Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#5021 PostWysłany: 22 Maj 2018 01:31 

Rejestracja: 21 Maj 2018
Posty: 2
Dzieki za odpowiedz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast
Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel
#5022 PostWysłany: 22 Maj 2018 01:40 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6252
Loty: 477
Kilometry: 1 011 329
Zamiast marnować czas na pisanie reklamacji. Spędziłbym na Twoim miejscu ten czas na przeczytanie chociaz jednego regulaminu przewozu, dowolnej europejskiej linii tradycyjnej. Za bardzo te przepisy sie nie roznia :roll:
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5023 PostWysłany: 22 Maj 2018 14:49 

Rejestracja: 03 Mar 2018
Posty: 72
Witam wszystkich,
Chciałabym prosić o pomoc, co zrobić w takiej sytuacji jeżeli lot liniami AIR CAIRO został odwołany i przeniesiony na następny dzień, a impreza była wykupiona przez biuro podróży San Fan.
Chodzi o lot UJ7481 na trasie Katowice – Hurghada, planowany lot 29.04.2018 godz. 23.00, a rzeczywisty wylot był 30.04.2018 o godz.18.00.
Czy reklamacja tylko w biurze podróży - koszt straconego jednego dnia imprezy plus 2 osoby x 400 euro za opóźniony lot, czy niezależnie od reklamacji w biurze składać reklamacje (tylko gdzie?) do linii AIR CAIRO ? Czy jest możliwe, że SanFan jest w stanie sam załatwić wypłatę odszkodowania od przewoźnika?
Będę wdzięczna za pomoc
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5024 PostWysłany: 22 Maj 2018 14:57 

Rejestracja: 22 Maj 2018
Posty: 1
Witam wszystkich!

27.04.2018 mój lot z Brukseli do Warszawy (LO234) wyleciał z opóźnieniem ok 1,5h przez co samolot do Krakowa (LO3911) odleciał beze mnie i jeszcze kilku innych osób podróżujących z BRU do KRA przez WAW. Po krótkiej dyskusji LOT zgodził się na na byśmy do Krakowa dotarli zamówioną taksówka na która otrzymaliśmy od obsługi voucher. Na lotnisku w Balicach bylismy ok 5.30 następnego dnia. Jako przyczynę opóźnienia lotu z BRU na pokładzie samolotu podano tylko "ograniczenia w ruchu lotniczym nad Brukselą".
Jako że opóźnienie w dotarciu do portu docelowego wyniosło ok 5,5h postanowiłem domagać się rekompensaty i złożyłem z biurze LOT pismo z odpowiednim żądaniem, kilka dni temu dostałem odpowiedź z LOTu o następującej treści:


Szanowny Panie,

W odpowiedzi na reklamację Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. przepraszają za niedogodności spowodowane zakłóceniem naszego rejsu LO234 z Brukseli do Warszawy w dniu 27.04.2018.

Uprzejmie wyjaśniamy, że w zaistniałym przypadku było to spowodowane przyczynami niezależnymi od przewoźnika (ograniczenia i restrykcje w przestrzeni powietrznej wprowadzone przez służby kontroli ruchu lotniczego - Air Traffic Control oraz restrykcje na lądowania i starty w porcie warszawskim).

Odnosząc się do roszczenia w zakresie rekompensaty finansowej z tytułu nieregularności z przykrością wyjaśniamy, że w zaistniałych okolicznościach brak jest podstaw do pozytywnego rozpatrzenia niniejszej reklamacji w tym zakresie.

Wskazane wyżej przyczyny opóźnienia ograniczają bowiem odpowiedzialność przewoźnika , zwalniając go z obowiązku wypłaty odszkodowania.


Moje pytanie w związku z tym brzmi czy uznać sprawę za zamkniętą, czy próbować jeszcze walczyć o rekompensatę?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5025 PostWysłany: 22 Maj 2018 15:02 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
Napisz skargę do ULC
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5026 PostWysłany: 22 Maj 2018 23:51 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1815
niebieski
Z powodu opóźnienia lotu Austriana OS307 VIE-CPH, nie udało się zdążyć na przesiadkę w Kopenhadze na lot SASu do Polski (ostatni dziś).

Wcześniej ta sama maszyna (OE-LBU) wykonywała rotację do AMS (OS373). Wylądowała w AMS o czasie, wystartowała do VIE (OS374) z 50-minutowym opóźnieniem, które wywołało opóźnienie VIE-CPH.

Przeglądam poprzednie, podobne pytania; dobrze rozumiem, że w takiej sytuacji strajk kontrolerów we Francji nie ma nic do rzeczy i odszkodowanie się należy? Boję się, że Austrian spróbuje użyć tego argumentu. Trasa żadnego z lotów nie zahacza o terytorium Francji ani francuskiego ATC.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5027 PostWysłany: 23 Maj 2018 01:17 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Witajcie ponownie, na 5 godzin przed odlotem odwołali mi lot IEG-WAW. Infolinia jest kpiną nic nie mogą nic nie wiedzą, zaoferowali autobus do Warszawy, ba nawet nie samolot z Poznania jak poprzednio. Wiele osób pisze, żeby brać alternatywny środek, ale jakie jest wasze doświadczenie w kwestii oddawania wydanych pieniędzy na pociąg czy cokolwiek innego? Średnio chce wydawać pieniądze, żeby później nie dostać zwrotu. Taxi nie zaproponowali nic.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5028 PostWysłany: 23 Maj 2018 06:53 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1815
niebieski
@ansbach1 LOT bardzo niechętnie oddaje za inne środki transportu. Był kiedyś wątek kogoś, kto domagał się zwrotu za bilet na pociąg, który sam kupił zamiast samolotu. Z tego co kojarzę, nie dostał zwrotu (a przynajmniej nie było łatwo).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5029 PostWysłany: 23 Maj 2018 08:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lut 2013
Posty: 348
Loty: 625
Kilometry: 828 085
niebieski
Ja 2x zamienilem odwolany lot na pociag. LOT oddal pieniadze za niewykorzystany odcinek, ale nie za pociag. Pomimo tego, ze pracownicy na lotnisku twierdzili ze zwrot bedzie.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez FranekXVI, 23 Maj 2018 10:51, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
silvershark lubi ten post.
 
      
#5030 PostWysłany: 23 Maj 2018 08:24 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5148
srebrny
czyli co ? jesli lot odwola mi jeden odcinek, stwierdze ze szybciej dostane sie do Krakowa/Katowic/Poznania pociagiem,to lot odszkodowania nie przyzna, bo nie chcialem leciec samolotem
pozniej/kolejnego dnia ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5031 PostWysłany: 23 Maj 2018 08:33 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Dlatego ostatecznie jadę autobusem. Podobno wczoraj ludzi lecących do IEG cofali po boardingu. To jest już drugi lot odwołany z przyczyn technicznych, dlatego na 500€ mogę liczyć. Nie wiele osób ma świadomość o prawach pasażera.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5032 PostWysłany: 23 Maj 2018 10:16 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8900
Loty: 993
Kilometry: 955 401
platynowy
Mi też nie chcieli oddać za pociąg (mimo informacji na lotnisku, że nie będzie problemu), skończyło się na interwencji w ULC i dopiero wtedy oddali, choć też nie całą kwotę, bo twierdzili, ze nie oddają za pociąg, tylko zwracają koszt niewykorzystanego lotu.
Teraz zbieram się do napisania do ULC o zwrot kosztów taxi - z powodu odwołania i opóźnienia kolejnego lotu, wylądowałem o 2-ej w nocy i musiałem brać taryfę z lotniska. Zdaniem misiów z LOT-u nie ma podstaw do zwrotu tego kosztu :o
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5033 PostWysłany: 23 Maj 2018 10:47 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
A wyplacili chociaż odszkodowanie?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5034 PostWysłany: 23 Maj 2018 13:03 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8900
Loty: 993
Kilometry: 955 401
platynowy
Nie, bo niby pogoda. Ale wszystkie inne loty się odbywały, tylko ten jeden odwołany? Więc też muszę pisać do ULC.

Mają chyba takie wytyczne, że w każdym nieewidentnym przypadku biorą klienta na zmęczenie - odmowa, batalia nawet po decyzjach ULC.

Zdecydowanie jest to firma, która nie ma żadnego szacunku dla klienta.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5035 PostWysłany: 23 Maj 2018 13:18 

Rejestracja: 03 Mar 2018
Posty: 72
greysi napisał(a):
Witam wszystkich,
Chciałabym prosić o pomoc, co zrobić w takiej sytuacji jeżeli lot liniami AIR CAIRO został odwołany i przeniesiony na następny dzień, a impreza była wykupiona przez biuro podróży San Fan.
Chodzi o lot UJ7481 na trasie Katowice – Hurghada, planowany lot 29.04.2018 godz. 23.00, a rzeczywisty wylot był 30.04.2018 o godz.18.00.
Czy reklamacja tylko w biurze podróży - koszt straconego jednego dnia imprezy plus 2 osoby x 400 euro za opóźniony lot, czy niezależnie od reklamacji w biurze składać reklamacje (tylko gdzie?) do linii AIR CAIRO ? Czy jest możliwe, że SanFan jest w stanie sam załatwić wypłatę odszkodowania od przewoźnika?
Będę wdzięczna za pomoc


Ktoś pomoże ;) Coś doradzi ;) Proszę ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5036 PostWysłany: 23 Maj 2018 13:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
O odszkodowanie zryczałtowane pisz do przewoźnika lotniczego - jeżeli odmówią wypłaty to składasz skargę do polskiego ULC.
Co do straconego dnia imprezy to do BP, ale tylko jeżeli "koszty straconego dnia imprezy" szacujecie na kwotę wyższą niż kwoty zryczałtowanego odszkodowanie od przewoźnika lotniczego - czyli w waszym wypadku wszystko to co jest powyżej 800e.

Co do drugiej kwestii warto także przeczytać dokładnie warunki umowy, gdyż czasami są takie zapisy

Cytuj:
"Klient może też żądać odszkodowania, jeśli biuro skróciło pobyt. Trudno będzie natomiast dochodzić zwrotu pieniędzy za pobyt, którymiał być 16-dniowy, ale w Egipcie, Hiszpanii lub Meksyku spędziliśmy w rzeczywistości tylko dwa tygodnie, a przez dwa dni trwała podróż. Biura muszą bowiem w swoich harmonogramach podawać dokładny terminarz, a wylot o 22.00 to już pierwszy dzień imprezy. - Warto dokładnie czytać nie tylko ile dni, ale i ile noclegów nam zarezerwowano - radzi Piegat."

http://www.rp.pl/artykul/57239-Biuro-po ... kacji.html
Góra
 Profil Relacje PM off
greysi lubi ten post.
greysi uważa post za pomocny.
 
      
#5037 PostWysłany: 23 Maj 2018 16:22 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
@lukas63
Cytuj:
Co do straconego dnia imprezy to do BP, ale tylko jeżeli "koszty straconego dnia imprezy" szacujecie na kwotę wyższą niż kwoty zryczałtowanego odszkodowanie od przewoźnika lotniczego - czyli w waszym wypadku wszystko to co jest powyżej 800e.

Dlaczego tak uważasz?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5038 PostWysłany: 23 Maj 2018 16:31 

Rejestracja: 03 Mar 2018
Posty: 72
Dzięki @lukas63 za odpowiedź.
Odszkodowanie do AIR Cairo pisać do Egiptu? Listem, bo nie mogę znaleźć emaila?
Znalazłam taki kontakt: AIR CAIRO
20 El Sayed Zakaria Khalil street
A może mają jakiś kontakt w Polsce? A może już ktoś do nich pisał?

Co do ogólnych warunków SanFan jest zapis dot, odpowiedzialności linii lotniczych:
10(1).1 Reklamacje dotyczące przelotu do/z miejsca docelowego (w szczególności w zakresie odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lub dużego opóźnienia lotów oraz bagażu zniszczonego lub uszkodzonego w czasie przelotu samolotem) podlegają regulacjom:
a) ….
b) …..
c) Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie (EWG) nr 295/91 (Dz. U. UE. L. z 2004 r. Nr 46 poz. 1);
d) Ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 959 ze zm.). Zgodnie z wyżej wymienionymi regulacjami pasażer (posiadający imiennie wystawiony bilet) ma prawo złożyć reklamację do przedstawicielstwa właściwej linii lotniczej, a w przypadku wyczerpania drogi reklamacyjnej – skargę do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ul. Marcina Flisa 2, 02 – 247 Warszawa).
10 (1).2 Wskazany powyżej tryb reklamacji względem linii lotniczych nie wyłącza, jak również nie ogranicza odpowiedzialności Biura Podróży jako organizatora turystyki, określonej w OWU oraz na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów.

Czy dobrze rozumiem, że reklamacja i do przewoźnika i do biura podróży?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5039 PostWysłany: 23 Maj 2018 20:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
boots napisał(a):
@lukas63
Cytuj:
Co do straconego dnia imprezy to do BP, ale tylko jeżeli "koszty straconego dnia imprezy" szacujecie na kwotę wyższą niż kwoty zryczałtowanego odszkodowanie od przewoźnika lotniczego - czyli w waszym wypadku wszystko to co jest powyżej 800e.

Dlaczego tak uważasz?


W odniesieniu do czego ta uwaga? Uważasz, że odszkodowanie od biura podróży jest niezależne od odszkodowania od przewoźnika ?
Czy że o odszkodowanie z rozporządzenia kierować do biura podróży?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5040 PostWysłany: 23 Maj 2018 20:34 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
@lukas63
Cytuj:
Uważasz, że odszkodowanie od biura podróży jest niezależne od odszkodowania od przewoźnika ?

Tak właśnie uważam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group