Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3983 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 196, 197, 198, 199, 200  Następna
Autor Wiadomość
#3961 PostWysłany: 14 Lip 2017 10:37 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 1569
Punkty statusowe: 116
złoty
To nie jest forum prawne, żeby wyjaśniać Ci szczegółowo obowiązujące przepisy. Ale jeśli jednak chcesz, to zapoznaj się z Dz.U. 2002 nr 130 poz.1112
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3962 PostWysłany: 14 Lip 2017 10:50 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 564
Punkty statusowe: 8
como napisał(a):
złożyłem reklamację za odwołany lot do PLL LOT. po wypełnieniu formularza reklamacyjnego na stronie wyskoczyło info, że odpowiedzą w przeciągu 4 tygodni.
jak ten termin ma się do uznania reklamacji za rozpatrzoną pozytywnie w przypadku braku odpowiedzi w ciągu 14 dni (zgodnie z art. 561(5) k.c.)??
Ja mam dla ciebie inną radę - wskazówkę. Zapomnij o "szybkim procedowaniu sprawy" w przypadku dochodzenia odszkodowania. Jeśli LOT ci nie odpowie lub odpowie negatywnie (co jest normą, wszystkie linie lotnicze próbują w ten sposób odsiać tych mniej wytrwałych), to musisz przekazać sprawę do właściwego ULC. Możesz oczywiście wcześniej spróbować jeszcze raz nacisnąć na linie lotnicze (powołując się na szczegółowe przepisy, orzecznictwo - czasem to pomaga, gdy linie widzą że mają do czynienia z kimś, kto wie o co chodzi i nie odpuści). Natomiast ULC to jest czasowa czarna dziura. Tak, niby obowiązuje ich jakiś termin, 60 dni czy w szczególnych przypadkach 90 dni, ale w praktyce możesz się zdziwić - ja, pomimo ciągłego monitowania i "poganiania", otrzymałem orzeczenie po, uwaga, 14 miesiącach. Pomogła chyba zapowiedź, że złoże zażalenie na wadliwe rozpatrywanie sprawy. Co ciekawe, takie zażalenie składa się... do tego samego ULC, żeby mieli szansę "usunąć wadę procedowania" (czyli przewlekłe rozpatrywanie). Takie zażalenie możesz oczywiście złożyć od razu po w.wym. terminie. Czasami na odszkodowanie czeka się... latami. W każdym razie, nie licz na szybką gotówkę, to tak nie działa.

Co do reszty, polecam lekturę FAQ (w szczególności):
http://www.ulc.gov.pl/pl/prawa-pasazera ... ania-faq#4
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3963 PostWysłany: 14 Lip 2017 11:10 

Rejestracja: 01 Kwi 2017
Posty: 1
Punkty statusowe: 0
4989341 napisał(a):
we wtorek 27/06/2017
lot z VCE - KRK Wenecja - Kraków (EasyJet) z godziny 7.15 został przesunięty na 9.15 a następnie na 12.15.
czy opóźnienie 5h uprawnia mnie do jakiegoś odszkodowania?
jest sens składać wniosek?


Hej. Leciałam lotem "powrotnym", z Krakowa do Wenecji. Opóźnienie zdecydowanie >>> 3 godzin. Złożyłam wniosek z niedzielę, dziś mam odpowiedz z pozytywnym rozpatrzeniem skargi od easyjet. Warto!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3964 PostWysłany: 14 Lip 2017 15:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 419
Punkty statusowe: 22
niebieski
Ciekawe doswiadczenie z rodzimego podworka kilka/kilkanascie tygodni temu, moze sie komus przyda...
Poranny lot LO z POZ do WAW, mocny SMS od linii o odpowlaniu lotu. Rano telefony na infolinie i proba zmiany na inne najszybsze polaczenie (pozniejszy lot do LON). Podczas 2 rozmow z call centre informacja, ze lot odwolany z powodu zlej pogody (wiec UE 261/2004 niby nie obowiazuje). Juz ktorys raz dostalem takie info w przypadku anulowania. Ale cos nie che mi sie wierzyc. Sprawdzam pogode w WAW i POZ przez ostatnie 24h - idealna. Inne loty na Okeciu (pardon Chopin'ie) i Lawicy sa OK. Wiec smierdzi z daleka. Sprawdzam, co to za samolot i okazuje sie, ze wieczorna rotacja z WAW nie doleciala do POZ, no to i poranna z POZ do WAW nie ma szansy. Sprawdzam dalej ten samolot, wczesniejsza rotacja do WAW z KTW tez nie doleciala (o ile dobrze pamietam, to nawet lot byl zawrocony do KTW). Wiec pisze reklamacje, dodaje 2-3 print screeny i po 4 tygodniach 250EUR jest na koncie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3965 PostWysłany: 14 Lip 2017 16:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lip 2013
Posty: 374
Loty: 53
Kilometry: 75 603
Punkty statusowe: 22
niebieski
Próbowałem szukać i się przekopywać, ale ten temat ma 200 stron prawie, więc jest to wyzwanie...
Trzy pytania.
1. Przy locie służbowym (za bilety płacił pracodawca) odszkodowanie dostaje pasażer, tak? I pasażer się o odszkodowanie ubiega, czy musi to być jakoś powiązane z kupującym? Kilkoro pracowników na jednej rezerwacji.
2. Lot Eurowings (10 lipca) Dusseldorf-Bazylea odwołany (kilka godzin przed lotem). Linia zaproponowała zamianę na loty do m.in. Genewy lub Zurychu (wylot wcześniej niż pierwotnie planowany do Bazylei). Pasażerowie na miejscu w Genewie wypożyczyli samochód i pojechali do swojego celu (z Bazylei też mieli jechać dalej). Ale podejrzewam, że jakby skorzystali z lotu do Zurychu + transport przewoźnika, to dotarliby do Bazylei w podobnym czasie co przy pierwotnym locie. Jak to się ma do odszkodowań?
3. Niezwiązane z powyższymi - bilet kupiony, odprawa online zrobiona, niestawienie się na lotnisku + odwołany lub opóźniony lot. Odszkodowanie się należy? W kilku miejscach czytałem o "odprawie" (pewnie w domyśle tej dokonanej na lotnisku, a nie online) jako jednym z czynników koniecznych do rozpatrywania reklamacji i wniosków o odszkodowania. I dalej - jeśli lot jest opóźniony i z niego nie skorzystamy - odszkodowanie i tak się należy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3966 PostWysłany: 14 Lip 2017 16:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 419
Punkty statusowe: 22
niebieski
1. Wg mnie pasazer. Ale to juz sprawa pomiedzy pasazerem i pracodawca, kto bedzie beneficjentem zwrotu - niektore firmy maja wew. regulacje w tym zakresie.
3. W przypadku odwolania lotu, nie ma zadnego obowiazku stawiania sie na lotnisku. Ja zalatwialem wszystko via call center (odprawa dokonana on-line).
Góra
 Profil Relacje PM off
Zielony^ lubi ten post.
Zielony^ uważa post za pomocny.
 
      
#3967 PostWysłany: 14 Lip 2017 16:27 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 4721
Loty: 143
Kilometry: 203 104
1. Ostatnio odszkodowanie za opóźniony lot zgarnąłem ja, pracodawca oczywiście o tym wiedział i nie robił żadnych problemów. Jeszcze nadprogramowe diety wskoczyły (na podstawie zaświadczenia z transfer desku).
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
Zielony^ uważa post za pomocny.
 
      
#3968 PostWysłany: 14 Lip 2017 16:30 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 564
Punkty statusowe: 8
jaco027 napisał(a):
Ale cos nie che mi sie wierzyc. Sprawdzam pogode w WAW i POZ przez ostatnie 24h - idealna. Inne loty na Okeciu (pardon Chopin'ie) i Lawicy sa OK. Wiec smierdzi z daleka.
Niestety, nie zawsze jest tak, że idealna pogoda w miejscu wylotu to gwarancja odszkodowania. Czasem się okazuje, że zła pogoda była w zupełnie innym miejscu Europy i samolot nie mógł przylecieć. Miałem taki casus z LH, że odwołali poranny lot KRK-MUC, choć wszystko rano odlatywało. Powodem była b.zła pogoda w MUC poprzedniego wieczoru - samolot nie wystartował, tym samym nie było go fizycznie rano w KRK. To był wystarczający powód, żeby odszkodowanie się nie należało (co stwierdził szczegółowo polski ULC). LH jako rekompensatę przelało mi 50 euro (a właściwie 250 zł).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3969 PostWysłany: 15 Lip 2017 04:04 

Rejestracja: 15 Lip 2017
Posty: 2
Punkty statusowe: 0
Witam wszystkich forumowiczów,
mam pytanie odnośnie odszkodowania. Anulowano mi lot 05.07.17 z Brelina Tegel do Newark (jakieś problemy techniczne z samolotem), lot miał się odbyć 5 lipca o godzinie 9:40, zawrócono nas z pasa startowego i przemielono kilka godzin na lotnisku, aż odwołano lot i pokierowano tych co nie mieli się gdzie podziać do hoteli. Mieliśmy wylecieć następnego dnia o 14:30. Około 11 dostałem sms, że wylot będzie o 15:30. Na lotnisku oczywiście kolejka kilometrowa, nikt nic nie wie odprawy nie ma. Koniec końców wylecieliśmy o 18:15. Co do lotu UA963, sprawa wydaje się jasna, 600euro. Jak ma się sprawa do drugiego lotu, który był opóźniony o 3h i 45min, czy za ten lot też należy się jakieś odszkodowanie?
Z góry dzięki za pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3970 PostWysłany: 15 Lip 2017 10:23 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 418
Loty: 33
Kilometry: 72 263
Punkty statusowe: 45
srebrny
@chinczyk jedno odszkodowanie wchodzi w grę. Ale linia jest spoza EU więc też weź to pod uwagę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3971 PostWysłany: 15 Lip 2017 13:32 

Rejestracja: 15 Lip 2017
Posty: 2
Punkty statusowe: 0
Oczywiście, że przewoźnik nie z Unii, ale cała sytuacja miała miejsce w Unii i takie prawo obowiązuje. Dzięki za odpowiedź.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3972 PostWysłany: 16 Lip 2017 10:57 

Rejestracja: 13 Lip 2017
Posty: 4
Punkty statusowe: 0
to nie działa
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3973 PostWysłany: 16 Lip 2017 13:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Kwi 2014
Posty: 826
Punkty statusowe: 99
złoty
Czy LOT zawsze nie informuje pasażerów o odwołanych lotach? Dzisiaj miałem ciekawą sytuację, pół godziny przed wyjściem z domu na autobus do Katowic na lot KTW-WAW chciałem zrobić odprawę, ale o dziwo coś nie działa, dzwonie do LOTu... okazuje się że mój lot jest odwołany... Przynajmniej zakładam że 600 ojro w takiej sytuacji wpadnie skoro przerzucili mnie na jutro?
_________________
http://flightdiary.net/kamo375
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3974 PostWysłany: 16 Lip 2017 13:35 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 1569
Punkty statusowe: 116
złoty
A dlaczego 600?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3975 PostWysłany: 16 Lip 2017 13:41 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 929
Punkty statusowe: 58
srebrny
Do mnie dzwonili 2-3 razy w sprawie odwołanego lotu, ale to było w czasach przed destrukcją systemu informatycznego LOTu. Jesteś pewien, że LOT ma numer telefonu? , bo wiele OTA nie przekazuje tej informacji do linii lotniczych.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3976 PostWysłany: 16 Lip 2017 13:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Kwi 2014
Posty: 826
Punkty statusowe: 99
złoty
@SPLDER Mają nr tel, mają maila, sami na infolinii to potwierdzali, mają też nr karty FTL więc jakby chcieli to spokojnie mogą zadzwonić/wysłać maila. Kiedyś do mnie też dzwonili ale chyba przestali...

@boots masz rację rozpędziłem się... 250 :D
_________________
http://flightdiary.net/kamo375
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3977 PostWysłany: 16 Lip 2017 20:00 

Rejestracja: 25 Lip 2016
Posty: 73
Punkty statusowe: 16
niebieski
Kolega utknął w Kijowie. Miał lecieć dziś do Warszawy, przez spóźniony lot zostaje na noc w KBP. Co ma obowiązek dostać od UIA ? Spanie? Jedzenie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3978 PostWysłany: 16 Lip 2017 22:28 

Rejestracja: 18 Sie 2010
Posty: 240
Punkty statusowe: 9
Bardzo Was proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.
W kwietniu tego roku wraz z członkami mojej rodziny miałem wykupiony w Travel China Guide przelot na trasie Xining-Guilin liniami China Eastern .Po naszym zjawieniu się w check-in dowiedzieliśmy się,że dokładnie miesiąc wcześniej nasz lot został odwołany o czym oczywiście nikt nas nie powiadomił.Dzięki pomocy TCG udało się nam dolecieć do Guilin 12 godzin później,tj. ok. 23.00 , po dwóch lotach Xining-Xian- i Xian-Guilin. Oczywiście cały program zwiedzania na ten dzień runął.
Po przylocie do Polski po korespondencji z TCG zaproponowali nam zwrot poniesionych przez nas kosztów związanych z przedłużeniem się podróży o 12 godzin (koszt posiłków na lotniskach w Xining i Xian,taxi do hotelu ,na które mieliśmy rachunki).
Przy okazji dowiedzieliśmy się ,że China Eastern nie powiadomił ich o odwołaniu lotu i poradzono nam abyśmy zwrócili się w sprawie odszkodowania bezpośrednio do China Eastern.
Tak też zrobiłem i kilka dni temu napisali mi ,że Ok i proponują nam po 200 RMB ( ok. 120 zł) za osobę jako rekompensatę za odwołany lot. Oczywiście nie zgodziłem się i napisałem ,że to kpina.Od 2 dni cisza.
Szukałem wszędzie gdzie się dało łącznie z tłumaczonymi przez googla stronami chińskiego ministerstwa transportu i właściwie nie mam żadnych konkretnych informacji.W jednym miejscu znalazłem info,że ktoś dostał 300 RMB ,w kolejnym że 600 RMB , w innym jeszcze ,że nic nie przysługuje.
Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w uzyskaniu odszkodowania w przypadku lotów wewnątrz Chin?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3979 PostWysłany: 17 Lip 2017 15:55 

Rejestracja: 25 Cze 2013
Posty: 3
Punkty statusowe: -1
[Opóźniony lot] [AirCanada]
Kilka tygodni temu mialem nastepujace polaczenie.

Columbus (CMH) - Toronto (YYZ) / AirCanada
Toronto (YYZ) - Warszawa (WAW) / PLL LOT

Wszystko bylo na "jednym bilecie". Pierwszy lot zostal opozniony o okolo 3h w zwiazku z czym stracilem przesiadke. Wyladowalem w Toronto okolo 1 nad ranem wiec wiekszosc punktow byla zamknieta.

Pracownicy AirCanada powiedzieli ze to nie jest ich wina (tylko "traffic control") w zwiazku z czym koszty (hotel, jedzenie, nowy przelot) musze pokryc z wlasnej kieszeni.

Nie chcialem sie juz z nimi klocic na miejscu bo to rozmowa jak ze slepym o kolorach. Napisalem maila z prosba o odszkodowanie (mam wszystkie faktury ,paragony) i odpisali mi ze bardzo im przykro za zaistaniala sytuacje i moga mi dac... 10% znizka na nastepny lot. Oczywiscie nie zgodzilem sie i powiedzialem ze chce odzyskac swoje 10k PLN. Odpisuja srednio raz na miesiac...

Ktos mial podobne doswiadczenia, jakie mam opcje?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3980 PostWysłany: 17 Lip 2017 16:09 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 929
Punkty statusowe: 58
srebrny
Jeśli na jednym bilecie to przebookowanie na inny lot należało się bezwarunkowo.
Co do reszty to nie mam doświadczeń z Kanadą , ale jeśli sytuacja prawna jest analogiczna jak w USA to niestety mogą mieć rację.

Jeśli faktycznie opóźnienie było niezależne od linii to w USA należy się przebookowanie na następny lot w którym są miejsca (w skrajnych przypadkach kilka dni później), ale już hotel i wyżywienie to kwestia dobrej woli linii.

Ze względu , że opóźnienie powstało na segmencie operowanym przez przewoźnika spoza UE EC 261/2004 nie ma tu zastosowania.

Niemniej w reklamacji zaznaczyłbym , że zostałeś wprowadzony w błąd przez pracowników AC i odmówiono Ci zmiany rezerwacji, i że domagasz się w związku z powyższym zwrotu wszystkich poniesionych kosztów.

Jak odmówią pozostaje skarga do CTA https://www.otc-cta.gc.ca/eng/what-you- ... -disrupted
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
MarekMarecki lubi ten post.
MarekMarecki uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3983 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 196, 197, 198, 199, 200  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Exabot [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group