Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 01 Lut 2016 00:58 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5831
HON fly4free
Z formalnego punktu widzenia i bardziej ogólnie:
1) za przybycie o czasie do właściwego gate'u odpowiedzialny jest oczywiście pasażer i przede wszystkim pasażer - to on powinien pilnować "swoich interesów" na lotnisku, a więc odpowiednio wcześniejszego przejścia wszystkich obligatoryjnych procedur. Pracownicy lotniska, obsługa itp. mogą mu służyć radą, albo pomocą, ale nie przejmują w ten sposób tej odpowiedzialności.
2) każde lotnisko powinno zapewnić pasażerowi przejście wszystkich obligatoryjnych procedur w normalnym, przewidywalnym czasie, który pozwala na ich prawidłowe wypełnienie i dotarcie do właściwego gate'u. W tym celu m.in. linie lotnicze, działając w porozumieniu z lotniskami, a często także same porty informują pasażerów o sugerowanym czasie przybycia na lotnisko: po pierwsze są to informacje określające czas, w jakim w normalnych warunkach pasażer powinien przyjechać na lotnisko, a po drugie są to bieżące informacje dot. sytuacji na lotniku (np. okresu wzmożonych kolejek) czy wokół lotniska (np. strajki komunikacji publicznej, korki itd.). Jeżeli pasażer się zastosuje do tych informacji, a mimo nie będzie w stanie zrealizować procedur z jakiś przyczyn nadzwyczajnych leżących po stronie przewoźnika czy lotniska (np. zbyt mała liczba stanowisk odprawy w stosunku do liczby pasażerów, awaria systemów komputerowych, nieradzenie sobie z liczbą pasażerów przy security itp. itd) i spóźni się na swój lot, wtedy ewentualnie wchodzi w grę odpowiedzialność przewoźnika albo/i lotniska. Nie są to jednak sprawy łatwe i zwykle wiążą się z przerzucaniem odpowiedzialności.
Dla zobrazowania klasyczny przykład takiej sytuacji: w pierwszych tygodniach w 2008 r. działania (wtedy) nowego terminalu 2 w Warszawie - lotnisko absolutnie nie radziło sobie z kontrolą bezpieczeństwa w godzinach rannych (było zbyt mało ludzi zatrudnionych do kontroli, za mało przejść), a przewoźnicy, zwłaszcza LOT, też niewiele z tym robili tzn. nie uprzedzali pasażerów, że w związku z tym rekomendują przybycie na lotnisko 4 h a nie 2 przed lotem, oraz nadal pozwalali na sprzedaż biletów kraj-zagranica z przesiadką np. 45min-1h, która w tamtych warunkach nie pozwalała na realne przejście kontroli przed kolejnym lotem (wtedy nie było przejść transferowych w Warszawie, przylatując lotem krajowym trzeba było całkowicie wyjść z lotniska i ponownie przejść procedury). W konsekwencji wiele osób traciło swoje loty. I w takim właśnie przypadku pasażer nie ponosi odpowiedzialności za no show i powinien kierować roszczenia do lotniska/przewoźnika.
Góra
 Relacje PM off
greg1291 lubi ten post.
 
 
#22 PostWysłany: 01 Lut 2016 01:08 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 810
niebieski
Benias napisał(a):
Pawel_T napisał(a):
elwirka napisał(a):
Wielokrotnie przechodziłam przez security na różnych lotniskach 3 czy 4 godziny wcześniej i pies z kulawą nogą się nie przyczepił.

Sprobuj w CRL :D


także w Eindhoven wpuszczają dopiero na 4-5 godzin przed lotem


W ostatnią sobotę na TLV wpuszczali dopiero na 3,5h przed odlotem.
A jest to jedno z lotnisk gdzie tyle czasu może nie wystarczyć.
Góra
 Relacje PM off  
 
#23 PostWysłany: 01 Lut 2016 11:22 

Po raz kolejny jestem mocno zdziwiony, przypadkami jakie ludzie mają. I opisują tutaj.
Przed kimś pracownik wypożyczalni UCIEKŁ :shock: z lotniska w Chani. itd

Ale do głowy by mi nie przyszło, że można nie polecieć, mimo stawienia się , aż 4 godziny wcześniej na lotnisku.
A jednak.... jak się ktoś mocno postara....



PS. Jesienią w KTW widziałem takie coś. Rodzinka mama, tata + córka ok 12 lat lecą na Cypr. Tata kupił sobie flaszkę w bezcłowym i ostro popijał. Niestety przesadził. Już po kontroli dokumentów, SPADŁ w dół ze schodów ruchomych. Rozwalił głowę, krew itd.
Nie wpuścili ich do samolotu. Mimo, że dziewczynka mocno rozpaczała. Fajne wczasy tatuś zrobił rodzince. Aż przykro było patrzeć.
Góra
 PM off  
 
#24 PostWysłany: 10 Kwi 2016 11:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2479
Loty: 311
Kilometry: 595 187
złoty
Anonymous napisał(a):
Nie wpuścili ich do samolotu.


Ale dlatego, że ojciec był pijany, czy że potrzebował lekarskiej pomocy?;-)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#25 PostWysłany: 10 Kwi 2016 11:16 

Głowa rodziny był kompletnie pijany. I do tego "ranny". Więc mu odmówili wstępu do samolotu. Wezwali lekarza. Żona i córka mogły lecieć. Ale zrezygnowały w takiej sytuacji.
Góra
 PM off  
 
 [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group