Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
ten numer: +48 22 512 3917 jest wyłączony on tygodnia i na ten kiedyś szło bez problemu się dodzwonić. U dołu strony jest jeszcze ten numer +48 22 512 3920.


 [ 1646 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 83  Następna
Autor Wiadomość
#1541 PostWysłany: 29 Kwi 2022 11:34 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 3911
Loty: 350
Kilometry: 796 591
srebrny
X2
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1542 PostWysłany: 19 Maj 2022 21:30 

Rejestracja: 03 Sty 2017
Posty: 586
Loty: 22
Kilometry: 29 338
niebieski
Odwołano mi lot Fra-Krk z 22:15 (podobno zaburzenia pogodowe, choć samolotów sporo lądowało). Przystanowisky LH otrzymałam voucher do hotelu, tylko że śniadaniem, i 2 vouchery na taxi (hotel poza Frankfurtem w jakiejś wiosce). Z automatu przebukiwalu nam bilety na jutro na 18:15 przez Monachium, a mieliśmy lot bezpośredni.
1. Co nam się od LH jeszcze należy? Będziemy czekać na lot po wymeldowaniu z hotelu kilka godzin.
2. Czy odszkodowanie się należy?
3. Czy mogę zmienić lot np na Fra-Waw, potrzebujemy być szybciej w domu niż za dobę.

Na lotnisku nie było z kim rozmawiać o zmianie na inny lot alternatywny, kazali z apki korzystać. Biuro, które kupiło nam loty (podróż służbowa) , twierdzi, że oni już nie mogą nic zdziałać z lotami, bo przejęła nad rezerwacją kontrolę LH.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1543 PostWysłany: 19 Maj 2022 22:21 

Rejestracja: 06 Mar 2012
Posty: 1386
Loty: 206
Kilometry: 227 034
srebrny
1. Przy dobrych wiatrach możesz dostać jeszcze kupon na parę euro do wykorzystania w sklepach na lotnisku żeby sobie coś do jedzenia kupić.
2. Jeśli to była serio wina pogody to na pewno od Lufy się nic nie należy ale jeśli to podróż służbowa to się zorientuj czy firma nie ma ubezpieczenia podróżnego dla pracowników i może stamtąd coś ci się uda ugrać.
3. Dzwoń natychmiast na infolinie! Jest duża szansa że się uda przebookować.
Numer na niemiecką infolinie:
+49 (0) 69 86 799 799
24 hours daily
_________________
//Bartek
Image
Góra
 Relacje PM off
Rockriderr uważa post za pomocny.
 
 
#1544 PostWysłany: 19 Maj 2022 22:39 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2132
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
piekara114 napisał(a):
Odwołano mi lot Fra-Krk z 22:15 (podobno zaburzenia pogodowe, choć samolotów sporo lądowało). Przystanowisky LH otrzymałam voucher do hotelu, tylko że śniadaniem, i 2 vouchery na taxi (hotel poza Frankfurtem w jakiejś wiosce). Z automatu przebukiwalu nam bilety na jutro na 18:15 przez Monachium, a mieliśmy lot bezpośredni.
1. Co nam się od LH jeszcze należy? Będziemy czekać na lot po wymeldowaniu z hotelu kilka godzin.
2. Czy odszkodowanie się należy?
3. Czy mogę zmienić lot np na Fra-Waw, potrzebujemy być szybciej w domu niż za dobę.

Na lotnisku nie było z kim rozmawiać o zmianie na inny lot alternatywny, kazali z apki korzystać. Biuro, które kupiło nam loty (podróż służbowa) , twierdzi, że oni już nie mogą nic zdziałać z lotami, bo przejęła nad rezerwacją kontrolę LH.


Poszukaj lotów dzisiaj i jutro do KRK (WAW, KTW) z FRA, zrób zrzuty ekranów, tak aby wykazać, że były inne połączenia alternatywne. Zrzuty muszą zawierać daty i najlepiej numery lotów.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1545 PostWysłany: 19 Maj 2022 22:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 4694
platynowy
Męcz ich o poranny rejs do WAW (są dwa LH o 7 i LO o 10) i dalej LO do KRK albo przez Wiedeń na 13:50 w KRK.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1546 PostWysłany: 22 Maj 2022 14:46 

Rejestracja: 03 Sty 2017
Posty: 586
Loty: 22
Kilometry: 29 338
niebieski
Aktualizacja:
po dotarciu do hotelu jestem pogodzona z oczekiwaniem na lot za 24 h (wyjazd firmowy w grupie 4 os).
Około północy koledze coś zaczyna się dziać w apce i klikamy dołącz do listy rezerwowej na lot bezpośredni o 8:40, ale zmiana statusu nie jest widoczna.
Kontakt z telefonem alarmowym biura w PL, gdzie była robiona rezerwacje: babeczka widzi zmianę i wpis na listę rezerwowych.
Ok.6:30 jesteśmy na lotnisku, szybkie nadanie bagaży na fast truck (automaty), przechodzimy odprawę osobistą i zasiadamy pod bramką. Pracownicy LH są na stanowisku, więc kolega kilka razy ich zagaduje, że jesteśmy na waiting list, pte czy jest szansa na lot (małe, lot pełny), potem jeśli coś się spóźni to jest szansa, potem nasz lot ma opóźnienie, coś nie dolatuje i boording, i na końcu słyszymy nasze nazwiska, wchodzimy na pokład jako pierwsze czwórka z 7 osób z listy rezerwowej. :D

Wniosek:
apka konieczna, i zaglądać co raz i się nie poddawać jak zależy :D

Wieczorem w piątek sprawdzam nasz lot z rebookingu zrobionego przez LH - odwołany z powodów warunków pogodowych (i znowu jako jeden z nielicznych, cześć normalnie startowało). Chyba byśmy utknęli na niemieckiej wsi na kolejną dobę....


Odszkodowanie:

jak złożyć? Na jednej rezerwacji są 3os. Każdy może osobo? proszę podrzućcie link do formularza i jaki język jest wymagany?
Niby lot odwołany przez warunki pogodowe (podobno 2 tys. osób, tak mówili w kolejce do stanowiska LH), ale w tym czasie inne samoloty startowały i lądowały. Nawet lot z godz 20 do Warszawy został przeniesiony na 22 i odleciał, a nasz z 22:15 został odwołany po godz. 19. Screeny porobione, czy do wniosku od razu je załączać? Jakieś rady co napisać, bo pierwszy raz mam lot odwołany i będę składać wniosek o odszkodowanie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1547 PostWysłany: 22 Maj 2022 18:04 

Rejestracja: 10 Maj 2013
Posty: 1884
Loty: 97
Kilometry: 96 191
srebrny
Nie sugeruj się tym, że inne samoloty startowały/lądowały. Jaki był wiatr w ostatnich dniach, to odczuliśmy też w Polsce, a w zachodnich Niemczech był znacznie silniejszy.
A LH chyba najbardziej zachowawczo podchodzi do lotów, w przypadku gorszych warunków atmosferycznych.
Loty do Krakowa też często odwołuje w sezonie jesienno-zimowym, gdy pojawiają się mgły, ale nie są jeszcze na tyle duże, żeby inne samoloty nie mogły w tym samym czasie lądować.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#1548 PostWysłany: 22 Maj 2022 19:23 

Rejestracja: 03 Sty 2017
Posty: 586
Loty: 22
Kilometry: 29 338
niebieski
Tylko na 10 lotów w pobliżu mojej godziny startu odwołano 2, a jednocześnie kilka z godzin 19/20 przesunięto/opóźniono i startowały w mojej godzinie odlotu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1549 PostWysłany: 22 Maj 2022 20:11 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5303
platynowy
Lufthansa ma tendencje do kasowania lotów na podstawie prognoz a nie faktycznych warunków panujących w godzinach, w których miał odbyć się dany lot. Klasyczny przykład przywołał @sranda: potrafią anulować wieczorną rotację do KRK w okolicach 18-19, gdy prognozy w okresie jesiennym wskazują na możliwość wystąpienia gęstej mgły wieczorem, a gdy przychodzi 22-23, czyli przedział czasowy, w którym ten lot miał lądować w KRK mgły albo w ogóle nie ma, albo jest znacznie słabsza niż prognozowano i w żaden sposób nie wpływa na pracę lotniska. Oczywiście potem LH odmawia wypłaty odszkodowań twierdząc, że lot odwołany ze względu na warunki atmosferyczne...
Góra
 Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
 
#1550 PostWysłany: 23 Maj 2022 20:54 

Rejestracja: 03 Sty 2017
Posty: 586
Loty: 22
Kilometry: 29 338
niebieski
Ok. Dzięki za info.
Jednak spróbuję złożyć wniosek o odszkodowanie, prośba o informacje:

1. Czy jest formularz i jakiś standardowy tekst, czy trzeba opisać sytuację?
2. Rezerwacja dla kilu osób to każdy może złożyć osobno wniosek?
3. Ile jest czasu na złożenie wniosku odszkodowanie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1551 PostWysłany: 23 Maj 2022 21:53 

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 3020
złoty
Wszystko jest na stronie lufy, złożenie wniosku nic nie kosztuje, ale ja np bujam się z nimi ponad 2 lata w ewidentnej sprawie, uważam że to najtrudniejszy przeciwnik do wywalczenia odszkodowania
Góra
 Relacje PM off  
 
#1552 PostWysłany: 24 Maj 2022 08:29 

Rejestracja: 03 Sty 2017
Posty: 586
Loty: 22
Kilometry: 29 338
niebieski
Dzięki.
Podlinkujesz wniosek?
W razie problemów spróbuję przez pośrednika, co mi szkodzi.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1553 PostWysłany: 24 Maj 2022 10:21 

Rejestracja: 02 Paź 2011
Posty: 681
niebieski
Koleżanko @piekara114
Nic nie uzyskasz, a w Twoim przypadku nawet szkoda czasu na wypełnianie wniosku...
Warunki atmosferyczne wyłączają odpowiedzialność linii, a Lufthansa na pewno się na to powoła. Po prostu miałaś pecha, że odbywałaś loty w tak wietrznym okresie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1554 PostWysłany: 25 Maj 2022 10:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Sie 2018
Posty: 424
Loty: 138
Kilometry: 248 971
niebieski
też, uważam, że nie ma się co szarpać, tym bardziej, że linia zachowała się w porządku.
Wyobraź sobie taką samą wtopę w LOT.
... a teraz dla wzmocnienia efekty w Ryanair :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#1555 PostWysłany: 25 Maj 2022 12:36 

Rejestracja: 03 Sty 2017
Posty: 586
Loty: 22
Kilometry: 29 338
niebieski
Nie wiem czy tak znowu w porządku.... Jak chcieliśmy porozmawiać o dacie nowego lotu to tylko słyszeliśmy szukać sobie w apce informacji, zero wyjaśnień czy chęci zaproponowania innego lotu.... przebukowali nas na 18:15, czyli 20 h oczekiwania, choć jednocześnie można było niezależnie kupić bilet na lot na 8:40....
Góra
 Relacje PM off  
 
#1556 PostWysłany: 25 Maj 2022 13:23 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 7564
Loty: 890
Kilometry: 842 636
platynowy
Ja też nie uważam, żeby wszystko było w porządku ze strony LH w tym przypadku.
Generalnie jest to bardzo ryzykowna linia, gdy tylko coś się zaczyna dziać z pogodą. Nie jeden raz już miałem opóźnienia, bo coś tam powiało czy popadało w MUC lub FRA i wstrzymywali operacje na godzinę czy dwa.
A jeszcze przed pandemią odwołali mi lot do DUB, bo zbliżał się orkan. Dopiero się zbliżał, praktycznie wszyscy oprócz LH latali i to bez większych obsunięć, a oni tak na wszelki wypadek wszystkie loty do Dublina anulowali. I potem spędziłem ładnych parę godzin na nerwówce, bo nie chcieli się zgodzić na proponowane loty zamienne itp. A następnego dnia rano miałem wylot z Dublina do Afryki, więc cały wyjazd stał pod wręcz olbrzymim znakiem zapytania.
Oczywiście potem odrzucenie wniosków o odszkodowanie, czy zwrot kosztu hotelu, którego już nie mogłem anulować.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1557 PostWysłany: 28 Maj 2022 10:31 

Rejestracja: 01 Gru 2015
Posty: 7
Czy jeżeli na jednym bilecie LH mam podróż z przesiadka w MUC na która jest 45 min to czy jest to jakieś ryzyko ? Co w przypadku gdy podróżuje z bagażem rejestrowanym ? Czy przewiozą go bezpośrednio do kolejnego samolotu ?

Czy w przypadku rezerwacji przez pośrednika są te same zasady ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1558 PostWysłany: 28 Maj 2022 10:41 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 4934
HON fly4free
tak / nie - w przypadku niezdążenia na drugi lot przewoźnik zapewnia lot kolejnym rejsem oraz pobyt do tego czasu, + ew. odszkodowanie
tak - bagaż nadajesz do miejsca docelowego
tak
Góra
 Relacje PM off
kroku92 uważa post za pomocny.
 
 
#1559 PostWysłany: 28 Maj 2022 10:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 6347
HON fly4free
W MUC co do zasady jest to czas wystarczający. W razie jakiegoś opóźnienia LH przerzuci Cię na inny lot. Miałem podobny dylemat niedawno lecąc do ICN. Ostatecznie zmieniłem wylot z GDN do MUC na wcześniejszy, bo ewentualny poślizg spowodowałby, że z MUC leciałbym dopiero następnego dnia, albo połączeniem przez FRA, które jednak z innych względów mi nie pasowało.
Sporo zależy zatem od tego, jaki jest cel Twojej podróży. Jeśli z MUC masz tego samego dnia jakieś inne możliwe połączenia, to nie ma się czym przejmować. Jeśli jednak zależy Ci na czasie, to być może lepiej wybrać asekuracyjnie wcześniejsze połączenie do MUC.
Warto sprawdzić np. na flightradar24, jak jest z punktualnością lotów na Twojej trasie do MUC.
Góra
 Relacje PM off
kroku92 uważa post za pomocny.
 
 
#1560 PostWysłany: 28 Maj 2022 17:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 774
Loty: 130
Kilometry: 234 904
srebrny
U mnie w lutym 40 minut w MUC nie wystarczyło. Samolot dotarł o czasie, ale zajął miejsce postojowe daleko na płycie i czekaliśmy 20 minut na autobus. Kiedy dotarłem do terminala mój kolejny samolot już wystartował i cała wycieczka się posypała a kolejne połączenie było za 9 h. Także wszystko zależy od planów kolejnego rejsu na Twojej trasie i Twoich preferencji.
_________________
Image
Travellista's Diary
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 1646 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 83  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group