Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 234 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 25 Lip 2016 22:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1559
Loty: 479
Kilometry: 615 649
niebieski
Arekkk napisał(a):
Katowice mają drugą w Polsce lowcostową siatkę. Na tle innych krajowych ośrodków odstają tylko od Warszawy, i to wcale nie tak bardzo. Do tego wspomniane czartery. Moim skromnym zdaniem żadne miasto w PL nie ma podjazdu do Warszawy i Katowic. Jedyny minus to słabszy dojazd do Pyrzowic.
Nijak nie wychodzi mi tak wysoka pozycja KTW.
Poniżej dane dot. aktualnego oferowania w ujęciu tygodniowym z lotnisk regionalnych:
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=133064908&postcount=333
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Rockriderr lubi ten post.
 
 
#22 PostWysłany: 25 Lip 2016 22:51 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1446
niebieski
- polityka lotniska i lokalna (czyli opłaty i dopłaty)
- dogodna komunikacja do innych lotnisk Berlin i Warszawa (autostrada, PKP, PB)
- populacja i siła nabywcza lokalnej ludności
- i po prostu brak popytu
Góra
 Relacje PM off  
 
#23 PostWysłany: 25 Lip 2016 23:22 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 2124
niebieski
Popyt jest cały czas, tylko nikt go nie zauważa.
Góra
 Relacje PM off
wersus79 lubi ten post.
 
 
#24 PostWysłany: 26 Lip 2016 21:51 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1446
niebieski
Oczywiście, linie lotnicze nie mają ochoty schylić się na pieniądze, które w Poznaniu tak dla odmiany, leżą na płycie lotniskowej, zamiast na chodniku.
Góra
 Relacje PM off  
 
#25 PostWysłany: 26 Lip 2016 22:48 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 2124
niebieski
Dokładnie. Przespały moment i teraz wszyscy jeżdżą do Berlina.
Plotka głosi też, iż opłaty lotniskowe w Poznaniu są wysokie, a miasto nie chce się dokładać do lotów. Ale nie wiem, ile w tym prawdy.
Góra
 Relacje PM off
osiek uważa post za pomocny.
 
 
#26 PostWysłany: 26 Lip 2016 23:10 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1446
niebieski
Sam sobie przeczysz, skoro z Poznania tyle osób chce lecieć z Berlina to tym chętniej polecieli by z Poznania. Widać jednak, aż tylu ich nie ma aby zapewnić rentowność kolejnych połączeń (lub ryzyko za duże) lub są zbyt wrażliwi na cenę (bo droższe bilety też ktoś musi kupić jak pula po 19,99 PLN się wyczerpie). Czyli jednak popytu odpowiedniego nie ma. Linie naprawdę potrafią kalkulować i widać z POZ się nie opłaca.
Góra
 Relacje PM off
Bruner lubi ten post.
 
 
#27 PostWysłany: 27 Lip 2016 06:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Gru 2013
Posty: 1845
Loty: 74
Kilometry: 121 659
niebieski
d-t-x napisał(a):
Plotka głosi też, iż opłaty lotniskowe w Poznaniu są wysokie,

OGŁOSZENIE Nr 13 PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO z dnia 23 grudnia 2013 r. w sprawie opłat lotniskowych na lotnisku Poznań - Ławica
Cytuj:
3.
Opłaty lotniskowe
3.1 Opłata za lądowanie statku powietrznego
3.1.1 Opłata za lądowanie, pobierana jest za każde lądowanie statku powietrznego w porcie lotniczym. Opłata obejmuje również start statku powietrznego.
3.1.2 Dla statków powietrznych o maksymalnej masie startowej (MTOM) do 2 ton włącznie, opłata za lądowanie wynosi 75,00 PLN.
3.1.3 Dla statków powietrznych o maksymalnej masie startowej (MTOM) powyżej 2 ton, opłata za lądowanie pobierana jest za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego i wynosi 50,00 PLN.
3.2 Opłata postojowa
3.2.1 Opłata postojowa dla statku powietrznego za postój na wyznaczonej do tego powierzchni lotniska, pobierana jest za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej (MTOM) oraz za każde rozpoczęte 24 godziny postoju i wynosi 10,00 PLN
3.2.2 Postój statku powietrznego trwa od momentu znalezienia się na płycie postojowej do momentu jej opuszczenia przez statek powietrzny. Dla celów rozliczeniowych przyjmuje się czas liczony od momentu zajęcia przez statek powietrzny stanowiska na płycie postojowej do momentu jego opuszczenia (tzw. czas blokowy).
3.2.3 Za postój trwający do 3 godzin opłaty nie pobiera się.
3.2.4 Za postój wynikający z zatrzymania statku powietrznego celem zabezpieczenia roszczeń tytułem zalegania z zapłatą jakiejkolwiek należności względem Portu Lotniczego naliczona zostanie specjalna opłata postojowa w wysokości 300% stawki.
3.3 Oplata pasażerska
3.3.1 Opłata pasażerska pobierana jest za pasażera i wynosi 35,00 PLN.
3.4 Opłaty dodatkowe
3.4.1 Opłata za dodatkowe oświetlenie stanowiska postojowego, za każdą rozpoczętą dobę, za jeden punkt świetlny wynosi 125,00 PLN.
3.4.2 Opłata za wygrodzenie stanowiska postojowego wynosi 250,00 PLN.
3.4.3 Opłata za usuwanie zanieczyszczeń z nawierzchni lotniskowych spowodowanych przez użytkowników lotniska oraz za dodatkowe odśnieżanie i odladzanie na wniosek użytkownika lotniska, w wysokości 250,00 PLN za każdy rozpoczęty 1m2 oczyszczonej powierzchni.
3.4.4 Usługi wymienione w pkt 3.4.1 - 3.4.2, mogą być świadczone w przypadku wcześniejszego potwierdzenia z Portem lotniczym.

Cytuj:
5.
Zniżki od opłat lotniskowych
W przypadku pojawienia się przeterminowanych należności na koncie przewoźnika, Port lotniczy zastrzega sobie prawo do zawieszenia naliczania zniżek.
W przypadku możliwości uzyskania kilku zniżek z różnych tytułów dla danej opłaty lotniskowej, uzyskane zniżki sumuje się z zastrzeżeniem przepisów pkt 5.1.19 i 5.2.11.
5.1 Zniżki od opłaty za lądowanie statku powietrznego
5.1.1 Dla przewoźników generujących wolumen ruchu pasażerskiego, na poziomie powyżej 150 000 pasażerów rocznie w regularnym przewozie lotniczym, na co najmniej 6 połączeniach, udziela się zniżki w wysokości 49,74% za tonę na okres 5 lat od momentu wejścia w życie niniejszej taryfy. Zniżka naliczana jest na każdym obsługiwanym przez przewoźnika połączeniu.
5.1.2 Dla przewoźników bazowych generujących wolumen ruchu pasażerskiego na poziomie powyżej 135 000 pasażerów rocznie w regularnym przewozie lotniczym, na co najmniej 5 połączeniach, udziela się zniżki w wysokości 49,74% za tonę na okres 5 lat od momentu wejścia w życie niniejszej taryfy. Zniżka naliczana jest na każdym obsługiwanym przez przewoźnika połączeniu.
5.1.3 Dla przewoźników bazowych generujących ponad 1 430 lądowań rocznie, na co najmniej 6 połączeniach udziela się zniżki w wysokości 20,96% za tonę na okres 5 lat od momentu wejścia w życie niniejszej taryfy. Zniżka naliczana jest na połączeniach, o których mowa w pkt. 2.4 oraz 2.5.
5.1.4 Dla przewoźników bazowych generujących ponad 1 200 lądowań rocznie, na co najmniej 6 połączeniach udziela się zniżki w wysokości 16,76% za tonę na okres 5 lat od momentu wejścia w życie niniejszej taryfy. Zniżka naliczana jest na połączeniach, o których mowa w pkt. 2.4 oraz 2.5.
5.1.5 Dla przewoźników bazowych generujących ponad 900 lądowań rocznie, na co najmniej 5 połączeniach udziela się zniżki w wysokości 6,7% za tonę na okres 5 lat od momentu wejścia w życie niniejszej taryfy. Zniżka naliczana jest na połączeniach, o których mowa w pkt. 2.4 oraz 2.5.
5.1.6 Dla przewoźników generujących ponad 1 850 lądowań rocznie, na co najmniej 6 połączeniach, udziela się zniżki w wysokości 40% za tonę na okres 5 lat od momentu wejścia w życie niniejszej taryfy. Zniżka naliczana jest na połączeniach, o których mowa w pkt. 2.4 oraz 2.5.
5.1.7 Dla przewoźników generujących ponad 1 600 lądowań rocznie, na co najmniej 6 połączeniach, udziela się zniżki w wysokości 16,76% za tonę na okres 5 lat od momentu wejścia w życie niniejszej taryfy. Zniżka naliczana jest na połączeniach, o których mowa w pkt. 2.4 oraz 2.5.
5.1.8 W przypadku punktów 5.1.1 -5.1.7 stosuje się następujące zasady:
a) Naliczenie zniżki wymaga podpisania stosownej umowy pomiędzy przewoźnikiem, a Portem lotniczym. Umowa będzie zawierała deklarację ze strony przewoźnika co do planowanej liczby pasażerów lub lądowań oraz sposobu rozliczenia związanego z naliczaniem zniżki. Umowa nie będzie zawierać innych warunków handlowych w zakresie opłat lotniskowych, niż te opublikowane w cenniku.
b) Zniżka będzie weryfikowana na koniec roku kalendarzowego w oparciu o rzeczywistą liczbę pasażerów lub lądowań. W przypadku gdy przewoźnik obsłuży liczbę pasażerów lub lądowań inną niż zadeklarowane na podstawie pkt 5.1.1 - 5.1.7, na koniec roku kalendarzowego, Port lotniczy wystawi stosowną korektę faktur.
c) Zniżka będzie naliczana w stosunku do połączeń w regularnym przewozie lotniczym, przekierowanych oraz dodatkowych na połączeniach objętych zniżką.
5.1.9 W przypadku punktów 5.1.3 - 5.1.7 stosuje się następujące zasady:
a) jeżeli dane połączenie, które zostało objęte zniżką, zostanie zawieszone przez danego przewoźnika, a było dotychczas obsługiwane lub zostanie uruchomione przez innego, to będzie on uprawniony do otrzymania zniżki w odniesieniu do tego połączenia, do czasu powrotu pierwszego przewoźnika; zniżka zostanie mu przyznana definitywnie, jeśli pierwszy przewoźnik nie powróci do obsługi zawieszonego połączenia w ciągu 6 miesięcy od daty jego zawieszenia,
b) o ile pierwszy przewoźnik nie powróci do obsługi istniejącego połączenia w ciągu 6 miesięcy, traci prawo do zniżki względem połączenia; nie wyklucza to jednak możliwości ponownego przyznania zniżki, na warunkach odnoszących się do nowych połączeń w regularnym przewozie lotniczym.
5.1.10 Udziela się 50% zniżki na okres 12 miesięcy, dla nowego połączenia w regularnym przewozie lotniczym:
a) jeżeli dane połączenie, któremu przysługiwała przedmiotowa zniżka zostanie zawieszone przez pierwszego przewoźnika, a było dotychczas obsługiwane lub zostanie uruchomione przez innego przewoźnika, to będzie on uprawniony do otrzymania przedmiotowej zniżki w odniesieniu do przedmiotowego połączenia,
b) jeżeli dane połączenie, któremu przysługiwała przedmiotowa zniżka zostanie zawieszone przez danego przewoźnika, który powróci do jego obsługi w okresie krótszym niż 6 miesięcy od momentu zawieszenia, to będzie on uprawniony do otrzymania przedmiotowej zniżki w odniesieniu do tego połączenia, o ile obsługi tego połączenia nie podjął się inny przewoźnik,
c) o ile pierwszy przewoźnik nie powróci do obsługi istniejącego połączenia w ciągu 6 miesięcy, bezwzględnie traci prawo do zniżki, względem danego połączenia. Nie wyklucza to jednak możliwości ponownego przyznania zniżki, na warunkach odnoszących się do nowych połączeń w regularnym przewozie lotniczym
d) uprawnienie do otrzymania zniżki, o której mowa w pkt a i b, nie może przekroczyć okresu 12 miesięcy, w których jest naliczona zniżka dla danego połączenia, od momentu jej przyznania po raz pierwszy.
5.1.11 Dla przewoźników operujących w regularnym przewozie lotniczym, przyznaje się zniżki za lądowanie na danym połączeniu w ciągu doby, na okres 5 lat, według poniższego schematu:
a) 25% zniżki dla średniej liczby 2,5 lądowań w ciągu 24 godzin,
b) 35% zniżki dla średniej liczby 3 lądowań w ciągu 24 godzin,
c) 45% zniżki dla średniej liczby 3,5 lądowań w ciągu 24 godzin,
d) 50% zniżki dla średniej liczby 4 lądowań w ciągu 24 godzin.
Zniżka rozliczana jest miesięcznie poprzez podzielenie sumy lotów na danym połączeniu przez liczbę dni.
5.1.12 Przewoźnikowi przysługuje zniżka w wysokości 50% za tonę, za każde lądowanie, które będzie zwiększało wyjściową liczbę lądowań w regularnym przewozie lotniczym danego przewoźnika, co najmniej o 100%, na następujących warunkach:
a) o zniżkę mogą ubiegać się jedynie przewoźnicy obsługujący połączenia z Portu
lotniczego od minimum 6 następujących po sobie miesięcy, którzy wykonują operacje w regularnym przewozie lotniczym z Portu lotniczego, z częstotliwością co najmniej 5 operacji lądowań w tygodniu,
b) zniżka będzie naliczana wyłącznie w stosunku do połączeń w regularnym przewozie lotniczym (nie dotyczy przekierowanych oraz dodatkowych),
c) zniżka będzie obowiązywać maksymalnie przez 18 miesięcy, w których jest naliczona od momentu jej przyznania po raz pierwszy. Niniejszym dopuszcza się przerwę w obsłudze, o ile nie przekroczy ona 6 miesięcy,
d) naliczenie zniżki wymaga podpisania stosownej umowy pomiędzy przewoźnikiem, a Portem lotniczym; umowa będzie zawierała deklarację ze strony przewoźnika co do planowanej liczby lądowań oraz sposobu rozliczenia związanego z naliczaniem zniżki; umowa nie będzie zawierać innych warunków handlowych w zakresie opłat lotniskowych, niż te opublikowane w cenniku.
5.1.13 Udziela się 70% zniżki w przypadku wykonywania lotów szkolnych pod warunkiem, iż lądowanie i start, którego dotyczy naliczenie zniżki, nie będzie wykonane w godzinach nocnych.
5.1.14 Udziela się zniżki w wysokości 90% dla lotów "touch and go", pod warunkiem, iż lądowanie i start, którego dotyczy naliczenie zniżki, nie będzie wykonane w godzinach nocnych.
5.1.15 Udziela się zniżki w wysokości 50% w przypadku wykonywania lotów przez śmigłowce pod warunkiem, iż lądowanie i start, którego dotyczy naliczenie zniżki, nie będzie wykonane w godzinach nocnych.
5.1.16 Udziela się zniżki w wysokości 50% dla statków powietrznych wprowadzanych na istniejących dotychczas połączeniach w regularnym przewozie lotniczym. Zniżki przyznawane są w przypadku zmiany statku powietrznego już latającego na danym połączeniu, którego waga jest równa lub mniejsza niż 30 t, na cięższy o wadze do 50 t.
Zniżka przyznawana jest na okres 2 lat, dla połączeń obsługiwanych z częstotliwością minimum 5 operacji lądowań w tygodniu.
5.1.17 Udziela się zniżki w wysokości 70% dla statków powietrznych wprowadzanych na istniejących dotychczas połączeniach w regularnym przewozie lotniczym. Zniżki przyznawane są w przypadku zmiany statku powietrznego już latającego na danym połączeniu, którego waga jest równa lub mniejsza niż 30 t, na cięższy o wadze powyżej 50 t. Zniżka przyznawana jest na okres 2 lat, dla połączeń obsługiwanych z częstotliwością minimum 5 operacji lądowań w tygodniu.
5.1.18 Udziela się zniżki w wysokości 35% dla statków powietrznych wprowadzanych na istniejących dotychczas połączeniach w regularnym przewozie lotniczym. Zniżki przyznawane są w przypadku zmiany statku powietrznego już latającego na danym połączeniu, którego waga jest mniejsza niż 50 t, na cięższy lub równy 50 t.
Zniżka przyznawana jest na okres 2 lat, dla połączeń obsługiwanych z częstotliwością minimum 5 operacji lądowań w tygodniu.
5.1.19 Jedna ze zniżek w pkt 5.1.3, 5.1.4, 5.1.5, 5.1.6 i 5.1.7 może sumować się z jedną ze zniżek z pkt 5.1.1 i 5.1.2. Pozostałe zniżki nie sumują się.
5.2 Zniżki od opłaty pasażerskiej
5.2.1 Dla przewoźników generujących wolumen ruchu pasażerskiego, na poziomie powyżej 150 000 pasażerów rocznie w regularnym przewozie lotniczym, na co najmniej 6 połączeniach, udziela się zniżki w wysokości 32,43% na okres 5 lat od momentu wejścia w życie niniejszej taryfy. Zniżka naliczana jest na każdym obsługiwanym przez przewoźnika połączeniu.
5.2.2 Dla przewoźników bazowych generujących wolumen ruchu pasażerskiego na poziomie powyżej 135 000 pasażerów rocznie w regularnym przewozie lotniczym, na co najmniej 5 połączeniach, udziela się zniżki w wysokości 32,43% na okres 5 lat od momentu wejścia w życie niniejszej taryfy. Zniżka naliczana jest na każdym obsługiwanym przez przewoźnika połączeniu.
5.2.3 Dla przewoźników generujących wolumen ruchu pasażerskiego, na poziomie powyżej 150 000 pasażerów rocznie w regularnym przewozie lotniczym, na co najmniej 6 połączeniach, udziela się zniżki w wysokości 63,48% na okres 5 lat od momentu wejścia w życie niniejszej taryfy. Zniżka naliczana jest na połączeniach, o których mowa w pkt. 2.4 oraz 2.5.
5.2.4 Dla przewoźników bazowych generujących wolumen ruchu pasażerskiego na poziomie powyżej 135 000 pasażerów rocznie w regularnym przewozie lotniczym, na co najmniej 5 połączeniach, udziela się zniżki w wysokości 58,68% na okres 5 lat od momentu wejścia w życie niniejszej taryfy. Zniżka naliczana jest na połączeniach, o których mowa w pkt. 2.4 oraz 2.5.
5.2.5 W przypadku pkt 5.2.1 - 5.2.4 stosuje się następujące zasady:
a) naliczenie zniżki wymaga podpisania stosownej umowy pomiędzy przewoźnikiem, a Portem lotniczym; umowa przewiduje złożenie deklaracji ze strony przewoźnika co do planowanej liczby pasażerów oraz sposobu rozliczenia związanego z naliczaniem zniżki; umowa nie będzie zawierać innych warunków handlowych w zakresie opłat lotniskowych, niż te opublikowane w cenniku,
b) zniżka będzie weryfikowana na koniec roku kalendarzowego w oparciu o rzeczywistą ilość pasażerów; w przypadku gdy przewoźnik obsłuży liczbę pasażerów lub lądowań inną niż zadeklarowane na podstawie pkt 5.2.1 - 5.2.4, na koniec roku kalendarzowego, Port lotniczy wystawi stosowną korektę faktur.
5.2.6 W przypadku pkt 5.2.3 - 5.2.4 stosuje się następujące zasady:
a) jeżeli dane połączenie, które zostało objęte zniżką, zostanie zawieszone przez danego przewoźnika, a było dotychczas obsługiwane lub zostanie uruchomione przez innego, to będzie on uprawniony do otrzymania zniżki w odniesieniu do tego połączenia, do czasu powrotu pierwszego przewoźnika; zniżka zostanie mu przyznana definitywnie, jeśli pierwszy przewoźnik nie powróci do obsługi zawieszonego połączenia w ciągu 6 miesięcy od daty jego zawieszenia,
b) o ile pierwszy przewoźnik nie powróci do obsługi istniejącego połączenia w ciągu 6 miesięcy, traci prawo do zniżki względem danego połączenia; nie wyklucza to jednak możliwości ponownego przyznania zniżki, na warunkach odnoszących się do nowych połączeń w regularnym przewozie lotniczym,
c) zniżka będzie naliczana w stosunku do połączeń w regularnym przewozie lotniczym, przekierowanych oraz dodatkowych na połączeniach objętych zniżką.
5.2.7 Udziela się zniżki na każde nowe połączenie obsługiwane w regularnym przewozie lotniczym, która w poszczególnych okresach operowania wynosi:
a) 71,43% w okresie od 1 do 6 miesiąca,
b) 57,14% w okresie od 7 do 12 miesiąca,
c) 42,86% w okresie od 13 do 18 miesiąca,
d) 28,57% w okresie od 19 do 24 miesiąca.
5.2.8 W odniesieniu do pkt. 5.2.7, obowiązują następujące zasady:
a) jeżeli dane połączenie, któremu przysługiwała przedmiotowa zniżka zostanie zawieszone przez danego przewoźnika, a było dotychczas obsługiwane, lub zostanie uruchomione przez innego przewoźnika, to będzie on uprawniony do otrzymania przedmiotowej zniżki w odniesieniu do danego połączenia,
b) jeżeli dane połączenie, któremu przysługiwała przedmiotowa zniżka zostanie zawieszone przez danego przewoźnika, który powróci do jego obsługi w okresie krótszym niż 6 miesięcy od momentu zawieszenia, to będzie on uprawniony do otrzymania przedmiotowej zniżki w odniesieniu do danego połączenia, o ile obsługi tego połączenia nie podjął się inny przewoźnik,
c) całkowity okres obowiązywania zniżki nie może przekroczyć 24 miesięcy od momentu jej przyznania po raz pierwszy,
d) jeżeli przewoźnik powróci do obsługi danego połączenia w okresie późniejszym niż 6 miesięcy od momentu jego zawieszenia, przedmiotowa zniżka przestaje obowiązywać, a przewoźnik może ubiegać się o zniżkę na zasadach zniżki dla nowego połączenia.
5.2.9 Udziela się zniżki na każdy dodatkowy rejs w regularnym przewozie lotniczym, na połączeniu już obsługiwanym przez danego przewoźnika co najmniej 5 razy w tygodniu, która w poszczególnych okresach operowania wynosi:
a) 42,86% zniżki w okresie od 1 do 6 miesiąca,
b) 28,57% zniżki w okresie od 7 do 12 miesiąca,
c) 14,29% zniżki w okresie od 13 do 18 miesiąca.
5.2.10 W odniesieniu do pkt. 5.2.9, obowiązują następujące zasady:
a) naliczenie zniżki wymaga podpisania stosownej umowy pomiędzy przewoźnikiem, a Portem lotniczym; umowa przewiduje złożenie deklaracji ze strony przewoźnika co do planowanej liczby lądowań oraz sposobu rozliczenia związanego z naliczaniem zniżki. Umowa nie będzie zawierać innych warunków handlowych w zakresie opłat lotniskowych, niż te opublikowane w cenniku,
b) jeżeli dany dodatkowy rejs w regularnym przewozie lotniczym, któremu przysługiwała przedmiotowa zniżka zostanie zawieszony przez danego przewoźnika, który powróci do jego obsługi w okresie krótszym niż 6 miesięcy od momentu zawieszenia, to będzie on uprawniony do otrzymania przedmiotowej zniżki w odniesieniu do danego dodatkowego rejsu; niniejszym dopuszcza się przerwę w obsłudze, o ile nie przekroczy ona 6 miesięcy,
c) całkowity okres obowiązywania zniżki nie może przekroczyć 18 miesięcy od momentu jej przyznania,
d) jeżeli przewoźnik powróci do obsługi danego dodatkowego rejsu w regularnym przewozie lotniczym, w okresie późniejszym niż 6 miesięcy od momentu jego zawieszenia, przedmiotowa zniżka przestaje obowiązywać, a przewoźnik może ubiegać się o zniżkę na zasadach dotyczących dodatkowego rejsu w regularnym przewozie lotniczym, na połączeniu już obsługiwanym przez danego przewoźnika,
e) zniżka ma zastosowanie wobec dodatkowych rejsów spełniających wymogi, o których mowa w pkt 5.2.9 i 5.2.10, uruchamianych od sezonu zimowego W13/14; zniżka zostanie naliczona poprzez wystawienie stosownych korekt faktur na koniec 2013 r.
5.2.11 Jedna ze zniżek w pkt 5.2.3 i 5.2.4 może sumować się z jedną ze zniżek z pkt 5.2.1 i 5.2.2. Pozostałe zniżki nie sumują się.
5.3 Zniżki od opłaty postojowej
5.3.1 Dla przewoźników operujących w ciągu doby w regularnym przewozie lotniczym, przyznaje się na okres 5 lat od momentu wejścia w życie niniejszego cennika zniżki za postój statku powietrznego według poniższego schematu:
a) 30% zniżki dla przewoźników parkujących w Porcie lotniczym 2 samoloty na dobę,
b) 40% zniżki dla przewoźników parkujących w Porcie lotniczym powyżej 2 samolotów na dobę.
5.3.2 Udziela się 99% zniżki od opłaty postojowej dla samolotów przewoźnika bazowego na okres 5 lat od momentu wejścia w życie niniejszego cennika lub od momentu uruchomienia bazy operacyjnej danego przewoźnika.
a) Naliczenie zniżki wymaga podpisania stosownej umowy pomiędzy przewoźnikiem, a Portem lotniczym. Umowa będzie zawierała deklarację ze strony przewoźnika co do planowanej liczby parkowań oraz sposobu rozliczenia związanego z naliczaniem zniżki. Umowa nie będzie zawierać innych warunków handlowych w zakresie opłat lotniskowych, niż te opublikowane w cenniku.
5.3.3 Przewoźnikowi przysługuje zniżka w wysokości 50% dla postoju samolotu, który towarzyszy lądowaniu, które będzie zwiększało wyjściową liczbę lądowań w regularnym przewozie lotniczym danego przewoźnika, co najmniej o 100%, zgodnie z pkt. 5.1.12.
Naliczenie zniżki wymaga podpisania stosownej umowy pomiędzy przewoźnikiem, a Portem lotniczym. Umowa będzie zawierała deklarację ze strony przewoźnika co do planowanej liczby parkowań oraz sposobu rozliczenia związanego z naliczaniem zniżki. Umowa nie będzie zawierać innych warunków handlowych w zakresie opłat lotniskowych, niż te opublikowane w cenniku.
5.3.4 Udziela się zniżki w wysokości 30% dla statków powietrznych wprowadzanych na istniejących dotychczas połączeniach w regularnym przewozie lotniczym. Zniżki przyznawane są w przypadku zmiany statku powietrznego już latającego na danym połączeniu, którego waga jest równa lub mniejsza niż 30 t, na cięższy o wadze do 50 t.
Zniżka przyznawana jest na okres 2 lat, dla połączeń obsługiwanych z częstotliwością minimum 5 operacji lądowań w tygodniu.
5.3.5 Udziela się zniżki w wysokości 60% dla statków powietrznych wprowadzanych na istniejących dotychczas połączeniach w regularnym przewozie lotniczym. Zniżki przyznawane są w przypadku zmiany statku powietrznego już latającego na danym połączeniu, którego waga jest równa lub mniejsza niż 30 t, na cięższy o wadze powyżej 50 t.
Zniżka przyznawana jest na okres 2 lat, dla połączeń obsługiwanych z częstotliwością minimum 5 operacji lądowań w tygodniu.
5.3.6 Udziela się zniżki w wysokości 30% dla statków powietrznych wprowadzanych na istniejących dotychczas połączeniach w regularnym przewozie lotniczym. Zniżki przyznawane są w przypadku zmiany statku powietrznego już latającego na danym połączeniu, którego waga jest mniejsza niż 50 t, na cięższy lub równy 50 t.
Zniżka przyznawana jest na okres 2 lat, dla połączeń obsługiwanych z częstotliwością minimum 5 operacji lądowań w tygodniu.
5.3.7 Zniżki nie sumują się.
5.4 Pozostałe zniżki
5.4.1 Udziela się 99% zniżki od opłat lotniskowych, w przypadku wykonywania lotów promocyjnych, z wyjątkiem opłat wymienionych w punkcie 3.4 niniejszego cennika.

Miłej lektury :D
_________________
Image
MOJE RELACJE Z PODRÓŻY
Góra
 Relacje PM off  
 
#28 PostWysłany: 27 Lip 2016 07:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 1205
Loty: 12
Kilometry: 8 834
niebieski
Czemu Poznań się nie rozwija ? Z bardzo prostej przyczyny. Nie jest konkurencyjny na obecną chwilę. I wszystko się w tym zamyka.

Czytam o tym że ludzie z Poznania jadą do Berlina i dlatego Poznań się nie rozwija - totalna bzdura. To w takim razie bardzo proste pytanie dla inteligentnych: Dlaczego ludzie z Berlina nie jadą do Poznania skoro odległość jest dokładnie taka sama ?

Gdyby w Poznaniu stworzono warunki by linie chciały uruchamiać tam kolejne połączenia w atrakcyjnych cenach to klient sam by się znalazł bo jak wieść od pokoleń niesie kto jak kto ale Poznaniacy zawsze byli uważani za tych co pieniądze liczyć umieją. (mały żarcik: Kto to są Szkoci ? To Poznaniacy wygnani za morze za rozrzutność :lol: )

Skoro w innej części kraju są osoby które decydują się wybrać inne lotnisko niż te które mają najbliżej (sam tak robiłem) bo kierunek i cena są bardzo atrakcyjne i te osoby są skłonne ponieść dodatkowe koszty, poświęcić czas itp na dojazd do tego lotniska bo widać im się to opłaca to nic nie stoi na przeszkodzie by tak było i z Poznaniem. Skoro tak nie jest to widać nie ma elastyczności w decyzjach władz lotniska. Czy będzie 10 lotów czy 100 pensja jest ta sama. Zawsze można zrobić 50 konferencji, 328 posiadówek, narad, spotkań. Podpisać 32 listy intencyjne i porozumienia itp bzdury.

A chodzi tylko i wyłącznie o kasę.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#29 PostWysłany: 27 Lip 2016 11:32 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 2124
niebieski
I dokładnie tak jest. Ludzie jeżdżą do Berlina, bo muszą. Poznań nie oferuje im niczego. Władze lotniska tego nie dostrzegają i jest tak, jak piszesz - lepiej obsłużyć jeden lot, niż 10, bo wypłata ta sama.
Góra
 Relacje PM off  
 
#30 PostWysłany: 27 Lip 2016 12:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2012
Posty: 1083
Loty: 364
Kilometry: 395 210
srebrny
A nie jest tak, ze jesli jest sie polozonym posrodku autostrady z jednego prawie 2-milionowego miasta do drugiego prawie 4-milionowego miasta, to mozliwosci sa adekwatne do stanu rzeczy?

KTW jest "mniejsze" od GDN z powodu KRK, a nie czyichs zaniedban.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#31 PostWysłany: 27 Lip 2016 12:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 1205
Loty: 12
Kilometry: 8 834
niebieski
@Djorkaeff szklanka jest do połowy pełna czy do połowy pusta ?

Był kiedyś taki dowcip że niemieckiego i polskiego przedstawiciela fabryki butów wysłano do Afryki by zbadać jakie są tam możliwości postawienia fabryki i jaki jest rynek zbytu. Niemiec w raporcie napisał: idealne warunki, sprzedamy miliony par butów bo tu nikt nie ma butów. Polak w swoim raporcie piszę: Totalna klapa ! Tu się chodzi na boso.

Widzisz różnicę więc odpowiedz: jaki byłby Twój raport ?

Skoro jest się położonym przy autostradzie to ma się IDEALNE warunki do dobrego dojazdu. Trzeba tylko CHCIEĆ zaproponować dobre warunki linią lotniczym by uruchamiały kolejne połączenia. Stworzyć warunki dogodnego dojazdu np. z dworca kolejowego, autobusowego itp., przygotować parkingi na których nie biorą jak za zborze, miejsca na przystanki dla dalekobieżnych linii autobusowych i sprawa będzie prosta.

Skoro już wiemy dlaczego to zastanów się jak to jest że Modlin jest w szczerym polu a będzie się rozbudowywał ?
Góra
 Relacje PM off
d-t-x lubi ten post.
 
 
#32 PostWysłany: 27 Lip 2016 12:36 

Rejestracja: 19 Mar 2015
Posty: 1355
Loty: 50
Kilometry: 65 501
złoty
zarządcy lotniska chyba się przejęli naszymi wpisami ;)

https://twitter.com/poz_airport/status/ ... 5903973376
Góra
 Relacje PM off
namteH lubi ten post.
 
 
#33 PostWysłany: 27 Lip 2016 12:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2012
Posty: 1083
Loty: 364
Kilometry: 395 210
srebrny
zulu napisał(a):
@Djorkaeff szklanka jest do połowy pełna czy do połowy pusta ?

Skoro jest się położonym przy autostradzie to ma się IDEALNE warunki do dobrego dojazdu. Trzeba tylko CHCIEĆ zaproponować dobre warunki linią lotniczym by uruchamiały kolejne połączenia.

Wedlug Twojej logiki, niewazna jest wielkosc miasta ani wielkosc bliskich niego aglomeracji, wazny jest dogodny do niego dojazd. Wedlug tej logiki najwieksze lotnisko w Polsce powinno byc w w Łodzi.

Modlin to kompletnie inna sytuacja, bo jest to lotnisko zrobione typowo pod Warszawe.

Neapol (druga wzgledem wielkosci metropolia we Wloszech) i Turyn (czwarta) to lotniska numer 8 i 14 we Wloszech. Zle zarzadzanie czy jednak bliskosc Mediolanu i Rzymu?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#34 PostWysłany: 27 Lip 2016 13:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 1205
Loty: 12
Kilometry: 8 834
niebieski
Djorkaeff napisał(a):
zulu napisał(a):
@Djorkaeff szklanka jest do połowy pełna czy do połowy pusta ?

Skoro jest się położonym przy autostradzie to ma się IDEALNE warunki do dobrego dojazdu. Trzeba tylko CHCIEĆ zaproponować dobre warunki linią lotniczym by uruchamiały kolejne połączenia.

Wedlug Twojej logiki, niewazna jest wielkosc miasta ani wielkosc bliskich niego aglomeracji, wazny jest dogodny do niego dojazd. Wedlug tej logiki najwieksze lotnisko w Polsce powinno byc w w Łodzi.

Modlin to kompletnie inna sytuacja, bo jest to lotnisko zrobione typowo pod Warszawe.

Neapol (druga wzgledem wielkosci metropolia we Wloszech) i Turyn (czwarta) to lotniska numer 8 i 14 we Wloszech. Zle zarzadzanie czy jednak bliskosc Mediolanu i Rzymu?

1. Z tą Warszawą i Modlinem bym nie przesadzał. Dojazd nie taki znowu najlepszy bo miasto nic nie zrobiło w tym kierunku gdyż twierdzi że Modlin to sprawa województwa to raz a dwa nie z samej Warszawy tam ludzie korzystają. Wielu w Warszawie nie chce słyszeć o Modlinie i nie będzie się zniżać do tego by "ze wsi" latać samolotem lub "we wsi" lądować. Kolejną sprawą jest to że po za wyjątkami wszystkie służbowe loty wykonywane przez pracowników państwowej administracji są z Okęcia mimo że Modlin miałby tańsze połączenia ale kto by się tam z państwową kasą liczył.

2. Nie wkładaj w moje usta to czego nie powiedziałem. Nie wypowiadałem się na temat wielkości miast ani aglomeracji. To oczywiste że duża aglomeracja = potencjalnie duży rynek ale ... weźmy takie Oslo. Około 1 mln mieszkańców a mają 3 lotniska !!! Wszystkie 3 za miastem i to w niezłej od niego odległości. 37 km, 65 km i 111 km od centrum miasta. Powiedział byś komuś w Polsce że ma lądować np. w Radomiu i jechać do Warszawy to patrzył by na Ciebie jak na kosmitę. Po za Oslo malutkie mieściny. Rynek po za Oslo ? Żaden ! To jak to tam funkcjonuje ? Jak to się tam kręci ? Popatrz sobie ile połączeń jest z tych portów.

3. Łódź - potencjalnie bardzo dobre warunki. Jeżeli weźmiesz wyznaczysz krąg dojazdu na 1,5 h max 2 h to masz całkiem spory rynek. jednak to ludzie z Łodzi jadą na Okęcie i do Modlina a nie odwrotnie. Dlaczego ?

4. Włochy - weźmy taki Mediolan oczywiście jest Malpensa (21 mln) i Linate (10 mln) ale ... można taniej dolecieć do Bergamo 120 000 ludzi tam mieszka czyli tyle co w Płocku ! Lotnisko odprawia zaś 8 mln pasażerów rocznie. Tanie loty i łatwość dojazdu do Mediolanu i innych atrakcyjnych miejsc sprawia że ludzie wybierają te lotnisko.

Można zatem stworzyć warunki do tego że linie lotnicze będą chciały korzystać z danego lotniska i to przy konkurencji innych. Tylko chcieć i najważniejsze coś w tym kierunku robić a nie tylko "wicie, rozumicie, towarzysze na ostatnim plenum kolektyw jednogłośnie orzekł że prowokatorom nie ustąpimy nawet na krok i nic nie złamie naszej rewolucyjnej czujności"
Góra
 Relacje PM off  
 
#35 PostWysłany: 27 Lip 2016 13:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2012
Posty: 1083
Loty: 364
Kilometry: 395 210
srebrny
Ja o Poznaniu, Turynie, Neapolu, Ty o Modlinie, Rygge, Sandefjord.

Nie dogadamy sie chyba. Dlugo nie znaczy sensownie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#36 PostWysłany: 27 Lip 2016 14:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 1205
Loty: 12
Kilometry: 8 834
niebieski
Skoro nie potrafisz przeanalizować innych przykładów gdzie jak widać ktoś założył że się da i przede wszystkim coś w tym kierunku zrobił to o czym mówimy ? Trzeba uczyć się od tych którym się udało, zastanowić się co jest przyczyną ich sukcesu i wdrożyć to u siebie a może i pójść dalej.

Biadolenie że Berlin, (do którego jest 270 km !) że wiatr z zachodu wieje, że krowa się nie ocieliła. itp. nie wróżą sukcesu. Dla Ciebie autostrada jest problemem dla mnie szansą. I pewnie dla tego się nie dogadamy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#37 PostWysłany: 27 Lip 2016 14:50 

Rejestracja: 28 Sie 2013
Posty: 147
Przyczyn należy szukać w mentalności Poznaniaków. Gospodarność gospodarnością ale patrząc na Wrocław Gdańsk czy stolicę to Poznań drepta w miejscu, o gastronomii to nie wspomnę bo to jest porażka.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#38 PostWysłany: 27 Lip 2016 15:00 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 2124
niebieski
Akurat z gastronomią w Poznaniu jest naprawdę dobrze. Mówię to jako Poznaniak, smakosz i podróżnik kulinarny.
Ale mentalnie to jest to, niestety, prowincja. I dlatego Poznań nie tyle stoi w miejscu, co się cofa względem innych miast, o odwiecznym rywalu, Wrocławiu, nie wspominając.
Góra
 Relacje PM off
wersus79 lubi ten post.
 
 
#39 PostWysłany: 27 Lip 2016 15:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
A może to chodzi o to, że Poznaniacy wstydzą się latać z POZ i, coś a'la WAW/WMI, i wolą się tłuc do RFNu? :mrgreen:
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#40 PostWysłany: 27 Lip 2016 15:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Sie 2014
Posty: 1629
Zbanowany
Ashtar napisał(a):
A porównania z wrocławiem śmiechu warte tam 95% ruchu lotniczego to UK


Skąd masz takie dane? :shock:
Góra
 Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
 
 [ 234 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], Mixsa oraz 14 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group