Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5946 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233 ... 298  Następna
Autor Wiadomość
#4581 PostWysłany: 12 Sty 2018 09:45 

Rejestracja: 23 Mar 2012
Posty: 199
Loty: 69
Kilometry: 84 744
A jak miałem lecieć w czwartek lotem o 21 WRO-WAW a mi go przełożyli na 5:50 to czy mi się należy odszkodowanie?
Przepadła mi rezerwacja hotelu.
Nie wiem co było przyczyną odwołania lotu,
ale tłumaczenie się incydentem ktory był dzień wczesniej jest słabe.
Bo oczywiście o odwołaniu lotu dowiedziałem się na lotnisku :)
_________________
[WRO]
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4582 PostWysłany: 12 Sty 2018 10:35 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 950
Loty: 76
Kilometry: 168 295
srebrny
boots napisał(a):
Moim zdaniem nie.
Komisja jest chyba tez analogicznego zdania (2016/C 214/04), skoro twierdzi, że:
Cytuj:
Zgodnie z art. 5 ust. 3 rozporządzenia przewoźnik lotniczy jest zwolniony z obowiązku wypłacenia odszkodowania w przypadku odwołania lotu lub opóźnienia przylotu, jeśli potrafi wykazać, że odwołanie lub opóźnienie lotu jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć nawet przy podjęciu wszelkich racjonalnych środków.
W celu uzyskania zwolnienia z obowiązku wypłaty odszkodowania przewoźnik musi zatem jednocześnie wykazać:

istnienie nadzwyczajnych okoliczności i związek między zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności a opóźnieniem lub odwołaniem, oraz

fakt, że takiego opóźnienia lub odwołania nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków.


Jak Twoim zdaniem przewoźnik mógł uniknąć opóźnienia z powodu awaryjnego lądowania samolotu innego przewoźnika? Jak mógł przewidzieć awarię statku powietrznego innego przewoźnika i spowodować jej uniknięcie?


Nie twierdzę, ze odszkodowanie w 100% przysluguje, bo jest przyczyna zewnetrzna w postaci awaryjnego ladowania, ktora spowodowala zamkniecie lotniska. Natomiast w sferze odpowiedzialnosci ciezko mi uznac, ze awaria techniczna, która jest w gestii przewoznika, a ktora wywolala paraliz lotniska nie rodzi dlatego przewoznika zadnych konsekwencji. Jezeli swoim niedopatrzeniem doprowadzili do paralizu to dlaczego pasażerowie opoznionych lotow sa pozbawieni wszelkich praw. Widze zerwane ogniwo, ale ciezko mi sie zgodzic z sytuacja, gdy pasazerowie ze wzgledu na niedpoatrzenie jednego przewoznika tysiiace pasazerow cierpi. Nie zastanawialbym sie nad tym gdyby pogoda byla zla. Dlatego pytanie czy w takiej sytuacji pasazer ma roszczenie do pierwszego przewoznika lub do swojego, a ten regres do pierwszego czyli do LOTu. Nie wynika to z orzecznictwa, ani przepisow to bardziej rozważania, a po analiziew orzeczen ts wszystko jest mozliwie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4583 PostWysłany: 12 Sty 2018 14:17 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 18
Przepraszam jeśli padła już odpowiedz. PILNIE potrzebuje info o dalszych krokach. Właśnie jestem na lotnisku w Berlinie. Mam lot opóźniony ponad 6 godzin z Berlina do Barcelony - jest 1506km. Zrobiłem odprawę i po kontroli zobaczyłem na tablicy opóźnienie. Czy mogę uzyskać jakieś odszkodowanie i czy powinienem teraz wykonać jakieś kroki?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4584 PostWysłany: 12 Sty 2018 14:24 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 6796
Przeczytać wikipost, w którym jest zawarty link https://www.fly4free.pl/uniwersalny-por ... -pasazera/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4585 PostWysłany: 12 Sty 2018 16:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 180
niebieski
Moja koleżanka jest w podobnej sytuacji co kolega Eryk. W środę miała lądować w Warszawie (LOT z UK), a ostatecznie wylądowała w Poznaniu i do Warszawy przyjechała o 5 rano autobusem zagwarantowanym przez LOT.
Ale moje pytanie do Was czy w przypadku uznania takiej reklamacji przez przewoźnika to pieniądze wypłacane są pasażerowi, czy temu kto płacił za bilet, wiem doskonale że była to podróż służbowa i za bilety płacił pracodawca.

A już wtrącając się nieco do dyskusji to w mojej opinii pasażerom lotów przekierowanych którzy dotarli do WAW z kilku godzinnym opóźnieniem względem rozkładu lotów należy się tako samo odszkodowanie jak za opóźniony lot.W tym przypadku akurat odpowiedzialnym jest LOT, ale np. gdyby ktoś leciał LH i nie wylądował w WAW bo Dash blokował pas to domaga się odszkodowania od LH, a ta potem powinna odzyskać te pieniądze od sprawcy całego zamieszania i zapewne będzie to właśnie LOT.
_________________
Droit au but!

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4586 PostWysłany: 12 Sty 2018 16:36 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 4531
Loty: 742
Kilometry: 687 156
platynowy
Żeby pieniądze były wypłacone, to osoba składająca wniosek/skargę podaje też nr konta, na które mają być przelane.

Oczywiście są pracodawcy, którzy zastrzegają sobie prawo do odkszodowania, bo to oni płacili. Pytanie tylko, jak chcą to egzekwować?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4587 PostWysłany: 12 Sty 2018 17:37 

Rejestracja: 24 Lis 2011
Posty: 32
Dziś z Balic odwołano nam lot do Brukseli lini Brussels Airlines(docelowo z dalszą przesiadką do Madrytu) - samolot, który wracał "po nas" z Brukseli(SN 2547) został przekierowany na lotnisko w Katowicach(co ciekawe jako jeden z 4 lotów dnia dzisiejszego na Balicach- reszta lądowała bez zakłóceń i opóźnień na przestrzeni całego dnia - przed , "w trakcie" i po planowanym lądowaniem tego samolotu). Jest nas 10 osób - dostaliśmy hotel na Balicach i jutrzejszy - poranny lot do Madrytu. Czy w związku z przekierowaniem możemy ubiegać się o odszkodowania? Wspomniane przekierowanie było co najmniej dziwne, ze względu na płynną obsługę lotów na Balicach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4588 PostWysłany: 12 Sty 2018 17:48 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 3652
Ostrzeżenia: 1
platynowy
Ubiegać się zawsze możesz. I tak własnie zrób.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4589 PostWysłany: 12 Sty 2018 17:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2021
srebrny
ansbach1 napisał(a):
boots napisał(a):
Moim zdaniem nie.
Komisja jest chyba tez analogicznego zdania (2016/C 214/04), skoro twierdzi, że:
Cytuj:
Zgodnie z art. 5 ust. 3 rozporządzenia przewoźnik lotniczy jest zwolniony z obowiązku wypłacenia odszkodowania w przypadku odwołania lotu lub opóźnienia przylotu, jeśli potrafi wykazać, że odwołanie lub opóźnienie lotu jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć nawet przy podjęciu wszelkich racjonalnych środków.
W celu uzyskania zwolnienia z obowiązku wypłaty odszkodowania przewoźnik musi zatem jednocześnie wykazać:

istnienie nadzwyczajnych okoliczności i związek między zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności a opóźnieniem lub odwołaniem, oraz

fakt, że takiego opóźnienia lub odwołania nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków.


Jak Twoim zdaniem przewoźnik mógł uniknąć opóźnienia z powodu awaryjnego lądowania samolotu innego przewoźnika? Jak mógł przewidzieć awarię statku powietrznego innego przewoźnika i spowodować jej uniknięcie?


Nie twierdzę, ze odszkodowanie w 100% przysluguje, bo jest przyczyna zewnetrzna w postaci awaryjnego ladowania, ktora spowodowala zamkniecie lotniska. Natomiast w sferze odpowiedzialnosci ciezko mi uznac, ze awaria techniczna, która jest w gestii przewoznika, a ktora wywolala paraliz lotniska nie rodzi dlatego przewoznika zadnych konsekwencji. Jezeli swoim niedopatrzeniem doprowadzili do paralizu to dlaczego pasażerowie opoznionych lotow sa pozbawieni wszelkich praw. Widze zerwane ogniwo, ale ciezko mi sie zgodzic z sytuacja, gdy pasazerowie ze wzgledu na niedpoatrzenie jednego przewoznika tysiiace pasazerow cierpi. Nie zastanawialbym sie nad tym gdyby pogoda byla zla. Dlatego pytanie czy w takiej sytuacji pasazer ma roszczenie do pierwszego przewoznika lub do swojego, a ten regres do pierwszego czyli do LOTu. Nie wynika to z orzecznictwa, ani przepisow to bardziej rozważania, a po analiziew orzeczen ts wszystko jest mozliwie.


Jak najbardziej takie odszkodowanie przysługuje, ale musi wystąpić szkoda i związek przyczynowoskutkowy (zwykła sprawa cywilna) i nie ma tu nic do rzeczy unijne prawodawstwo - prawo unijne upraszcza system dochodzenia roszczeń przy spełnieniu pewnych warunków - w pozostałych wypadkach należy stosować nasze prawo cywilne chyba że co innego mówi prawo międzynarodowe
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4590 PostWysłany: 12 Sty 2018 18:05 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 3652
Ostrzeżenia: 1
platynowy
Oprócz szkody musi jeszcze orzeczona wina.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4591 PostWysłany: 12 Sty 2018 18:11 

Chyba znamy pechowca roku - @wiciu z znajomymi nie umie dotrzeć do Madrytu. Najpierw "wałek" wyniknął przez Ryanaira, a teraz przez Brussels Airlines. Może Wam Madryt nie jest pisany?

wiciu napisał(a):
zarezerwowaliśmy przelot Ryanairem na trasie: Kraków - Madryt - Kraków dla 10 osób na daty 12.01 - 15.01.2018. Cała podróż składa się z 4 odcinków: Kraków- Frankfurt, Frankfurt - Madryt, Madryt - Mediolan, Mediolan - Kraków. Wszystkie odcinki kupione wiadoma sprawa osobno - Ryanair. Całość rozchodzi się o lot w pierwszą stronę: kupiliśmy loty na takowe godziny: Wylot Kraków 13:05 - lądowanie Frankfurt 14:40 , następnie przesiadka i wylot Frankfurt 17:05 - lądowanie Madryt 19:40. Jakiś czas temu dostałem informację, że lot Frankfurt - Madryt jest przełożony na godzinę 15:05. To powoduję, że nie jesteśmy w stanie przesiąść się z lotu Kraków- Frankfurt na Frankfurt - Madryt bo po prostu nie zdążylibyśmy. Przyjąłem zmianę do wiadomości i zażądałem zwrotu za lot Frankfurt - Madryt, który dostałem. Sytuacja powoduje jednak, że pierwszy odcinek(Kraków- Frankfurt) jest do wyrzucenia. Musiałem zarezerwować dla całej grupy kompletnie inny lot do Madrytu, innymi liniami lotniczymi w związku z czym poniosłem spore koszty.


wiciu napisał(a):
Dziś z Balic odwołano nam lot do Brukseli lini Brussels Airlines(docelowo z dalszą przesiadką do Madrytu) - samolot, który wracał "po nas" z Brukseli(SN 2547) został przekierowany na lotnisko w Katowicach(co ciekawe jako jeden z 4 lotów dnia dzisiejszego na Balicach- reszta lądowała bez zakłóceń i opóźnień na przestrzeni całego dnia - przed , "w trakcie" i po planowanym lądowaniem tego samolotu). Jest nas 10 osób - dostaliśmy hotel na Balicach i jutrzejszy - poranny lot do Madrytu. .
Góra
 PM off  
      
#4592 PostWysłany: 12 Sty 2018 18:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 11795
HON fly4free
A mecz o 16:15, czyli już bez marginesu na błąd

By trzymać się tematu przekierowanie zapewne z powodu mgły czy nisko zawieszonych chmur, a i za bilety na mecz też zapewne nie zwrócą
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4593 PostWysłany: 12 Sty 2018 20:35 

Rejestracja: 24 Lis 2011
Posty: 32
grzegorz.jot napisał(a):
Chyba znamy pechowca roku - @wiciu z znajomymi nie umie dotrzeć do Madrytu. Najpierw "wałek" wyniknął przez Ryanaira, a teraz przez Brussels Airlines. Może Wam Madryt nie jest pisany?

wiciu napisał(a):
zarezerwowaliśmy przelot Ryanairem na trasie: Kraków - Madryt - Kraków dla 10 osób na daty 12.01 - 15.01.2018. Cała podróż składa się z 4 odcinków: Kraków- Frankfurt, Frankfurt - Madryt, Madryt - Mediolan, Mediolan - Kraków. Wszystkie odcinki kupione wiadoma sprawa osobno - Ryanair. Całość rozchodzi się o lot w pierwszą stronę: kupiliśmy loty na takowe godziny: Wylot Kraków 13:05 - lądowanie Frankfurt 14:40 , następnie przesiadka i wylot Frankfurt 17:05 - lądowanie Madryt 19:40. Jakiś czas temu dostałem informację, że lot Frankfurt - Madryt jest przełożony na godzinę 15:05. To powoduję, że nie jesteśmy w stanie przesiąść się z lotu Kraków- Frankfurt na Frankfurt - Madryt bo po prostu nie zdążylibyśmy. Przyjąłem zmianę do wiadomości i zażądałem zwrotu za lot Frankfurt - Madryt, który dostałem. Sytuacja powoduje jednak, że pierwszy odcinek(Kraków- Frankfurt) jest do wyrzucenia. Musiałem zarezerwować dla całej grupy kompletnie inny lot do Madrytu, innymi liniami lotniczymi w związku z czym poniosłem spore koszty.



wiciu napisał(a):
Dziś z Balic odwołano nam lot do Brukseli lini Brussels Airlines(docelowo z dalszą przesiadką do Madrytu) - samolot, który wracał "po nas" z Brukseli(SN 2547) został przekierowany na lotnisko w Katowicach(co ciekawe jako jeden z 4 lotów dnia dzisiejszego na Balicach- reszta lądowała bez zakłóceń i opóźnień na przestrzeni całego dnia - przed , "w trakcie" i po planowanym lądowaniem tego samolotu). Jest nas 10 osób - dostaliśmy hotel na Balicach i jutrzejszy - poranny lot do Madrytu. .


Tak dokładnie jest - pozostało się już tylko zaśmiać z sytuacji i mieć nadzieję, że limit pecha się już wyczerpał. Pozdrowienia z hotelu na Balicach ;)

gorny77 napisał(a):
A mecz o 16:15, czyli już bez marginesu na błąd

By trzymać się tematu przekierowanie zapewne z powodu mgły czy nisko zawieszonych chmur, a i za bilety na mecz też zapewne nie zwrócą


A ty ten mecz skąd wywnioskowałeś? :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4594 PostWysłany: 12 Sty 2018 22:19 

Rejestracja: 18 Sty 2012
Posty: 275
niebieski
grzegorz.jot napisał(a):
@Eryk87 - zamiast liczyć uparcie na odszkodowanie, to Ty powinieneś dziękować polskiemu przewoźnikowi, że tak sprawnie zapewniono Tobie transport zastępczy i to jeszcze taksówką (a nie np. autobusem). Osobiście ja byłbym zachwycony w tak trudnej sytuacji. Jakbyś trafił np. na Ryanaira, to byś jeszcze być może do teraz nie dotarł na miejsce.



Przykro mi ale mnie wychowali w kulturze przeciwnej byciu niewolnikiem i radowaniu sie ochłpami z pańskiego stołu. Jakbym chciał się przejechać taksówką i marnować tyle czasu to bym pojechał pkp albo flixbusem.

"Odszkodowania te będą o połowę mniejsze, jeśli przewoźnikowi uda się zaproponować rejs, który pozwoli dotrzeć do portu docelowego najwyżej 2 godziny później w przypadku lotów do 1500 km," - czy samo to nie jest już powodem do zerwania umowy, co również jest możliwe w przypadku odwołanego lotu i zwrotu całej kwoty za bilet ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4595 PostWysłany: 12 Sty 2018 22:38 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 950
Loty: 76
Kilometry: 168 295
srebrny
boots napisał(a):
Oprócz szkody musi jeszcze orzeczona wina.


Wina, gdy odpowiedzialność jest z deliktu,a tutaj mamy do czynienia z odpowiedzialnością z kontraktu czyli szkoda i adekwatny związek przyczynowy czyli z obowiązkami spoczywającym na Powodzie nie wygląda to już tak kolorowo
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4596 PostWysłany: 13 Sty 2018 03:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2021
srebrny
przecież nie było żadnej umowy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4597 PostWysłany: 13 Sty 2018 12:22 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 950
Loty: 76
Kilometry: 168 295
srebrny
Bilet lotniczy jest niczym innym jak umową przewozu zawieraną między pasażerem, a przewoźnikiem. Jak inaczej nazwałbyś stosunek łączący pasażera z przewoźnikiem jak nie umowa? Odszkodowanie może mieć dwie podstawy i nie jest to na pewno czyn niedozwolony tylko odpowiedzialność z kontraktu czyli z umowy. Konwencja może mieć również zastosowanie, ale rozmawiamy o naszym k.c.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
p.wl lubi ten post.
 
      
#4598 PostWysłany: 13 Sty 2018 13:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Gru 2013
Posty: 1817
Loty: 62
Kilometry: 103 552
srebrny
Dokładnie. I to jeszcze umowa nazwana, uregulowana w KC.
BTW, nawet kasując bilet w komunikacji miejskiej zawiera się umowę przewozu ;)
_________________
Image
MOJE RELACJE Z PODRÓŻY
Góra
 Profil Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
 
      
#4599 PostWysłany: 13 Sty 2018 13:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Kwi 2017
Posty: 205
Loty: 148
Kilometry: 208 919
niebieski
Koledzy i koleżanki,

W listopadzie 2016 miały miejsce ogromne strajki pracowników Lufthansy, w efekcie czego odwołanych było sporo lotów. Słyszeliście może o sytuacjach w których udało się uzyskać odszkodowanie ? Mój lot został odwołany, Lufthansa zaproponowała alternatywę, dotarłem do domu ponad dobę później niż powinienem. Poniżej odpowiedź Lufthansy. Oczywiście jestem w stanie zrozumieć, że strajk kontrolerów lotniczych jest siłą wyższą, ale argumentacja LH, że to Związki Zawodowe były inicjatorem strajków a nie linie lotnicze jest trochę absurdalna. Firmy zajmujące się odszkodowaniami nie chciały się podjąć walki z LH, ja w sumie też odpuściłem. Słusznie ?

Cytuj:
Szanowny Panie,

dziękujemy za wiadomość elektroniczną z dnia 26.11.2016r.
Serdecznie przepraszamy za wszystkie niedogodności związane z Pana podróżą z Oporto do Wrocławia w dniu 24.11.2016r. Niezmiernie nam przykro, że w wyniku strajku pilotów załogi pokładowej Lufthansy, którego inicjatorem były Związki Zawodowe UFO, doszło do odwołania rejsu LH 1181. Zapewniamy, że doskonale rozumiemy Pana niezadowolenie wywołane nieoczekiwaną zmianą planów podróży.

Uprzejmie wyjaśniamy, że planowe przeprowadzenie lotu LH 1181 nie było możliwe i jego odwołanie nastąpiło pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków z naszej strony. Zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Europejskiego WE 261/2004, art. 5 § 3 ust. 14. nie podlega zatem regulacji odszkodowawczej. Prosimy o zrozumienie, że prawo do strajku stanowi w Niemczech jedno z podstawowych i wysoce respektowanych praw pracownika, a pracodawca nie ponosi odpowiedzialności za podjętą decyzję o rozpoczęciu strajku.

Powołujemy się na wyrok z dnia 21.08.2012r. Trybunału Federalnego Niemiec. Skargę wnieśli pasażerowie odnośnie strajku pilotów w lutym 2010r. zrzeszonych w Związku Zawodowym Cockpit. Trybunał odrzucił skargę, argumentując, że inicjatorem strajku nie była linia lotnicza, lecz Związki Zawodowe.

Jeżeli poniósł Pan jakiekolwiek dodatkowe koszty, związane z zakupem żywności, napojów, noclegu, itp. wskutek odwołania rejsu, prosimy o przedstawienie odpowiednich rachunków, celem sprawdzenia możliwości ich refundacji.

W nawiązaniu do Pana obserwacji dotyczących braku informacji, zgadzamy się z Panem, że należy poprawić funkcjonowanie sytemu. Przepraszamy za wszystkie nieprzyjemności wynikłe w związku z zaistniałą sytuacją.

Jeszcze raz przepraszamy za powstałe utrudnienia i wyrażamy nadzieję, że przyszłe Pana podróże z liniami lotniczymi Lufthansa odbędą się bez jakichkolwiek
utrudnień.

Z poważaniem,
Kamila Kosciuk
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4600 PostWysłany: 13 Sty 2018 13:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3068
złoty
ja bym walczył
_________________
Image

moje najciekawsze wpisy są w koszu - serdecznie zapraszam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5946 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233 ... 298  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group