Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: MaLOT czyli Magyar LOT
#1 PostWysłany: 05 Lip 2017 21:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 4907
platynowy
Nazwa tematu mówi w zasadzie wszystko, jest to zresztą oficjalna nazwa spółki niedawno zarejestrowanej na Węgrzech, której to nazwy nie sposób zresztą nie skojarzyć ze ś.p. Malevem, a adres internetowy malot.hu prowadzi prosto na oficjalną stronę LOT.

Od pewnego czasu coraz głośniej mówi się o ekspansji PLL LOT na rynku węgierskim i bezpośrednich lotach z BUD (innych niż do Polski), a wszystkie karty na stół powinny zostać oficjalnie wyłożone już pojutrze w Budapeszcie, co ma ścisły związek z tzw. Dreamtourem (na który wybiera się część forumowiczów) czyli okolicznościowym lotem WAW-BUD-WAW reazlizowanym przez B787, na pokładzie którego oprócz zwykłych pasjonatów lotnictwa ma się rzekomo znaleźć kilka znanych z polityki twarzy ;)

Praktycznie przesądzone jest otwarcie bezpośredniego połączenia BUD-JFK przez LOT, do którego oddelegowany zostanie jeden z Dreamlinerów, tajemnicą pozostaje jedynie częstotliwość takiego połączenia, choć najczęściej wspomina się o 5 rejsach tygodniowo. Tajemnicą jest dalsza część tej ekspansji począwszy od scenariusza z tylko tym jednym wspomnianym połączeniem i niczym więcej, a skończywszy na modelu podobnym do tego realizowanego od jesieni we współpracy z estońską Nordicą, czyli także innych rejsach realizowanych przez LOT bezpośrednio z BUD do kluczowych miast w szeroko pojętej Europie Zach., do których z kolei mogłyby zostać delegowane np. E70, które aktualnie dla LOTu są coraz większą kulą u nogi, ale to tylko i wyłącznie czyste domysły i spekulacje.

W piątek po południu powinniśmy być znacznie mądrzejsi :)
Góra
 Relacje PM off
11 ludzi lubi ten post.
mashacra uważa post za pomocny.
 
 
#2 PostWysłany: 05 Lip 2017 23:13 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1436
niebieski
Bardzo interesujący temat. Ciekawa czy taka koncepcja wynika z kalkulacji biznesowej, czy konieczności utylizacji duzych maszyn skoro siatka dalekich lotów z WAW nie chce specjalnie rosnąć.

Konkurencja na lotach europejskich z Wizzairem wydaje się ryzykowną koncepcją. No ale do piątku...
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 05 Lip 2017 23:24 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 5463
Loty: 406
Kilometry: 846 754
Siatka dalekich nie rosnie bo nie ma czym rosnac. Takie Lax to jeden samolot wypada bo rotacja to 24h, Seul i Tokio podobnie
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off
vasquez37 lubi ten post.
 
 
#4 PostWysłany: 05 Lip 2017 23:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2407
Loty: 171
Kilometry: 458 588
złoty
@kemot
Jak dobrze wiesz, są to na razie spekulacje, które mogą się potwierdzić w piątek (ale nie muszą).
Poza tym ładnie byłoby z Twojej strony, abyś wspomniał źródło swoich "informacji" jakim jest inne forum lotnicze i na którym to dyskusja na "Twój" temat toczy się już od ponad tygodnia...
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 05 Lip 2017 23:52 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1436
niebieski
Przykład leasingu 767 pokazał, że jak się chce to można. Kolejne maszyny już zamówione i mają przyjść a połączeń nie widać na horyzoncie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 05 Lip 2017 23:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 4907
platynowy
monroe napisał(a):
@kemot
Jak dobrze wiesz, są to na razie spekulacje, które mogą się potwierdzić w piątek (ale nie muszą).
Poza tym ładnie byłoby z Twojej strony, abyś wspomniał źródło swoich "informacji" jakim jest inne forum lotnicze i na którym to dyskusja na "Twój" temat toczy się już od ponad tygodnia...

Źródłem jest zarówno inne forum lotnicze, inny portal lotniczy jak i rózne artykuły pojawiające się na ten temat w sieci, po prostu interesuję się wszystkim co związane z LOTem więc zaglądam tu i ówdzie. Tutaj gdzie jesteśmy ten temat w ogóle nie został dotychczas poruszony więc co złego w tym, że został dzisiaj rozpoczęty mimo że gdzieś tam rozmawia się na ten temat od tygodnia?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 06 Lip 2017 00:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2407
Loty: 171
Kilometry: 458 588
złoty
Nic złego. Tylko jeśli o tym wspominasz to rzetelność nawet dziennikarza-amatora wymaga, aby podał swoje źródła. Chyba że masz informację z "pierwszej ręki"? Poza tym przedstawiłeś powyższe jako "pewnik" a do momentu oficjalnej informacji (jeśli nie pochodzi ona ze źródła oficjalnego) jest na razie tylko i wyłącznie spekulacją.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 06 Lip 2017 00:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 4907
platynowy
Nie mam informacji z "pierwszej ręki", po prostu czytam internety i tutaj w skondensowanej formie przelałem owe doniesienia bo dotychczas nikt tego nie zrobił, no i tak jak napisałem wszystko będzie jasne w piątek po południu, wariant w którym wszystkie te spekulacje wylądują w koszu na śmieci uważam za niezwykle mało prawdpodobny, ale całkowicie go oczywiście nie wykluczam.
Końcowy fragment o możliwości oddelegowania E70 do latania z/do BUD po Europie "biznesowej" to już całkowicie moja teoria.
We will say what time will tell... jak to powiedział kilka lat temu pewien polski piłkarz w pierwszym wywiadzie po przejściu do zagraninczego klubu ;)
Góra
 Relacje PM off
silvershark lubi ten post.
 
 
#9 PostWysłany: 06 Lip 2017 00:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2407
Loty: 171
Kilometry: 458 588
złoty
Ja również go nie wykluczam ale jak już napisali niektórzy - ma to sens w przypadku LOTu, jeśli otrzyma dopłaty z Węgier tak jak Izrael dopłaca do TLV z regionów. W przeciwnym razie to IMO polityka.

Czy oprócz Pasażera i forum znalazłeś jeszcze jakieś ciekawe artykuły na ten temat? (pytam serio, chętnie poczytam jeśli są)
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 06 Lip 2017 00:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 4907
platynowy
https://mno.hu/gazdasag/ujra-indul-feri ... ra-2406201

Zupełnie prywatnie uważam, że jest to czysta polityka szczególnie że obecnie rządzący w obu krajach mają się tak bardzo ku sobie jak chyba nigdy przedtem i potem, ale to wcale nie musi być zły senariusz dla LOT bo stawiam w ciemno, że za tą umową przyjdzie realna kasa ze strony madziarskiej (mającej ogromne parcie na takie bezpośrednie połączenie z USA) czyli dokładnie to samo co w przypadku wspomnianego mariażu regionów z TLV, a to w zasadzie wyeliminuje ryzyko ponoszone przez LOT przy otwieraniu takiego połączenia, które samo na siebie prawdopodobnie nie zarobi bez zaplecza dowozowego (a tym zapleczem tak czy inaczej nie będą loty BUD-BRU/LON/AMS/CDG/MXP/itp. nawet jeśli zostaną kiedyś uruchomione) jakie ma zapewnione w WAW.
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 06 Lip 2017 00:53 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1436
niebieski
A dlaczego Węgrzy mieliby dopłacać akurat nam a nie choćby QR, LH czy komukolwiek innemu? Pomijając sympatię, bo akurat oni potrafią oddzielić sympatię od interesów.
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 06 Lip 2017 01:05 

Rejestracja: 22 Lip 2015
Posty: 862
złoty
Żadna z dużych linii europejskich nie byłaby chętna do tworzenia kolejnego hubu nawet jeśli miałoby to być tylko kilka połączeń, a jeśli chodzi o linie pozaeuropejskie to problemem może być prawo unijne. Dla linii wielkości LOTu może być to z kolei szansa. Tak jak Aegan otworzył kilka połączeń na Cyprze po upadku cyprus airways, tak LOT może powtórzyć to w Budapeszcie (choć ze znacznym opóźnieniem).
Abstrahując oczywiście od sensowności bądź nie takiego rozwiązania i zakładając, że chodzi o więcej niż jedno połączenie do USA.
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 06 Lip 2017 09:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2015
Posty: 102
Loty: 113
Kilometry: 226 180
Spekulować każdy może więc i ja się przyłączę :)
Tak się zastanawiałem, żeby loty long haulowe w modelu nie low-costowym powiodły się, to powinna zostać stworzona jakaś siatka zasilająca (np. z Bałkan, może Włochy, Chorwacja). Do tego potrzebna jest (Ma)Nordica ... czy ktoś się orientuje czy Adria nadal na sprzedaż? Co z Croatia Airlines i TAROM? Może jakieś Code-Share?

Jeśli natomiast nie byłoby zasilania BUD-u, to ciekawym pomysłem wydawałoby się (?) latanie BUD-JFK (np. 3x) oraz BUD-ORD bądź inne miasto w US / Kanada (2x), tak, żeby częściowy ruch w jedną czy drugą stronę przekierować przez WAW. Zwłaszcza poza sezonem letnim.

Niestety nie wybieram się na BUD-Dreamtour, ale z zaciekawieniem czekam na informacje i relacje live!
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 06 Lip 2017 09:38 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 19453
Z Bałkan jest AirSerbia, z nawet dobrą siatką dolotów do BEG i potem JFK.
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 06 Lip 2017 10:04 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1798
niebieski
@Zeus ale Air Serbia należy do Etihadu i radzi sobie całkiem nieźle, na dodatek jest za duża na przejęcie przez LOT. Nasz krajowy przewoźnik mógłby przejąć np. TAROM, ale raczej by go podporządkowano hubowi w Warszawie.

LOT radzi sobie ostatnio rewelacyjnie, ale wciąż nie jest kolosem, który może tworzyć linie średniej wielkości, jak robi to chociażby LH.
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 06 Lip 2017 10:06 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 19453
Już Etihad odchodzi od AirSerbia, widać to nawet, jak większość udziałów ma obecnie państwo Serbskie ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#17 PostWysłany: 06 Lip 2017 11:59 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1798
niebieski
@Zeus nie przeczę, ale jednak bardziej do koncepcji biznesowej (jak i politycznej) by pasował TAROM, bo jest w gorszej sytuacji, z kraju UE, w umiarkowanej odległości od hubu w Warszawie.

Linie europejskie raczej konsolidują rynek wokół siebie, w sąsiedztwie, linie z Zatoki Perskiej kupują losowe linie z dala od siebie. Zgadnijcie kto wyszedł na tym lepiej - Lufa czy "Wielka Trójka" (Emirates, Etihad, Qatar) :)
Góra
 Relacje PM off
Zeus uważa post za pomocny.
 
 
#18 PostWysłany: 06 Lip 2017 12:00 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 19453
Dlatego ciekawi mnie, kiedy A3 rozpocznie, chociaż zostanie dalej jako feeder dla innych linii sojuszu
Góra
 Relacje PM off  
 
#19 PostWysłany: 06 Lip 2017 13:00 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3375
srebrny
silvershark napisał(a):
Zgadnijcie kto wyszedł na tym lepiej - Lufa czy "Wielka Trójka" (Emirates, Etihad, Qatar) :)


najlepiej.. mysle ze EY kupujac AZ.. :roll:

im pewnie bardziej chodzi o wejscie na rynek EU, Luftwaffe juz tu jest...
Góra
 Relacje PM off  
 
#20 PostWysłany: 06 Lip 2017 13:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Sty 2012
Posty: 2158
Loty: 408
Kilometry: 718 413
srebrny
jutro wszystko wyjdzie na swiat, a na pewno wszystkie media/ wiadomosci będą jutro mówiły o LOTcie. i nie zabraknie politycznych uwag ....
przylatują nowe dreamlinery, trzeba je zagospodarować i albo otwiera się nowe połączenia z Polski albo ... z innego portu gdzie rejsów bezposrednich (dalekiego zasięgu) nie ma.
BUD - USA (dwa kierunki).
_________________
Strona znajomego, gorąco polecam:
Zdjęcia, filmiki i ciekawostki z całego świata -> http://www.niezwyklyswiat.com
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], to_ja oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group