Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4616 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 227, 228, 229, 230, 231  Następna
Autor Wiadomość
#4581 PostWysłany: 12 Sty 2018 00:51 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 784
Loty: 76
Kilometry: 168 295
Punkty statusowe: 21
niebieski
Nie, nie spotkałem się. Dlatego w tej sprawie nie można powiedzieć odszkodowanie Ci się należy bezproblemowo. Zauważ art. 13, gdyby przewoźnik oczywiście nie LOT, ale inny wypłacił odszkodowanie to czy nie mógłby on dochodzić odszkodowania od LOT? Czy zatem przy splocie wydarzeń zerwanie łańcucha poprzez zaistnienie przyczyny zewnętrznej wywołującej opóźnienie/odwołanie dalszych lotów eliminuje odpowiedzialność z 261/2004? Czy odpowiedzialność ta nie powinna mieć charakteru schodkowego do źródła przyczyny wywołującej opóźnienie/odwołanie, bo ona leżała w gestii przewoźnika tyle, że pierwotnego, a nie wtórnego.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4582 PostWysłany: 12 Sty 2018 01:06 

Rejestracja: 07 Mar 2017
Posty: 342
Punkty statusowe: 66
niebieski
@ansbach1 - zanim przerobisz forum F4F na forum prawne :o to czy przypadkiem @Eryk87 nie mógł polecieć do Szczecina choćby dlatego, że lotnisko w Warszawie było zamknięte przez kilka godzin? Fizycznie tego konkretnego lotu nie można było zorganizować przez kilka godzin. Zresztą jeszcze następnego dnia wiele lotów było odwołanych. W przypadku sytuacji, którą opisał @Eryk87 należy się szacunek przewoźnikowi, że tak szybko zapewnił pasażerowi alternatywną formę transportu. To należy docenić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4583 PostWysłany: 12 Sty 2018 01:13 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 2137
Punkty statusowe: 141
platynowy
Moim zdaniem nie.
Komisja jest chyba tez analogicznego zdania (2016/C 214/04), skoro twierdzi, że:
Cytuj:
Zgodnie z art. 5 ust. 3 rozporządzenia przewoźnik lotniczy jest zwolniony z obowiązku wypłacenia odszkodowania w przypadku odwołania lotu lub opóźnienia przylotu, jeśli potrafi wykazać, że odwołanie lub opóźnienie lotu jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć nawet przy podjęciu wszelkich racjonalnych środków.
W celu uzyskania zwolnienia z obowiązku wypłaty odszkodowania przewoźnik musi zatem jednocześnie wykazać:

istnienie nadzwyczajnych okoliczności i związek między zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności a opóźnieniem lub odwołaniem, oraz

fakt, że takiego opóźnienia lub odwołania nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków.


Jak Twoim zdaniem przewoźnik mógł uniknąć opóźnienia z powodu awaryjnego lądowania samolotu innego przewoźnika? Jak mógł przewidzieć awarię statku powietrznego innego przewoźnika i spowodować jej uniknięcie?
Góra
 Profil Relacje PM off
grzegorz.jot lubi ten post.
 
      
#4584 PostWysłany: 12 Sty 2018 09:45 

Rejestracja: 23 Mar 2012
Posty: 196
Loty: 64
Kilometry: 74 737
Punkty statusowe: 6
A jak miałem lecieć w czwartek lotem o 21 WRO-WAW a mi go przełożyli na 5:50 to czy mi się należy odszkodowanie?
Przepadła mi rezerwacja hotelu.
Nie wiem co było przyczyną odwołania lotu,
ale tłumaczenie się incydentem ktory był dzień wczesniej jest słabe.
Bo oczywiście o odwołaniu lotu dowiedziałem się na lotnisku :)
_________________
[WRO]
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4585 PostWysłany: 12 Sty 2018 10:35 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 784
Loty: 76
Kilometry: 168 295
Punkty statusowe: 21
niebieski
boots napisał(a):
Moim zdaniem nie.
Komisja jest chyba tez analogicznego zdania (2016/C 214/04), skoro twierdzi, że:
Cytuj:
Zgodnie z art. 5 ust. 3 rozporządzenia przewoźnik lotniczy jest zwolniony z obowiązku wypłacenia odszkodowania w przypadku odwołania lotu lub opóźnienia przylotu, jeśli potrafi wykazać, że odwołanie lub opóźnienie lotu jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć nawet przy podjęciu wszelkich racjonalnych środków.
W celu uzyskania zwolnienia z obowiązku wypłaty odszkodowania przewoźnik musi zatem jednocześnie wykazać:

istnienie nadzwyczajnych okoliczności i związek między zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności a opóźnieniem lub odwołaniem, oraz

fakt, że takiego opóźnienia lub odwołania nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków.


Jak Twoim zdaniem przewoźnik mógł uniknąć opóźnienia z powodu awaryjnego lądowania samolotu innego przewoźnika? Jak mógł przewidzieć awarię statku powietrznego innego przewoźnika i spowodować jej uniknięcie?


Nie twierdzę, ze odszkodowanie w 100% przysluguje, bo jest przyczyna zewnetrzna w postaci awaryjnego ladowania, ktora spowodowala zamkniecie lotniska. Natomiast w sferze odpowiedzialnosci ciezko mi uznac, ze awaria techniczna, która jest w gestii przewoznika, a ktora wywolala paraliz lotniska nie rodzi dlatego przewoznika zadnych konsekwencji. Jezeli swoim niedopatrzeniem doprowadzili do paralizu to dlaczego pasażerowie opoznionych lotow sa pozbawieni wszelkich praw. Widze zerwane ogniwo, ale ciezko mi sie zgodzic z sytuacja, gdy pasazerowie ze wzgledu na niedpoatrzenie jednego przewoznika tysiiace pasazerow cierpi. Nie zastanawialbym sie nad tym gdyby pogoda byla zla. Dlatego pytanie czy w takiej sytuacji pasazer ma roszczenie do pierwszego przewoznika lub do swojego, a ten regres do pierwszego czyli do LOTu. Nie wynika to z orzecznictwa, ani przepisow to bardziej rozważania, a po analiziew orzeczen ts wszystko jest mozliwie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4586 PostWysłany: 12 Sty 2018 14:17 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 13
Punkty statusowe: 0
Przepraszam jeśli padła już odpowiedz. PILNIE potrzebuje info o dalszych krokach. Właśnie jestem na lotnisku w Berlinie. Mam lot opóźniony ponad 6 godzin z Berlina do Barcelony - jest 1506km. Zrobiłem odprawę i po kontroli zobaczyłem na tablicy opóźnienie. Czy mogę uzyskać jakieś odszkodowanie i czy powinienem teraz wykonać jakieś kroki?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4587 PostWysłany: 12 Sty 2018 14:24 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 5780
Loty: 101
Kilometry: 113 374
Przeczytać wikipost, w którym jest zawarty link https://www.fly4free.pl/uniwersalny-por ... -pasazera/
_________________
Jakieś pytania o Warszawę? Pisz, postaram się pomóc ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4588 PostWysłany: 12 Sty 2018 16:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 131
Punkty statusowe: 7
Moja koleżanka jest w podobnej sytuacji co kolega Eryk. W środę miała lądować w Warszawie (LOT z UK), a ostatecznie wylądowała w Poznaniu i do Warszawy przyjechała o 5 rano autobusem zagwarantowanym przez LOT.
Ale moje pytanie do Was czy w przypadku uznania takiej reklamacji przez przewoźnika to pieniądze wypłacane są pasażerowi, czy temu kto płacił za bilet, wiem doskonale że była to podróż służbowa i za bilety płacił pracodawca.

A już wtrącając się nieco do dyskusji to w mojej opinii pasażerom lotów przekierowanych którzy dotarli do WAW z kilku godzinnym opóźnieniem względem rozkładu lotów należy się tako samo odszkodowanie jak za opóźniony lot.W tym przypadku akurat odpowiedzialnym jest LOT, ale np. gdyby ktoś leciał LH i nie wylądował w WAW bo Dash blokował pas to domaga się odszkodowania od LH, a ta potem powinna odzyskać te pieniądze od sprawcy całego zamieszania i zapewne będzie to właśnie LOT.
_________________
Droit au but!

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4589 PostWysłany: 12 Sty 2018 16:36 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 3792
Punkty statusowe: 174
platynowy
Żeby pieniądze były wypłacone, to osoba składająca wniosek/skargę podaje też nr konta, na które mają być przelane.

Oczywiście są pracodawcy, którzy zastrzegają sobie prawo do odkszodowania, bo to oni płacili. Pytanie tylko, jak chcą to egzekwować?
_________________
Darmowa gra Sudoku online
http://www.sudoku-online.ovh/

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4590 PostWysłany: 12 Sty 2018 17:37 

Rejestracja: 24 Lis 2011
Posty: 26
Punkty statusowe: 0
Dziś z Balic odwołano nam lot do Brukseli lini Brussels Airlines(docelowo z dalszą przesiadką do Madrytu) - samolot, który wracał "po nas" z Brukseli(SN 2547) został przekierowany na lotnisko w Katowicach(co ciekawe jako jeden z 4 lotów dnia dzisiejszego na Balicach- reszta lądowała bez zakłóceń i opóźnień na przestrzeni całego dnia - przed , "w trakcie" i po planowanym lądowaniem tego samolotu). Jest nas 10 osób - dostaliśmy hotel na Balicach i jutrzejszy - poranny lot do Madrytu. Czy w związku z przekierowaniem możemy ubiegać się o odszkodowania? Wspomniane przekierowanie było co najmniej dziwne, ze względu na płynną obsługę lotów na Balicach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4591 PostWysłany: 12 Sty 2018 17:48 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 2137
Punkty statusowe: 141
platynowy
Ubiegać się zawsze możesz. I tak własnie zrób.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4592 PostWysłany: 12 Sty 2018 17:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 1641
Punkty statusowe: 24
niebieski
ansbach1 napisał(a):
boots napisał(a):
Moim zdaniem nie.
Komisja jest chyba tez analogicznego zdania (2016/C 214/04), skoro twierdzi, że:
Cytuj:
Zgodnie z art. 5 ust. 3 rozporządzenia przewoźnik lotniczy jest zwolniony z obowiązku wypłacenia odszkodowania w przypadku odwołania lotu lub opóźnienia przylotu, jeśli potrafi wykazać, że odwołanie lub opóźnienie lotu jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć nawet przy podjęciu wszelkich racjonalnych środków.
W celu uzyskania zwolnienia z obowiązku wypłaty odszkodowania przewoźnik musi zatem jednocześnie wykazać:

istnienie nadzwyczajnych okoliczności i związek między zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności a opóźnieniem lub odwołaniem, oraz

fakt, że takiego opóźnienia lub odwołania nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków.


Jak Twoim zdaniem przewoźnik mógł uniknąć opóźnienia z powodu awaryjnego lądowania samolotu innego przewoźnika? Jak mógł przewidzieć awarię statku powietrznego innego przewoźnika i spowodować jej uniknięcie?


Nie twierdzę, ze odszkodowanie w 100% przysluguje, bo jest przyczyna zewnetrzna w postaci awaryjnego ladowania, ktora spowodowala zamkniecie lotniska. Natomiast w sferze odpowiedzialnosci ciezko mi uznac, ze awaria techniczna, która jest w gestii przewoznika, a ktora wywolala paraliz lotniska nie rodzi dlatego przewoznika zadnych konsekwencji. Jezeli swoim niedopatrzeniem doprowadzili do paralizu to dlaczego pasażerowie opoznionych lotow sa pozbawieni wszelkich praw. Widze zerwane ogniwo, ale ciezko mi sie zgodzic z sytuacja, gdy pasazerowie ze wzgledu na niedpoatrzenie jednego przewoznika tysiiace pasazerow cierpi. Nie zastanawialbym sie nad tym gdyby pogoda byla zla. Dlatego pytanie czy w takiej sytuacji pasazer ma roszczenie do pierwszego przewoznika lub do swojego, a ten regres do pierwszego czyli do LOTu. Nie wynika to z orzecznictwa, ani przepisow to bardziej rozważania, a po analiziew orzeczen ts wszystko jest mozliwie.


Jak najbardziej takie odszkodowanie przysługuje, ale musi wystąpić szkoda i związek przyczynowoskutkowy (zwykła sprawa cywilna) i nie ma tu nic do rzeczy unijne prawodawstwo - prawo unijne upraszcza system dochodzenia roszczeń przy spełnieniu pewnych warunków - w pozostałych wypadkach należy stosować nasze prawo cywilne chyba że co innego mówi prawo międzynarodowe
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4593 PostWysłany: 12 Sty 2018 18:05 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 2137
Punkty statusowe: 141
platynowy
Oprócz szkody musi jeszcze orzeczona wina.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4594 PostWysłany: 12 Sty 2018 18:11 

Rejestracja: 07 Mar 2017
Posty: 342
Punkty statusowe: 66
niebieski
Chyba znamy pechowca roku - @wiciu z znajomymi nie umie dotrzeć do Madrytu. Najpierw "wałek" wyniknął przez Ryanaira, a teraz przez Brussels Airlines. Może Wam Madryt nie jest pisany?

wiciu napisał(a):
zarezerwowaliśmy przelot Ryanairem na trasie: Kraków - Madryt - Kraków dla 10 osób na daty 12.01 - 15.01.2018. Cała podróż składa się z 4 odcinków: Kraków- Frankfurt, Frankfurt - Madryt, Madryt - Mediolan, Mediolan - Kraków. Wszystkie odcinki kupione wiadoma sprawa osobno - Ryanair. Całość rozchodzi się o lot w pierwszą stronę: kupiliśmy loty na takowe godziny: Wylot Kraków 13:05 - lądowanie Frankfurt 14:40 , następnie przesiadka i wylot Frankfurt 17:05 - lądowanie Madryt 19:40. Jakiś czas temu dostałem informację, że lot Frankfurt - Madryt jest przełożony na godzinę 15:05. To powoduję, że nie jesteśmy w stanie przesiąść się z lotu Kraków- Frankfurt na Frankfurt - Madryt bo po prostu nie zdążylibyśmy. Przyjąłem zmianę do wiadomości i zażądałem zwrotu za lot Frankfurt - Madryt, który dostałem. Sytuacja powoduje jednak, że pierwszy odcinek(Kraków- Frankfurt) jest do wyrzucenia. Musiałem zarezerwować dla całej grupy kompletnie inny lot do Madrytu, innymi liniami lotniczymi w związku z czym poniosłem spore koszty.


wiciu napisał(a):
Dziś z Balic odwołano nam lot do Brukseli lini Brussels Airlines(docelowo z dalszą przesiadką do Madrytu) - samolot, który wracał "po nas" z Brukseli(SN 2547) został przekierowany na lotnisko w Katowicach(co ciekawe jako jeden z 4 lotów dnia dzisiejszego na Balicach- reszta lądowała bez zakłóceń i opóźnień na przestrzeni całego dnia - przed , "w trakcie" i po planowanym lądowaniem tego samolotu). Jest nas 10 osób - dostaliśmy hotel na Balicach i jutrzejszy - poranny lot do Madrytu. .
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4595 PostWysłany: 12 Sty 2018 18:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 9986
Punkty statusowe: 456
HON fly4free
A mecz o 16:15, czyli już bez marginesu na błąd

By trzymać się tematu przekierowanie zapewne z powodu mgły czy nisko zawieszonych chmur, a i za bilety na mecz też zapewne nie zwrócą
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4596 PostWysłany: 12 Sty 2018 20:35 

Rejestracja: 24 Lis 2011
Posty: 26
Punkty statusowe: 0
grzegorz.jot napisał(a):
Chyba znamy pechowca roku - @wiciu z znajomymi nie umie dotrzeć do Madrytu. Najpierw "wałek" wyniknął przez Ryanaira, a teraz przez Brussels Airlines. Może Wam Madryt nie jest pisany?

wiciu napisał(a):
zarezerwowaliśmy przelot Ryanairem na trasie: Kraków - Madryt - Kraków dla 10 osób na daty 12.01 - 15.01.2018. Cała podróż składa się z 4 odcinków: Kraków- Frankfurt, Frankfurt - Madryt, Madryt - Mediolan, Mediolan - Kraków. Wszystkie odcinki kupione wiadoma sprawa osobno - Ryanair. Całość rozchodzi się o lot w pierwszą stronę: kupiliśmy loty na takowe godziny: Wylot Kraków 13:05 - lądowanie Frankfurt 14:40 , następnie przesiadka i wylot Frankfurt 17:05 - lądowanie Madryt 19:40. Jakiś czas temu dostałem informację, że lot Frankfurt - Madryt jest przełożony na godzinę 15:05. To powoduję, że nie jesteśmy w stanie przesiąść się z lotu Kraków- Frankfurt na Frankfurt - Madryt bo po prostu nie zdążylibyśmy. Przyjąłem zmianę do wiadomości i zażądałem zwrotu za lot Frankfurt - Madryt, który dostałem. Sytuacja powoduje jednak, że pierwszy odcinek(Kraków- Frankfurt) jest do wyrzucenia. Musiałem zarezerwować dla całej grupy kompletnie inny lot do Madrytu, innymi liniami lotniczymi w związku z czym poniosłem spore koszty.



wiciu napisał(a):
Dziś z Balic odwołano nam lot do Brukseli lini Brussels Airlines(docelowo z dalszą przesiadką do Madrytu) - samolot, który wracał "po nas" z Brukseli(SN 2547) został przekierowany na lotnisko w Katowicach(co ciekawe jako jeden z 4 lotów dnia dzisiejszego na Balicach- reszta lądowała bez zakłóceń i opóźnień na przestrzeni całego dnia - przed , "w trakcie" i po planowanym lądowaniem tego samolotu). Jest nas 10 osób - dostaliśmy hotel na Balicach i jutrzejszy - poranny lot do Madrytu. .


Tak dokładnie jest - pozostało się już tylko zaśmiać z sytuacji i mieć nadzieję, że limit pecha się już wyczerpał. Pozdrowienia z hotelu na Balicach ;)

gorny77 napisał(a):
A mecz o 16:15, czyli już bez marginesu na błąd

By trzymać się tematu przekierowanie zapewne z powodu mgły czy nisko zawieszonych chmur, a i za bilety na mecz też zapewne nie zwrócą


A ty ten mecz skąd wywnioskowałeś? :)
Góra
 Profil Relacje PM off
grzegorz.jot lubi ten post.
 
      
#4597 PostWysłany: 12 Sty 2018 22:19 

Rejestracja: 18 Sty 2012
Posty: 246
Punkty statusowe: 12
niebieski
grzegorz.jot napisał(a):
@Eryk87 - zamiast liczyć uparcie na odszkodowanie, to Ty powinieneś dziękować polskiemu przewoźnikowi, że tak sprawnie zapewniono Tobie transport zastępczy i to jeszcze taksówką (a nie np. autobusem). Osobiście ja byłbym zachwycony w tak trudnej sytuacji. Jakbyś trafił np. na Ryanaira, to byś jeszcze być może do teraz nie dotarł na miejsce.



Przykro mi ale mnie wychowali w kulturze przeciwnej byciu niewolnikiem i radowaniu sie ochłpami z pańskiego stołu. Jakbym chciał się przejechać taksówką i marnować tyle czasu to bym pojechał pkp albo flixbusem.

"Odszkodowania te będą o połowę mniejsze, jeśli przewoźnikowi uda się zaproponować rejs, który pozwoli dotrzeć do portu docelowego najwyżej 2 godziny później w przypadku lotów do 1500 km," - czy samo to nie jest już powodem do zerwania umowy, co również jest możliwe w przypadku odwołanego lotu i zwrotu całej kwoty za bilet ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4598 PostWysłany: 12 Sty 2018 22:38 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 784
Loty: 76
Kilometry: 168 295
Punkty statusowe: 21
niebieski
boots napisał(a):
Oprócz szkody musi jeszcze orzeczona wina.


Wina, gdy odpowiedzialność jest z deliktu,a tutaj mamy do czynienia z odpowiedzialnością z kontraktu czyli szkoda i adekwatny związek przyczynowy czyli z obowiązkami spoczywającym na Powodzie nie wygląda to już tak kolorowo
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4599 PostWysłany: 13 Sty 2018 03:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 1641
Punkty statusowe: 24
niebieski
przecież nie było żadnej umowy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4600 PostWysłany: 13 Sty 2018 12:22 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 784
Loty: 76
Kilometry: 168 295
Punkty statusowe: 21
niebieski
Bilet lotniczy jest niczym innym jak umową przewozu zawieraną między pasażerem, a przewoźnikiem. Jak inaczej nazwałbyś stosunek łączący pasażera z przewoźnikiem jak nie umowa? Odszkodowanie może mieć dwie podstawy i nie jest to na pewno czyn niedozwolony tylko odpowiedzialność z kontraktu czyli z umowy. Konwencja może mieć również zastosowanie, ale rozmawiamy o naszym k.c.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
p.wl lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4616 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 227, 228, 229, 230, 231  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: cubanaaa oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group