Autor: | jowa31 [ 07 Sty 2017 17:49 ] |
Temat postu: | Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony |
od wczoraj (14.00) na okęciu, na lot czarterowy z TUI na Mauritius czekamy, lektura przede mną, ale widzę, że tu już 200 stron się zebrało. Jak to ogarnąć// NOCLEG ZE ŚNIADANIEM NAM ZAPEWNILI, TYLE, ŻE OD ŚNIADANIA NIC WIĘCEJ. jUŻ W SAMOLOCIE BYLIŚMY, gdy najpierw poinformowano nas o likwidacji usterki, potem o sterce, dalej, że większość (bliżej nieokreślona pasażerów chce wrócić), na końcu, że stewardesom zmiana się skoczyła!!! i znów na hali odlotów"wylądowaliśmy" |
Autor: | oskiboski [ 07 Sty 2017 17:54 ] |
Temat postu: | Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony |
Wszystkie reklamacje w takim wypadku trzeba zalatwiac z TUI, odszkodowanie Wam sie nalezy i posilek regeneracyjny, jezeli mina 2godziny od wyjscia na hale odlotow. Pamietaj tylko, ze krzyk na pracownikow lotniska niczego nie przyspieszy bo oni wykonuja zadania powierzone przez "górę" i nie sa przedstawicielami TUI |
Autor: | boots [ 07 Sty 2017 17:58 ] |
Temat postu: | Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony |
9 stycznia jest planowany kolejny czarter, może wtedy polecisz |
Autor: | krasnal [ 07 Sty 2017 18:30 ] | ||
Temat postu: | Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony | ||
Za fb Lotniska Chopina:
|
Autor: | pluumm [ 08 Sty 2017 15:16 ] |
Temat postu: | Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony |
Hej, myślicie że mam szanse na odszkodowanie? lot nr 1. Berlin- Bukareszt planowo w Bukareszcie powinniśmy lądować o 10:15. Duże opady śniegu lądujemy w Salonikach (Grecja) po godzinie spędzonej w samolocie lot do Bukaresztu i wychodzimy z samolotu o godzinie 14:00. lot nr 2 powrót z Bukaresztu do Berlina. planowo wylot o 21:40 lądowanie w Berlinie o 22:40 Wylatujemy z Bukaresztu o 23:00 (godzinę siedząc w samolocie na płycie) dolatujemy do Berlina o 01:00 wypuszczają nas z samolotu o 01:30. Ucieka mi polskibus i noc na lotnisku. Dajcie znać czy waszym zdaniem jest sens z ryanairem się szarpać. |
Autor: | irkolo [ 08 Sty 2017 15:23 ] |
Temat postu: | Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony |
Jeśli spóźnienia spowodowane pogodą to odszkodowanie nie należy się. |
Autor: | puhacz [ 08 Sty 2017 15:26 ] |
Temat postu: | Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony |
pluumm napisał(a): Hej, lot nr 2 powrót z Bukaresztu do Berlina. planowo wylot o 21:40 lądowanie w Berlinie o 22:40 Wylatujemy z Bukaresztu o 23:00 (godzinę siedząc w samolocie na płycie) dolatujemy do Berlina o 01:00 wypuszczają nas z samolotu o 01:30. Ucieka mi polskibus i noc na lotnisku. Dajcie znać czy waszym zdaniem jest sens z ryanairem się szarpać. Drugi lot ma za małą obsuwę - lądowanie musiałoby być po 1:40. Pierwszy lot - nic nie szkodzi wypełnić formularza FR, to trwa kilka minut. p. |
Autor: | Zeus [ 08 Sty 2017 15:30 ] |
Temat postu: | Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony |
Tak samo polecam przeczytania poradnika, który znajduje się na wikiposcie |
Autor: | bartekz [ 09 Sty 2017 11:14 ] |
Temat postu: | Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony |
@miriam @puhacz Dzięki, w takim razie dzisiaj wypełniam formularz do ULC i jutro wysyłam. |
Autor: | Manieklbl [ 09 Sty 2017 14:18 ] |
Temat postu: | Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony |
Witajcie, z góry przepraszam, jeśli powielam pytanie, natomiast sytuacja jest dosyć wyjątkowa, gdyż doszło do awaryjnego lądowania. Czy mógłby mi ktoś wskazać aktualnie działający serwis, na którym znajdę za darmo informację, o której dokładnie wylądował mój samolot, biorąc pod uwagę, że były to de facto dwa loty (opóźniony w porcie wyjściowym oraz drugi lot emergency kolejnego dnia)? Sytuacja jest taka, że lot był opóźniony w porcie o prawie 2h (powinien ruszyć o 18:00), po czym wystartował, lądował awaryjnie w Amsterdamie z powodu problemów z ciśnieniem w kabinie, odwieziono nas na nocleg i poinformowano, że lot odbędzie się o 11 AM. NA drugi dzień w porcie czekaliśmy kolejne 3-4h opóźnienia (tutaj właśnie mam problem z ustaleniem) i lądowaliśmy w porcie docelowym w okolicach 17-18, a więc prawie dobę po planowanym przylocie, jednak nie pamiętam dokładnie, a chciałbym wpisać poprawne dane. Niestety formularze o odszkodowanie nie są dostosowane do takiej sytuacji, czy ktoś może miał podobną? Planuje wpisać po prostu faktyczną godzinę przylotu do zwykłego formularza o opóźnieniu i w dodatkowych wyjaśnieniach opisać sytuację, jednak ciężko mi ustalić faktyczną godzinę odlotu i przylotu, na flightradar24 trzeba mieć konto premium, a w innych serwisach informacje o moim locie widnieją jako nieznane. Jedyne co znalazłem to: http://www.flightstats.com/go/Historica ... &y=12&x=36 Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam |
Autor: | miriam [ 09 Sty 2017 14:28 ] |
Temat postu: | Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony |
Tych informacji wcale nie musisz podawać.Jeśli opóźnienie było z winy przewoźnika do odszkodowania liczy się fakt przybycia do celu dobę po czasie. |
Autor: | Manieklbl [ 09 Sty 2017 14:33 ] |
Temat postu: | Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony |
Jasne, natomiast we wniosku należy podać godzinę faktycznego przylotu - ja natomiast jestem w stanie ustalić jedynie +/- 3 godziny, gdyż trochę czasu już minęło, więc w sumie nie wiem czy dobę, czy 21 godzin - nie będzie z tym problemu, jeśli podam błędną godzinę lądowania w porcie docelowym? I jeszcze jedno, rezerwacja była dla 5 osób, czy mogę więc umieścić wszystkie 5 wniosków w jednej kopercie, jeżeli w każdym jako pełnomocnik do dostarczeń jestem wpisany ja? |
Autor: | miriam [ 09 Sty 2017 15:51 ] |
Temat postu: | Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony |
@Manieklbl Opóźnienie jest tak duże,że jak podasz przybliżony czas nie powinno być problemu.Osoby z rezerwacji jak zmieścisz możesz nawet ująć w jednym wniosku Składasz już do ULC czy dopiero do przewoźnika bo jak do linii to można to wysłać elektronicznie. |
Autor: | jacek96 [ 11 Sty 2017 20:38 ] |
Temat postu: | Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony |
2x600€ na moje oko |
Autor: | miriam [ 11 Sty 2017 20:43 ] |
Temat postu: | Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony |
Na poważnie to możecie nic nie ulepić z tej mgły,ale napisać wniosek zawsze można |
Autor: | gulakov [ 11 Sty 2017 23:51 ] |
Temat postu: | Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony |
Jedyne co mozna w tym momencie uzyskac, to zwrot kosztow przejazdu z Birmingham do Londynu - Luton i to raczej na drodze sadowej niz reklamacyjnej |
Autor: | tygrusia [ 15 Sty 2017 13:11 ] |
Temat postu: | Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony |
Mam trochę inne pytanie: Lot z Lufthansy 18 grudzień z Heathrow to Zurich a z Zurich do Krakowa. Pierwszy z lotów został anulowany (bez podania powodu, ale tego dnia dużo lotów Lufthansy i Swiss było anulowanych więc zgaduję, że to działanie Heathrow, żeby wydłużyć czas pomiędzy stratami i lodowaniami samolotów - pogoda nie była super, ale nie było jakiejś wielkiej mgły, inni przewoźnicy lecieli normalnie). Zostałam przebookowana przez Lufthansę na lot następnego dnia (19 grudzień) z LOTem. Wylot po 18 do Warszawy, z Warszawy do Krakowa. W Krakowie miałam być przed północą. Lot z Heathrow był opóźniony z powodu późniejszego wylotu samolotu z wcześniejszego lotniska (ale bez podania przyczyny), przez co nie zdążyłam na połączenie w Warszawie. Zostałam przebookowana na 7:30 rano następnego dnia. Podsumowując: zamiast być w Krk o 23 17 grudnia, doleciałam tam 19 grudnia o ok 10 rano (z Wawy samolot wyleciał z godzinnym opóźnieniem). I teraz tak: czy powinnam pisać tylko do Lufthansy czy także do LOTu? Czy jest to traktowane jako 2 różne loty? Czy jako jeden (jakby nie patrzeć oryginalnie bookowałam z Lufthansą)? Za wszelką pomoc dziękuję |
Autor: | gulakov [ 15 Sty 2017 14:00 ] |
Temat postu: | Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony |
@tygrusia Ciężka sytuacja. Na 100% skargę w przypadku braku satysfakcji w postępowaniu reklamacyjnym piszesz do brytyjskiego ULC i wtedy i LH i LOT będą musiały się tłumaczyć, czy nie zaistniały czynniki wyłączające odpowiedzialność, a w połowie grudnia LH miała swoje strajki. Ja bym próbował wyciągnąć do każdego przewoźnika LH i LOT po 250EUR od osoby, ale może ktoś lepiej zorientowany w przepisach prawa podpowie, czy takie rozwiązanie jest możliwe, jakkolwiek jedynie LOT-owe opóźnienie daje realną szansę na odszkodowanie. |
Autor: | kiki32 [ 17 Sty 2017 15:06 ] |
Temat postu: | Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony |
Witam. Wątek ma 200 stron, przeglądałam, ale nadal nie wiem czy przysługuje mi jakaś rekompensata. Może ktoś z Was podpowie. Sytuacja w skrócie wyglądała tak: Lot UIA - Warszawa - Kijów - Stambuł Lot z Warszawy do Kijowa odbył się planowo. Dopiero później zaczął się horror. Lot Kijów - Stambuł zaplanowany na 12:30, zamiast boardingu o 12:00 informacja o odwołanym locie (złe warunki pogodowe). Dostałam bilet na lot ok. 17:00 - lot odwołany (złe warunki pogodowe). Bilet na kolejny lot o 19:30 - odwołany (złe warunki pogodowe). Poprosiłam o zmianę destynacji na Ankara - planowany wylot 20:00. Z powodu problemów technicznych lot do Ankary przełożony na 23:00, 1:00 (rano kolejnego dnia), 3:00. I dopiero o 4:00 odbył się faktyczny lot. Przed 3:00 linie lotnicze zapewniły posiłek i wodę, później w samolocie też. Będę wdzięczna za info czy za tak długie opóźnienie coś mi się należy. |
Autor: | miriam [ 17 Sty 2017 15:21 ] |
Temat postu: | Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony |
@kiki32 W przypadku problemów technicznych mogą być podstawy do odszkodowania,warunki pogodowe mniej, ale warto składać wniosek |
Strona 174 z 474 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |