Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#3521 PostWysłany: 26 Sty 2017 13:22 

Rejestracja: 26 Sty 2017
Posty: 2
Witam! Orientujecie się może jak wygląda sprawa z odszkodowaniem, jeżeli chodzi o loty łączone? 19 grudnia lecieliśmy z chłopakiem z Gdańska do Rzeszowa przez Warszawę. Niestety lot z Gdańska do Warszawy był opóźniony o około 2h (usterka techniczna samolotu), w związku z czym nie zdążyliśmy na samolot do Rzeszowa. Utknęliśmy na noc w Warszawie. Do Rzeszowa dolecieliśmy następnego dnia. Czy możemy starać się o odszkodowanie? Pozdrawiam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN
Grupa Lufthansa: Wakacyjne loty do Mołdawii, Maroka, Grecji i Rumunii z Krakowa i Warszawy od 438 PLN Grupa Lufthansa: Wakacyjne loty do Mołdawii, Maroka, Grecji i Rumunii z Krakowa i Warszawy od 438 PLN
#3522 PostWysłany: 26 Sty 2017 13:45 

Rejestracja: 18 Sty 2012
Posty: 418
Loty: 213
Kilometry: 278 320
niebieski
Jeśli to była usterka techniczna, to możecie wystąpić o odszkodowanie, bo dotarliście do miejsca docelowego ponad 3 godziny po czasie wynikajacym z rezerwacji. Oczywiście cała podróż musi być na jednym bilecie.
_________________
Image
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3523 PostWysłany: 26 Sty 2017 13:49 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@malazmija Jeśli to były dwa oddzielnie kupione bilety to niestety nie ,jak podróż z przesiadką na jednym bilecie to można pisać o odszkodowanie.Lot łączony chyba mieliście jako jedną rezerwację więc napiszcie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3524 PostWysłany: 26 Sty 2017 17:06 

Rejestracja: 26 Sty 2017
Posty: 2
Tak, to była jedna rezerwacja, ale na każdy lot dostaliśmy oddzielny bilet. GDN-WAW i WAW-RZE. Spróbuję, nie mamy nic do stracenia :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3525 PostWysłany: 26 Sty 2017 17:17 

Rejestracja: 18 Sty 2012
Posty: 418
Loty: 213
Kilometry: 278 320
niebieski
Z tego co piszesz wynika, że było to na jednym bilecie, dostaliście dwie karty pokładowe, na każdy lot osobno. Śmiało pisz reklamację.
_________________
Image
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3526 PostWysłany: 01 Lut 2017 14:45 

Rejestracja: 21 Maj 2012
Posty: 270
niebieski
Chciałbym zapytać forumowych ekspertów jak widzicie taką sytuację.
Lot czarterowy TuiFly z Katowic do Punta Cana i z powrotem. Opóźnienie w pierwszą stronę 8,5 godziny, z powrotem 4,5.
Warto wszczynać procedurę reklamacyjną w celu uzyskania odszkodowania czy raczej nie ma na to szans?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3527 PostWysłany: 01 Lut 2017 15:43 

Rejestracja: 23 Lis 2016
Posty: 210
Witam. Chciałbym sie dowiedzieć w sprawie lotu do Malediwy.
W listopadzie kupiłem bilet lotniczy do Malediwy za pośrednictwem Esky. Nie dawno otrzymałem informacje w mailu ze linia Flydubai anulowała lot na odcinku Dubaj-Male. Moja znajoma zadzwoniła do Esky i dowiedziałem sie ze Flydubai zmieniła datę wyjazdu o dzień późniejszy na trasie Praga-Male. Konsultantka zapropnowała mi dwie opcji. Pierwsza opcja to zgodzić sie na wyjazd późniejszy i dostanę zmieniony bilet. Druga opcja to Esky spróbuje załatwić pare rezerwacji wyjazdu w tej samej terminie na odcinku Dubaj-Male na linii Emirates . Wybrałem druga opcje, ale zastanawia mnie czy to jest realna taka opcja, konstulantka nic nie wspominała o dodatkową opłatę Może ktoś z was miał podobna sytuacje i jak sie wam zakończyła ?

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowany przez Alexis93, 01 Lut 2017 16:02, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3528 PostWysłany: 01 Lut 2017 15:47 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@‌Justin Credible‌ Dużo zależy od przyczyny opóźnienia,poczytaj też regulamin,który powinieneś dostać kupując czarter.Napisać nie zaszkodzi, przynajmniej dowiesz się jak to uzasadnią ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
Justin Credible lubi ten post.
 
      
#3529 PostWysłany: 01 Lut 2017 15:49 

Rejestracja: 08 Sie 2013
Posty: 1851
niebieski
Nie za bardzo rozumiem Twoja wypowiedz.
Góra
 Profil Relacje PM off
namteH lubi ten post.
 
      
#3530 PostWysłany: 01 Lut 2017 15:56 

Rejestracja: 03 Paź 2014
Posty: 48
Radziła bym ci zgodzić sie na opcje druga tylko wtedy jesli ceny proponowane przez Esky sa bardzo zbliżone do kwoty która zapłaciłeś pierwotnie. Jesli jest to kwota dużo wyższa to wybierz opcje lotu o jeden dzień pózniej. Nie jest to dla ciebie dobra opcja gdyż tracisz jeden dzień .
Podaj daty moze ktoś ma coś taniego w tym terminie i sie podzieli.


Sent from my iPad using Tapatalk
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3531 PostWysłany: 01 Lut 2017 16:03 

Rejestracja: 23 Lis 2016
Posty: 210
lataczuk napisał(a):
Nie za bardzo rozumiem Twoja wypowiedz.

Przepraszam , już edytowałem. Może już rozumiesz o co chodzi.

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3532 PostWysłany: 01 Lut 2017 16:06 

Rejestracja: 23 Lis 2016
Posty: 210
ola.olka.104 napisał(a):
Radziła bym ci zgodzić sie na opcje druga tylko wtedy jesli ceny proponowane przez Esky sa bardzo zbliżone do kwoty która zapłaciłeś pierwotnie. Jesli jest to kwota dużo wyższa to wybierz opcje lotu o jeden dzień pózniej. Nie jest to dla ciebie dobra opcja gdyż tracisz jeden dzień .
Podaj daty moze ktoś ma coś taniego w tym terminie i sie podzieli.


Sent from my iPad using Tapatalk

Ta druga opcja która Esky spróbuje załatwić żebym miał : 18.04. Praga - Dubaj 13:50 - 21:50 Flydubai

19.04. Dubaj - Male 04:20 - 09:30 Emirates

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3533 PostWysłany: 01 Lut 2017 17:45 

Rejestracja: 21 Maj 2012
Posty: 270
niebieski
W tym problem że od pracownika biura nigdy nie można dowiedzieć się faktycznej przyczyny opóźnienia. Czy istnieje więc może jakiś portal na którym można w jakikolwiek sposób zbadać po numerach lotu opoźnienia, ich przyczyny etc.
W jaki sposób udowodnić przewoźnikowi że ponosi winę w tej sytuacji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3534 PostWysłany: 01 Lut 2017 20:39 

Rejestracja: 03 Sty 2017
Posty: 13
marek2011 napisał(a):
kiki32 napisał(a):
Zeus napisał(a):
W poradniku jest wszystko opisane.


Przeczytałam poradnik i niestety nie odpowiada on na moje pytania. Nie wiem czy mam prawo starać się o 2 x 250 euro, czy tylko raz o 250 euro odszkodowania. Zauważ @‌Zeus‌, że mój pierwszy lot został zupełnie odwołany (pogoda), a drugi - na zmienionej trasie, opóźniony o 7 godzin (problemy techniczne samolotu). Po przybyciu na miejsce - do Ankary, musiałam sobie zapewnić również transport do Stambułu.

Pytam, bo chciałabym uniknąć sytuacji, w której ewentualnie dostanę zaniżoną kwotę odszkodowania, bo o taką wnioskowałam.


Odwołanie z powodu pogody - brak odszkodowania, na re-routing / przepisanie biletu zgodziłaś się sama (zaproponowałaś przewoźnikowi) - więc koszt dojazdu do IST obciąża Ciebie, zdarzenie powodujące opóźnienie nowego lotu na terenie Ukrainy więc bez ryczałtowanego odszkodowania, ale może przewoźnik przyzna coś sam z siebie.


Tak informacyjnie. Napisałam do UIA dwie reklamacje - jedną za odwołany lot, drugą za opóźniony (już po zmianie destynacji). Na drugą odpowiedzi jeszcze nie mam, ale na pierwszą dziś dostałam. UIA deklaruje zwrot kosztów jakie poniosłam w związku z odwołanym lotem, jeśli udokumentuję stratę. Jak dla mnie ok - dostanę zwrot za transport, który musiał dojechać Stambuł - Ankara - Stambuł i zwrot za dobę opłaconego hotelu. Nie spodziewałam się akurat w przypadku tej reklamacji niczego, także jestem zadowolona :) Dam znać po rozpatrzeniu drugiej ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3535 PostWysłany: 04 Lut 2017 17:11 

Rejestracja: 15 Kwi 2015
Posty: 1239
Loty: 704
Kilometry: 871 688
niebieski
Fajne i CZYTELNE TABELKI kiedy można otrzymać odszkodowanie / dotyczy UE i USA :P
https://www.airhelp.com/pl/prawa-pasazerow
Góra
 Profil Relacje PM off
trocha lubi ten post.
 
      
#3536 PostWysłany: 05 Lut 2017 15:09 

Rejestracja: 14 Wrz 2014
Posty: 6
Jak długo trzeba czekać na odpowiedź linii lotniczej na reklamację? Złożyłem reklamację w Lufthansa z powodu opóźnionego lotu przez formularz internetowy. Czekam już prawie 2 miesiące na odpowiedź.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3537 PostWysłany: 05 Lut 2017 15:10 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
Nie czekaj dalej, tylko złóż skargę do ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3538 PostWysłany: 05 Lut 2017 16:03 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1632
niebieski
A dostałeś potwierdzenie, że dotarło do nich zgłoszenie? Zobacz czy odpowiedź nie wpadła Ci do spamu. Ja z Lufy zawsze odpowiedzi (i kasę :) ) dostawałem bardzo szybko, ale często właśnie lądowały w spamie. Spokojnie jak masz numer sprawy to możesz się im przypomnieć nawet przez zwykłego maila a nie formularz, który akurat mi zawsze kiepsko działał.
Góra
 Profil Relacje PM off
1wit uważa post za pomocny.
 
      
#3539 PostWysłany: 06 Lut 2017 14:35 

Rejestracja: 09 Maj 2010
Posty: 193
Mam zaplanowany lot TXL - ATH - IKA z 7h stopover w ATH. Przewoźnik A3. Linia lotnicza skasowała jednak połączenie tego dnia na lot ATH- IKA i przesunęli mnie na lot nast dnia, co się równia ponad 30h stopover w ATH. Poinformowali mnie o tym ponad 14 dni przed wylotem.

Interweniowałem u pośrednika i zaproponowano mi przesunięcie całości lotu na następny dzień. Skraca mi to cenny urlop o ponad dobę, komplikuje kwestię dojazdów, itd.

Wiem, że mogę domagać się zwrotu, ale to mnie nie urządza.

Pytanie: czy mam jakiekolwiek szanse na domaganie się lotu inną linią tego samego dnia co wg. oryginalnej rezerwacji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3540 PostWysłany: 06 Lut 2017 16:49 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4035
złoty
Oczywiście że masz, ale szanse są nie większe, niż jeden procent.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group