Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#3601 PostWysłany: 07 Mar 2017 17:05 

Rejestracja: 07 Mar 2017
Posty: 3
Cześć wszystkim,

Nie podróżuję samolotami zbyt często, w swoim życiu leciałem raptem kilkanaście razy. Dotychczas praktyka overbookingu była mi więc praktycznie obca. Aż do wczoraj. W czasie odprawy na zaplanowany na 15:20 LO434 z Madrytu do Warszawy zostaliśmy poinformowani, że z powodu zamiany samolotu na mniejszy, może zdarzyć się, że nie zostaniemy wpuszczeni na pokład samolotu. Ponieważ jednak Hiszpanka, która nam o tym powiedziała, nie przedstawiła sprawy jednoznacznie i uznaliśmy, że "raczej polecimy", zdążyłem nadać bagaż. Kilka minut później odbyliśmy jednak rozmowę z Polką z LOT-u, która poinformowała nas, że nie ma praktycznie żadnych szans, żeby wpuszczono nas na pokład i zasugerowała, że powinniśmy szybko odebrać naszą walizkę i lecieć zaproponowaną przez nich trasą z przesiadką. Dostaliśmy bilety na Lufthansę via Monachium, na którą jednak nie zdążyliśmy, bo odbiór walizki zajął nie zakładane 15, a dobre 45 minut. Po kolejnej wizycie w punkcie LOT-u na madryckim lotnisku otrzymaliśmy bilety na Brussels Airlines z przesiadką w Brukseli. Z powodu strajków kontrolerów cudem udało nam się zdążyć na przesiadkę, najedliśmy się sporo nerwów, ale to zupełnie inna historia. Ostatecznie szczęśliwie wylądowaliśmy w Warszawie o 23:05 (pierwotnie bezpośredni przylot był zaplanowany na 19:10...)

Moje pytanie dotyczy procedury ubiegania się o odszkodowanie od LOT-u. Czy wypełnienie formularza na ich stronie i załączenie stosownych dokumentów (bilety i karty pokładowe) zamyka temat i teraz nie zostaje nic innego jak czekać "ok. 4 tygodnie" na odpowiedź z ich strony? Na tej trasie przysługuje nam 400 euro zwrotu, więc chciałbym dochować wszelkich starań, żeby rekompensata faktycznie została nam wypłacona. Niespełna 4 godzinna podróż do Madrytu zmieniła się w 12-godzinny rajd między stanowiskami odprawy, loungem, a później także między samolotami - nie ukrywam, że byliśmy solidnie wkurzeni :> Tym bardziej, że bagaż dojechał z Brukseli dopiero dzisiaj.

Pozdrawiam,
N.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#3602 PostWysłany: 07 Mar 2017 17:50 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
neunziger napisał(a):
zostaliśmy poinformowani, że z powodu zamiany samolotu na mniejszy, może zdarzyć się, że nie zostaniemy wpuszczeni na pokład samolotu. Ponieważ jednak Hiszpanka, która nam o tym powiedziała, nie przedstawiła sprawy jednoznacznie i uznaliśmy, że "raczej polecimy", zdążyłem nadać bagaż. Kilka minut później odbyliśmy jednak rozmowę z Polką z LOT-u, która poinformowała nas, że nie ma praktycznie żadnych szans, żeby wpuszczono nas na pokład i zasugerowała, że powinniśmy szybko odebrać naszą walizkę i lecieć zaproponowaną przez nich trasą z przesiadką.





Ostatecznie trudno wywnioskować czy odmówiono wam wejścia na pokład,czy przekonano do zmiany planów na tzw. ochotnika.Każdy z tych przypadków jest prawnie trochę inny,więc na początek dobrze by było to ustalić ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3603 PostWysłany: 07 Mar 2017 18:19 

Rejestracja: 07 Mar 2017
Posty: 3
W momencie odprawy poinformowano nas, że w samolocie nie ma wolnych miejsc i jedyna szansa na to, że dostaniemy się na pokład jest uzależniona od nieobecności na bramce co najmniej dwóch odprawionych już wcześniej osób, co, jak usłyszeliśmy, "w zasadzie się nie zdarza". Ponieważ zaproponowany nam początkowo alternatywny lot przez Monachium miał mieć miejsce 5 minut po starcie LO434, na który nie było już miejsc, postanowiliśmy nie ryzykować i wzięliśmy te bilety, które nam zaproponowali (inna sprawa, że przez konieczność odbioru nadanego już bagażu nie zdążyliśmy na ten lot). Jednocześnie kobieta z LOT-u powiedziała, że z tego tytułu należy nam się odszkodowanie w stawce za przelot na trasie 1500-3500 km i zaprasza do wypełnienia formularza na stronie przewoźnika. Podsumowując, nie trafiliśmy ostatecznie na gate dla lotu Madryt-Warszawa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3604 PostWysłany: 07 Mar 2017 18:23 

Rejestracja: 22 Maj 2013
Posty: 755
Loty: 91
Kilometry: 180 493
niebieski
Brzmi to jak naprostszy/najbardziej oczywisty przypadek odszkodowania, o jakim słyszałem. Może nawet przyznają je przy pierwszej reklamacji ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3605 PostWysłany: 07 Mar 2017 18:40 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@neunziger Jeżeli była to klasyczna odmowa przyjęcia na pokład z powodu nadkompletu pasażerów to "Rekompensata należna jest w trybie natychmiastowym i bez względu na ewentualne zaoferowanie zmiany planu podróży."Wynika z tego,że sprawa powinna pójść szybko.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3606 PostWysłany: 07 Mar 2017 19:05 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1815
niebieski
@‌neunziger‌ jeśli masz jakieś zaświadczenie o odmowie wpuszczenia na pokład, to załącz je do reklamacji razem z kartą pokładową. Na stronie LOTu znajdziesz formularz.

Sprawa jest oczywista, więc jest szansa, że po ok. 2-3 tygodniach dostaniesz pozytywną odpowiedź z prośbą o podanie numeru konta, a po kolejnych kilku-kilkunastu dniach pieniądze będą na koncie.

To właściwie wszystko, co musisz zrobić. Gdyby jednak było inaczej, to pisz ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3607 PostWysłany: 07 Mar 2017 19:19 

Rejestracja: 07 Mar 2017
Posty: 3
Dzięki za szybkie odpowiedzi. Formularz wysłany, teraz pozostaje tylko czekać na odpowiedź :>
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3608 PostWysłany: 08 Mar 2017 16:19 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Czy dysponujecie może sygnatura wyroku w sprawie http://tvn24bis.pl/prawo,82/wyrok-w-spr ... 15411.html

Ciekawy jestem uzasadnienia wyroku...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3609 PostWysłany: 09 Mar 2017 21:21 

Rejestracja: 09 Mar 2017
Posty: 7
Cześć!
Taka ciekawostka, która jest dla mnie w tej chwili wysoce niemiła.
Na 23h przed wylotem dostałem informację o anulowaniu pierwszego odcinka lotu. Lot na trasie Berlin - Londyn - Hong Kong.
Oczywiście zaproponowali mi lot 2 dni później, który niestety jest dla mnie nierealny bo wcześniej mam kolejny samolot z Hong Kongu.
Mam opcję alternatywną jak się dostać do Londynu i zdążyć do Hong Kongu. Czy jeżeli nie stawię się na odwołany lot z Berlina, to czy nie anulują mi całości biletu? Sprawa gardłowa bo za chwilę opcja awaryjna do Londynu może się skończyć :-(((
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3610 PostWysłany: 09 Mar 2017 21:30 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Mogą anulować,ale w tej sytuacji jeśli masz możliwość zadzwonienia spróbuj to zablokować bo nie odpuszczasz tego odcinka z własnej winy.Zasadne jest więc,by poszli ci na rękę, ale musisz to uzgodnić z liniami,które obsługują twój lot.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3611 PostWysłany: 09 Mar 2017 21:34 

Rejestracja: 09 Mar 2017
Posty: 7
Tego się właśnie obawiam. Bilety kupione przez tickets.pl Od godziny próbuję się czegoś dowiedzieć... Kurcze, masakra. Bilety kupione pół roku temu. Do BA nie mogę się dodzwonić...
Góra
 Profil Relacje PM off
mezzo uważa post za pomocny.
 
      
#3612 PostWysłany: 09 Mar 2017 21:43 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Obawiam się,że jak niejako bez porozumienia dotrzesz do Londynu na kolejny odcinek to i tak nie polecisz z powodu anulacji, więc trudno doradzać takie ryzyko w ciemno.Pora bardzo niefortunna na kontakt telefoniczny z biurem, ale może ktoś zna jakąś całodobową infolinię BA w sytuacjach awaryjnych i może pomóc :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3613 PostWysłany: 09 Mar 2017 22:06 

Rejestracja: 09 Mar 2017
Posty: 7
Wiszę bez skutku na linii BA UK... :-(
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3614 PostWysłany: 09 Mar 2017 23:57 

Rejestracja: 09 Mar 2017
Posty: 7
Udało się mieć pewność, że nie anulują startu z Londynu. To dobra wiadomość. Zła jest taka, że odwołanie jednego z odcinków lotu mogło zaprzepaścić całą podróż.
Nie wspomnę o aspekcie finansowym. Na własny koszt muszę dolecieć z Wrocławia do Londynu. Orientujecie się czy BA zwraca proporcjonalnie koszt biletu czy tylko za odwołanie całej rezerwacji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3615 PostWysłany: 10 Mar 2017 00:16 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@Arejaski Dużo zależy co jest przyczyną odwołania na ostatnią chwilę tego lotu.Ale to poważna linia,więc szansa jest.Chociaż na stronie Ryanair jest info.o odwołanych lotach- 10 Mar: Strajk Obsługi Lotniska – Lotnisko Berlin Schonefeld ,a czy inne berlińskie lotniska też,nie wiem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3616 PostWysłany: 10 Mar 2017 08:46 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Maj 2012
Posty: 965
Loty: 198
Kilometry: 437 840
To może być powód. O ile się dobrze orientuję to strajk na obydwu berlińskich lotniskach ma trwać od dzisiejszego dnia (4:00 rano) przez, jak to określili, około 25 godzin.

p.
_________________
Moje relacje:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3617 PostWysłany: 10 Mar 2017 15:42 

Rejestracja: 17 Lis 2012
Posty: 10
Cześć,

Mój wczorajszy lot z Teneryfy do Manchesteru linią Vueling skończył się około 3.5h opóźnieniem. Ze względu na konieczność zmiany załogi (wylatali za dużo godzin) mieliśmy międzylądowanie w Barcelonie gdzie zmieniono ekipę.

Napisałem już do nich wczoraj i odpowiedzieli że rekompensata nie przysługuje ze względu na nadzwyczajne okoliczności. Nie doprecyzowali jakie (poprosiłem w kolejnym mailu o szczegóły, czekam na odpowiedź) ale domyślam się że odpiszą że chodzi o strajk we Francji. Z tym że z Kanarów do UK można pewnie dolecieć bez większych kombinacji i nadkładania czasu omijając Francję :)

Jak myślicie, warto się z nimi przepychać w tym wypadku? dodam że na liście /Affected flights/ z ich strony internetowej nie ma mojego lotu:

http://vuelingnews.com/affected-flights ... afectados/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3618 PostWysłany: 10 Mar 2017 15:51 

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 6
Witam,

Leciałem ostatnio z Manchesteru do Krakowa, KLMem z przesiadką w Amsterdamie. Wylot z Manchesteru się opóźnił (~30min) w wyniku czego nie zdążyłem na samolot do Krakowa (już w samolocie do AMS poinformowali, że osoby lecące do Krakowa nie zdążą). Zaproponowali mi lot następnego dnia, w efekcie czego do Krakowa doleciałem około 18h po planowanym czasie.

Napisałem do KLMa o odszkodowanie (powołując się na 'EC Regulation 261/2004' lecz odpisali, że 'your flight was delayed due to the late arrival of incoming aircraft caused by operational factors beyond our control (...) Whilst this was an extraordinary circumstance and therefore not one where there is an entitlement to legal compensation', żadnych niestety dodatkowych informacji co było tą 'extraordinary circumstance'. Co powinienem w tej sytuacji zrobić? Spróbować pisać do nich dalej czy lepiej spróbować przedstawić sprawę ULC?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3619 PostWysłany: 10 Mar 2017 15:59 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1959
platynowy
Skoro masz już odpowiedź z KLM-u to pisz do odpowiednika brytyjskiego ULC.Załącz wszystkie dokumenty i odpowiedź z KLM.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3620 PostWysłany: 13 Mar 2017 14:05 

Rejestracja: 08 Lip 2011
Posty: 8
Witam,

Pisze w sprawie ostatniego głośnego lotu z Warszawy na Mauritius. (http://warszawawpigulce.pl/dreamliner-z ... -silnikow/)
Czy ktoś mógłby mi udzielić informacji od czego zacząć? Czy pisać do biura podróży, czy od razu do Lot-u ( http://www.lot.com/pl/pl/reklamacje-pasazerskie)

Jeśli ktoś miał podobna sytuacje, to jak przebiega cały proces reklamacyjny??


Dzięki
(ewentualnie proszę o rozmowę na priv)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group