Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#3581 PostWysłany: 26 Lut 2017 15:17 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Bo zapewne zostałeś o tym poinformowany przez przewoźnika wcześniej i ewentualnie przedstawiono Ci alternatywne wybory.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#3582 PostWysłany: 26 Lut 2017 15:24 

Ja z doświadczenia, a ty z przepisów i tyle ci napiszę, ze ZAWSZE warto spróbować, bo ....nic nie tracisz, a tylko zyskac możesz
G powiadomili, sam sprawdziłem na stronie lotniska, klasyczna kilkugodzinna jednodniőwka, lot tam opóźniony kilka godzin, a powrót praktycznie o czasie
Góra
 PM off  
      
#3583 PostWysłany: 26 Lut 2017 15:30 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Próbować można, ale w sytuacji pytającego nie ma to sensu i poparcia w przepisach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3584 PostWysłany: 26 Lut 2017 15:48 

ofer napisał(a):
Nietypowe pytanko: czy można ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony lot, jeżeli nie było się na pokładzie samolotu?
Lot był opóźniony ponad 3h, byłem odprawiony online, ale na lotnisko nie dotarłem z własnej przyczyny.


O odszkodowanie NIE, ale jeśli te ponad 3 godziny to 5-godzin i więcej to próbuj starać się o ZWROT za bilet/y do linii lotniczej

A do kolegi "sceptyka" tekst poniżej otrzymany na reklamację od Wizz jako uzasadnienie, że czasami, gdy są przesłanki nawet bez udania się na lotnisko warto:

Kod:
Szanowny Panie,

Dziękujemy za kontakt z naszym Działem Obsługi Klienta.

W nawiązaniu do otrzymanej wiadomości, uprzejmie informuję, iż zgodnie z zaakceptowanymi przez Pana Ogólnymi Warunkami Przewozu Wizz Air nota kredytowa powiększona o 20% ceny regularnej, przysługuje pasażerom, których lot został opóźniony o więcej niż 5 godzin....................
Góra
 PM off  
      
#3585 PostWysłany: 26 Lut 2017 17:25 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
b.paulina napisał(a):
Witam,

. Podczas pierwszej rozmowy powiedziano, ze lot zostal odwolany z przyczyn technicznych, gdy dzwonilam tam kilka dni pozniej dostalam informacje ze lot zostal odwolany z powodu pogody. Dodam, ze lot mial odbyc sie we wrzesniu. Czy jest sens ubiegac sie o odszkodowanie? Jesli tak, to w jaki sposob? Przez strone LOTu, zakladka reklamacje? Czy w inny sposob?

Pozdrawiam

Jeśli faktyczną przyczyną odwołania lotu były warunki atmosferyczne to odszkodowania nie dostaniesz,ale ponieważ masz sprzeczne informacje to możesz napisać poprzez stronę LOT-u reklamację i poczekać na oficjalną odpowiedź.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3586 PostWysłany: 26 Lut 2017 20:00 

Rejestracja: 26 Gru 2013
Posty: 236
Loty: 38
Kilometry: 88 050
niebieski
Czytając ostatnich kilka postów trochę się zmartwiłem .
Mianowicie miałem lot do Neapolu , na lotnisku okazało się że samolot nie wrócił
z Eindhoven i do Neapolu polecimy dopiero nazajutrz , oczywiście WizzAira dał hotel , jedzenie .
Fizycznie lot odbył się następnego dnia po 13 godzinnym opóźnieniu .
Niestety musiałem być w Neapolu rano i tym lotem opóźnionym o 13 godzin nie poleciałem .
Czy w takim przypadku należy się odszkodowanie ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3587 PostWysłany: 26 Lut 2017 20:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 1237
niebieski
Jeżeli nie byłeś na pokładzie nie dostaniesz zryczałtowanego odszkodowania, ale możesz ubiegać się o zwrot wszystkich poniesionych w związku z tym kosztów (w tym alternatywnego transportu).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3588 PostWysłany: 26 Lut 2017 21:11 

Rejestracja: 26 Gru 2013
Posty: 236
Loty: 38
Kilometry: 88 050
niebieski
Nie chcę się wymądrzać ale w którym artykule rozporządzenia NR 261/2004
jest napisane że pasażer musi być obecny w opóźnionym samolocie ?
Odprawiłem się online , byłem na lotnisku , 30 minut przed odlotem
ogłosili że wylot nastąpi z 13 godzinnym opóźnieniem co mi nie pasowało
i fizycznie nie poleciałem
Dlaczego nie należy mi się odszkodowanie ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3589 PostWysłany: 26 Lut 2017 21:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 2202
Loty: 807
Kilometry: 1 954 890
srebrny
Sudoku napisał(a):
Wg poradnika tak, choć otwarta może być kwestia wyegzekwowania:

Cytuj:
...niezależnie od przyczyny odwołania lotu (nawet w przypadku siły wyższej), linia lotnicza zobowiązana jest zapewnić podróżnym bezpłatną opiekę w czasie, gdy pasażerowie czekają na lotnisku na alternatywny lot:

- posiłki oraz napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania,
- zakwaterowanie w hotelu i transport między lotniskiem a miejscem zakwaterowania – w przypadku gdy spodziewany czas nowego lotu ma nastąpić co najmniej jedną noc po pierwotnie zaplanowanym starcie (gdy między datą wylotu zapowiedzianego a oczekiwanego występuje konieczność noclegu),
- bezpłatne dwie rozmowy telefoniczne, dwa dalekopisy, dwie przesyłki faksowe lub możliwość wysłania dwóch e-maili.


Z Twojej relacji pamiętam, że lot jest Eurowings, a zatem odszkodowanie jak najbardziej - oczywiście pozostaje pytanie, co jest powodem przesunięcia lotu.


Tak, dzisiaj dowieźli mnie na miejsce. 24h po czasie rozkładowym. Podali że problem techniczny byl powodem opóźnienia. Koszty noclegu (do 120 euro) i jedzenia obiecali oddać. Może jeszcze zwróci się wycieczka ;)
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3590 PostWysłany: 26 Lut 2017 22:03 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
lalka150 napisał(a):
Nie chcę się wymądrzać ale w którym artykule rozporządzenia NR 261/2004
jest napisane że pasażer musi być obecny w opóźnionym samolocie ?
Odprawiłem się online , byłem na lotnisku , 30 minut przed odlotem
ogłosili że wylot nastąpi z 13 godzinnym opóźnieniem co mi nie pasowało
i fizycznie nie poleciałem
Dlaczego nie należy mi się odszkodowanie ?


http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 15%2801%29 - 4.4.6
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3591 PostWysłany: 27 Lut 2017 09:09 

Rejestracja: 26 Gru 2013
Posty: 236
Loty: 38
Kilometry: 88 050
niebieski
@boots
Dziękuje za odpowiedź ale podany przez Ciebie artykuł 4.4.6 w dalszym ciągu nie
opisuje wprost że pasażer musi być na pokładzie opóźnionego lotu

4.4.6. „Duże opóźnienie” w momencie przylotu

Jeśli chodzi o „duże opóźnienia”, Trybunał orzekł, że pasażerowie, których lot został odwołany, oraz pasażerowie, których lot jest opóźniony, ponoszą analogiczną szkodę, polegającą na stracie czasu (41). W oparciu o zasadę równego traktowania, pasażerowie, którzy dotarli do miejsca docelowego z opóźnieniem wynoszącym co najmniej trzy godziny, mają prawo do takiego samego odszkodowania (art. 7), co pasażerowie, których lot został odwołany. Trybunał oparł swoje orzeczenie w znacznej mierze na art. 5 ust. 1 lit. c) ppkt (iii) rozporządzenia, w którym prawodawca Unii opisuje konsekwencje prawne, w tym prawo do odszkodowania dla pasażerów, których lot został odwołany, i którym nie zaoferowano zmiany planu podróży umożliwiającej im wylot nie więcej niż godzinę przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej dwie godziny po planowym czasie przylotu. Trybunał wywnioskował na tej podstawie, że prawo do odszkodowania przewidziane w art. 7 rozporządzenia ma na celu zadośćuczynienie za stratę czasu wynoszącą co najmniej trzy godziny. Takie opóźnienie nie daje jednak pasażerom prawa do odszkodowania, jeżeli przewoźnik lotniczy jest w stanie dowieść, że duże opóźnienie lotu jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków (42) (w odniesieniu do nadzwyczajnych okoliczności, zob. sekcja 5).

Skoro WizzAir zaoferował mi połączenie alternatywne dopiero następnego dnia po 13 godzinach opóźnienia od lotu wyjściowego
a ja musiałem być w Neapolu następnego dnia rano jest dla mnie zrozumiałym że nie mogłem skorzystać z ich propozycji i
musiałem tam dostać się na własną rękę . Dla mnie logiczne jest że będąc już rano w Neapolu nie mogłem wylecieć
z Warszawy następnego dnia dopiero o 8.00 rano , a na lot innymi liniami WizzAir się nie zgodził twierdząc że mnie dowiezie
do celu , co prawda z 13 godzinnym opóźnieniem ale mnie dowiezie .
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3592 PostWysłany: 27 Lut 2017 09:24 

Ale w procedurach nie ma nic, ze musisz uzyskac akceptację forumowiczów tego forum.
Uważasz, ze Ci się należy odszkodowanie składasz reklamację do linii lotnicze czej, potem zapewne ULC Polska
Potem KONIECZNIE napisz co wywalczyłeś
Góra
 PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#3593 PostWysłany: 27 Lut 2017 10:19 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
lalka150 napisał(a):

Skoro WizzAir zaoferował mi połączenie alternatywne dopiero następnego dnia po 13 godzinach opóźnienia od lotu wyjściowego
a ja musiałem być w Neapolu następnego dnia rano jest dla mnie zrozumiałym że nie mogłem skorzystać z ich propozycji i
musiałem tam dostać się na własną rękę . Dla mnie logiczne jest że będąc już rano w Neapolu nie mogłem wylecieć
z Warszawy następnego dnia dopiero o 8.00 rano , a na lot innymi liniami WizzAir się nie zgodził twierdząc że mnie dowiezie
do celu , co prawda z 13 godzinnym opóźnieniem ale mnie dowiezie .

Temat tego lotu o ile sobie przypominam był tu z tobą przerabiany w sierpniu i trochę inaczej to wyglądało
lalka150 napisał(a):
Ale dlaczego mają mi oddać kasę za lot skoro ja na własne życzenie nie poleciałem .
Jeśli chodzi o przyczynę to trasę miał obsługiwać samolot który został uziemiony
w Eindhoven / wraca dopiero dzisiaj , wylot o 10.30 /
Jak napisał @Fik w Holandii powiedzieli że do silnika wpadł ptak .
Ale w większości przypadków tak się tłumaczą .

Gdybyś faktycznie poleciał nawet z opóźnieniem,też mogli by nie przyznać odszkodowania jeśli przyczyna faktycznie nie była z winy przewoźnika.Jeśli na własną rękę kupił byś lot innymi liniami oraz poniósł inne udokumentowane koszty spowodowane przełożeniem tego lotu,miałbyś prawo dochodzić ich pokrycia,ale jak nie masz, to oprócz zwrotu za niewykorzystany bilet co mogą ci zaoferować ,chyba przeprosiny ;) Tych odszkodowań to nawet w ewidentnych przypadkach lekką ręką nie rozdają.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3594 PostWysłany: 27 Lut 2017 10:33 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
@‌lalka150‌
Cytuj:
W oparciu o zasadę równego traktowania, pasażerowie, którzy dotarli do miejsca docelowego z opóźnieniem wynoszącym co najmniej trzy godziny, mają prawo do takiego samego odszkodowania (art. 7), co pasażerowie, których lot został odwołany
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3595 PostWysłany: 27 Lut 2017 17:37 

Rejestracja: 10 Wrz 2013
Posty: 415
niebieski
Jak wygląda sytuacja REKLAMACJI w LOT uznaja te powyżej 3 godz czy wykręcają się ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3596 PostWysłany: 27 Lut 2017 17:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Maj 2013
Posty: 1361
niebieski
Wszystko zależy od okoliczności zdarzenia. Mi w LOT raz przyznali bez problemu, w innym przypadku odmówili i nawet ULC nie pomógł...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3597 PostWysłany: 27 Lut 2017 18:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 4491
złoty
mam problem na razie hipotetyczny ale realny, ponieważ mój lot dxb-ktm jest codziennie od 10 dni opóźniony od 6 do 32 godzin. Linia flydubai, jak rozumiem skoro lot i przewoźnik z poza UE to ew. roszczenia tylko do lini lub miejscowego sądu ?, czyli w praktyce żadne, może mnie ktoś upewnić w tym ?, czy są inne jeszcze możliwości
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3598 PostWysłany: 27 Lut 2017 18:45 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Nie ma.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3599 PostWysłany: 27 Lut 2017 20:39 

Rejestracja: 08 Lis 2016
Posty: 2
Dzień dobry
Czy ktoś z Państwa ma za sobą walkę o odszkodowanie od linii Small Planet? Moja trwa już 8 m-cy i po kilku przesunięciach terminów skierowałem sprawę do sądu o wydanie nakazu zapłaty, z którym udam się do komornika. Próba polubownego załatwienia sprawy polegała tylko na zbywaniu mnie kolejnym terminem wypłaty odszkodowania. Teraz gdy zbliżała się data ostatecznego uregulowania płatności wymyślili awarie systemu ?
Czy ktoś z użytkowników otrzymał rekompensatę od tych linii?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3600 PostWysłany: 27 Lut 2017 22:42 

Rejestracja: 11 Gru 2012
Posty: 1365
niebieski
Mnie zbyli terminem płatności w ciągu 13 tygodni o dnia zlecenia wypłaty. Póki co czekam.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group