Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#3641 PostWysłany: 20 Mar 2017 12:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Lip 2014
Posty: 47
Loty: 19
Kilometry: 27 712
Biko napisał(a):
Wystarczy napisać po polsku -tylko pełne dane jak wskazałem plus nr. sprawy / lotu / zajmuje sie tym Pani XXXX XXXXXXX
CUSTOMER SERVICE DEPARTMENT | Wizz Air Hungary Ltd. (member of Wizz Air Group)
customerrelations.pl2@wizzair.com | wizzair.com
Czas oczekiwania na środki to około 14 dni - pamiętaj o stratach przy przewalutowaniach w koncie złotowym , chyba ze podajesz konto walutowe


Coś tu nie gra, dostałam taką wiadomość w ramach odpowiedzi:


Szanowna Pani,
Dziękuję za wiadomość.
Pragnę poinformować, iż dział prawny jest niezależny od działu reklamacji.
Jeśli uważa Pani, iż w przysługuje Pani odszkodowanie w przedmiotowej sprawie polecam kontakt z urzędem, który w Pani imieniu zgłosił skargę.
Niniejszym podtrzymuję nasze stanowisko w Pani sprawie.

Z poważaniem,

................................................... (Osoba taka i taka)
CUSTOMER SERVICE DEPARTMENT | Wizz Air Hungary Ltd. (member of Wizz Air Group)
customerrelations.pl@wizzair.com | wizzair.com



Tylko, że urząd, który w moim imieniu składał reklamację na tym etapie, po wydaniu decyzji, nie ma już nic do zrobienia i nie podejmuje już żadnych działań.
Opiekun sprawy zasugerował napisanie pisma o ostatecznym wezwaniu do zapłaty.
Rany, myślałam, że jakoś bardziej pokojowo to przebiegnie i bez ponagleń, jakieś kolejne wskazówki? :(


Ostatnio edytowany przez Zeus, 20 Mar 2017 12:44, edytowano w sumie 1 raz
dodanie danych osobowych
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast
Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel
#3642 PostWysłany: 21 Mar 2017 08:59 

Rejestracja: 21 Mar 2017
Posty: 5
Dzień dobry,

walczę z Brussels Airlines ws odszkodowania za opóźniony lot. W połowie 2015 r. miałem z nimi lecieć z Francji przez Brukselę do Polski. Bez problemu odprawiłem się na lot online i otrzymałem 2 karty pokładowe, po jednej na każdy odcinek lotu. Na lotnisku jednak od razu skierowano mnie do punktu obsługi pasażera gdzie ich pracownik poinformował, że samolot z Brukseli jest opóźniony, więc nie zabiorą mnie, bo nie zdążę na przesiadkę. Na miejscu dostałem voucher na obiad i hotel oraz wydrukowano mi bilet na nowy lot (inną linią lotniczą) następnego dnia rano.

W odpowiedzi na moją reklamację w Brussels Airlines stwiedzili, że dzień przed moim lotem z powodu awarii prądu nie działała wieża kontroli lotów w Brukseli przez co zamknięta była przestrzeń powietrzna Belgii.

Wg linii lotniczej był to przypadek działania siły wyższej co wyklucza wypłatę odszkodowania.
Była to jedyna odpowiedź z ich strony, bo linia lotnicza przez ponad rok nie odpowiedziała ani na kilkakrotne wezwania francuskiego urzędu zajmującego się prawami pasażera ani na próby mediacji podjęte wspólnie z Europejskim Centrum Konsumenckim w Belgii.

W świetle powyższego zastanawiam się nad złożeniem pozwu w ramach procedury drobnych roszczeń. Awaria prądu, na którą powołuje się linia lotnicza miała miejsce dzień przed moją podróżą, a ja miałem lecieć wieczorem, wydaję mi się więc, że tłumaczenie Brussels Airlines jest słabe, bo mieli dość czasu, żeby poinformować mnie o problemie nie czekając aż się zjawię na lotnisku.
Mogli ponadto zaproponować jakiś wcześniejszy lot, żeby uniknąć opóźnienia, bo lot z Brukseli do Polski wyleciał tego dnia zgodnie z rozkładem.

Myślicie, że warto iść z tą sprawą do sądu i są szanse na odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3643 PostWysłany: 21 Mar 2017 09:26 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Jeśli po takim czasie nie brakuje ci już sił i zapału ,to możesz to ciągnąć dalej,ale jeszcze daleka droga a efekt nadal pod wielkim znakiem zapytania ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3644 PostWysłany: 21 Mar 2017 11:57 

Rejestracja: 21 Mar 2017
Posty: 5
miriam napisał(a):
Jeśli po takim czasie nie brakuje ci już sił i zapału ,to możesz to ciągnąć dalej,ale jeszcze daleka droga a efekt nadal pod wielkim znakiem zapytania ;)

Co do zapału, to linie lotnicze, które unikają wypłaty odszkodowań chyba właśnie na to liczą, że pasażerowie po jakimś czasie odpuszczą, więc na pewno nie brakuje mi sił i zapału, tym bardziej, że nie zajmuje mi to dużo czasu.

Ciekawi mnie natomiast dlaczego uważasz, że w tej sprawie mam przed sobą jeszcze daleką drogę? Byłoby fajnie gdybyś wytłumaczyła z czego dokładnie wywnioskowałaś, że efekt jest pod wielkim znakiem zapytania? Myślisz, że sprawa w sądzie nie jest do wygrania, dlaczego?

Z góry dzięki za dodatkowe wyjaśnienia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3645 PostWysłany: 21 Mar 2017 12:04 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
@‌Gespolar‌
Cytuj:
linia lotnicza przez ponad rok nie odpowiedziała ani na kilkakrotne wezwania francuskiego urzędu zajmującego się prawami pasażera

Jaką decyzję wydał urząd?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3646 PostWysłany: 21 Mar 2017 13:21 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Gespolar napisał(a):
miriam napisał(a):
że efekt jest pod wielkim znakiem zapytania? Myślisz, że sprawa w sądzie nie jest do wygrania, dlaczego?

Z góry dzięki za dodatkowe wyjaśnienia.

Nie wiem czy sprawa nie jest do wygrania,ale prosto nie będzie z racji tego,że dotychczas w sprawie twojej reklamacji nikt chyba jeszcze jednoznacznie nie rozstrzygnął o odpowiedzialności przewoźnika.A sam przewoźnik twierdzi,że siła wyższa i dodatkowo zdarzenie sprzed blisko 2 lat,więc nie liczyłabym na szybkie wyjaśnienie sprawy po twojej myśli.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3647 PostWysłany: 21 Mar 2017 15:11 

Rejestracja: 21 Mar 2017
Posty: 5
boots napisał(a):
@‌Gespolar‌
Cytuj:
linia lotnicza przez ponad rok nie odpowiedziała ani na kilkakrotne wezwania francuskiego urzędu zajmującego się prawami pasażera

Jaką decyzję wydał urząd?

Napisali, że nie w stanie rozstrzygnąć sprawy ze względu na brak odpowiedzi przewoźnika i że jak chcę to mogę iść do sądu.

-- 21 Mar 2017 15:19 --

miriam napisał(a):
Nie wiem czy sprawa nie jest do wygrania,ale prosto nie będzie z racji tego,że dotychczas w sprawie twojej reklamacji nikt chyba jeszcze jednoznacznie nie rozstrzygnął o odpowiedzialności przewoźnika.A sam przewoźnik twierdzi,że siła wyższa i dodatkowo zdarzenie sprzed blisko 2 lat,więc nie liczyłabym na szybkie wyjaśnienie sprawy po twojej myśli.

Dzięki za odpowiedź liczyłem, że z doświadczenia znasz jakieś konkretne przypadki. Przewoźnik będzie musiał udowodnić ten fakt przed sądem, samo twierdzenie nie wystarczy. Sąd wyda orzeczenie w ciągu max 30 dni bez względu na to sprzed ilu lat jest to zdarzenie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3648 PostWysłany: 21 Mar 2017 15:54 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
@‌Gespolar‌ Życzę powodzenia i daj znać jak się uda-ku pokrzepieniu serc,że warto.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3649 PostWysłany: 21 Mar 2017 16:39 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
A co to za urząd tak Ci odpisał?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3650 PostWysłany: 21 Mar 2017 17:10 

Rejestracja: 21 Mar 2017
Posty: 5
boots napisał(a):
A co to za urząd tak Ci odpisał?

Francuski ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3651 PostWysłany: 21 Mar 2017 17:51 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
Moim zdaniem zobowiązani są do wydania decyzji w tej sprawie, a brak reakcji przewoźnika powoduje oczywistość takiej decyzji, albowiem obowiązek dowodowy spoczywa po jego stronie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3652 PostWysłany: 21 Mar 2017 18:03 

Rejestracja: 21 Mar 2017
Posty: 5
Niestety tak się nie stało, a żadnej możliwości zmuszenia urzędu do jakiegoś działania chyba nie ma.


Ostatnio edytowany przez Roku, 22 Mar 2017 01:39, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3653 PostWysłany: 23 Mar 2017 12:24 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Maj 2012
Posty: 973
Loty: 202
Kilometry: 447 127
Idzie gorsze!

http://www.sn.pl/aktualnosci/SitePages/ ... o_sprawach

Kto ma termin 'na styk' niech się lepiej bierze do roboty :)

p.
_________________
Moje relacje:
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#3654 PostWysłany: 23 Mar 2017 12:29 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
No to robi się nieciekawie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3655 PostWysłany: 23 Mar 2017 18:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 4514
złoty
pytanie do doświadczonych, lot przyznał nam odszkosowanie za opóźnienie b. szybko i mamy podać nr konta, czy jak podam w euro to przeleją w euro, czy automatycznie sami przeliczają i wypłacają w pln, i czy można podać nr konta np. żony dla dwóch przelewów, czy każdy musi podać swoje własne ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3656 PostWysłany: 23 Mar 2017 19:06 

Rejestracja: 18 Sty 2012
Posty: 418
Loty: 213
Kilometry: 278 320
niebieski
Jak podasz w EUR to będzie w euro :)
_________________
Image
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3657 PostWysłany: 23 Mar 2017 19:08 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Maj 2012
Posty: 973
Loty: 202
Kilometry: 447 127
1) nie przelewają w euro (a przynajmniej mi nie chcieli i pytali w jakiej walucie prowadzony jest wskazany rachunek)
2) możesz podać jeden numer rachunku bankowego

p.

EDIT:

Nawet to odkopałem (2014 r., może coś się zmieniło):
Cytuj:
Uprzejmie informujemy, że wszelkie płatności dokonujemy jedynie w walucie lokalnej, w tym przypadku PLN. W dniu dzisiejszym wydaliśmy polecenie wypłaty ww. kwoty na podany w piśmie reklamacyjnym numer rachunku bankowego.
_________________
Moje relacje:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3658 PostWysłany: 23 Mar 2017 19:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Mar 2010
Posty: 750
Loty: 264
Kilometry: 273 201
Zbanowany
niebieski
@‌puhacz‌: już przelewają w EUR.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
puhacz lubi ten post.
 
      
#3659 PostWysłany: 23 Mar 2017 19:51 

Rejestracja: 18 Sty 2012
Posty: 418
Loty: 213
Kilometry: 278 320
niebieski
Przelewają bez problemu w euro. Wiem, bo miałem okazję dostać taki przelew.
_________________
Image
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
kostek966 uważa post za pomocny.
 
      
#3660 PostWysłany: 23 Mar 2017 20:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 4514
złoty
super, dzięki za szybki odzew
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group