Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#3561 PostWysłany: 21 Lut 2017 17:28 

Rejestracja: 18 Sty 2012
Posty: 418
Loty: 213
Kilometry: 278 320
niebieski
Sprawdź czy rzeczywiście lotnisko było w tym czasie zamknięte z powodu, o którym napisałeś.
_________________
Image
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wakacje na Azorach za 2598 PLN. Loty z Warszawy + hotel ze śniadaniami Wakacje na Azorach za 2598 PLN. Loty z Warszawy + hotel ze śniadaniami
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
#3562 PostWysłany: 21 Lut 2017 17:42 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4038
złoty
Wy @‌miriam‌ i @‌Krymek wierzycie w to, że FR zmyślił sobie zamknięcie pasa i polecieli do Weze, bo pilot miał bliżej do domu? :o
@‌piotrek39
Na jakiej podstawie twierdzisz, że nalezy Ci sie odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3563 PostWysłany: 21 Lut 2017 17:58 

Rejestracja: 31 Sie 2011
Posty: 23
Byl to blad lotniska oraz Ryanaira. Lotniska, bo to oni nie mogli usunac samolotu z pasa, wiec powinni zaplacic Ryanairowi, a Ryanaira, bo mogli nas przekierowac na blizsze lotnisko lub zalatwic to duzo szybciej, na same busy czekalismy 2h.


Ostatnio edytowany przez Zeus, 21 Lut 2017 17:59, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3564 PostWysłany: 21 Lut 2017 21:16 

Rejestracja: 18 Sty 2012
Posty: 418
Loty: 213
Kilometry: 278 320
niebieski
Nie wierzę, że Ryan sobie zmyslił zamknięcie lotniska. Pisałem o potwierdzeniu tego faktu u źródła, czyli na lotnisku. Odszkodowanie się nie należy, bo ze względów bezpieczeństwa lot został przekierowany.
_________________
Image
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3565 PostWysłany: 22 Lut 2017 13:45 

Rejestracja: 31 Sie 2011
Posty: 23
Nie wiem dlaczego wszyscy piszecie, że Ryan to sobie zmyślił. Nie zmyślił przecież, ale mogli nas przekierować znacznie bliżej i zorganizować to szybciej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3566 PostWysłany: 22 Lut 2017 14:07 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Widocznie bliższe lotniska nie miały możliwości przyjęcia tego lotu ,to przecież nie była sytuacja awaryjna.Próbować dostać odszkodowanie zawsze można,ale skutek nie zawsze jest taki jak oczekujemy. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3567 PostWysłany: 24 Lut 2017 18:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 2202
Loty: 807
Kilometry: 1 954 890
srebrny
Cześć,

Na 12,5 h przed odlotem z Mauritiusa do Kolonii dostałem maila, że mój lot jest opóźniony o 23h. Czy w związku z tym przysługują mi na miejscu jakieś prawa? Co z kwestią noclegu i ew. odszkodowania? Już nie mówię o tym, że następne loty mi przepadną i nie wrócę na czas do pracy...

Będę wdzięczny za wskazówki.
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3568 PostWysłany: 24 Lut 2017 19:07 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8850
Loty: 990
Kilometry: 952 329
platynowy
Wg poradnika tak, choć otwarta może być kwestia wyegzekwowania:

Cytuj:
...niezależnie od przyczyny odwołania lotu (nawet w przypadku siły wyższej), linia lotnicza zobowiązana jest zapewnić podróżnym bezpłatną opiekę w czasie, gdy pasażerowie czekają na lotnisku na alternatywny lot:

- posiłki oraz napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania,
- zakwaterowanie w hotelu i transport między lotniskiem a miejscem zakwaterowania – w przypadku gdy spodziewany czas nowego lotu ma nastąpić co najmniej jedną noc po pierwotnie zaplanowanym starcie (gdy między datą wylotu zapowiedzianego a oczekiwanego występuje konieczność noclegu),
- bezpłatne dwie rozmowy telefoniczne, dwa dalekopisy, dwie przesyłki faksowe lub możliwość wysłania dwóch e-maili.


Z Twojej relacji pamiętam, że lot jest Eurowings, a zatem odszkodowanie jak najbardziej - oczywiście pozostaje pytanie, co jest powodem przesunięcia lotu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3569 PostWysłany: 26 Lut 2017 13:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lip 2016
Posty: 1025
srebrny
Nietypowe pytanko: czy można ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony lot, jeżeli nie było się na pokładzie samolotu?
Lot był opóźniony ponad 3h, byłem odprawiony online, ale na lotnisko nie dotarłem z własnej przyczyny.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3570 PostWysłany: 26 Lut 2017 13:57 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Nie można.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3571 PostWysłany: 26 Lut 2017 14:11 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
ofer napisał(a):
czy można ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony lot, jeżeli nie było się na pokładzie samolotu?
Lot był opóźniony ponad 3h, byłem odprawiony online, ale na lotnisko nie dotarłem z własnej przyczyny.

Opóźnienie musiałoby być w takim przypadku co najmniej 5 godzin-wtedy zwrot kosztów.


Ostatnio edytowany przez miriam 26 Lut 2017 17:27, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3572 PostWysłany: 26 Lut 2017 14:35 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
@‌miriam‌
Cytuj:
Opóźnienie musiałoby być w takim przypadku co najmniej 5 godzin.

A skąd takie twierdzenie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3573 PostWysłany: 26 Lut 2017 14:44 

Dokładnie, nie odszkodowanie a zwrot pełnej kwoty za bilety przy 5 godzinach opóźnienia
Góra
 PM off  
      
#3574 PostWysłany: 26 Lut 2017 14:45 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Nic się nie należy, przecież nie dotarł na lotnisko.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3575 PostWysłany: 26 Lut 2017 14:48 

Przy ubieganiu się o zwrot za bilet/y lotnicze przy tak duzym opóźnieniu nie ma warunku przybycia na lotnisko
Góra
 PM off  
      
#3576 PostWysłany: 26 Lut 2017 14:50 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
A na jakiej podstawie tak twierdzisz?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3577 PostWysłany: 26 Lut 2017 14:54 

Rejestracja: 26 Lut 2017
Posty: 1
Witam,

zwracam sie z prosba o rade. Chodzi o odwolany lot, z Rzeszowa do Warszawy, przewoznik LOT. Lot mial odbyc sie w poniedzialek o 6, dostalam informacje o odwolaniu lotu w niedziele o godzinie 23.15. Zapronowano mi alternatywny lot w poniedzialek o godzinie 15. Odmowilam gdyz musialam byc w Warszawie rano. Podczas pierwszej rozmowy powiedziano, ze lot zostal odwolany z przyczyn technicznych, gdy dzwonilam tam kilka dni pozniej dostalam informacje ze lot zostal odwolany z powodu pogody. Dodam, ze lot mial odbyc sie we wrzesniu. Czy jest sens ubiegac sie o odszkodowanie? Jesli tak, to w jaki sposob? Przez strone LOTu, zakladka reklamacje? Czy w inny sposob?

Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3578 PostWysłany: 26 Lut 2017 14:55 

Na podstawie własnego doświadczenia, powtórzę doświadczenia
A i przeczytaj i ty poradnik w wiki co tam jest pogrubione przy opóźnieniach
Góra
 PM off  
      
#3579 PostWysłany: 26 Lut 2017 15:02 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Mnie wystarczy treść dyrektywy - art.3 ust.2
Cytuj:
2. Ustęp 1 stosuje się pod warunkiem, że pasażerowie:

a) posiadają potwierdzoną rezerwację na dany lot oraz, z wyjątkiem przypadku odwołania, o którym mowa w art. 5, stawią się na odprawę pasażerów,

- zgodnie z wymogami i w czasie określonym uprzednio na piśmie (w tym poprzez środki elektroniczne) przez przewoźnika lotniczego, organizatora wycieczek lub autoryzowane biura podróży,

lub, jeżeli czas nie został określony,

- nie później niż 45 minut przed ogłoszoną godziną odlotu; lub(...)


Być może Twoja sytuacja była odmienna od opisu problemu przez autora.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3580 PostWysłany: 26 Lut 2017 15:13 

W moim przypadku przy zwrocie od Wizzair wystarczyło odprawienie się online i ponad 5 godzin opóźnienia lotu
O udaniu się na lotnisko nawet nie myślałem
Góra
 PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: yaris21 oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group