Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 26 Lis 2019 12:57 

Rejestracja: 05 Lip 2011
Posty: 61
Leciałem Ryanem WMI-TFS, po wylądowaniu okazało się, że nasz bagaż jest uszkodzony (wózek dziecięcy jest połamany!). Od rzazu na lotnisku poszedłem i zgłosiłem sprawę, dziewczyna zrobiła zdjęcia, dała numer sprawy i miałem zgłosić to jeszcze u nich na stronie, co też zrobiłem i dostałem piękną zwrotkę - dostarcz nam dokumenty od firmy produkującej wózek lub przedstawiciela albo się wypchaj. Odpisałem im, żeby podali mi punkt w regulaminie, gdzie jest jakaś informacja, że to ja mam im udowadniać takie rzeczy, na co dostałem odpowiedź - nasza poprzednia wiadomość była prawidłowa i to koniec dyskusji i zamknęli zgłoszenie! Odezwałem się więc do nich na czacie, żeby się dowiedzieć, który punkt regulaminu wskazuje na to, że to ja mam udowadniać, że oni uszkodzili bagaż i że jest nie do naprawy, na czasie facet się rozłączył. Ręce mi opadają, dlatego pytam się Was bardziej doświadczonych - co można z tym zrobić? Gdzie się odwołać? Czy ULC coś jest w stanie pomóc?



Cytuj:
Unfortunately, despite the best efforts of staff and baggage handlers, items that are inherently unsuitable for carriage, when not in a protective travel bag, can occasionally be damaged when in the hold of the aircraft, particularly during take-off and landing.

Items such as these usually have a higher cover value on direct home/travel insurance policies.

In order to processes a direct claim with the airline you will need to submit an invoice from the manufacturer or their appointed service agent for the repair or replacement of the wheels/frame/seat etc. Please note that the confirmation of the buggy being irreparable will only be accepted if it is received on the manufacturers, or their appointed service agent's, headed paper. It must also include the brand name of the item and a full description of the damage. Correspondence from the shop of purchase will not be accepted.

In order to processes any payment you may be due as efficiently as possible, we ask that you submit copies of all the relevant receipts to support your claim by return email along with your bank details (IBAN & Swift).

Please note that our appointed Service Agent and our Insurance Assessor may require your original receipt of payment and the damaged item in the future.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 26 Lis 2019 13:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 1364
Loty: 66
Kilometry: 132 538
Ostrzeżenia: 1
złoty
Ale w czym problem, chcą poznać wartość naprawy/wymiany.
_________________
Coito ergo sum
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 26 Lis 2019 13:28 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3870
złoty
Dokładnie, musisz wykazać wysokość poniesionej szkody w wyniku tego zdarzenia.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 26 Lis 2019 13:39 

Rejestracja: 05 Lip 2011
Posty: 61
No nie do końca. Czemu to ja mam cokolwiek im udowadniać? Jak dla mnie to mogą mi naprawić wózek, chociaż złamana rama jest raczej nienaprawialna. Ja prosiłem ich tylko o informację, który punkt w regulaminie pokazuje, że ja mam załatwiać jakiekolwiek dokumenty od producenta, a nie oni, bo sam takiego punktu nie znalazłem, a to wygląda mi na próbę odrzucenia reklamacji.

Wykazywałem im wysokość szkody - wysokość szkody to wartość wózka, która była podana we wniosku. Wg mnie wózek jest całkowicie uszkodzony i nadaje się na śmietnik.
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 26 Lis 2019 13:49 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3870
złoty
Podanie wartości zniszczonego bagażu w PIR nie ma dla przewoźnika charakteru dowodowego, tylko deklaratoryjny / orientacyjny, inaczej mówiąć pasażer może sobie cokolwiek tam podać, jakąkolwiek kwotę.

Jeśli teraz oczekujesz naprawiania szkody, to musisz tę szkodę wykazać - a w tym przypadku co najmniej uprawdopodobnić, jaka była wartość zniszczonego przedmiotu; możesz np. przesłać fakturę / rachunek potwierdzający cenę, za którą kupiłeś wózek, albo właśnie wycenę jego naprawy / wymiany na nowy, o którą cie poprosili, albo rachunek za już dokonaną naprawę itd tip.

Inaczej w praktyce nie otrzymasz żadnej rekompensaty od linii lotniczej.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 26 Lis 2019 13:52 

Rejestracja: 05 Lip 2011
Posty: 61
Ale nie ma problemu, ja mogę im podesłać fakturę ze sklepu, tylko oni chcą, żebym ja im tę szkodę udowadniał i pisał do producenta wózka. Nic nie napisali o tym, że mam im przesłać dowód zakupu, tylko, że mam zdobyć od producenta dowód, że wózek jest nie do naprawy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 26 Lis 2019 13:58 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3870
złoty
No więc odpisz im, że w związku z poniesioną szkodą domagasz się albo zwrotu takiej a takiej kwoty , która wynika z wartości wózka wykazanej dowodem jego zakupu, albo niech wskażą ci autoryzowany warsztat w miejscu zamieszkania, w którym możesz dokonać naprawy na ich koszt, albo niech zaproponują inne możliwe dla ciebie i realne do wykonania rozwiązanie, gdyż nie ma możliwości wysłania zepsutego wózka do producenta, a producent nie ma autoryzowanych serwisów w miejscu twojego zamieszkania.

Musisz wziąć pod uwagę, że w razie dalszej odmowy ze strony linii pozostanie niestety tylko droga sądowa do załatwienia tej sprawy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 26 Lis 2019 14:07 

Rejestracja: 05 Lip 2011
Posty: 61
Przeprowadziłem się na Teneryfę na okres zimowy, tu nie ma żadnego serwisu Valco Baby (producenta wózka), sam wózek kupowałem w Czechach. Wysyłka Teneryfa-Czechy nie wchodzi w grę, bo to by przewyższyło wartość wózka (wysyłka z Kanarów jest kosmicznie droga).

Całość miała miejsce 19 października, od razu zgłosiłem to na lotnisku, zgłosiłem to też przez ich stronę. 21 października dostałem informację od ryana (wiadomość wyżej), 23 ja im odpisałem, 24 października była odpowiedź od nich i zamknęli postępowanie! Najpierw pisałem do nich 3 maile do 2 listopada, aż na czacie się dowiedziałem, że oni po prostu zamknęli to zgłoszenie i nikt mi na nie nie będzie odpowiadał, no komedia. Teraz mam czas, żeby się zająć sprawą i chcę to z nimi wyjaśnić, ale temat wg nich jest zamknięty, wg mnie nie.

Cytuj:
We refer to your recent correspondence dated 2019-10-23.

Whilst we sympathise with your view, we regret that our position as set out in the letter dated 2019-10-21 remains unaltered.

As was clearly stated before, you will need to submit an invoice from the manufacturer or their appointed service agent for the repair or replacement of the wheels/frame/seat etc. Please note that the confirmation of the buggy being irreparable will only be accepted if it is received on the manufacturers, or their appointed service agent's, headed paper. It must also include the brand name of the item and a full description of the damage. Correspondence from the shop of purchase will not be accepted.

We are sorry that we cannot be of further assistance with regards to this matter.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 8 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group