Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4668 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194 ... 234  Następna
Autor Wiadomość
#3801 PostWysłany: 06 Gru 2022 15:59 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7917
HON fly4free
Załoga nie jest w takich sytuacjach od tego, żeby niańczyć paxów; to nie wycieczka z przedszkola. Przewoźnik też nie ma wpływu na przebieg procedur po stronie policji i innych służb w takich wypadkach.
Góra
 Profil Relacje PM off
snooka lubi ten post.
 
      
Majówka w Indiach: Nowe Delhi, Mumbaj i Goa lub Dehradun z Warszawy od 3137 PLN Majówka w Indiach: Nowe Delhi, Mumbaj i Goa lub Dehradun z Warszawy od 3137 PLN
Warto! Loty (z bagażem) do Paragwaju z Krakowa i Warszawy od 2413 PLN. Podróże first minute Warto! Loty (z bagażem) do Paragwaju z Krakowa i Warszawy od 2413 PLN. Podróże first minute
#3802 PostWysłany: 06 Gru 2022 16:09 

Rejestracja: 21 Lis 2019
Posty: 185
Najważniejsze, załoga ma płacone za czas w powietrzu :) oni już byli po pracy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3803 PostWysłany: 06 Gru 2022 16:59 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 605
niebieski
abelincoln napisał(a):
Ale co ja tam wiem, nie pracuję w państwowej firmie


BTW większość załogi (a może i cała) zapewne też nie ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3804 PostWysłany: 06 Gru 2022 17:25 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 436
Loty: 188
Kilometry: 657 425
niebieski
marek2011 napisał(a):
Załoga nie jest w takich sytuacjach od tego, żeby niańczyć paxów; to nie wycieczka z przedszkola. Przewoźnik też nie ma wpływu na przebieg procedur po stronie policji i innych służb w takich wypadkach.


Ale przewoźnik może mieć wpływ na to kto udzieli pomocy pasażerom, nawet jeśli kluczowe decyzje podejmuje policja. To był, jak rozumiem lot z Warszawy do Kopenhagi i samolot nie wylądował na nietypowym lotnisku, gdzie "nikogo nie ma" ale na lotnisku, dokąd Lot lata regularnie. Zatem mógłby Lot uruchomić swoich agentów handlingowych, jeśli nie ma na tym lotnisku własnego przedstawiciela tzw. station managera.
Natomiast załoga, niezależnie od swoich obowiązków, zawsze będzie w stosunku do pasażera przedstawicielem linii, kimś, z kim pasażer ma kontakt. Jeśli by ktoś z załogi przekazał pasażerom, że pomoc zapewni im agent/przedstawiciel, to by było - jak widać z relacji - cenne. Nawet jeśli nie ma obowiązku przekazywać takich informacji a jedynie ma w trakcie lotu zrobić jedną tzw. zapowiedź kapitańską o szczegółach lotu (kapitan) czy opowiedzieć o ewakuacji (personel pokładowy). Zatem uwagi o niańczeniu czy o wycieczce z przedszkola są wg mnie i nie na miejscu i chyba nie świadczą zbyt dobrze o znajomości branży (aczkolwiek nie jest obowiązkowa) i specyfiki przewozów lotniczych w normalnych liniach regularnych (nie mam na myśli taniego erzacu/Ersatzu linii typu W-coś tam czy R i tak dalej).
Góra
 Profil Relacje PM off
Nikt lubi ten post.
 
      
#3805 PostWysłany: 06 Gru 2022 17:42 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7917
HON fly4free
@Przemm: Muszę Cię zmartwić, bo branżę znam lepiej od Ciebie najpewniej, ale mniejsza z tym, bo nie to jest tematem. Nie bardzo rozumiem za to, jakiej opieki oczekiwał autor wątku i Ty od załogi i innych przedstawicieli linii, skoro to nie była - raz jeszcze - procedura wewnętrzna przewoźnika. W takich sytuacji dysponentem postępowania i rozwiązania problemu są odpowiednie służby, w tym policja. Na to czy jakieś czynności wykonywały one wolniej lub szybciej nie ma żadnego wpływu tak przewoźnik, jak i pasażerowie. Regułą natomiast w tego typu przypadkach jest, że nikt nie może do czasu zakończenia określonych procedur opuścić lotniska, odebrać bagażu itp. itd. O tym również nie decydują załogi. Z relacji autora wątku wynika z resztą, że lotnisko zorganizowało kanapki i pewnie wodę czy jakieś napoje do nich. A to, że komuś to nie smakowało albo się w środku nocy nie najadł - no sorry, to nie czas na menu degustacyjne Gesslerowej.
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#3806 PostWysłany: 06 Gru 2022 17:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 1491
złoty
Jedyne czego oczekiwałem, to więcej informacji - które załoga dostawała od policji/koordynatora (co sam kilka razy słyszałem), a których nie ogłaszano ogółowi, oraz jakiegoś zaopiekowania się kilkoma osobami, które niezbyt znały angielski (które dość łatwo było zlokalizować przy oficjalnych komunikatach).
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#3807 PostWysłany: 06 Gru 2022 18:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2131
platynowy
Ander napisał(a):
Najważniejsze, załoga ma płacone za czas w powietrzu :) oni już byli po pracy

Dziwna uwaga. Pasażerowie tym bardziej byli przed/po pracy. I również przeważnie mają płacone za czas w swojej pracy.
I z wypracowanych pieniędzy płacili za te wszystkie przyjemności.
Góra
 Profil Relacje PM off
Nikt lubi ten post.
 
      
#3808 PostWysłany: 06 Gru 2022 18:22 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 605
niebieski
abelincoln napisał(a):
Jedyne czego oczekiwałem, to więcej informacji - które załoga dostawała od policji/koordynatora (co sam kilka razy słyszałem)


To myślę, że racjonalnie byłoby przerzucić te oczekiwania właśnie na w/w osoby

abelincoln napisał(a):
a których nie ogłaszano ogółowi


A może był jakiś powód dla takiego postępowania? Przypominam - mówimy tu o zagrożeniu bombowym...

abelincoln napisał(a):
oraz jakiegoś zaopiekowania się kilkoma osobami, które niezbyt znały angielski (które dość łatwo było zlokalizować przy oficjalnych komunikatach).


To definitywnie nie jest zadanie cockpit ani cabin crew, a:

Przemm napisał(a):
Zatem mógłby Lot uruchomić swoich agentów handlingowy


Przemm napisał(a):
Natomiast załoga, niezależnie od swoich obowiązków, zawsze będzie w stosunku do pasażera przedstawicielem linii


Załoga ma przede wszystkim dbać o bezpieczeństwo pasażerów, a co za tym idzie też o czas pracy i o to by być w odpowiedniej kondycji psychofizycznej (a więc także wypoczętym) na następnym odcinku, który będą obsługiwać.

O aspekcie tego, że za pieniądze które zarabiają nikomu nie będzie się specjalnie chciało angażować w dodatkowe działania "dla dobra wizerunku kontrahenta dla którego wykonują usługę (LOTu)" nie wspomnę.

Przemm napisał(a):
Zatem uwagi o niańczeniu czy o wycieczce z przedszkola są wg mnie i nie na miejscu i chyba nie świadczą zbyt dobrze o znajomości branży (aczkolwiek nie jest obowiązkowa) i specyfiki przewozów lotniczych w normalnych liniach regularnych


Mam nadzieję, że podzielisz się swoją dogłębną znajomością branży specyfiki przewozów lotniczych i analogicznych sytuacji, w szczególności tych w których piloci lub cabin crew opiekowali się pasażerami w terminalu po zaistnieniu sytuacji "nietypowej".
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3809 PostWysłany: 06 Gru 2022 18:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2131
platynowy
QbaqBA napisał(a):
Przemm napisał(a):
Natomiast załoga, niezależnie od swoich obowiązków, zawsze będzie w stosunku do pasażera przedstawicielem linii


Załoga ma przede wszystkim dbać o bezpieczeństwo pasażerów, a co za tym idzie też o czas pracy i o to by być w odpowiedniej kondycji psychofizycznej (a więc także wypoczętym) na następnym odcinku, który będą obsługiwać.
.

Pasażerowie również powinni być wypoczęci przed swoją pracą. Być może także dbają w niej o bezpieczeństwo ludzi i jest nie mniej odpowiedzialna od pracy załogi.
Góra
 Profil Relacje PM off
Nikt lubi ten post.
 
      
#3810 PostWysłany: 06 Gru 2022 19:02 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 605
niebieski
To niech szukają sprawiedliwości u kogoś kto wywołał alarm bombowy albo u służb odpowiedzialnych za radzenie sobie z tymi sytuacjami, zależnie od dozy buty która ich dręczy. Ewentualnie mogą planować podróż 1000km z zapasem uwzględniającym tego typu zawirowania. A jak mają bardzo odpowiedzialną pracę, która po tak silnych perturbacjach emocjonalnych i czasowych nie może być wykonywana, to na bank mają procedury na takie okoliczności. Serio nie do końca rozumiem co chcesz udowodnić...
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#3811 PostWysłany: 06 Gru 2022 19:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2131
platynowy
A nic specjalnego… Tylko nasuwa się myśl: „załoga-ludzie, pasażerowie-bydło”

Załoga też w takim razie na bank ma procedury o których piszesz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3812 PostWysłany: 06 Gru 2022 19:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 1491
złoty
@QbaqBA pisałem, że dostała załoga informacje że ich następny lot jest "dotarcie do hotelu" + 10h, więc o bezpieczeństwo bym się nie bał. A ich lot następnego dnia został odwołany jeszcze przed północą.

Nie słyszałem pierwszej rozmowy między koordynatorem a załogą, ale jak zauważyłem że się nie dzielą szczegółami, to starałem się być w pobliżu następnych. I nie rozmawiali i niczym istotnym z punktu widzenia "bomby". Tylko bardziej szczegółowo co się dzieje i kiedy można oczekiwać następnych etapów. Moim zdaniem - byłoby dużo mniej nerwowo, gdyby to przekazali, bo np. policja mówiła godzinę-dwie, a koordynator że dużo dłużej bo jeszcze nie zaczęli sprawdzać wnętrza. A te niedotrzymane terminy wkurzały ludzi.

W firmie w której pracuję jest ogromny nacisk by zerwać z podejściem "przerzućmy badziew na drugą stronę płotu i możemy się poklepać po plecach i iść do domu, bo to nie nasz problem", więc zwracam na takie podejście uwagę. A my prawie nie pracujemy z klientem zewnętrznym...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3813 PostWysłany: 06 Gru 2022 19:36 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7917
HON fly4free
Sam przyznajesz, że nikt w sumie nie wiedział dokładnie ile, co potrwa. Bo tu nie ma żadnych "terminów" - a już na bank nie wyznacza ich przewoźnik. Wiadomo, że każdy chciałby dolecieć do celu i spędzić noc w hotelowym czy domowym łóżku, a nie na lotnisku, ale czasem się nie da. Tyle że akurat to nie wina załogi samolotu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3814 PostWysłany: 06 Gru 2022 19:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 1491
złoty
Jasne, piszę tylko że brakowało mi trochę więcej informacji (które mieli - fakt, nie na nich głównie spoczywał obowiązek informowania) i zajęcia się kilkoma pasażerami. No i zostania do końca. Cudów nie oczekiwałem
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3815 PostWysłany: 06 Gru 2022 19:59 

Rejestracja: 06 Wrz 2012
Posty: 543
Loty: 225
Kilometry: 231 788
srebrny
Właśnie wracam z pożegnalnego lotu Q400. Przed lotem każdy miał możliwość zrobienia fotki z tabliczką „I Dash” i poczęstować się muffinką czekoladową. Sam lot trwał ponad 2 godziny mimo zapowiedzianych 1,5h. Catering - drożdżówki ze śliwką lub pasztecik z grzybami + woda + kawa/herbata + piernik/prażona kukurydza.
Jako upominki otrzymaliśmy pamiątkowe zagłówki oraz karty bezpieczeństwa z Q400.
Kapitan po starcie opowiedział trochę o historii Dasha w PLL LOT wraz ze statystykami.
Sam lot jak to lot przy dużym zamgleniu, widoków miasta żadnych, jedynie słoneczko można było fotografować. Przy podejściu zrobiony Go Around - myśle, że czekoladki się należą. Po locie każdy miał możliwość zrobienia fotki w kokpicie.
Image
Image
Image
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez Mobilek, 06 Gru 2022 20:39, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
19 ludzi lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#3816 PostWysłany: 06 Gru 2022 20:21 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3367
złoty
Co było tą zapowiadaną niespodzianką?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3817 PostWysłany: 06 Gru 2022 20:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2013
Posty: 1608
platynowy
brzemia napisał(a):
Co było tą zapowiadaną niespodzianką?
:?:
Mobilek napisał(a):
możliwość zrobienia fotki w kokpicie.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#3818 PostWysłany: 06 Gru 2022 20:42 

Rejestracja: 06 Wrz 2012
Posty: 543
Loty: 225
Kilometry: 231 788
srebrny
brzemia napisał(a):
Co było tą zapowiadaną niespodzianką?
Może zagłówki, może muffinki, może fotki w kokpicie, nie wiem co autor miał na myśli ;)
Gdyby była fajna pogoda to na pewno Go Around byłby fajną atrakcją bo rzadko się zdarza niski przelot wokół Warszawy ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#3819 PostWysłany: 06 Gru 2022 21:23 

Rejestracja: 25 Mar 2010
Posty: 981
Loty: 31
Kilometry: 89 760
niebieski
@Mobilek

A pamiętasz, jaki był termin przydatności drożdżówki do spożycia?
Dla kolegi pytam :D
Góra
 Profil Relacje PM off
piwili lubi ten post.
 
      
#3820 PostWysłany: 06 Gru 2022 21:24 

Rejestracja: 06 Wrz 2012
Posty: 543
Loty: 225
Kilometry: 231 788
srebrny
Oczywiście, że pamiętam - 07.12.2022.
Piernik natomiast 11.2023
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez Mobilek, 06 Gru 2022 21:25, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4668 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194 ... 234  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group