Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
ten numer: +48 22 512 3917 jest wyłączony on tygodnia i na ten kiedyś szło bez problemu się dodzwonić. U dołu strony jest jeszcze ten numer +48 22 512 3920.


 [ 1919 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 96  Następna
Autor Wiadomość
#1581 PostWysłany: 30 Maj 2022 21:20 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 19023
@turczy a to wiem, ale szukam o tym FTLu czy drugi podręczny może być nadawany :)
Ale dzięki
Góra
 Relacje PM off  
 
#1582 PostWysłany: 30 Maj 2022 21:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Sie 2018
Posty: 537
Loty: 170
Kilometry: 298 762
srebrny
W większości samolotów miejsce na podręczny jest bardzo ograniczone (dobrze wyliczone).
Pozwalanie na drugi podręczny na pokładzie byłoby chyba nierozważne, czasem niebezpieczne.
Góra
 Relacje PM off
Zeus uważa post za pomocny.
 
 
#1583 PostWysłany: 31 Maj 2022 07:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 985
Loty: 281
Kilometry: 325 395
niebieski
@SPLDER dzięki. Głównie chodzi o "łagodne" przejście przez fast tracki oraz salonik. FTL wpuszcza tylko gdzieniegdzie (WAW, MUC, FRA), ale np. w Lizbonie z automatu już nie wpuści. Tak samo kwestia wpuszczania gościa, ja sobie do saloniku w MUC czy FRA na FTLu wbitego w boarding pass wejdę, ale ostatnio zrobiłem kilkunastoosobową kolejkę za mną, bo chciałem wejść z gościem i karta *G zeskanować się nie chciała, zdegustowana pani próbowała wszystkich możliwych metod (we FRA) aż na samym końcu postanowiła wprowadzić jej numer manualnie u siebie w systemie. Innym razem tylko popatrzono na kartę, machnięto ręką i nawet nie zeskanowano nam kart pokładowych (w MUC). Także omijając kwestię bagażu, na gate nie będą mieli do czego się przyczepić :) No i jeszcze ten wybór miejsc, który ma być w niedalekiej przyszłości płatny... domyślam się, że Goldy dalej sobie wybiorą co będą chcieli, więc wtedy już będę musiał wbijać numer tej karty aby wybrać, a potem sobie zmienię żeby nabić mile gdzie indziej.

Reasumując moje pytanie, chodziło mi głównie o to, czy ten kod QR karty pokładowej musi być identyczny z linią zapisanych danych w systemie lotniskowym (w sensie: skanuję i system weryfikuje a jeżeli jest jakakolwiek nieścisłość, np. inny numer karty lojalnościowej, to już nie wpuści) czy raczej sprawdza ogólną zgodność danych (czyli zapis indykatora dla Fast Tracku na Yes lub No) i to już jest wszystko, co taka bramka czy to do security czy do saloniku może zrobić. Nie ukrywam, że byłoby to ułatwienie, bo na niektórych lotniskach są one automatyczne i nie byłoby konieczności stania w kolejce do agenta. No nic, zrobię eksperyment za niedługi czas.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1584 PostWysłany: 31 Maj 2022 11:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2013
Posty: 1432
platynowy
1955845624 napisał(a):
będę musiał wbijać numer tej karty aby wybrać, a potem sobie zmienię żeby nabić mile gdzie indziej.

Już niestety nie - nawet furtka przez stronę Austrian zamknięta. Dokonanie ponownego OLCI i zmiana numeru spowoduje, że będziesz miał w rezerwacji 2 numery kart i nie wiadomo na 100% gdzie mile się naliczą.

1955845624 napisał(a):
czy ten kod QR karty pokładowej musi być identyczny z linią zapisanych danych w systemie lotniskowym czy raczej sprawdza ogólną zgodność danych

ogólną zgodność danych - przerabiałam to.
Góra
 Relacje PM off
1955845624 lubi ten post.
1955845624 uważa post za pomocny.
 
 
#1585 PostWysłany: 31 Maj 2022 11:07 

Rejestracja: 27 Lut 2015
Posty: 297
niebieski
Z flyertalk
Image
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
 
#1586 PostWysłany: 31 Maj 2022 11:34 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2894
srebrny
Może są mityczne linie lotnicze które uwzględniają FQTS z GDS , ale ja jeszcze takich nie spotkałem
Niezależnie co było w FQTS był brany pod uwagę tylko FQTV.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
 
#1587 PostWysłany: 31 Maj 2022 11:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2013
Posty: 1432
platynowy
@Grzenio1970 Masz 100% racji - problem w znalezieniu agenta który Ci to ogarnie.

Zrobię tu mały O/T bo ten problem nie dotyczy LH ale np większości w Oneworld już tak: rezerwujesz bilet nagrodę w Y dla kogoś kto ma swój status. Numer FFP osoby która WYDAŁA mile na bilet to FQTR ([i]frequent traveller REWARD[i] provider) wchodzi we wszystkie pola w systemie i dodanie / zmiana FQTS jest niemożliwa - tak aby umożliwić pasażerowi skorzystanie np z fast tracka czy wejścia do saloniku.
Wielu, wielu agentów, supervisorów próbowało, ale nikt tego nie ogarnął. I w przynajmniej części przypadków wiem, że to nie była zła wola czy brak znajomości Amadeusa.
Góra
 Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
 
#1588 PostWysłany: 31 Maj 2022 12:47 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2894
srebrny
@billabong
Problemem nie jest dodanie FQTS, tylko że systemy linii lotniczych nie korzystają z tej informacji. W biurach podróży są agenci którzy wiedzą jak wpisać FQTS, w Google można też bez problemu znaleźć opis jak to zrobić w Amadeusie i innych GDS. Ale z moich prób systemy LH, LO i UA ignorują tą informację.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
billabong lubi ten post.
 
 
#1589 PostWysłany: 31 Maj 2022 12:55 

Rejestracja: 27 Lut 2015
Posty: 297
niebieski
SPLDER napisał(a):
Może są mityczne linie lotnicze które uwzględniają FQTS z GDS , ale ja jeszcze takich nie spotkałem
Niezależnie co było w FQTS był brany pod uwagę tylko FQTV.
Może bliskie A3 będą tymi mitycznymi?:

https://www.flyertalk.com/forum/aegean- ... ase-3.html
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
 
#1590 PostWysłany: 31 Maj 2022 14:01 

Rejestracja: 18 Sty 2017
Posty: 83
SPLDER napisał(a):
@billabong
Problemem nie jest dodanie FQTS, tylko że systemy linii lotniczych nie korzystają z tej informacji. W biurach podróży są agenci którzy wiedzą jak wpisać FQTS, w Google można też bez problemu znaleźć opis jak to zrobić w Amadeusie i innych GDS. Ale z moich prób systemy LH, LO i UA ignorują tą informację.


Moje tegoroczne doświadczenia z Lufthansą są takie, że osoby, którym kupiłem bilety za mile dostały na biletach mój status.
Góra
 Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
 
#1591 PostWysłany: 31 Maj 2022 17:41 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2894
srebrny
-- 31 Maj 2022 17:39 --

Grzenio1970 napisał(a):
SPLDER napisał(a):
Może są mityczne linie lotnicze które uwzględniają FQTS z GDS , ale ja jeszcze takich nie spotkałem
Niezależnie co było w FQTS był brany pod uwagę tylko FQTV.
Może bliskie A3 będą tymi mitycznymi?:

https://www.flyertalk.com/forum/aegean- ... ase-3.html


Jeśli to działa w A3 to pozytywny wyjątek.
Niemniej jeśli jest widoczny w app która pobiera dane z Amadeusa to jeszcze o niczym nie świadczy. Nie ma problemu z dodaniem FQTS do GDS. Pytanie czy linia lotnicza korzysta z tej informacji i daje przywileje zgodnie z wprowadzoną kartą w FQTS. Z postu na flyertalk to nie wynika.

-- 31 Maj 2022 17:41 --

babilas napisał(a):
SPLDER napisał(a):
@billabong
Problemem nie jest dodanie FQTS, tylko że systemy linii lotniczych nie korzystają z tej informacji. W biurach podróży są agenci którzy wiedzą jak wpisać FQTS, w Google można też bez problemu znaleźć opis jak to zrobić w Amadeusie i innych GDS. Ale z moich prób systemy LH, LO i UA ignorują tą informację.


Moje tegoroczne doświadczenia z Lufthansą są takie, że osoby, którym kupiłem bilety za mile dostały na biletach mój status.


Tak ale to FQTR, z tego linie korzystają i przynosi to więcej problemów niż korzyści dla pasażera.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#1592 PostWysłany: 31 Maj 2022 20:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 985
Loty: 281
Kilometry: 325 395
niebieski
A ja miałem takie doświadczenie.

Bilet za mile M&M z mileage pooling. Konto moje + kolegi, który nigdy mil w M&M nie zbierał, a jedynie założył konto po to, aby przy okazji zakładania jakiejś tam karty kredytowej w USA otrzymać 30k mil powitalnych (a po roku zlikwidował, zaaplikował ponownie i znowu wpadło kolejne 30k mil), ale nie ważne. Ponieważ moje jest "statusowe" (a musiałem łączyć, żeby "dołożyć" trochę mil ze swojego, do mojego biletu), rezerwowałem podając dane jego konta (czyli blue). Pododawano wszędzie jego numer, 9920-itd. O ile w Polsce machnąłem kartą *G i przechodziłem/wchodziłem wszędzie jak status pozwala, o tyle nadając bagaż na dalszą podróż w EWR, poprosiłem o naklejkę "priority". Ponieważ to bilet za mile, obojętne mi było jaka karta widnieje w rezerwacji. Próbowałem więc zmienić to samodzielnie w kiosku do otagowania bagażu. Nic z tego, po akceptacji wracała karta 9920. Podszedł agent, zrobił to samo co ja, nie wyszło. Zaprosił mnie do swojego desku, próbował tam zmienić i nic. Dopiero wykonał telefon w tajemne miejsce, podczas rozmowy napisał jakby cały esej na klawiaturze swojego komputera i... udało się zmienić. Wszystkie kolejne karty pokładowe miały już nagłówek "premier access", nie było problemu ze wstępem do United Club, a wszędzie kierowano mnie do PreTSA (mimo, iż nigdy nie miałem takiego przywileju).

Reasumując, bilet za mile i inny numer jednak dało się wprowadzić, ale nie było to łatwe.
Góra
 Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
 
#1593 PostWysłany: 01 Cze 2022 13:37 

Rejestracja: 04 Maj 2012
Posty: 219
Loty: 489
Kilometry: 472 090
niebieski
SPLDER napisał(a):
-- 30 Maj 2022 17:40 --

moss_LOT napisał(a):
@SPLDER na shortach ta "dobra wola" nie obowiązuje odnośnie bagazu?
Na stronie lufy teraz jest taka informacja:
"Dla pasażerów o statusie HON Circle Member, Senator oraz klientów Star Alliance Gold pierwszy bagaż w taryfie Ekonomicznej Light jest bezpłatny, ale ofertę można otrzymać jedynie przy stanowisku odprawy. Jeżeli pierwszy bagaż w taryfie Ekonomicznej Light został zarezerwowany online, za pośrednictwem Centrum Obsługi lub biura podróży, będą obowiązywały odpowiednie opłaty."



Faktycznie wg tego zapisu dotyczy to wszystkich lotów, ale niestety na wersji angielskojęzycznej podana jest informacja o lotach międzykontynentalnych

For HON Circle Members, Senators and Star Alliance Gold customers on intercontinental flights, the first item of baggage on the Economy Light fare is free of charge and can only be declared at the check-in counter. If the first item of baggage on the Economy Light fare is booked online, at the Service Center or via a travel agency, corresponding charges will apply.

You can check your free baggage allowance in just a few steps with our baggage calculator – based on route, travel class, frequent flyer status, and fare. You’ll also find prices and permitted maximum weight and dimensions for the carriage of optional baggage there.


Sprawdziłem w miniony weekend osobiście. W dwie strony na trasie waw-fra w lh eco light nie miałem problemu z nadaniem bagaży dla statusu Senator w ramach "gestu dobrej woli".
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#1594 PostWysłany: 12 Cze 2022 15:14 

Rejestracja: 28 Lip 2015
Posty: 66
Taka sytuacja:
Lufthansa odwołała lot Innsbruck Frankfurt, że względu na brak załogi, co mogę potwierdzić, samolot niedawno przyleciał i stoi na płycie w INN, pewnie do rana.
Propowano mi przebudowane na jutrzejszy lot do Wro przez Frankfurt (miałem przylecieć dzisiaj wieczornym z Monachium) na co nie wyraziłem zgody, powołując się na to że jest dostępne wcześniejsze połączenie przez Wiedeń i Warszawę Austrianem i poranny lot z WAW do WRO by LOT. Pani na lotnisku wisząc na telefonie z LH przekazala mi, ze nie mogą przebookowac na linie spoza Grupy. Powiedziałem że nie wiem co mogą a co nie, wiem co muszą, a muszą mi zapewnić najwcześniejsze możliwe połączenie jeśli jest dostępne. Po 2 minutach Pani przekazała mi że bilety są już wystawione tak jak chciałem.
Pozostaje pytanie o hotel. Macie jakieś doświadczenia z Lufthansa i hotelem w Warszawie?
Pani w Innsbrucku powiedziała że ona nic nie zrobi, mam pytać w Wiedniu.
Dzwoniłem na infolinię LH to dowiedziałem się, że mam wziąć rachunki i raczej dostanę częściowy zwrot. Zapytałem czemu częściowy skoro zakłócenie jest spowodowane przez linie, to nie umiała odpowiedzieć.

Z LH w WAW takiej sytuacji nie miałem. LOT dawał voucher na taxi i hotel i sprawa załatwiona.
Tak bym wolał, bo wolę jakikolwiek hotel i rozliczenie bezgotówkowe niż bujanie się z reklamacjami, kwestionowaniem wysokości wydatków itp. czy jest to jakoś do ogarnięcia? W WAW będę 22:40 a wtedy Welcome Airport Services chyba już nie pracuje. Nr telefonu do nich nie znalazłem.

A jeśli hotel to macie doświadczenia jakie Lufthansa akceptuje? Lub jaki poziom wydatków? I czy nie ma problemu z taksówką w dwie strony?

Z góry dzięki za pomoc :)
Góra
 Relacje PM off
Tufli lubi ten post.
 
 
#1595 PostWysłany: 12 Cze 2022 16:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2013
Posty: 1432
platynowy
wr1981 napisał(a):
W WAW będę 22:40 a wtedy Welcome Airport Services chyba już nie pracuje. Nr telefonu do nich nie znalazłem.
A ja wpisałam w google "WAS telefon" i to jest pierwsza rzecz jaka mi się pokazała:
Załącznik:
IMG_0190.png


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off
Zeus uważa post za pomocny.
 
 
#1596 PostWysłany: 12 Cze 2022 16:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 985
Loty: 281
Kilometry: 325 395
niebieski
@wr1981 ja bym podszedł we Wiedniu. Mimo wszystko to znacznie większe (i "mogące więcej" lotnisko niż... INN). Dobrze, że uparłeś się przy swoich lotach - jak widać można, trzeba tylko wykazać determinację. Oczywiście, skoro to najszybsze połączenie (w sensie najwcześniejszego lotu), to nie ma czegoś takiego jak "częściowy zwrot", tylko kompletny. W ostateczności na wszystko weź rachunki. Co tam mają zakontraktowane w aspekcie bazy hotelowej, tego nie wiem, ale LOT w pierwszej kolejności daje Renaissance dla statusowych oraz Courtyard dla niestatusowych. Dopiero potem jakieś tam Sungate i inne. Może ktoś leciał via WAW by LH, to dopowie, ale nawet jak nie masz statusu i weźmiesz tego Courtyard, to... no szanujmy się, normalny hotel. Resortu SPA za Warszawą i limuzyny przecież nie zamawiasz; w dodatku wystarczającym argumentem jest odległość - wylądowałeś późno, nie znasz okolicy, nie chciałeś się dodatkowo męczyć z taksówkami, a naprzeciwko był hotel, więc go zarezerwowałeś. Tyle.
Góra
 Relacje PM off
wr1981 uważa post za pomocny.
 
 
#1597 PostWysłany: 12 Cze 2022 16:32 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 5373
Loty: 394
Kilometry: 804 443
wr1981 napisał(a):

A jeśli hotel to macie doświadczenia jakie Lufthansa akceptuje? Lub jaki poziom wydatków? I czy nie ma problemu z taksówką w dwie strony?

Z góry dzięki za pomoc :)


Po pr\ylocie do WAW w gate będzie pracownik Welcome. Najprościej zapytać tego pracownika co dalej :)
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#1598 PostWysłany: 12 Cze 2022 16:47 

Rejestracja: 28 Lip 2015
Posty: 66
@billabong
Numer, który wkleiłes jest raczej do siedziby firmy niż do handlingu na lotnisku. Dzwoniłem tam wcześniej i rozłączyło, pewnie ktoś tam jest od poniedziałku do piątku do 15. Obsługiwać google naprawdę umiem.

@1955845624
Dzięki za pomoc. Spróbuję faktycznie w Wiedniu :)
Ja mam SEN, możliwe że to też ułatwiło przebookowanie na inne linie.
Dla mnie Sungate też jest ok, normalny hotel blisko :) sam nocuje w sungate jak muszę w Wawie koło lotniska, więc mógłbym i teraz :) Chodzi mi tylko o uniknięcie reklamacji, wysyłania rachunków, bo to bezsensownie czasochłonne :)
Mnie LOT wrzucił kiedyś do innego hotelu dalej od lotniska, ale wtedy miałem tylko FTL.
W tej sytuacji za courtyard przemawia też to, że nie trzeba transportu.

@oskiboski to też jest myśl, dzięki :) boję się tylko że o tej porze pracownik WAS powie mi, że za późno i mam brać rachunki. Ale jak nic nie wykombinuje to zostanie mi to. Myślałem też o pracownikach WAS przy reklamacjach bagażowych ewentualnie, bo to biuro na pewno będzie otwarte do zakończenia rozładowania ostatniego lotu.

Oczywiście dam Wam wszystkim znać jak sie sprawa skończyła, może się komuś przyda :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#1599 PostWysłany: 12 Cze 2022 16:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 985
Loty: 281
Kilometry: 325 395
niebieski
@wr1981 tym bardziej uważam, że Renaissance po prostu Ci się należy. Ale wiedząc, że to najlepszy hotel w okolicy, dobrze by było jakby mimo wszystko agent Cię do niego skierował. Ja osobiście nawet bym mu to zasugerował. To przebookowanie, jeśli widzieli SEN (ja czasami się ujawniam, czasami nie), to na 100% pomogło. Biorą to pod uwagę.
Góra
 Relacje PM off
wr1981 uważa post za pomocny.
 
 
#1600 PostWysłany: 12 Cze 2022 17:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 6573
HON fly4free
@wr1981: skoro forumowicze pomogli, to kliknij właściwą ikonkę pod pomocnymi postami ;)
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
 [ 1919 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 96  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group