Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#3441 PostWysłany: 21 Gru 2016 18:32 

Rejestracja: 19 Gru 2016
Posty: 7
Obecnie nic nowego właściwie, teraz będę musiał składać tę skargę.
Właściwie widzę, że powtórzył się scenariusz dzień później właściwie.. To żadna pogoda na pewno tylko ciała dawali z samolotami, bo jak już pisałem wyżej, inne linie startowały.

Jak sprawdzić ile samolotów dnia 19.12 wyleciało z KUT ?

-- 21 Gru 2016 18:33 --

A&J napisał(a):
polecetuitam napisał(a):
witajcie,

To był lot KUT (Kutaisi) do WAW - .


Na jakim jesteś etapie?
Wydaje mi się że Twój lot był sprawca mojego?


Wyżej odpowiedź, nie mogę jeszcze prv odpisać.. :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Tydzień w Dolomitach za 1468 PLN. Loty z Warszawy, hotel + auto Tydzień w Dolomitach za 1468 PLN. Loty z Warszawy, hotel + auto
Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast
#3442 PostWysłany: 22 Gru 2016 10:40 

Rejestracja: 13 Lis 2010
Posty: 179
Czy naprawę nikt nie potrafi mi pomóc w moich pytaniach?

1. Jakie ma znaczenie czy byłem na lotnisku przed opóźnionym/odwołanym lotem?
2. Jak sprawdzić powód i długość opóźnienia/odwołania lotu (czy z winy przewoźnika)?

Mam na myśli loty:

1.Lot został opóżniony możliwe że 24h (zrezygnowałem) 17. XII w nocy o 1.20 dostałem smsa ze odbędzie się 17. XII o 23.50
W6 1575 16 grudnia 2016
Wylot z:Warszawa - Chopin (‏WAW)23:50
Przylot do:Kutaisi (‏KUT)06:10

2.Lot został odwołany 20. XII w nocy o 10.30 dostałem smsa ze lot został odwołany
W6 6415 20 grudnia 2016
Wylot z:Kutaisi (‏KUT)12:35
Przylot do:Sofia (terminal 1) (‏SOF)13:10
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3443 PostWysłany: 22 Gru 2016 10:55 

Anonymous napisał(a):

A co faktycznie zaistniało jest w sumie w stanie tylko rzetelnie stwierdzić ULC, ale to jeszcze daleka droga


Reklamacji i skargi za Ciebie nie napiszemy

W razie wątpliwości co do treści wiki lub tego co ci tu napisano i ciebie nurtuje (bezwarunkowe przybycie na lotnisk :shock: ) zadzwoń do fachowców, skoro rodzimi zamilkli :)

Kod:
W przypadku naruszenia któregoś z powyższych praw przysługuje pasażerowi prawo do wniesienia skargi na przewoźnika. Skargę można wnieść po uprzednim wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego. W Rzeczpospolitej Polskiej organem uprawnionym do rozpatrywania skarg pasażerów jest:

Urząd Lotnictwa Cywilnego
ul. Marcina Flisa 2
02-247 Warszawa
e-mail: kancelaria@ulc.gov.pl

Numery telefonów do Punktu Obsługi Klienta: 022 520 74 35, 022 520 74 36, 022 520 74 37


telefony działają, osobna kwestia czy mają czas odebrać
Góra
 PM off  
      
#3444 PostWysłany: 22 Gru 2016 11:57 

Rejestracja: 13 Lis 2010
Posty: 179
OK! Masz rację, ale moje kręcenie się w miejscu bierze się z tego że obawiam się popełnić jakiś błąd w wstępnej fazie, który będzie rzutował na efekt końcowy.
Oczywiście skargę muszę napisać to wiem, jednak staram się przygotować.
Jeszcze raz dzięki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3445 PostWysłany: 22 Gru 2016 13:04 

Rejestracja: 17 Sty 2016
Posty: 135
niebieski
Takie szybkie pytanie. U kogo starać się o rekompensatę takim przypadku, bo nie jestem pewny na 100%:
Bilet na numerach Lufthansy, opóźnienie spowodowane przez Lufthansa Cityline na ostatnim odcinku lotu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3446 PostWysłany: 22 Gru 2016 13:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lut 2013
Posty: 348
Loty: 625
Kilometry: 828 085
niebieski
zgaduje: u Lufthansy? ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
boots lubi ten post.
becek uważa post za pomocny.
 
      
#3447 PostWysłany: 22 Gru 2016 13:30 

Rejestracja: 17 Sty 2016
Posty: 135
niebieski
FranekXVI napisał(a):
zgaduje: u Lufthansy? ;)

No tak podejrzewam, ale w sumie nigdy mi się nie przewinęło przed oczami do kogo się kieruje reklamacje. Czy do wystawcy biletu (według mnie bardziej logiczne), czy do faktycznego operatora. Wolałem się upewnić, zanim do nich napiszę ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3448 PostWysłany: 27 Gru 2016 16:30 

Rejestracja: 01 Paź 2013
Posty: 16
Czy odszkodowanie jest wyplacane na kazdego pasażera po 250 Euro minimalnie? Czy łącznie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3449 PostWysłany: 27 Gru 2016 16:35 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
Pytasz serio? Myślisz, że do podziału na cały samolot? ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off
becek lubi ten post.
 
      
#3450 PostWysłany: 27 Gru 2016 17:55 

Rejestracja: 01 Paź 2013
Posty: 16
Pytam, bo podróżowałem z innym pasażerami, a wypłacili jakby za jednego. Na jednej rezerwacji były 2 osoby.


Ostatnio edytowany przez tumich, 27 Gru 2016 18:13, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3451 PostWysłany: 27 Gru 2016 18:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Maj 2013
Posty: 1361
niebieski
@‌tumich‌. A wnioski o odszkodowanie złożyłeś dla każdego pasażera oddzielnie?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3452 PostWysłany: 27 Gru 2016 18:16 

Rejestracja: 01 Paź 2013
Posty: 16
Właśnie nie, ale myslałem, że sam numer rezerwacji wystarczy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3453 PostWysłany: 27 Gru 2016 18:56 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
@‌tumich‌ Mogłeś to zrobić na jednym wniosku ale należało wpisać dane 2 osób ,które leciały na tej rezerwacji.Złóż teraz oddzielnie dla tej drugiej osoby.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3454 PostWysłany: 29 Gru 2016 11:28 

Rejestracja: 10 Gru 2016
Posty: 46
Loty: 13
Kilometry: 12 849
Cześć wszystkim.
Trafiłem niestety najpierw do tego tematu i przejrzałem go w większości. Skorzystałem już tutaj z wielu udzielonych przez was rad i wskazówek, ale zaczynam się powoli gubić w mojej sprawie i chciałbym prosić o sugestie w jakim kierunku dalej mogę działać. Być może też przyda się tutaj komuś moje doświadczenie i ścieżka pozyskania odszkodowań na, które w dalszym ciągu uda mi się skutecznie powalczyć. Mianowicie moja sytuacja przedstawia się jak do tej pory tak:

28.09.2016 - opóźniony lot czarterowy Korfu - Kraków (wakacje z biurem Millenium Travel z Legnicy wraz z żoną). Godzina wylotu 14:25. Biuro zostawia nas na lotnisku na 2h przed wylotem i odjeżdża. Na miejscu w hali odlotów okazuje się , że wylot jest jednak zaplanowany na godzinę 18:10. Biuro przez telefon oczywiście nic nie wie w temacie i przeprasza za sytuację. Przewoźnik lotniczy to Travel Service/Smartwings.

07.10.2016 - złożone na piśmie reklamacje do:
- biura podróży (potwierdzenie odbioru 12.10.16). Reklamacja na okoliczność poniesionych przez nas strat finansowych i czasowych w związku z nienależytym wykonaniem umowy tj. m. in. brakiem przekazania informacji o zmianie godziny wylotu, pozostawieniem na lotnisku bez opieki, zapewnienia przekąski na czas oczekiwania itp. Poniesione przez nas koszty to m. in. koszty anulowania rezerwacji transportu z lotniska do miejsca zamieszkania który mieliśmy zarezerwowany wcześniej, koszty posiłku i napojów na lotnisku, koszt dojazdu auta z miejsca zamieszkania do lotniska w Krakowie i z powrotem ze względu na wieczorną godzinę przylotu. Nasze roszczenie to odszkodowanie finansowe w dość niewygórowanej kwocie wg nas i po podliczeniu wszystkich ww. kosztów.
- linii lotniczych Travel Service w Warszawie (potwierdzenie odbioru 12.10.16) - powołując się na rozporządzenie WE, druk na formularzu z ULC i pismo przewodnie.

08.11.2016 - odpowiedź z biura podróży odrzucająca reklamację. Poinformowali o odpowiedzialności ponoszonej przez przewoźnika za opóźniony lot i o dziwo wskazali inne linie. tj. Small Planet Airlines. Poza tym nasza reklamacja do biura nie dotyczyła winy za opóźnienie lotu a reklamowane były wspomniane wcześniej braki i uchybienia.

Po tej odpowiedzi skontaktowaliśmy się z miejskim rzecznikiem praw konsumentów w celu zaangażowania jego w sprawę i pozyskania opinii co do dalszego działania. Przez telefon stwierdził jedynie, że nie mamy szans i co najwyżej można ich sądem postraszyć. Nie wykazał chęci zapoznania się z dokumentacją oraz umówienia się na spotkanie. W związku z tym skierowaliśmy również skargę na jego działalność i opisaną sytuację do Urzędu Miasta.

17.11.2016 - ponownie złożone na piśmie:
- odwołanie od reklamacji do biura podróży (potwierdzenie odbioru 28.11.16) - w tym załączone dodatkowe rachunki i dokumenty potwierdzające poniesione koszty oraz pisemne wezwanie do zapłaty odszkodowania.
- reklamacja do linii lotniczych Small Planet Airlines w Warszawie (potwierdzenie odbioru 29.11.16) - m. in. pismo przewodnie, kopia odpowiedzi od biura podróży oraz kopia reklamacji złożonej do Travel Service z drukiem ULC.

Wczoraj minął termin 30 dni od ostatnio przesłanych reklamacji i nie ma odpowiedzi od powyższych, aż tu nagle niespodziewanie wczoraj dostaliśmy odpowiedź z Travel Service datowaną na 21 grudnia (data stempla). Odpowiedź oczywiście negatywna. Termin 30 dniowy odpowiedzi uchybiony, reklamacja była u nich 12 października na co posiadamy potwierdzenie odbioru. W piśmie przedstawiają inny nr lotu TVS7407 a prawidłowy to QS7407 i podają w nim nieprawdziwą informację, że lot był opóźniony jedynie 30 minut, co jest nieprawdą gdyż miał być o 14:25 a ostatecznie odlot był ok. godziny 18:30 (na tablicy po przylocie na lotnisko widniała 18:10, a przylot do Krakowa ok. g. 19:40 naszego czasu).

Najbliższe moje działania są skierowane w kierunku: reklamacja do greckiego odpowiednika ULC (komórka do spraw pasażerów) na druku międzynarodowym, a także odpowiedź do Travel Service z wezwaniem do zapłaty.
Zastanawiam się jeszcze w dalszym kierunku dot. biura podróży np. przesłanie ostatecznego wezwania do zapłaty, ale nie wiedzę za bardzo instytucji która mogłaby zająć się sprawą w przypadku dalszego braku odpowiedzi. Próbowaliśmy z rzecznikiem praw konsumenta ale jak wyżej olał całkowicie sprawę.
Być może ktoś z Was na podstawie swoich doświadczeń mógłby coś doradzić czy idziemy w dobrym kierunku lub doradzić coś jeszcze, bo nie ukrywam sprawa staje się zagmatwana. Ja ze swojej strony oczywiście zobowiązuję się do opisania dalszych rezultatów, jeżeli kogoś mogą zainteresować i na coś się przydać.
Pozdrawiam Łukasz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3455 PostWysłany: 29 Gru 2016 16:21 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Maj 2012
Posty: 973
Loty: 202
Kilometry: 447 127
BTTOS napisał(a):
Cześć wszystkim.
Wczoraj minął termin 30 dni od ostatnio przesłanych reklamacji i nie ma odpowiedzi od powyższych, aż tu nagle niespodziewanie wczoraj dostaliśmy odpowiedź z Travel Service datowaną na 21 grudnia (data stempla). Odpowiedź oczywiście negatywna.



Z Travel Service jest tak, że jeżeli choć raz nie przeszedłeś z nimi ścieżki zdrowia przez ULC i nie doprowadziłeś do decyzji, która nie tylko zobowiązuje przewoźnika do zapłaty odszkodowania ale również nakłada na niego karę finansową, tak długo Travel Service będzie odmawiać wypłaty odszkodowania, choćby bezspornie zawinił. W tej kwestii jestem w stanie pomóc - możesz dać info na priv. Do spraw związanych z haniebnym wykonywaniem obowiązków przez rzecznika praw konsumentów i roszczeń p-ko organizatorowi imprezy turystycznej się nie mieszam ;)

Pozdrawiam,
p.
_________________
Moje relacje:
Góra
 Profil Relacje PM off
dj3500 lubi ten post.
 
      
#3456 PostWysłany: 29 Gru 2016 21:53 

Rejestracja: 10 Gru 2016
Posty: 46
Loty: 13
Kilometry: 12 849
Hej puhacz. Dzieki za odpowiedź i tak właśnie jestem na etapie pisania reklamacji do greckiego ULC. Travel Service tak czy siak uchybił terminowi rozpatrzenia reklamacji i podaje nieprawdziwe informacje. Przykro mi, chciałbym się odezwać na pw ale jest wymóg posiadania 5 postów, także proszę o kontakt z twojej strony.
Góra
 Profil Relacje PM off
puhacz lubi ten post.
 
      
#3457 PostWysłany: 03 Sty 2017 22:59 

Rejestracja: 22 Gru 2015
Posty: 150
Travel Service znowu w opałąch, tym razem lot z KBV (Krabi) do WAW
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/c-gtsn
https://www.flightradar24.com/data/flights/3z7617

Lot powrotny który miał rozpocząć się wczoraj nie wystartował, przetrzymali ludzi w samolocie oko 5 godzin włączając/wyłączając systemy i przerzucili blisko 340osób do 1 hotelu w którym z tego co wiem nie ma nawet miejsca dla wszystkich. Bagaż rejestrowany został w samolocie/na lotnisku. Na tą chwilę lot ma już 24H opóżnienia.

http://www.rmf24.pl/goraca-linia/wasze- ... Id,2332007
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3458 PostWysłany: 05 Sty 2017 16:37 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Maj 2012
Posty: 973
Loty: 202
Kilometry: 447 127
Potwierdzam to co mówi @miram - wniosek do ULC możesz już wysłać; stanowisko przewoźnika jest tu najistotniejsze. Co się zaś tyczy wniosku, to rzeczywiście jest on skonstruowany tak, jakby miał dotyczyć tylko jednego pasażera, nic nie stoi jednak na przeszkodzie żeby jeden druk użyć dla dwóch osób. W tabelki wcisnąłem kiedyś 4 nazwiska i skrargę i tak rozpatrzono jak należy :)

Pozdrawiam,
p.
_________________
Moje relacje:
Góra
 Profil Relacje PM off
bartekz uważa post za pomocny.
 
      
#3459 PostWysłany: 05 Sty 2017 17:13 

Rejestracja: 05 Sty 2017
Posty: 1
Witam wszystkich,

mam pytanie odnośnie odszkodowania spowodowanego opóźnieniem lotu linii Aeroflot.
Otóż sprawa wygląda tak...
Mieliśmy samolot w relacji DELHI -> MOSCOW -> WARSAW gdzie zgodnie z planem samolot z Delhi powinien wylecieć o 5:50 rano, niestety wyleciał około 9:00 ze względu na dużą mgłę. Zgodnie z planem mieliśmy mieć 2 godziny na przesiadkę w Moskwie lecz te 3h opóźnienia spowodowały to, że nie zdążyliśmy na tę przesiadkę. Pani z informacji dała nam nowe bilety na godzinę 18:50 i bon na jedzenie w wysokości 490 rubli (za to można było sobie kupić słabego burgera w burger king). Ponadto samolot wyleciał również z opóźnieniem (około 15 min) i z opóźnieniem wylądował przez co nie zdążyliśmy na autobus z WAW do GDA. Musieliśmy kupić nowe bilety na pociąg i czekać na niego kolejne niecałe 5h.
Czy w związku z tym należy się nam jakieś odszkodowanie?
Jeśli tak to co trzeba zrobić by takowe odszkodowanie uzyskać?

Będę wdzięczny za odpowiedź.
Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3460 PostWysłany: 05 Sty 2017 17:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3534
srebrny
przeczytaj poczatek tego tematu, przyda sie na przyszlosc
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group