  Washington [ 23 Cze 2016 23:31 ]
Temat postu:  Miles+Bonus - poradnik

Za stworzenie wiki dziękujemy użytkownikowi @tasma. Jeśli ktoś miałby jakieś uwagi/porady co warto jeszcze dodać - piszcie :)

tasma napisał(a):
Miles + Bonus to program lojalnościowy Aegean Airlines.
Aegean Airlines jest największą grecką linią lotniczą. Głównym hubem są Ateny, mniejszymi Saloniki, Larnaka. Flotę stanowią Airbusy A319, A320 oraz A321.
Od 2009 linia jest członkiem Star Aliance.
Od 2012 roku Aegean jest właścicielem Olympic Air (nie mylić z upadłą Olympic Airlines) operującą głównie na trasach krajowych samolotami Dash Q400 i 103.

Statusy i wymagania do ich osiągnięcia
W ramach Miles + Bonus uzyskać można 3 poziomy członkostwa.

Niebieski (blue) – najniższy, podstawowy status w programie, otrzymywany za samo zapisanie się do programu. Za rejestracje w programie przyznawane jest 1000 mil więc o taką wartość można obniżyć wymagania do przejścia na wyższy poziom w pierwszym roku członkostwa.

Srebrny (silver) - status średni . Przejście na wyższy srebrny poziom wymaga uzyskania w ciągu roku 12 tysięcy mil w tym dwa loty Aegean Airlines lub Olympic Air lub 24 tysięcy mil dla tych, którym nie po drodze z greckimi liniami (w dalszej części tekstu używane będą skróty Aegean Airlines – A3, Olympic Airlines – OA). Zgromadzenie 8 tysięcy mil przy 2 lotach A3 lub OA lub 16 tysięcy mil daje przedłużenie statusu silver na kolejny rok. W przypadku nie uzyskania progu dającego przedłużenie w ciągu roku, status zmienia się na niebieski.

Złoty (gold) – najwyższy status, odpowiednik statusu gold w Star Aliance, również przyznawany na rok. W przypadku uzyskania 24 tysięcy mil przy 4 lotach A3 lub OA lub 48 tysięcy mil posiadacz konta uzyskuje status złoty. W tym czasie do przedłużenia wymagane jest 12 tysięcy mil przy 4 lotach A3 lub OA lub 24 tysiące mil. Tym, którym się nie uda, a kolejny rok przyznawane jest srebro.

Przywileje

Niebieski – nie daje on żadnych dodatkowych benefitów poza możliwością zbierania i wydawania mil oraz bycie członkiem konta together (patrz niżej).

Srebrny - posiadacz statusu silver otrzymuje dodatkowe 10% mil nagród (award miles) na lotach A3 i OA oraz raz w roku:
- 4 kupony na darmowe wejście do saloników Aegeana (w Atenach, Salonikach i Larnace) w przypadku lotu liniami Star Aliance lub Olympic Air (Olympic Air nie jest członkiem Star Aliance mimo że za loty tą linią przyznawane są mile w programie M&B). Kupony mogą być wykorzystane przez dowolną osobę i jej gościa. Wystarczy go wydrukować i pokazać obsłudze saloniku.
- 2 kupony na darmowy upgrade z klasy economy do bussiness na lotach A3 i OA. Wykorzystanie kuponu wymaga telefonu na infolinię. Prawdopodobnie nie da się wykorzystać więcej niż dwóch kuponów na jednym locie mimo dostępności miejsc w C. Moja próbka jest zbyt mała (dwie próby, żeby napisać to ze 100% pewnością).

Złoty - posiadaczom statusu złotego poza standardowymi uprawnieniami dla posiadaczy Golda Star Aliance (czyli m.in. bezpłatnymi wejściami do saloników dla posiadacza i jednego gościa, odprawą w check-inie dla biznesu przy locie w economy, kolejką priority przy bramce oraz dodatkową sztuką bagażu rejestrowanego) przysługuje dodatkowe 20% mil nagród na lotach A3 i OA, a także 4 kupony na darmowy upgrade. Na lotach A3 i OA posiadacz Golda ma prawo do 1 szt. bagażu nadawanego w taryfach bez tego bagażu (GoLight).

Poza wymienionymi powyżej benefitami można uzyskać inne, mniej atrakcyjne dla Polaków (na przykad darmowy parking na lotnisku w Atenach). Pełna znajduje się tutaj:
http://en.aegeanair.com/milesandbonus/a ... e-program/

Zdobywanie mil
Wartość mil uzyskanych za dany odcinek oblicza się mnożąc rzeczywistą odległość między lotniskami (można go sprawdzić na gcmap.com ) przez mnożnik jaki przysługuje w programie Miles & Bonus za konkretną taryfę u danego przewoźnika.
Tabela znajduje się tutaj:
Image
Image
Najwięcej mil uzyskać można za loty liniami SAS i Ethiopian - 100% za najtańsze taryfy economy. Na taką samą wartość wyceniana jest również najtańsza taryfa economy – L w Air China (ale droższe T i U już tylko na 50% !). Średnio w tym zestawieniu wypada nasz LOT – 25% za najtańsze taryfy O i U, a za najtańsze taryfy LH czy Swissa (K i L) w ogóle nie dostaniemy mil.

Wydawanie mil - bilety za mile
Są dwa sposoby na zdobycie takiego biletu. Pierwszy to wypełnienie formularza. Można go znaleźć po zalogowaniu się na swoje konto, na dole strony, po kliknięciu „I want to … spend Miles”. Po wypełnieniu formularza należy oczekiwać na telefon od konsultanta. Czasami oddzwaniają następnego dnia, czasami po tygodniu albo wcale, loteria.
Można też zadzwonić samemu. Minusem jest to, że trzeba wtedy przedyktować konsultantowi wszystkie dane pasażerów, daty lotu itp. co dla osób ze słabą znajomością angielskiego może być nie lada wyzwaniem.
Poza kosztem milowym i opłatami paliwowymi, za wystawienie takiego biletu pobierana jest przez Aegean opłata 20/EUR za osobę. Tyle samo kosztuje zmiana daty lotu.
Ilość mil potrzebna do zakupu biletu w poszczególnych regionach przedstawia tabela:
Image
Ilość mil potrzebną do upgrade do klasy biznesowej lub pierwszej przedstawia poniższa tabela:
Image
Konto together
Każdy posiadacz statusu srebrnego lub złotego może utworzyć konto together. Na to konto przenoszone są wszystkie mile nagrody jego uczestników (maksymalnie 5 osób, o dowolnym statusie), natomiast mile statutowe (tier miles) pozostają na kontach indywidualnych. Wiadomo, że o wiele łatwiej wydać jednorazowo 24 tysiące mil niż trzy razy po 8000 dlatego też konto together jest świetnym rozwiązaniem dla osób mało latających.

Kontakt
Z obsługą Miles&Bonus można się skontaktować na kilka sposobów.
Email: miles_bonus@aegeanair.com . Odpowiedź uzyskuje się zwykle po kilku dniach.
Telefonicznie +302106261000 , trzeba wybrać tonowo język, a później Miles and Bonus.
Obsługa w języku greckim i angielskim.

Status match
Wielokrotnie próbowałem wykonać SM z golda innych linii, prosząc zarówno mailowo jak i telefonicznie. Za każdym razem odpowiedź: nie ma możliwości.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/