Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4634 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207 ... 232  Następna
Autor Wiadomość
#4061 PostWysłany: 20 Kwi 2023 16:55 

Rejestracja: 27 Lut 2015
Posty: 408
niebieski
opo napisał(a):

Oczywiście nikt nie mówi, że tak ma nie być, PKP też jest od zawsze nierentowne, choć nikt nie myśli o zamykaniu (lub choćby poważnej restrukturyzacji) PKP. Problemem jest stawianie lotnisk bez większego planu, zastaw się a postaw się.


Nie jest to prawdą. Zacytuję „Żaden inny europejski kraj nie zdemontował – tak jak Polska – aż jednej czwartej swojej sieci kolejowej: w 1990 roku sieć kolejowa liczyła w naszym kraju 26,2 tys. km, a obecnie liczy 18,5 tys. km.” Tutaj mistrzowie i daty likwidacji.
https://www.nakolei.pl/w-30-lat-zlikwid ... olejowych/
Teraz co nieco odtwarza się, czekam na uruchomienie trasy Świdnica - Jedlina. Nie przypuszczałem często jeżdżąc po tym pięknym regionie, że te tory jeszcze ożyją.

W mediach koszt RDO wynosi 800mln, bezwzględnie dużo jednakże z drugiej strony to pewnie koszt około 800 domków.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#4062 PostWysłany: 20 Kwi 2023 17:15 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1842
srebrny
Grzenio1970 napisał(a):
opo napisał(a):

Oczywiście nikt nie mówi, że tak ma nie być, PKP też jest od zawsze nierentowne, choć nikt nie myśli o zamykaniu (lub choćby poważnej restrukturyzacji) PKP. Problemem jest stawianie lotnisk bez większego planu, zastaw się a postaw się.


Nie jest to prawdą. Zacytuję „Żaden inny europejski kraj nie zdemontował – tak jak Polska – aż jednej czwartej swojej sieci kolejowej: w 1990 roku sieć kolejowa liczyła w naszym kraju 26,2 tys. km, a obecnie liczy 18,5 tys. km.”

Po jakim czasie możemy mówić o błędach historii? 30 lat temu większość forum miało niewiele do powiedzenia. Mówmy o głupocie inwestycyjnej (RDO, PKP) dziś, aby nas historia rozliczyła inaczej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4063 PostWysłany: 20 Kwi 2023 17:37 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 1842
HON fly4free
opo napisał(a):
Kolego, zacytuj konkretnie gdzie tak napisałem


Proszę bardzo. skrzat napisał: " na budowę lotniska wydano prawie miliard PLN. Pytanie kiedy i czy się kiedykolwiek się to zwróci."
Odpowiedziałeś: "Nie ma szans. (...) Przy takich zyskach ROI liczyć należy w setkach lat."
Czyli zakładasz, że wskaźnik rentowności inwestycji mierzy się tym, że jej koszty się zrefinansują poprzez działalność operacyjną.
Na co zapytałem, czy naprawdę tak uważasz, pokazując przykład innej inwestycji, BER i czy to się też ma "zwrócić"?
Na to odpowiedziałeś "Nie wiem". A dalej napisałeś, że "skomentowałem tylko post pytający czy i kiedy zwróci się RDO".
Czyli uważasz, że powinien się zwrócić. Co jest totalną fikcją, jeśli chodzi o projekty infrastrukturalne.
Nie wiem więc, o co ci chodzi, że niby coś ci imputuję? Niczego ci nie imputuję, poza tym, że było o promocji LOT, a na siłę zrobiło się o polityce i nieprzydatności lotniska RDO do czegokolwiek. Tak, to prawda, że wiele inwestycji dzieje się z powodów politycznych sympatii bądź antypatii, ale nie przekreśla to z góry ich potencjału. Bo dlaczego niby publiczne (bo samorządowe to też publiczne) pieniądze wydane np. na WMI są ok, a wydane na RDO są nie ok. Może dlatego, że do RDO nie jest ci po drodze, a do WMI jest. Ale to nie jest uzasadnienie.

Toczenie tego wątku jest bez sensu, bo nie dość, że nie jest on już ani o promocji LOT, to na dokładkę nawet nie jest o LOT w ogóle, choć po drodze został przeniesiony do wątku "LOT opinie". Jeśli RDO będzie źle zarządzane, to oczywiście, że będzie dysfunkcyjne i deficytowe. Natomiast nie z powodu odległości od WAW. Bo tak nawiasem pisząc, mamy odległości WAW-WMI (50 km), WAW-RDO (95 km), szacowany czas przejazdu autem do obu jest zbliżony. Więc z punktu widzenia odległości od WAW to akurat WMI wygląda na bardziej bezsensowne. Poza tym, że jest zawłaszczone przez FR i dobrze wiemy w jakich okolicznościach to się stało.
Góra
 Profil Relacje PM off
wtak lubi ten post.
 
      
#4064 PostWysłany: 20 Kwi 2023 18:05 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1842
srebrny
man4business napisał(a):
Czyli zakładasz, że wskaźnik rentowności inwestycji mierzy się tym, że jej koszty się zrefinansują poprzez działalność operacyjną.

Nadinterpretujesz, weź głęboki oddech i przeczytaj ze zrozumieniem co napisałem.

man4business napisał(a):
Jeśli RDO będzie źle zarządzane, to oczywiście, że będzie dysfunkcyjne i deficytowe. Natomiast nie z powodu odległości od WAW.

Znów coś imputujesz. Kto tu pisał o odległości od WAW?
Zastanów się, masz w małym mieście dwie stacje benzynowe, żadna z nich nie jest obłożona na max, po co budować trzecią? No właśnie, z punktu biznesowego nikt trzeciej stacji nie buduje, bo z punktu biznesowego jest to bezsensowne. Z punktu widzenia politycznego ma to oczywiście sens, szczególnie jak Orlen dostarczać będzie przez rok paliwo po specjalnej cenie (jak teraz LOT bilety). A zamiast dotowania benzyny (LOT), pakowania kasy w budowę (nasze podatki), późniejsze utrzymanie (nasze podatki) może lepiej było za te pieniądze np. puścić więcej szybkich pociągów z RDO do WAW/WMI/LUZ? Wtedy skorzystaliby nie tylko pasażerowie RDO ale szersze grono osób, a i wykorzystanie obecnej infrastruktury lotniczej, która i tak nigdy się nie zwróci, byłaby efektywniejsza. Ale nie, budujmy lotnisko w każdej gminie, a później róbmy promocję na bilety żeby ktokolwiek chciał stamtąd latać.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
Biko uważa post za pomocny.
 
      
#4065 PostWysłany: 20 Kwi 2023 18:15 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 1842
HON fly4free
Piszesz, że ja ci coś imputuję, a ja w ogóle nie chcę pisać o lotniskach ani oceniać ich zasadności czy rentowności. Naprawdę tego nie zauważyłeś? Pisałem w wątku o fajnej promocji LOT-u, która jako taka jest po prostu promocją, jedną z wielu. I w jakimś stopniu również reklamuje RDO, bo czemu nie? Ale zaraz przylecieli krytycy lotniska RDO, którzy oczywiście uważają, że promocja jest "z powodów politycznych", no tak, wszystkie promocje LOT są "polityczne", dopóki nie zmienią się u steru władzy. Wtedy albo nie będą polityczne, albo LOT zostanie zaorany i sprzedany "za 1 zł". I będzie tylko FR, który "robi co chce" (czytaj - doi publiczne pieniądze na tak zwaną promocję regionu, szantażując brakiem wykonywania operacji). Naprawdę, to nie ja zacząłem pisać nie na temat i już mi się nie chce więcej. Oczywiście masz prawo odpowiedzieć, że "znowu coś ci imputuję".
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#4066 PostWysłany: 20 Kwi 2023 19:58 

Rejestracja: 15 Kwi 2015
Posty: 1239
Loty: 704
Kilometry: 871 688
niebieski
Chopin Airport to ok. 100 km od tzw. lotniska w Radomiu............a jeżeli mamy wybudowane i niewykorzystane potencjalnie wcześniej lotniska w Lublinie -ok. 120 km czy w Łodzi ok. 140 km to o czym jest mowa ?
Różnica jest tak że : prywatny inwestor nigdy by nie skusił się na te inwestycję w RDO - to taka narzucona zrzuta narodowa każdego podatnika / czytaj sponsora / a la kasowanie Chorała versus CPK ..........
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#4067 PostWysłany: 20 Kwi 2023 20:22 

Rejestracja: 02 Mar 2016
Posty: 840
złoty
Wzywam moderatora do jak najszybszego stworzenia wątku o lotnisku w Radomiu, gdzie w spokoju będzie można deliberować o sensowności jego istnienia.

@opo Koncepcja utworzenia lotniska pasażerskiego w Radomiu jest tak samo stara jak i Modlina. To były w swoim czasie konkurencyjne propozycje. Pod względem warunków techniczno-pogodowych dla lokalizacji wybrano rozwiązanie gorsze tj. Modlin. Już tutaj wkroczyła polityka. Wielki Książę Mazowiecki Adam ma okręg wyborczy na północnej stronie województwa i zawsze o swój rewir dbał w pierwszej kolejności.
Władze miejskie Radomia wiedzione iluzjami społeczników i własną ambicją postanowiły zaryzykować i i samodzielnie uruchomić lotnisko Przedsięwzięcie zakończyło się całkowitą klapą i pośmiewiskiem na skalę światową.
I tutaj po raz trzeci główną rolę zagrała polityka i osobiste ambicje. Skoro w Modlinie rządzi Adam z konkurencyjnego klanu i nie ma widoków na jego abdykację to trzeba wszystkim udowodnić, że nie tylko on potrafi. Teraz to już poszło tak daleko, że obecna władza jest gotowa wydać jeszcze bardzo dużo pieniędzy żeby tylko udowodnić swoją rację.
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
Biko uważa post za pomocny.
 
      
#4068 PostWysłany: 20 Kwi 2023 20:50 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1842
srebrny
@KL_user
dzięki za rys historyczny, mało interesuję się polityką, więc zupełnie nie znałem tego wątku.

Niemniej jednak lotnisko w WMI już mamy, nie wchodząc w szczegóły czy jest umiejscowione idealnie czy nie to pieniądze na wybudowanie tego lotniska już poszły. Jaki jest sens na siłę budowania kolejnego? Tak jak pisałem wcześniej, czy nie lepiej ten miliard włożyć na poprawę w dojazd do obecnych lotnisk (WAW/WMI/LUZ/LCJ)? Również dla mieszkańców Radomia i okolic. Czy ze wględu na polityczne wojenki potrzebujemy lotniska w każdej gminie? Obecna władza jest, jak sama nazwa wskazuje, obecna jutro, pojutrze może być inna, czy wtedy zamkniemy RDO i podpiszemu protokół zniszczenia?
Biznes sam pokaże z czasem co jest opłacalne, a co nie jest. Jak na razie praktycznie żadnego biznesu w RDO nie ma i się narazie nie zapowiada. LOT to nie jest biznes, to znów polityka. W najlepszym wypadku docelowo RDO skończy jak LUZ czy LCJ. Pytanie czy za miliard warto.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#4069 PostWysłany: 20 Kwi 2023 21:04 

Rejestracja: 02 Mar 2016
Posty: 840
złoty
@opo Za miliard na pewno nie warto. Tutaj powinien być postawiony terminal taki jak w Kownie, w którym ostatnio byłem. Budynek jest tam bardzo kompaktowy ale tak zrobiony, że w środku i na zewnątrz jest bardzo ładnie i nie ma wstydu. Obok jest jeszcze trochę pustego placu, więc w przyszłości można szybko coś dostawić. Niestety za pierwszym podejściem w RDO terminal był prawie, że z dykty. Więc teraz trzeba było robić zgodnie z narodową tradycją "zastaw się, a postaw się".

Polityka i ambicje stoją w opozycji do racjonalności. Tutaj liczy się doraźny efekt "tu i teraz".
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#4070 PostWysłany: 20 Kwi 2023 21:58 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1842
srebrny
@KL_user
Dlaczego w DE można sprzedawać bilety lotnicze z pierwszym odcinkiem pokonywanym pociągiem albo autobusem, a u nas każda gmina musi mieć wypasione lotnisko i połączenie z Londynem i Oslo?
Mam wątpliwość, ze jakikolwiek terminal jest potrzebny w RDO. Do tego potrzeba sztab ludzi, kontrola lotów, security itd. To kosztuje konkretne pieniądze co miesiąc bez względu na ilość lotów.
Góra
 Profil Relacje PM off
onufry_z lubi ten post.
 
      
#4071 PostWysłany: 21 Kwi 2023 02:54 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 598
niebieski
KL_user napisał(a):
Pod względem warunków techniczno-pogodowych dla lokalizacji wybrano rozwiązanie gorsze tj. Modlin.


Ale jesteś pewien, czy tylko tak Ci pasuje do narracji?
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#4072 PostWysłany: 21 Kwi 2023 08:14 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 424
Loty: 188
Kilometry: 657 425
niebieski
KL_user napisał(a):
To były w swoim czasie konkurencyjne propozycje. Pod względem warunków techniczno-pogodowych dla lokalizacji wybrano rozwiązanie gorsze tj. Modlin.


Może i były w pewnym stopniu konkurencyjne, ale i były między nimi różnice. Radom Sadków funkcjonował cały czas jako lotnisko wojskowe z jednostką szkoleniową a Modlin jako lotnisko wojskowe zakończył działalność w XX wieku. Potem wykorzystywany był przez użytkowników małych samolotów, tak prywatnych jak i spółki lotnicze. Zatem wybierając Modlin zdecydowano, że formalnie nieczynne lotnisko zmodyfikują na cywilne lotnisko dla ruchu pasażerskiego. Powszechnie mówiło się o niekorzystnych warunkach przyrodniczych i pogodowych w rejonie Modlina ale nie wiem, jak on wypada w porównaniu z radomskim lotniskiem. A co do warunków technicznych, to na czym polegał ten niby gorszy wybór?
Do tego dochodzi jeszcze położenie lotniska Radomskiego, na skraju sporego miasta (kiedyś stolica województwa) - czy dobrze widzę że formalnie w granicach administracyjnych miasta Radom? Budowa lotniska w mieście lub na jego skraju rodzi wątpliwości i obawy, czy miasto i lotnisko nie zaczną sobie wzajemnie przeszkadzać. Okiem laika, nie jestem specjalistą od budowy lotnisk komunikacyjnych, nie widzę ani wyraźnej przewagi Radomia, ani możliwości jego znaczącej rozbudowy w perspektywie wieloletniej eksploatacji i wzrostu ruchu pasażerskiego oraz przewozu towarowego.
Ale może wspomniane przewagi w zakresie "technicznym" były i są i mają znaczenie.
Zatem wg mnie nie widzę jednoznacznie, że na początku obecnego wieku Radom był lepszym wyborem niż Modlin. Ale chętnie poczytam analizę warunków pogodowo-technicznych oraz o tych przewagach technicznych.
Góra
 Profil Relacje PM off
onufry_z lubi ten post.
 
      
#4073 PostWysłany: 21 Kwi 2023 09:22 

Rejestracja: 02 Mar 2016
Posty: 840
złoty
QbaqBA napisał(a):
KL_user napisał(a):
Pod względem warunków techniczno-pogodowych dla lokalizacji wybrano rozwiązanie gorsze tj. Modlin.

Ale jesteś pewien, czy tylko tak Ci pasuje do narracji?

opo napisał(a):
Mam wątpliwość, ze jakikolwiek terminal jest potrzebny w RDO. Do tego potrzeba sztab ludzi, kontrola lotów, security itd. To kosztuje konkretne pieniądze co miesiąc bez względu na ilość lotów.

Ja tutaj nigdzie nie pisałem, że pochwalam ponowne uruchamianie Radomia dla ruchu pasażerskiego. Powiem więcej. Od momentu, od którego działa Modlin to lotnisko dla mnie nie ma żadnego sensu przy takim poziomie ruchu lotniczego w Polsce. Ale historycznie to były konkurencyjne dla siebie propozycje. Gdyby władze miejskie w Radomiu w ostatnich dekadach nie były zawsze z opcji przeciwnej do rządzącej w kraju to ta historia mogłaby się potoczyć inaczej.

opo napisał(a):
u nas każda gmina musi mieć wypasione lotnisko i połączenie z Londynem i Oslo?
W pewnym okresie czasu posiadanie lotniska pasażerskiego było niezwykłą nobilitacją i dodawało splendoru lokalnym włodarzom. Po "nadzwyczajnych wynikach" Szyman i Świdnika chyba wreszcie dotarło do powszechnej świadomości, że obecnie uruchamianie kolejnych lotnisk nie przynosi spodziewanych rezultatów. Białystok i Kielce samoistnie się wygasiły.
Chciałbym też przypomnieć, że to nie była tylko Polska choroba. Np. w Hiszpanii również działalność niektórych lotnisk jest bardzo dyskusyjna.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4074 PostWysłany: 22 Kwi 2023 01:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2121
platynowy
man4business napisał(a):
Berlin Brandenburg nigdy się Niemcom nie zwróci. Bo i nie chodzi o zwrócenie kosztów budowy, tak jak wielu innych projektów infrastrukturalnych, tylko samodzielne utrzymanie się operacyjne lotniska. I w tym przypadku BER jedzie nadal na permanentnej stracie, obsługa pasażerów w 2021 dała ledwie połowę kosztów. I tak będzie przez kolejne kilka lat. Można mieć ogromne obawy co do RDO, ale jeśli chodzi o potencjał i położenie geograficzne, to dla mnie (zbazowanego w KRK) jest o wiele lepsze, pomimo tych 210 km, niż WMI (350 km). Zatem wszystko będzie zależeć od oferty, a nie od politycznych preferencji.


Oczywiście że RDO powstał w wyniku politycznej decyzji, jak w gospodarce centralnie planowanej, a oferta jest tam robiona za kolejne wywalone pieniądze.
BER jest jedynym lotniskiem w stolicy potężnej gospodarki i musiał powstać bo Tegel był na wykończeniu. U nas mądrzy politycy stwierdzili że dla Warszawy 2 lotniska to za mało więc rozbudujemy za miliard trzecie, lotnisko-pośmiewisko.
Potem zmusimy LOT aby uruchomił połączenia kompletnie wbrew swojej strategii biznesowej i dopłacimy do biletów żeby zapełnić samoloty.
Lotnisko w Berlinie na pewno tego nie potrzebuje.
Góra
 Profil Relacje PM off
11 ludzi lubi ten post.
 
      
#4075 PostWysłany: 22 Kwi 2023 11:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2018
Posty: 840
srebrny
Ech, trochę jak w rozmowach z Rosjanami... Gdy śmiejesz się z jakiegoś irracjonalnego projektu, który na pierwszy rzut oka widać, że ma wyprowadzić kasę, ale przy okazji jest bezsensowny, to im się odpala genetyczny protokół "może wydaje się, że jest bez sensu, ale skoro władza to zrobiła, to znaczy, że ma to sens". Jak wiemy, decyzje polityczne nie są gwarancją niczego, a często są nawet antygwarancją.

Lotnisko w Radomiu jest nie tylko decyzją całkowicie polityczną, ale przede wszystkim szkodliwą. Na obie te rzeczy wskazuje:
- klęska pierwszego lotniska w Radomiu;
- irracjonalne uzasadnienia polityków;
- działanie na szkodę innych lotnisk przez głównego udziałowca zaangażowanego politycznie w projekt;
- wyraźne konotacje władz samorządowych z władzą centralną subsydiującą projekt;
- jedno z najbiedniejszych dużych miast w Polsce - słaby cel lotu i blokowanie innych inwestycji (przez budowę i koszty utrzymania);
- działanie na szkodę LOT.

Bo czy promocja i jej rozmiar jest warunkowana politycznie to nie ma znaczenia gdy sama obecność LOT na tym lotnisku jest polityczna. LOT natomiast jest w poważnych tarapatach finansowych, a możliwość spłaty zobowiązań z wypracowanego zysku jest bardzo wątpliwa. Więc gdy trzeba rozpaczliwie gonić po zarobek to z pewnością najlepszym rozwiązaniem jest podstawić kilka samolotów na Radom i puszczać je po taniości, żeby je wypełnić.

Jeśli chodzi o porównanie do Berlina, to pewnie ten ma szansę przynajmniej pokrywać swoje koszty operacyjne, co w przypadku Radomia jest dość wątpliwe. Więc podatnicy będą sobie wesoło dopłacać latami do tego, przy bardzo wątpliwych korzyściach, które teoretycznie lotniska mogą zapewniać, bez względu na ich rentowność.

Ale Wam tylko się wydaje, że to głupie. To musi być jakiś głębszy plan, bo kto by robił głupie rzeczy? Przecież nie politycy ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#4076 PostWysłany: 22 Kwi 2023 15:12 

Rejestracja: 27 Lut 2015
Posty: 408
niebieski
Dyskusja powinna być przeniesiona do tematu RDO.

Anyway, decyzje o budowie lotnisk, autostrad, kolei zapadają na poziomie centralnym.

BER to właśnie idealny przykład centralnych decyzji, podjętej dużo wcześniej zanim TXL zapchał się. Część mówiła że można było utrzymać zarówno TXL jak i SXF. W referendum Berlińczycy opowiedzieli się za zachowaniem Tegel.
Wielu znajomych Niemców wybiera obecnie pociąg w podróży do Berlina ponieważ z dworca szybciej im do celów podróży w mieście.

Ktoś tutaj podniósł argument, że Niemcy to czwarta gospodarka świata, więc takie lotnisko im się należy. Polska po awansie jest 22. gospodarką.
Wyniki lotnisk za 2022:
BER: 19,85 mln pasażerów
WAW + WMI: 17,54 mln pasażerów
Strata netto BER za 2021 wyniosła 570mln EUR, za 2020 stracili ponad miliard EUR.

O przyszłości RDO jak i lotnisk w UE zadecydują metody wykonania dyrektywy gospodarki centralnie sterowanej czyli ustaleń Fit for 55. Według analiz najbardziej ucierpią duże huby w unii.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
DMW uważa post za pomocny.
 
      
#4077 PostWysłany: 22 Kwi 2023 15:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2018
Posty: 840
srebrny
@Grzenio1970 , skoro Niemcom takie lotnisko się należy to zapomniałeś dodać, że nam zazdroszczą ;)

Berlin to duże miasto ważnego państwa z dużym biznesem, którego mieszkańcy wyrażają duży popyt na usługi lotnicze. Zrobili więc nowe lotnisko, które zastąpiło stare lotniska i jakieś tam racjonalne przesłanki ku temu były, choćby to że jest bardziej nowoczesne, być może też mniej życiu miasta będzie przeszkadzać. To że duże miasta i stolice mają swoje porty lotnicze to zupełnie normalna sprawa. W Radomiu, stolicy swojego powiatu, drugi raz powstało lotnisko w tym samym miejscu, które zastąpiło upadłe lotnisko. Jego mieszkańcy nie wyrażają tak dużego popytu na usługi lotnicze, ale nawet jeśli, to przy dobrych lotach będą mogli sobie polecieć do Oslo-Torp.

Co tu w ogóle jest do porównywania?

Gdy władza próbowała uzasadnić ten, jak widać, strategiczny geopolitycznie projekt, to powiedzieli, że do Afryki jest bliżej.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#4078 PostWysłany: 22 Kwi 2023 15:40 

Rejestracja: 27 Lut 2015
Posty: 408
niebieski
Liczby pasażerów w BER na razie nie powalają. Oczywiście nie powinnismy porównywać (kto zaczął?) lotniska RDO, które kosztowało tyle co 20km autostrady z Berlinem, za które niemiecki podatnik zapłacił 7 mld Euro i będzie jeszcze długo płacił za jego funkcjonowanie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4079 PostWysłany: 22 Kwi 2023 15:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5619
HON fly4free
Lotnisko BER nie jest hubem przesiadkowym żadnej linii legacy stąd liczby na nim nigdy nie będą wysokie z racji pełnienia wyłącznie funkcji lotniska przylotowego i wylotowego ale nie przesiadkowego, a to przesiadki generują liczby na lotniskach typu LHR, CDG, AMS czy nawet WAW więc z nimi BER porównywać nie można.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#4080 PostWysłany: 22 Kwi 2023 15:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2018
Posty: 840
srebrny
Wyniki finansowe nowego lotniska w okresie pandemicznym + większa obsługa pasażerów niż hub WAW i WMI razem wzięte nie za bardzo mnie przekonują do Radomia.

PS. Podatnika berlińskiego stać, a przede wszystkim zagwarantował sobie tym realizację potrzeb społecznych. Podatnik radomski zapłaci, nie polata, ale za to mu autostrady też nie wybudują ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4634 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207 ... 232  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group