Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 49 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 19 Cze 2019 16:14 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4818
platynowy
BTW - jak wygląda sytuacja, bo to już ponad dwa lata minęło:
opuszczanie-odcinka-lotu-biletu-laczonego-no-show-noshow,15,30524&p=915447&hilit=uokik#p915447

no-show-w-eu,15,136143&p=1162851&hilit=uokik#p1162851
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#22 PostWysłany: 19 Cze 2019 20:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1068
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
Zbieranie danych osobowych w postaci skanu dowodu osobistego wymaga choćby upoważnienia w ustawie oraz niezbędności tej czynności. Takie uprawnienie jest na przykład w prawie bankowym i banki mogą wymagać kserowania i kserować dokumenty. Choć oczywiście bezpośrednio takiego zakazu nie ma, wyinterpretowuje się go z całości przepisów.
https://www.giodo.gov.pl/pl/259/9900

Wniosek do przewoźnika o odszkodowanie jest reklamacją(art. 205c UPL). Ani tam, ani w rozporządzeniu nie ma podstaw do zbierania danych osobowych z dowodu(i dowodu). Podając dane powiązane z lotem, a jeśli jesteś pełnomocnikiem to i pewnie przesyłasz pełnomocnictwo, do którego zawarcia powinieneś potwierdzić tożsamość mandanta przez sprawdzenie dowodu tożsamości, wystarczająco uprawdopodobniasz to, że to osoba, która leciała jest osobą składającą reklamację. A jak dla przewoźnika to za mało, to niech potwierdza sobie inaczej, niech sprawdzi maila z rezerwacji, itp. Składając reklamację w sklepie na buty również sklep może wymagać ksera dowodu i jakiegoś potwierdzenia, że to właśnie z tą osobą zawarł rok temu umowę sprzedaży? Byłoby to kuriozum.

A strzelam, że takie ruchy lufthansy wynikają z tego, że w ostatnim czasie było sporo sytuacji, gdzie lufa twierdziła przed ulc, że wypłaciła już odszkodowanie(przed lub po decyzji prezesa ulc), a pasażer twierdził, że nie. Raczej nie wynikało to z oszustwa, a z bałaganu po każdej ze stron, tj. lufy, pasażera oraz ulc-u. Zdarza się, że przewoźnik wypłacał odszkodowanie zbiorcze kilku osobom na jeden rachunek bankowy, choć powinien każdemu z osobna. Czasami to pasażer podawał zły nr rachunku, czasami komunikacja między ulc a przewoźnikiem lub pasażerem była nieprecyzyjna i wychodził jakiś błąd. Dla ulc-u brakowało potwierdzenia, więc jednak zobowiązywał przewoźnika do wypłaty, a ten czuł się poszkodowany. No i teraz chce się zabezpieczyć.

@ansbach1
A z malkontentem się nie kop, nie ma sensu. Tak jak w innych, tak i w tym wątku nic mądrego ani konstruktywnego nie wymyślił.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#23 PostWysłany: 19 Cze 2019 20:53 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4818
platynowy
Cytuj:
Składając reklamację w sklepie na buty również sklep może wymagać ksera dowodu i jakiegoś potwierdzenia, że to właśnie z tą osobą zawarł rok temu umowę sprzedaży? Byłoby to kuriozum.

Oczywiście, że może wymagać takiego potwierdzenia. To nie kuriozum, ale przepisy prawa, które powinieneś znać.
I dziwne, że nie znasz...

Cytuj:
a jeśli jesteś pełnomocnikiem to i pewnie przesyłasz pełnomocnictwo, do którego zawarcia powinieneś potwierdzić tożsamość mandanta przez sprawdzenie dowodu tożsamości, wystarczająco uprawdopodobniasz to, że to osoba, która leciała jest osobą składającą reklamację

Ale nie jest pełnomocnikiem.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#24 PostWysłany: 19 Cze 2019 21:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1068
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
boots napisał(a):
Cytuj:
Składając reklamację w sklepie na buty również sklep może wymagać ksera dowodu i jakiegoś potwierdzenia, że to właśnie z tą osobą zawarł rok temu umowę sprzedaży? Byłoby to kuriozum.

Oczywiście, że może wymagać takiego potwierdzenia. To nie kuriozum, ale przepisy prawa, które powinieneś znać.
I dziwne, że nie znasz...

Nie ma takich przepisów nigdzie poza Twoją głową. A jak uważasz, że są, to je podaj, nie odwracając uwagi komentarzem, kto co powinien znać.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#25 PostWysłany: 19 Cze 2019 21:56 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4818
platynowy
Odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady wiąże się z zawartą pomiędzy stronami umową sprzedaży i dlatego kluczowym dla zaistnienia tej odpowiedzialności jest ustalenie, czy pomiędzy zgłaszającym roszczenie a sprzedawcą taka umowa miała miejsce.
Najkrócej pisząc: istotne jest, czy zgłaszający roszczenie z tytułu rękojmi za wady bezpośrednio nabył towar od strony, której zgłasza roszczenie, czy też może jest kolejną osobą w łańcuchu transakcji.
Trochę dłużej pisząc: sprzedaż rzeczy przez kupującego nie powoduje przejścia na nabywcę uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy; kupujący może jednak przelać na nabywcę uprawnienia do żądania obniżenia ceny, usunięcia wady lub dostarczenia rzeczy wolnej od wad.
(III CZP 96/03)

A jak chcesz jeszcze bardziej zrozumieć, to polecam lekturę całości orzeczenia, albo choćby tego: https://kancelarierp.pl/baza-wiedzy/rek ... umowa.html
https://czasopisma.beck.pl/monitor-praw ... emglosaem/
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#26 PostWysłany: 19 Cze 2019 23:15 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1323
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
boots napisał(a):


Dzięki za przypomnienie. Od sierpnia nie kontaktowałem się z UOKiK, ale zadzwonię w poniedziałek, to może się czegoś dowiem. Urząd o niczym mnie nie poinformował zresztą nie ma takiego obowiązku.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#27 PostWysłany: 20 Cze 2019 00:00 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 1637
złoty
ansbach1 napisał(a):
Nie znam drugiej linii lotniczej, która żąda dokumentu.

Turkish chciał ode mnie kserokopie paszportów. Musiałem je dołączyć do papierowego wniosku o odszkodowanie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#28 PostWysłany: 20 Cze 2019 00:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1068
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
boots napisał(a):
Odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady wiąże się z zawartą pomiędzy stronami umową sprzedaży i dlatego kluczowym dla zaistnienia tej odpowiedzialności jest ustalenie, czy pomiędzy zgłaszającym roszczenie a sprzedawcą taka umowa miała miejsce.
Najkrócej pisząc: istotne jest, czy zgłaszający roszczenie z tytułu rękojmi za wady bezpośrednio nabył towar od strony, której zgłasza roszczenie, czy też może jest kolejną osobą w łańcuchu transakcji.
Trochę dłużej pisząc: sprzedaż rzeczy przez kupującego nie powoduje przejścia na nabywcę uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy; kupujący może jednak przelać na nabywcę uprawnienia do żądania obniżenia ceny, usunięcia wady lub dostarczenia rzeczy wolnej od wad.
(III CZP 96/03)

A jak chcesz jeszcze bardziej zrozumieć, to polecam lekturę całości orzeczenia, albo choćby tego: https://kancelarierp.pl/baza-wiedzy/rek ... umowa.html
https://czasopisma.beck.pl/monitor-praw ... emglosaem/


Miał być „przepis prawa", a nie widzę w poście takiego przepisu, tylko wyrok, glosę i artykuł, który nie wspomina o najnowszych orzeczeniach.

Po pierwsze nie pisałem o podstawie rękojmi, a o samej czynności złożenia reklamacji. Przedsiębiorca ma po prostu obowiązek przyjęcia rzeczy, a wymaganie zeznań od świadka, logów telefonu na obecność w określonym miejscu, czy potwierdzenia przez kasjera na okoliczność, że to właśnie ta osoba była w tym sklepie i zakupiła te buty rok temu, niewspółmiernie utrudniałoby korzystanie z prawa konsumenckiego, a raczej wypaczałaby to prawo. Poza tym w obecnym obrocie gospodarczym oczywistością jest, że takie czynności można dokonywać za pośrednictwem innych osób(żony, syna, kolegi). To, że ktoś za mnie wykonuje jakąś czynność, nie oznacza, że to nie ja korzystam z tego prawa

Po drugie polecam trochę nowsze orzeczenie niż te z 1997 r. i 2004 r. W III CZP 5/16 wydanym w 2016 r. SN już trochę inaczej na to spojrzał, choć też nie uznał, że uprawnienia z rękojmi za wady fizyczne przechodzą na kolejnego nabywcę automatycznie, a sam wyrok dotyczył darowizny przy współwłasności.

Po trzecie jak zwykle, chcąc dowieść swojej błyskotliwości jedynie odnosisz się do wątków pobocznych(reklamacja butów, mentor, rozmowa przez aplikanta na forum) szukając dziury w całym, a nie do tematu przewodniego(skan/kopiowanie dowodu a ochrona danych osobowych). Jak zwykle w sposób obcesowy i ubliżający, licząc że arogancja dowiedzie inteligencji. Tyle razy okazywało się, że nie miałeś racji i wprowadzałeś pytających w błąd, a potem musiałeś zmieniać i usuwać swoje posty, że już naprawdę wystarczy.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji


Ostatnio edytowany przez Pabloo, 20 Cze 2019 00:12, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
to_ja lubi ten post.
 
 
#29 PostWysłany: 20 Cze 2019 00:10 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4818
platynowy
Cytuj:
Po pierwsze nie pisałem o podstawie rękojmi, a o samej czynności złożenia reklamacji.

Zastanów się, co wypisujesz.
Cytuj:
Przedsiębiorca ma po prostu obowiązek przyjęcia rzeczy, a wymaganie zeznań od świadka, logów telefonu na obecność w określonym miejscu, czy potwierdzenia przez kasjera na okoliczność, że to właśnie ta osoba była w tym sklepie i zakupiła te buty rok temu, niewspółmiernie utrudniałoby korzystanie z prawa konsumenckiego, a raczej wypaczałaby to prawo.

Głupoty wypisujesz. Nie ma takiego obowiązku. Przeczytaj ponownie #25 i postaraj się zrozumieć. Ja nie mam zamiaru więcej ci tego tłumaczyć.
Szkoda mojego czasu...
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#30 PostWysłany: 28 Cze 2019 16:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 3837
HON fly4free
Dziś moja małżonka otrzymała od LH maila informującego, że oczywiście przysługuje jej odszkodowanie i chętnie je wypłacą, ale mają teraz taką procedurę, że trzeba im przesłać (uwaga!) :

wyraźne zdjęcia pasażera trzymającego swój widoczny dokument tożsamości, taki jak dowód osobisty, prawo jazdy lub paszport.

Poszli zatem jeszcze dalej, niż w pierwszym poście. Gdyby to o mnie chodziło, to pal licho, mogę im takie zdjęcie wysłać, ale żonę mam bardzo ostrożną (i chwała jej za to :) ), więc na pewno będzie kręcić nosem na taki ekshibicjonizm. Poza tym, jeszcze mi tu się pracownicy LH zaczną zjeżdżać :D

Stąd pytanie, jaką w praktyce inna forma identyfikacji wchodzi w grę? Może zaproponować wizytę w biurze Lufthansy? Żona będzie wracać z Niemiec z FRA i mogłaby tam się zweryfikować. Macie jeszcze jakieś inne pomysły?



Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off  
 
#31 PostWysłany: 28 Cze 2019 16:57 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4818
platynowy
Cytuj:
Stąd pytanie, jaką w praktyce inna forma identyfikacji wchodzi w grę?

Taka, jaką zaakceptują - ustal to z nimi.
Albo pozwij ich...
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#32 PostWysłany: 28 Cze 2019 17:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 3837
HON fly4free
Ja tam już swoje (z AB) w niemieckim sądzie przeszedłem, więc to doświadczenie życiowe pasażera lotniczego mam odfajkowane i wystarczy :)
Poza tym, samo odszkodowanie zostało przyznane szybko i bezproblemowo, co doceniam. Domyślam się, że mają złe doświadczenia wynikające z wypłat dokonanych nieuprawnionym osobom i stąd ostrożność. Dziwne tylko, że sami nie przedstawiają żadnej alternatywy i powodują pewnie w ten sposób u wielu osób reakcję alergiczną. Taka np. wizyta w biurze LH nie byłaby dla wielu osób problematyczna. To trochę, jak weryfikacja w ZUS konta e-PUAP.
Zaproponuję im to, ale zapytałem o inne metody, bo może ktoś ustalił z LH jeszcze inną ścieżkę

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off  
 
#33 PostWysłany: 28 Cze 2019 17:13 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4818
platynowy
Cytuj:
Może zaproponować wizytę w biurze Lufthansy?

A jak tam będzie monitoring i sfilmują żonę oraz dowód? ;)
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#34 PostWysłany: 28 Cze 2019 17:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 3837
HON fly4free
No, ale w tym celu musiałaby się odpowiednio ustawić do kamery (np. wchodząc na biurko, żeby znaleźć się wystarczająco blisko kamery w narożniku przy suficie), a nie podejrzewam, by miała taki plan :D


Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off  
 
#35 PostWysłany: 28 Cze 2019 17:18 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4818
platynowy
Kamery mogą być w różnych miejscach i zupełnie niewidoczne.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#36 PostWysłany: 28 Cze 2019 18:49 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 1637
złoty
Przecież zawsze możecie machnąć ręką na to odszkodowanie i chronić swoją , nikogo nie obchodzącą prywatność.
Ja za 600€ mogę nawet wysłać im to zdjęcie nago.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 28 Cze 2019 22:06, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Relacje PM off
boots lubi ten post.
 
 
#37 PostWysłany: 29 Cze 2019 00:27 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1833
złoty
LH raczej średnio sobie radzi w dziedzinie IT, biorąc pod uwagę chociażby stronę M&M. Nie chciałbym aby takie zdjęcia trafiły do darknetu, bo jest do doskonały materiał do wyłudzeń.
Jak ktoś już konieczne chce takie zdjęcie wysłać to warto w nanieść adnotacje że to wyłącznie na potrzeby wpłaty odszkodowania w LH, zawsze to jakieś zabezpieczenie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
tropikey lubi ten post.
tropikey uważa post za pomocny.
 
 
#38 PostWysłany: 29 Cze 2019 07:56 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1323
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
-- 29 Cze 2019 07:50 --

tropikey napisał(a):
Ja tam już swoje (z AB) w niemieckim sądzie przeszedłem, więc to doświadczenie życiowe pasażera lotniczego mam odfajkowane i wystarczy :)
Poza tym, samo odszkodowanie zostało przyznane szybko i bezproblemowo, co doceniam. Domyślam się, że mają złe doświadczenia wynikające z wypłat dokonanych nieuprawnionym osobom i stąd ostrożność. Dziwne tylko, że sami nie przedstawiają żadnej alternatywy i powodują pewnie w ten sposób u wielu osób reakcję alergiczną. Taka np. wizyta w biurze LH nie byłaby dla wielu osób problematyczna. To trochę, jak weryfikacja w ZUS konta e-PUAP.
Zaproponuję im to, ale zapytałem o inne metody, bo może ktoś ustalił z LH jeszcze inną ścieżkę

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Jeśli żona zechce ich pozwać to odezwij się na priv. Wygrana jest pewna, a ryzyko kosztów biorę na siebie.

-- 29 Cze 2019 07:56 --

tropikey napisał(a):
Ja tam już swoje (z AB) w niemieckim sądzie przeszedłem, więc to doświadczenie życiowe pasażera lotniczego mam odfajkowane i wystarczy :)
Poza tym, samo odszkodowanie zostało przyznane szybko i bezproblemowo, co doceniam. Domyślam się, że mają złe doświadczenia wynikające z wypłat dokonanych nieuprawnionym osobom i stąd ostrożność. Dziwne tylko, że sami nie przedstawiają żadnej alternatywy i powodują pewnie w ten sposób u wielu osób reakcję alergiczną. Taka np. wizyta w biurze LH nie byłaby dla wielu osób problematyczna. To trochę, jak weryfikacja w ZUS konta e-PUAP.
Zaproponuję im to, ale zapytałem o inne metody, bo może ktoś ustalił z LH jeszcze inną ścieżkę

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Jeśli żona zechce ich pozwać to odezwij się na priv. Wygrana jest pewna, a ryzyko kosztów biorę na siebie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#39 PostWysłany: 29 Cze 2019 08:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 3837
HON fly4free
Nie zakładam tego scenariusza :)
Skoro bezproblemowo przyznali odszkodowanie, formę weryfikacji tożsamości też na pewno uzgodnimy.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off
boots lubi ten post.
 
 
#40 PostWysłany: 29 Cze 2019 14:02 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1323
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
Przerabiałem to i obsługa klienta ma stały tekst, trzeba zrobić zdjęcie dowodu i siebie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 49 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group