Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 06 Lip 2017 13:34 

Rejestracja: 20 Maj 2015
Posty: 243
srebrny
kemot napisał(a):
Nazwa tematu mówi w zasadzie wszystko, jest to zresztą oficjalna nazwa spółki niedawno zarejestrowanej na Węgrzech, której to nazwy nie sposób zresztą nie skojarzyć ze ś.p. Malevem, a adres internetowy malot.hu prowadzi prosto na oficjalną stronę LOT.

Jeszcze kilka dni temu (jak sprawdzałem) strona malot.hu nie przekierowywała na główną LOTu. Wówczas była informacja, że domena jest zarejestrowana przez domeny.tv

Też uważam, że to będzie (o ile się sprawdzi, a raczej tak) połączenie polityczne. Tak samo jak uruchomione w poniedziałek połączenie KRK-ORD...
Z drugiej strony ósmy 787-800 przyleci w lipcu, a na początku 2018 pierwszy z trzech 787-900, więc gdzieś będzie trzeba latać nowymi samolotami.

Może nie jest to źródło, bo wątek jest z wczoraj, ale na airliners.net jest też o uruchomieniu przez LOT połączeń z/do BUD.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#22 PostWysłany: 06 Lip 2017 20:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 4904
platynowy
http://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/ ... er/pgy05sy
Góra
 Relacje PM off  
 
#23 PostWysłany: 06 Lip 2017 20:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2015
Posty: 102
Loty: 113
Kilometry: 226 180
Czyżbym trafił z tym Chicago :)

W artykule nie ma nic o dowożeniu do hubu, ale chyba nie można nazywać się narodową linią jeśli ma się 2 połączenia long-haul ze stolicy kraju? Raczej Fakt koloryzuje, ale z drugiej strony rzuca cień informacji ...
Ta Azja to wg. mnie haczyk na Węgrów. USA ma uzasadnienie, ale ruch do Azji może spokojnie przez WAW i syberię puszczać.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#24 PostWysłany: 06 Lip 2017 22:54 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 4762
srebrny
wedlug mnie LO musial wziac na to kase. po co latac bezposrednio z BUD do USA kiedy mozna by rozwijac swojego huba w WAW0? czy ruch jest napewno tak duzy ze da sie zapelnic 2 dreamlinery do ORD i JFK ? nie wiem, moim zdaniem ciezko bez dowozenia pax-ow z krajow osciennych.
chociaz z drugiej strony, bezsporedni lot BUD-JFK powinien wygrac z opcja z przesiadka przez jakis FRA...
Góra
 Relacje PM off  
 
#25 PostWysłany: 07 Lip 2017 00:18 

Rejestracja: 20 Maj 2015
Posty: 243
srebrny
Tak sobie myślę, czy taki rozwój LOTu nie ma na celu stworzenia czegoś na wzór SAS w tej części Europy?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#26 PostWysłany: 07 Lip 2017 00:41 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1798
niebieski
@Bartec nie tylko SAS ma kilka hubów, podobnie robi Lufthansa czy nawet Alitalia (choć to wątpliwy przykład).

Problem w lotnictwie jest taki, że małe linie są bardzo wrażliwe na fluktuacje cen ropy. Im większa linia, tym (na ogół) bardziej odporna, stąd przekształcenie LOTu w linię o znaczeniu w całym regionie, a nie tylko Polsce.

Oprócz cen ropy, linia narodowa z problemami, to problemy jednego kraju. Jednak gdy linia należy do kilku państw i zapewnia im kontakt ze światem zewnętrznym... Tak, wiem, że mogą to robić duże linie "zachodnie", jednak wystarczy spojrzeć na siatkę połączeń z BUD po upadku Maleva. Wypełnił ją Wizz, ale część połączeń nie może być przez nich wykonywana, chociażby longhaule czy specyficzne trasy, na które popyt jest na kilkudziesięciu paxów dziennie, a nie na całego A320/B737.

Dodaj do tego aktualny klimat polityczny i robi się intrygująca koncepcja rozwoju.
Góra
 Relacje PM off  
 
#27 PostWysłany: 07 Lip 2017 08:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lut 2013
Posty: 1649
niebieski
I (prawie) wszystko jasne
Załącznik:
bud1.PNG
Załącznik:
bud2.PNG


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off
namteH lubi ten post.
 
 
#28 PostWysłany: 07 Lip 2017 08:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Kwi 2014
Posty: 1903
srebrny
Zapowiada się ciekawie. LOT coraz mocniej zaczyna się rozpychać, może za 5-7 lat doczekamy się już całkiem porządnej siatki połączeń :-)
_________________
https://kamo375.fly4free.pl/
Góra
 Relacje PM off  
 
#29 PostWysłany: 07 Lip 2017 08:45 

Rejestracja: 20 Maj 2015
Posty: 243
srebrny
BUD-ORD też już jest w systemie.

Jeszcze jedna, ciekawa rzecz:

"Direct flights from Budapest to New York and Los Angeles confirmed for early 2018
Liszt Ferenc International Airport will provide direct flights to New York and Los Angeles in early 2018, operated by LOT, the Polish airline

Budapest Airport has achieved its goal of providing customers with direct flights from Hungary to USA in 2018, it has been announced.

Haszon.hu writes that Liszt Ferenc International Airport will provide direct flights to New York and Los Angeles in early 2018, operated by LOT, the Polish airline."
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#30 PostWysłany: 07 Lip 2017 09:13 

Rejestracja: 06 Lut 2012
Posty: 247
niebieski
Pierwszy LOT do Nowego Jorku wystartuje 3 maja, a do Chicago 5 maja.

Budapeszt - Nowy Jork 11:55 - 15:40 (1--45-7)
Nowy Jork - Budapeszt 18:15 - 08:50 (1--45-7)
Budapeszt - Chicago 11:35 - 14:50 (-2---6-)
Chicago - Budapeszt 16:35 - 08:55 (-2---6-)
Góra
 Relacje PM off  
 
#31 PostWysłany: 07 Lip 2017 14:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Maj 2017
Posty: 963
niebieski
Na fb LOTu też się tym chwalą.
Dla mnie super zwłaszcza że jeszcze kilka lat temu miał upaść i teoria o robieniu miejsca dla Lufthansa zaczyna być całkiem prawdopodobna.
Góra
 Relacje PM off  
 
#32 PostWysłany: 07 Lip 2017 17:46 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 4762
srebrny
przepraszam lovenz nie rozumiem w jaki sposob LOT mialby robic miejsce dla Lufthansy ?


Ostatnio edytowany przez michcioj, 07 Lip 2017 19:47, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#33 PostWysłany: 07 Lip 2017 18:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Maj 2017
Posty: 963
niebieski
Z afery Amber Gold wysuwane sa wnioski i spostrzeżenia iz OLT zamierzało doprowadzić do upadłości naszego narodowego przewoźnika aby później sprzedać go Niemcom.


"Czy za sprawą Amber Gold w miejsce LOT miała wejść niemiecka Lufthansa? Pojawienie się powiązanych z Amber Gold linii lotniczych OLT było jedną ze składowych złej kondycji LOT, który poniósł "utratę w przychodach w wysokości do 35 mln zł" - zeznała była koordynator zespołu w Departamencie Restrukturyzacji i Pomocy Publicznej MSP Aneta Mazek przed komisją śledczą.

"Niewątpliwie te straty , które LOT wykazywał, to była konieczność obniżenia (cen) biletów i sporego spadku marż, czyli zarobku na biletach" - wyjaśniła dziś Mazek, która swą funkcję pełniła od 1 czerwca 2012 r. Jej zespół nadzorował m.in. spółki z branży lotniczej, w tym PLL LOT.

Jak dodała, OLT był jednym z konkurentów LOT, natomiast działającym w zupełnie innym segmencie. LOT - tłumaczyła - był skoncentrowany na działalności długodystansowej, natomiast OLT wykonywał połączenia na trasach wewnątrz kraju.

Jak zeznała Mazek, OLT był jedną ze składowych złej kondycji LOT, "którą LOT oszacował na utratę w przychodach summa summarum, po działalności OLT, w wysokości do 35 mln zł". Jak podała, chodzi o okres kwiecień-lipiec 2012 r.
LOT również wystąpił do sądu przeciw OLT, najpierw o zabezpieczenie, poprzez zaprzestanie niewłaściwej reklamy, ochronę znaku własności majątkowej. Sąd przychylił się do tego zabezpieczenia i zakazał stosowania tej reklamy, w której OLT używał wyrażenia "polskie linie lotnicze"
- relacjonowała Mazek.

Zła sytuacja LOT spowodowała, że spółka wniosła do resortu skarbu o pożyczkę w ramach pomocy publicznej. Pomoc taką - 400 mln zł - PLL LOT uzyskał na mocy umowy z MSP z grudnia 2012 r.

Posłowie pytali byłą urzędniczkę MSP (obecnie zatrudnioną w resorcie rolnictwa), czy resort skarbu nie miał innego wyjścia, niż udzielić pomocy.

Mazek odpowiedziała, że LOT wysyłał pisma do resortu, alarmujące o trudnej sytuacji. "Było takie pismo z 18 grudnia wskazujące na bardzo trudną sytuację, mieliśmy ponadto informacje o utracie płynności, deficycie" - mówiła.

Świadek dopytywana, przyznała, że istniało ryzyko, iż Komisja Europejska uzna pomoc publiczną dla LOT za nielegalną i nakaże jej zwrot. Gdyby KE orzekła, że trzeba zwrócić pomoc publiczną, oznaczałoby to upadek spółki - dodała.

Marek Suski przypomniał, że Komisja Europejska jednak "oprotestowała" tę pożyczkę, choć w końcu ją zatwierdziła. "Pytanie, czy ceną za nienałożenie na Polskę kary za tę pomoc publiczną było de facto przekazanie pewnej części lukratywnych tras, które przejęła Lufthansa?" - wskazał.

W połowie 2011 r. Amber Gold przejęła większościowe udziały w liniach lotniczych Jet Air, a pod koniec 2011 r. w liniach Yes Airways. Powstała wtedy marka OLT Express, pod którą działały linie OLT Expres Regional (z siedzibą w Gdańsku, wykonujące rejsowe połączenia krajowe) oraz OLT Express Poland (z siedzibą w Warszawie, które wykonywały czarterowe przewozy międzynarodowe). Linie OLT Express rozpoczęły działalność 1 kwietnia 2012 r."

Wiem ze to są tylko dalece idące przypuszczenia ale coś w tym jest moim skromnym zdaniem. Zaznaczam od razu iż nie glosowałem na PiS w wyborach
Nie mniej cieszy fakt że LOT mimo wielkich problemów po mału odbija się a wręcz jak ktoś stwierdził rozpycha łokciami.


Ostatnio edytowany przez michzak 08 Lip 2017 10:03, edytowano w sumie 2 razy
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#34 PostWysłany: 07 Lip 2017 18:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Gru 2013
Posty: 1845
Loty: 74
Kilometry: 121 659
niebieski
lovenz napisał(a):
michcioj napisał(a):
przepraszam @lovenz nie rozumiem w jaki sposob LOT mialby robic miejsce dla Lufthansy ?


Z całej tej afery Amber Gold wysuwane sa wnioski i spostrzeżenia iz olt zamierzało doprowadzić do upadłości naszego narodowego przewoźnika aby później sprzedać go Niemcom.
(...)
Wiem ze to są tylko dalece idące przypuszczenia ale coś w tym jest moim skromnym zdaniem.

Idąc tym tropem to Ryanair konsekwentnie (przy pomocy Wizza - może jakiś tajny spisek) próbuje doprowadzić LOT do upadłości i sprzedać go BA :lol: Albo gorzej, jakimś Qatarom czy innym Emiratom :twisted:
A i jeszcze SprintAir jest w tym spisku, lata po Polsce i zrobił hub nieopodal Warszawy :D
_________________
Image
MOJE RELACJE Z PODRÓŻY


Ostatnio edytowany przez Abcn, 07 Lip 2017 18:26, edytowano w sumie 1 raz
przymiotnik
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
 
 [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group