Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#3781 PostWysłany: 12 Maj 2017 16:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3534
srebrny
1-skoro nie są w unii to oczywiście na podstawie unijnych przepisów coś uzyskasz-np. darmowa kawę w sekretariacie a to już coś, maja z cukrem
2-jakis problem z wylaniem pisma do nich?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
elwirka uważa post za pomocny.
 
      
6 dni na Sycylii za 1193 PLN. Loty do Katanii z Katowic i noclegi blisko plaży 6 dni na Sycylii za 1193 PLN. Loty do Katanii z Katowic i noclegi blisko plaży
Wczasy na Zakintos: all inclusive w 4* hotelu od 1899 PLN. Wyloty z 5 miast Wczasy na Zakintos: all inclusive w 4* hotelu od 1899 PLN. Wyloty z 5 miast
#3782 PostWysłany: 13 Maj 2017 21:50 

Rejestracja: 24 Mar 2011
Posty: 122
a ja przychodzę z historią "ku pokrzepieniu serc" ;-)

sytuacja:
pod koniec marca lecieliśmy na Majorkę, z przesiadką w Hamburgu; pierwszy lot: easyjet, potem miał być Ryanair (na przesiadkę jakieś 3 h 40 min)... miał być, bo już po przyjeździe na lotnisko i podejściu pod bramkę (jakieś 40 min przed planowanym odlotem) zaczęli rozdawać vouchery na jedzenie... nikt nic nie umiał powiedzieć, żadnych konkretów, bo samolot jeszcze nie wyleciał z Hamburga nawet :/ co pół godziny ogłoszenie, że przepraszają, że opóźniony, że za pół godziny znów się odezwą; w końcu jakieś 2h po planowanym odlocie (miał był o 15) informacja, że wylecimy 18:15... rozmawiam z panem z obsługi, bardzo miły, naświetlam mu naszą sytuację z przesiadką (nast. lot o 20:10), mówi, że on by leciał... zresztą my też skłanialiśmy się w tę stronę, że ryzykujemy... godzina akurat była taka, że ryzyko wchodziło w grę - wcześniej na pewno (?) byśmy zdążyli, później - wiedzielibyśmy na 100%, że jeśli lecimy, to i tak musimy kupić nowe bilety w dalszą drogę...
wylatujemy jeszcze trochę później... w samolocie bardzo miły steward próbuje zminimalizować czas, który będziemy musieli spędzić w samolocie po wylądowaniu (miejsca niedaleko wyjścia, bagaże podręczne stosunkowo blisko...), jednak lądujemy dość daleko i musi podjechać autobus :( jest godz. ok. 19:55 i nawet późniejszy bieg przez terminal nic nam już nie daje :(
kupujemy nowe bilety na nast. dzień (dobrze, że Majorka to jak mówią "costa bavaria", więc mamy nawet kilka do wyboru), przebukowujemy hotel i zmieniamy rezerwację samochodu... zmęczeni idziemy nawet spać do pobliskiego hotelu (o dziwo nie tak drogiego) ;-)

do reklamacji podchodzimy jak do jeża ;-) ostatecznie - w poprzedni weekend wypełniłam formularz na stronie (podstawowe dane - nr lotu itp. dane pasażerów i nr konta ;-)) - chwilę później przyszło automatyczne powiadomienie, że przepraszają, że odezwą się w ciągu 7 dni; we wtorek rano mail, że opóźnienie wyniosło 3 h 20 min, że przepraszają, że to ich wina i żaden wyjątek nie wchodzi w grę - i, że pieniądze za 3 os. będą na koncie w kwocie X (już przeliczone na złotówki) w ciągu 7-10 dni :D
po naczytaniu się o walkach z liniami, odwołaniach itp. pierwsze wrażenie - że to chyba jakiś fake, kilka razy sprawdzam adres, z którego przyszedł mail, podane numery rezerwacji i sprawy, w końcu nawet zastanawiam się nazwisko Pani z customer service nie jest podejrzane ;-) mówię, że nie uwierzę, póki nie zobaczę ;-) (pieniędzy na koncie) - widzę je już po 3 kolejnych dniach :D
w sumie: od zgłoszenia reklamacji do dostania odszkodowania nie minął nawet tydzień!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3783 PostWysłany: 16 Maj 2017 13:37 

Rejestracja: 16 Maj 2017
Posty: 1
kaasia napisał(a):
pierwszy lot: easyjet...


Witam,

cieszy mnie bardzo Twój przypadek, bo miałem na weekendzie też problem z lotem z Hamburga do Krakowa. Lot nie odbył się w niedzielę, dostaliśmy hotel itd., polecieliśmy dopiero w poniedziałek koło południa. Mam w związku z tym dwa pytania:

kaasia napisał(a):
w poprzedni weekend wypełniłam formularz na stronie (podstawowe dane - nr lotu itp. dane pasażerów i nr konta ;-))

1) Gdzie znajduje się ten formularz? Na stronie easyJet nie jestem w stanie go zlokalizować.
2) W linku https://www.fly4free.pl/uniwersalny-por ... -pasazera/ jest informacja że przy opóźnieniu dłuższym niż 3h na trasie do 1500km przysługuje odszkodowanie 250 euro/osoby, natomiast na lotnisku pojawiła się informacja o 400 euro/osoby. Czy w związku z tym że lot był opóźniony przez noc stawki są inne? Jaka kwota odszkodowania nam przysługuje?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3784 PostWysłany: 16 Maj 2017 13:45 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1963
platynowy
400 euro odszkodowania jest na lotach których odległość przekracza 1500km a z Hamburga do Krakowa nie jest aż tak daleko.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3785 PostWysłany: 17 Maj 2017 23:03 

Rejestracja: 24 Mar 2011
Posty: 122
clp napisał(a):
kaasia napisał(a):
pierwszy lot: easyjet...


Witam,

cieszy mnie bardzo Twój przypadek, bo miałem na weekendzie też problem z lotem z Hamburga do Krakowa. Lot nie odbył się w niedzielę, dostaliśmy hotel itd., polecieliśmy dopiero w poniedziałek koło południa. Mam w związku z tym dwa pytania:

kaasia napisał(a):
w poprzedni weekend wypełniłam formularz na stronie (podstawowe dane - nr lotu itp. dane pasażerów i nr konta ;-))

1) Gdzie znajduje się ten formularz? Na stronie easyJet nie jestem w stanie go zlokalizować.
2) W linku https://www.fly4free.pl/uniwersalny-por ... -pasazera/ jest informacja że przy opóźnieniu dłuższym niż 3h na trasie do 1500km przysługuje odszkodowanie 250 euro/osoby, natomiast na lotnisku pojawiła się informacja o 400 euro/osoby. Czy w związku z tym że lot był opóźniony przez noc stawki są inne? Jaka kwota odszkodowania nam przysługuje?


proszę, link do formularza: https://www.easyjet.com/en/claim/eu261
kwota odszkodowania to w tym wypadku 250 euro/osobę, w mailu od razu podali przeliczone na złotówki
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3786 PostWysłany: 18 Maj 2017 17:19 

Rejestracja: 10 Sty 2014
Posty: 561
niebieski
Taka sytuacja: trasa FCO-ICN-AKL. Wylot z FCO opóźniony, późny przylot do ICN, samolot do AKL nie czeka. Przebókowanie i ostatecznie przylot do AKL ponad 7h po planowanym czasie. Przewoźnik Korean Air.
Reklamacja złożona, odpowiedź poniżej.
Pytanie 1: czy poniższe tłumaczenie całkowicie usprawiedliwia linię lotniczą? Jest sens walczyć dalej?
Pytanie 2: jeżeli jest sens, to do kogo? Włochy czy Korea? Jakieś namiary...?

Z góry dzięki za pomoc.

Załączniki:
KE.JPG
KE.JPG [ 34.46 KiB | Obejrzany 1804 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3787 PostWysłany: 18 Maj 2017 17:32 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1963
platynowy
Musisz napisać do włoskiego ULC.
Czy faktycznie wyleciał z FCO z takim opóźnieniem?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3788 PostWysłany: 19 Maj 2017 02:54 

Rejestracja: 19 Maj 2017
Posty: 8
-- 19 Maj 2017 02:00 --

Cześć wszystkim, piszę z pytaniem jakie przysługują mi prawa w zaistniałej sytuacji.

Mialem kupiony lot z wwa do krabi z 20 godzina przesiadka w doha tak aby pozwiedzać miasto i przeleciec sie dreamlinerem. Niestety przy odprawie okazalo sie że lot od polowy zostal zmieniony. Lece w wawy do doha ale z doha do krabi zostal anulowany. Tym samym stworzono mi automatycznie lot z waw - doha - bkk, tam 2 dni postoju, nastepnie lot thai airlines także dopiero w poniedzialek o 18 jestem w krabi, gdzie poczatkowo mialem byc rano.

Czy te odszkodowania za pocięcie lotu liczy się osobno ? tj np 2 x 600 euro lub 600 euro za anulacje, 600 za lot doha - bkk, 600 za lot bkk-krabi, opzniony przylot itd ? Czy linia powina mi zapewnic nocleg w bkk ? czy to juz na wlasna rękę ? Jak myslicie, o czym w ogóle probować z nimi rozmawiac ?

Dzięki serdeczne za rade

-- 19 Maj 2017 02:54 --

http://www.qatarairways.com/pl/pl/condi ... riage.page

Wypis z regulaminu :

ARTYKUŁ 10 - ROZKŁAD REJSÓW I ICH ANULOWANIE
1. Rozkłady rejsów
1.1 Qatar Airways zobowiązuje się dołożyć najlepszych wysiłków w celu przewiezienia Klienta i jego Bagażu odpowiednio szybko oraz dotrzymać opublikowanych rozkładów rejsów obowiązujących w dniu podróży, z tym że godziny rozpoczęcia i zakończenia przewozu nie są sztywno określone, a godziny podane w rozkładach lub innych materiałach są godzinami przybliżonymi i niegwarantowanymi i nie stanowią części Warunków Umowy. Rozkłady rejsów mogą ulec zmianie bez uprzedzenia, a Qatar Airways nie ponosi żadnej odpowiedzialności za sposób realizacji połączeń.
1.2 Qatar Airways może bez uprzedzenia zapewnić innego przewoźnika lub samolot.
2. Zmiany, anulowanie rozkładu itp.
2.1 W przypadku gdy Qatar Airways anuluje lub opóźni lot, nie jest w stanie zapewnić wcześniej potwierdzonego miejsca, nie zatrzyma się w Punkcie Międzylądowania lub przeznaczenia bądź spowoduje nieskorzystanie przez Klienta z lotu przesiadkowego, na który posiada on rezerwację, Qatar Airways:
(i) przewiezie Klienta innym ustalonym w rozkładzie rejsem pasażerskim, na który dostępne są miejsca; lub
(ii) skieruje Klienta inną trasą do miejsca przeznaczenia wskazanego na Bilecie lub jego stosownej części własnym ustalonym w rozkładzie połączeniem, ustalonym w rozkładzie połączeniem innego przewoźnika lub transportem naziemnym. Jeśli suma ceny, opłaty za nadbagaż oraz opłaty manipulacyjnej za stosowne rejsy na zmienionej trasie jest wyższa niż kwota zwrotu za Bilet lub jego odpowiednią część, Qatar Airways nie wymaga od Klienta uiszczenia dodatkowej ceny lub opłat, zwróci natomiast różnicę, jeśli cena i opłata za zmienioną trasę są niższe; lub
(iii) dokona zwrotu zgodnie z postanowieniami artykułu 11 i nie ponosi jakiejkolwiek dodatkowej odpowiedzialności wobec Klienta.
2.2 Jeśli stosowna Konwencja nie stanowi inaczej, w przypadku wystąpienia któregokolwiek ze zdarzeń określonych w artykule 10.2.1, opcje wymienione w podpunktach od (i) do (iii) artykułu 10.2.1 stanowią jedyny i wyłączny środek zaspokojenia roszczeń przysługujący Klientowi, a Qatar Airways nie ponosi wobec Klienta jakiejkolwiek dodatkowej odpowiedzialności.
3. Miejsca dla potwierdzonych rezerwacji
Qatar Airways dokłada wszelkich starań w celu zagwarantowania dostępności miejsc z potwierdzoną rezerwacją, jednak określenia „rezerwacja”, „potwierdzone” i „status OK” oraz związane z nimi określenia czasu nie stanowią absolutnej gwarancji dostępności.
4. Odszkodowanie za odmowę wstępu na pokład
Jeśli Qatar Airways nie jest w stanie zapewnić uprzednio potwierdzonego miejsca, wypłaci odszkodowanie pasażerom niewpuszczonym na pokład, zgodnie ze stosowną Konwencją i/lub stosownymi przepisami prawa i/lub własnym wskazanym w Regulaminie planem odszkodowań za odmowę wstępu na pokład.


Jak to interpretować ?

Załączniki:
co tu sie dzieje 2.jpg
co tu sie dzieje 2.jpg [ 331.09 KiB | Obejrzany 1727 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3789 PostWysłany: 19 Maj 2017 06:40 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4057
złoty
Ja bym o pełną pulę powalczył, czyli o 1800€ od osoby-tak jak piszesz ;)
Hotel powinni zapewnić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3790 PostWysłany: 19 Maj 2017 06:42 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7796
złoty
Hello napisał(a):
-- 19 Maj 2017 02:00 --

.

Czy te odszkodowania za pocięcie lotu liczy się osobno ? tj np 2 x 600 euro lub 600 euro za anulacje, 600 za lot doha - bkk, 600 za lot bkk-krabi, opzniony przylot itd ? Czy linia powina mi zapewnic nocleg w bkk ? czy to juz na wlasna rękę ? Jak myslicie, o czym w ogóle probować z nimi rozmawiac ?

Dzięki serdeczne za rade


Odszkodowanie ,które tu tak ładnie mnożysz ;) w tym przypadku,jak już to co najwyżej jeden raz. Nocleg zapewne ci przysługuje przy tak długiej przesiadce.Czy jeszcze jakieś gratisy zaoferują trudno wyrokować,bezpośrednio z ich przepisów to nie wynika :)


Ostatnio edytowany przez miriam, 19 Maj 2017 07:07, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3791 PostWysłany: 19 Maj 2017 06:56 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1963
platynowy
@‌Hello‌
W BKK jesteś tylko jedną noc, nie wiem czemu piszesz o dwóch.
Wylot z UE więc podlegasz pod rozporządzenie 261/2004.
Z tym mnożnikiem to trochę przesadziłeś.
Jak ugrasz 600 euro to będzie sukces.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3792 PostWysłany: 19 Maj 2017 18:10 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 2441
Loty: 191
Kilometry: 627 645
niebieski
ciezki tor.

bierz co daja.....jesli w ogole cos daja
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3793 PostWysłany: 20 Maj 2017 01:22 

Rejestracja: 19 Maj 2017
Posty: 8
Co to znaczy ciezki tor ? Ciezko to sie z nimi gada, kazali mi zglosic sie przez strone www. Zobaczymy co odpisza chociaz pisalem na szybko i troche chaotycznie ale powini zrozumiec. Dostalem karteczke z, prawami pasazera i czekam na lot do bkk. Nie zapewnili mi zadnego noclegu zaoferowali ze kupia wczesniejszy bilet do krabi ale to tez mnie nie urzadza. Takze mam przymusowy weekend w bkk i bede probowal ugrac te 600 ojro bo wynika z wszystkich znakow ze mi przysluguja. Pozyjemy, zobaczymy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3794 PostWysłany: 20 Maj 2017 07:19 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1963
platynowy
Jeżeli na Krabi dolecisz z opóźnieniem krótszym niż dwie godziny od pierwotnego planu to niestety ale nie dostaniesz odszkodowania.
QR będzie zależało abyś w takim czasie dotarł.
Zakładam, że o zmianie dowiedziałeś się na mniej niż 7 dni przed wylotem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3795 PostWysłany: 20 Maj 2017 08:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1571
Loty: 565
Kilometry: 709 491
niebieski
Hello napisał(a):
Takze mam przymusowy weekend w bkk i bede probowal ugrac te 600 ojro bo wynika z wszystkich znakow ze mi przysluguja.
Próbować zawsze warto, ale sprawa zdecydowanie nie jest taka oczywista. Rozporządzenie nie jest jednoznaczne, a orzecznictwo wskazuje, że odszkodowanie w tym przypadku jednak nie przysługuje. Analogiczne sytuacje były np. przedmiotem spraw X ZR 12/12 i X ZR 14/12 przed niemieckim Federalnym Trybunałem Sprawiedliwości, który odwoływał się m.in. do wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie Emirates v Schenkel (C-173/07).

W skrócie: jeżeli pasażer rozpoczął podróż na terenie UE, ale nieregularność dotyczy kolejnego połączenia (które rozpoczyna się i kończy poza UE), a linia lotnicza nie jest przewoźnikiem wspólnotowym, to odszkodowanie wynikające z rozporządzenia 261/2004 nie przysługuje. Fakt, że cała podróż znajduje się na jednej rezerwacji nie ma w tym przypadku znaczenia.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#3796 PostWysłany: 20 Maj 2017 09:26 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 2441
Loty: 191
Kilometry: 627 645
niebieski
dlatego tych 3x600euro nie wpisuj na razie do budzetu. :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3797 PostWysłany: 20 Maj 2017 09:40 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1963
platynowy
scomin napisał(a):
Hello napisał(a):
Takze mam przymusowy weekend w bkk i bede probowal ugrac te 600 ojro bo wynika z wszystkich znakow ze mi przysluguja.
Próbować zawsze warto, ale sprawa zdecydowanie nie jest taka oczywista. Rozporządzenie nie jest jednoznaczne, a orzecznictwo wskazuje, że odszkodowanie w tym przypadku jednak nie przysługuje. Analogiczne sytuacje były np. przedmiotem spraw X ZR 12/12 i X ZR 14/12 przed niemieckim Federalnym Trybunałem Sprawiedliwości, który odwoływał się m.in. do wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie Emirates v Schenkel (C-173/07).

W skrócie: jeżeli pasażer rozpoczął podróż na terenie UE, ale nieregularność dotyczy kolejnego połączenia (które rozpoczyna się i kończy poza UE), a linia lotnicza nie jest przewoźnikiem wspólnotowym, to odszkodowanie wynikające z rozporządzenia 261/2004 nie przysługuje. Fakt, że cała podróż znajduje się na jednej rezerwacji nie ma w tym przypadku znaczenia.


Fakt, rozporządzenie dokładnie tego nie precyzuje.
Zdarzają się wyjątki od tej reguły.
Np.
Koleżanka miała wylot z TXL-AUH-CGK-DPS.
Ostatni odcinek Garudą, które kasuje połączenie.
Dostaje propozycję od AB na wcześniejszy wylot z TXL, pomimo tego, że otrzymała propozycję od Garudy na lot kolejnego dnia do DPS z hotelem w CGK.W tym wypadku wylot zgodnie z pierwotnym rozkładem.

Zatwierdza jednak propozycję od AB. NA lot AB potem Etihadem i Garudą.
Oczywiście AB odmawia twierdząc, że to nie ich problem.
Tak w skrócie sprawa obija się o prawnika (dzięki @tropikey), po kilku tygodniach 600 euro na koncie u koleżanki.

Polskie ULC również potwierdza, że takie zdarzenia dokładnie nie precyzują tego rozporządzenia i to zależy od interpretacji urzędów i przewoźników.
Góra
 Profil Relacje PM off
tropikey lubi ten post.
 
      
#3798 PostWysłany: 20 Maj 2017 09:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1571
Loty: 565
Kilometry: 709 491
niebieski
@‌walerek‌
To jest jednak inna sytuacja, bo bilet jak rozumiem wystawiony był przez AB, czyli przewoźnika wspólnotowego.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3799 PostWysłany: 20 Maj 2017 12:32 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1963
platynowy
@‌scomin‌

W pierwotnej wersji pierwszy lot miał być Etihadem.
Jej bilet 607-915xxxxxxx-xx
Ale w rzeczywistości poleciała AB.
Zmienili jej numer e-ticketu 607-915zzzzzzz-zz

Jak już pisałem to rozporządzenie daje możliwość różnego interpretowania i zawiera lukę w przepisach.
Dobra argumentacja poparta skanami dokumentów daje możliwość ugrania sprawy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3800 PostWysłany: 20 Maj 2017 13:39 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 2441
Loty: 191
Kilometry: 627 645
niebieski
najlepiej zrobisz zlecajac sprawe do firmy typu opoznionysamolot. przedstawisz co i jak,przeslesz dokumenty- jezeli beda chcieli odkupic tzn ze wygrasz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group