Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4637 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 232  Następna
Autor Wiadomość
#641 PostWysłany: 23 Lip 2018 10:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Cze 2015
Posty: 3222
Loty: 531
Kilometry: 818 751
złoty
Anonymous napisał(a):
Tylko zysk operacyjny ma znaczenie.


Zgadza się.
Natomiast znowu mamy bezsensowną polemikę odnoszącą się do poprzedniego zarządu gdy:
- część floty była uziemiona
- zamknięto najrentowniejsze trasy regionalne
W związku z powyższymi naturalną sprawą jest mniejszy zysk, lub nawet strata, jednak najlepiej to przemilczeć. PR sam się nie zrobi.

W mojej opinii większy zysk został wypracowany dzięki:
- niskim cenom paliwa, dolara
- dopłatom od min. Izraela, lotnisk typu IEG
- znaczny i skokowy wzrost oferowania w szczególności na longhaulach do USA.
- mimo wszystko raczej większy LF, ale to będzie pewne gdy opublikują cały raport

Co martwi:
- zysk za 2018 będzie już znacznie mniejszy. Przy jeszcze większym oferowaniu względem 2017, lepszych i wydajniejszych samolotach, skokowym rozwoju to powód do zmartwień
- zysk oparty min. na samozatrudnieniu personelu. Widać co się dzieje z FR i to samo może spotkać LO
- kolejna sprawa z zyskiem to kwestia kursu dolara w 2017

Czas pokaże co będzie dalej, ale osobiście jestem raczej pesymistą i widać, że LO korzysta z dobrej koniunktury.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop w Wietnamie za 3602 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi ze śniadaniami w 4* hotelu Urlop w Wietnamie za 3602 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi ze śniadaniami w 4* hotelu
Urlop na Krecie za 1077 PLN. Loty SWISS z Warszawy + noclegi Urlop na Krecie za 1077 PLN. Loty SWISS z Warszawy + noclegi
#642 PostWysłany: 23 Lip 2018 11:06 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1632
niebieski
hubson napisał(a):
Anonymous napisał(a):
Tylko zysk operacyjny ma znaczenie.


Zgadza się.
Natomiast znowu mamy bezsensowną polemikę odnoszącą się do poprzedniego zarządu gdy:


Zaznaczmy, że zysk netto. A w komunikacie przy zysku operacyjnym nie ma zaznaczone czy to netto czy brutto. Ot drobnostka.

Ciekaw też jestem jak długo będą się pojawiać takie przytyki. To już brzmi jak zdarta płyta.

Cytuj:
Przypominam, że jeszcze kilka lat temu był określany przez część komentatorów jako spółka bliska bankructwa, ewentualnie przejęcia - mówi w rozmowie z Pasazer.com Konrad Majszyk z Biura Komunikacji Korporacyjnej LOT.

Dla porównania: jeszcze w 2015 r. LOT wygenerował 46 mln zł straty
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#643 PostWysłany: 23 Lip 2018 11:52 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1815
niebieski
@hubson a dlaczego LOT nie korzystał z dopłat od lotnisk typu IEG kilka lat temu? Jeśli nie byli zainteresowani, a teraz są i na tym zarabiają, to słusznie.

Inwestycje/rozwój w każdym biznesie kosztują. Mnóstwo linii otwiera trasy z założeniem wyjścia na zero dopiero po jakimś czasie (nawet kilku lat). Dziś są pieniądze, m.in. dzięki taniemu dolarowi i taniej ropie, więc inwestujemy w coś, co zacznie przynosić zyski za jakiś czas. Czy rzeczywiście inwestycja będzie zyskowna pozostaje za to kwestią otwartą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#644 PostWysłany: 23 Lip 2018 12:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Mar 2013
Posty: 98
Loty: 104
Kilometry: 267 136
Tylko wszyscy zapominają że to z naszych podatków te dopłaty. Więc trudno nazwać to zdrowym biznesem.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#645 PostWysłany: 23 Lip 2018 12:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Cze 2015
Posty: 3222
Loty: 531
Kilometry: 818 751
złoty
@silvershark w przypadku IEG pewnie dlatego, ze trasę również z naszych podatków obsługiwał Sprintair. Dlaczego nie brał wcześniej udziału ? Zapewne z uwagi na ograniczenia jakie nałożyła Komisja Europejska po udzieleniu wsparcia przez rząd.

@gamera pieniądze zostają w państwie, więc jedynie można to nazwać kreatywną księgowością w przypadku wygranego przetargu przez LO.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#646 PostWysłany: 23 Lip 2018 12:37 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 598
niebieski
Dopłaty są z budżetu województwa, gwoli ścisłości. I jeśli je skasujemy w celu "uzdrawiania" biznesu to Ryan przestanie latać z połowy miast w Polsce ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#647 PostWysłany: 23 Lip 2018 14:57 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1815
niebieski
@gamera nie do końca. Gdyby trasę obsługiwała linia nienależąca do państwa, np. SprintAir, pieniądze by nie wracały do budżetu.

Nie przypominam sobie, by kilka lat temu LOT aktywnie poszukiwał dotowanych połączeń, w tym bardzo dochodowych, jak np. aktualnie Izrael. Ryanair korzysta z dotacji od lat, a nikt nie ma zastrzeżeń do jego wyników finansowych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#648 PostWysłany: 23 Lip 2018 15:32 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5134
srebrny
hubson napisał(a):
W mojej opinii większy zysk został wypracowany dzięki:
- niskim cenom paliwa, dolara
- dopłatom od min. Izraela, lotnisk typu IEG
- znaczny i skokowy wzrost oferowania w szczególności na longhaulach do USA.
- mimo wszystko raczej większy LF, ale to będzie pewne gdy opublikują cały raport

jak dla mnie super sprawa z tym USA i rozwojem polaczeniem zasilajacym hub w WAW.
strategia ma sens, kupic nowe, oszczedne dreamlinery i je po dach wypelniac pasazerami z regionu
do USA/Kanady. z Azja to juz raczej lipa, ICN to sukces, PEK w mniejszym stopniu, ale ok,
chyba sa klopoty z popytem na SIN/NRT
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#649 PostWysłany: 23 Lip 2018 16:55 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1815
niebieski
@michcioj kłopoty z NRT? A czy LOT przypadkiem jeszcze niedawno nie zapowiadał zwiększenia częstotliwości?
Góra
 Profil Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
 
      
#650 PostWysłany: 23 Lip 2018 17:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5619
HON fly4free
NRT radzi sobie coraz lepiej, za jakiś czas mają się na tej trasie pojawić większe Dreamlinery.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#651 PostWysłany: 23 Lip 2018 17:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2012
Posty: 682
Loty: 120
Kilometry: 193 393
niebieski
NRT radzi sobie naprawdę dobrze może nie tak bardzo dobrze jak ICN ale wynik wypełnienia jest zadowalający
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
 
      
#652 PostWysłany: 23 Lip 2018 17:26 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5134
srebrny
sluchajcie, jezeli NRT ma dobre wypelnienie no to swietnie. kojarze ze jakis czas temu byly problemy z popytem ze strony japonskiej.
jezeli to sie zmienilo i maja latac grubasy dreamlinery no to super :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#653 PostWysłany: 23 Lip 2018 23:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Mar 2013
Posty: 98
Loty: 104
Kilometry: 267 136
A tak z ciekawości to skąd bierzecie te dane?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#654 PostWysłany: 24 Lip 2018 08:15 

Rejestracja: 02 Lip 2015
Posty: 2198
Loty: 44
Kilometry: 65 890
niebieski
„Kontakty misiu... kontakty...”
_________________
Jeśli masz jakieś pytania o Poznań pomogę!
I klikamy "pomógł" jeśli tak faktycznie jest :) Status się sam nie zrobi...
Góra
 Profil Relacje PM off
Tom K lubi ten post.
 
      
#655 PostWysłany: 31 Lip 2018 10:28 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 274
niebieski
Mialem lot XXX-WAW-YYY ale do warszawy byl spozniony przez to nie zdazylem do YYY, wiec zrezygnowalem z lotu do YYY, dzis mi lot zwrocil cala kwote za bilet ktory zaplacilem, czy to normalne? nie powinny mi zwrocic tylko za odcinek waw-yyy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#656 PostWysłany: 31 Lip 2018 11:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2015
Posty: 1448
Loty: 108
Kilometry: 150 766
srebrny
Jeśli odcinek XXX-WAW miał na celu wyłącznie dostanie się na lot na odcinku WAW-YYY to jak najbardziej należy się zwrot kasy za całą podróż XXX-WAW-YYY, bo lot XXX-WAW jest w tej sytuacji bezużyteczny dla pasażera.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#657 PostWysłany: 31 Lip 2018 11:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Cze 2015
Posty: 3222
Loty: 531
Kilometry: 818 751
złoty
gamera napisał(a):
A tak z ciekawości to skąd bierzecie te dane?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Jedni pracują w LO, a inni czytają prasę branżową.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#658 PostWysłany: 31 Lip 2018 11:27 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8850
Loty: 990
Kilometry: 952 329
platynowy
@imdbmi No i jeszcze ewentualnie odszkodowanie w zależności od przyczyny opóźnienia.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#659 PostWysłany: 31 Lip 2018 12:33 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3226
srebrny
@imdbmi

+ bezpłatny powrót do miejsca wylotu
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#660 PostWysłany: 31 Lip 2018 14:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2012
Posty: 682
Loty: 120
Kilometry: 193 393
niebieski
SPLDER napisał(a):
@imdbmi

+ bezpłatny powrót do miejsca wylotu


z jakiej okazji ?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4637 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 232  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: emi oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group