Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Odszkodowanie za odwołany/spóźniony lot
odszkodowanie-za-odwolany-spozniony-lot,1498,2646
Strona 174 z 474

Autor:  jowa31 [ 07 Sty 2017 17:49 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

od wczoraj (14.00) na okęciu, na lot czarterowy z TUI na Mauritius czekamy, lektura przede mną, ale widzę, że tu już 200 stron się zebrało. Jak to ogarnąć//
NOCLEG ZE ŚNIADANIEM NAM ZAPEWNILI, TYLE, ŻE OD ŚNIADANIA NIC WIĘCEJ. jUŻ W SAMOLOCIE BYLIŚMY, gdy najpierw poinformowano nas o likwidacji usterki, potem o sterce, dalej, że większość (bliżej nieokreślona pasażerów chce wrócić), na końcu, że stewardesom zmiana się skoczyła!!!
i znów na hali odlotów"wylądowaliśmy"

Autor:  oskiboski [ 07 Sty 2017 17:54 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Wszystkie reklamacje w takim wypadku trzeba zalatwiac z TUI, odszkodowanie Wam sie nalezy i posilek regeneracyjny, jezeli mina 2godziny od wyjscia na hale odlotow.
Pamietaj tylko, ze krzyk na pracownikow lotniska niczego nie przyspieszy bo oni wykonuja zadania powierzone przez "górę" i nie sa przedstawicielami TUI :mrgreen:

Autor:  boots [ 07 Sty 2017 17:58 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

9 stycznia jest planowany kolejny czarter, może wtedy polecisz ;-)

Autor:  krasnal [ 07 Sty 2017 18:30 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Za fb Lotniska Chopina:

Załączniki:
facebook.png
facebook.png [ 33.22 KiB | Obejrzany 817 razy ]

Autor:  pluumm [ 08 Sty 2017 15:16 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Hej,
myślicie że mam szanse na odszkodowanie?
lot nr 1. Berlin- Bukareszt planowo w Bukareszcie powinniśmy lądować o 10:15.
Duże opady śniegu lądujemy w Salonikach (Grecja) po godzinie spędzonej w samolocie lot do Bukaresztu i wychodzimy z samolotu o godzinie 14:00.
lot nr 2 powrót z Bukaresztu do Berlina. planowo wylot o 21:40 lądowanie w Berlinie o 22:40
Wylatujemy z Bukaresztu o 23:00 (godzinę siedząc w samolocie na płycie) dolatujemy do Berlina o 01:00 wypuszczają nas z samolotu o 01:30. Ucieka mi polskibus i noc na lotnisku.
Dajcie znać czy waszym zdaniem jest sens z ryanairem się szarpać.

Autor:  irkolo [ 08 Sty 2017 15:23 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Jeśli spóźnienia spowodowane pogodą to odszkodowanie nie należy się.

Autor:  puhacz [ 08 Sty 2017 15:26 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

pluumm napisał(a):
Hej,
lot nr 2 powrót z Bukaresztu do Berlina. planowo wylot o 21:40 lądowanie w Berlinie o 22:40
Wylatujemy z Bukaresztu o 23:00 (godzinę siedząc w samolocie na płycie) dolatujemy do Berlina o 01:00 wypuszczają nas z samolotu o 01:30. Ucieka mi polskibus i noc na lotnisku.
Dajcie znać czy waszym zdaniem jest sens z ryanairem się szarpać.



Drugi lot ma za małą obsuwę - lądowanie musiałoby być po 1:40.
Pierwszy lot - nic nie szkodzi wypełnić formularza FR, to trwa kilka minut.

p.

Autor:  Zeus [ 08 Sty 2017 15:30 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Tak samo polecam przeczytania poradnika, który znajduje się na wikiposcie

Autor:  bartekz [ 09 Sty 2017 11:14 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

@‌miriam‌ @‌puhacz‌ Dzięki, w takim razie dzisiaj wypełniam formularz do ULC i jutro wysyłam.

Autor:  Manieklbl [ 09 Sty 2017 14:18 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Witajcie, z góry przepraszam, jeśli powielam pytanie, natomiast sytuacja jest dosyć wyjątkowa, gdyż doszło do awaryjnego lądowania. Czy mógłby mi ktoś wskazać aktualnie działający serwis, na którym znajdę za darmo informację, o której dokładnie wylądował mój samolot, biorąc pod uwagę, że były to de facto dwa loty (opóźniony w porcie wyjściowym oraz drugi lot emergency kolejnego dnia)? Sytuacja jest taka, że lot był opóźniony w porcie o prawie 2h (powinien ruszyć o 18:00), po czym wystartował, lądował awaryjnie w Amsterdamie z powodu problemów z ciśnieniem w kabinie, odwieziono nas na nocleg i poinformowano, że lot odbędzie się o 11 AM. NA drugi dzień w porcie czekaliśmy kolejne 3-4h opóźnienia (tutaj właśnie mam problem z ustaleniem) i lądowaliśmy w porcie docelowym w okolicach 17-18, a więc prawie dobę po planowanym przylocie, jednak nie pamiętam dokładnie, a chciałbym wpisać poprawne dane. Niestety formularze o odszkodowanie nie są dostosowane do takiej sytuacji, czy ktoś może miał podobną? Planuje wpisać po prostu faktyczną godzinę przylotu do zwykłego formularza o opóźnieniu i w dodatkowych wyjaśnieniach opisać sytuację, jednak ciężko mi ustalić faktyczną godzinę odlotu i przylotu, na flightradar24 trzeba mieć konto premium, a w innych serwisach informacje o moim locie widnieją jako nieznane. Jedyne co znalazłem to:
http://www.flightstats.com/go/Historica ... &y=12&x=36

Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

Autor:  miriam [ 09 Sty 2017 14:28 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Tych informacji wcale nie musisz podawać.Jeśli opóźnienie było z winy przewoźnika do odszkodowania liczy się fakt przybycia do celu dobę po czasie.

Autor:  Manieklbl [ 09 Sty 2017 14:33 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Jasne, natomiast we wniosku należy podać godzinę faktycznego przylotu - ja natomiast jestem w stanie ustalić jedynie +/- 3 godziny, gdyż trochę czasu już minęło, więc w sumie nie wiem czy dobę, czy 21 godzin - nie będzie z tym problemu, jeśli podam błędną godzinę lądowania w porcie docelowym? I jeszcze jedno, rezerwacja była dla 5 osób, czy mogę więc umieścić wszystkie 5 wniosków w jednej kopercie, jeżeli w każdym jako pełnomocnik do dostarczeń jestem wpisany ja?

Autor:  miriam [ 09 Sty 2017 15:51 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

@‌Manieklbl‌ Opóźnienie jest tak duże,że jak podasz przybliżony czas nie powinno być problemu.Osoby z rezerwacji jak zmieścisz możesz nawet ująć w jednym wniosku ;) Składasz już do ULC czy dopiero do przewoźnika bo jak do linii to można to wysłać elektronicznie.

Autor:  jacek96 [ 11 Sty 2017 20:38 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

2x600€ na moje oko :D

Autor:  miriam [ 11 Sty 2017 20:43 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Na poważnie to możecie nic nie ulepić z tej mgły,ale napisać wniosek zawsze można ;)

Autor:  gulakov [ 11 Sty 2017 23:51 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Jedyne co mozna w tym momencie uzyskac, to zwrot kosztow przejazdu z Birmingham do Londynu - Luton i to raczej na drodze sadowej niz reklamacyjnej

Autor:  tygrusia [ 15 Sty 2017 13:11 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Mam trochę inne pytanie:
Lot z Lufthansy 18 grudzień z Heathrow to Zurich a z Zurich do Krakowa. Pierwszy z lotów został anulowany (bez podania powodu, ale tego dnia dużo lotów Lufthansy i Swiss było anulowanych więc zgaduję, że to działanie Heathrow, żeby wydłużyć czas pomiędzy stratami i lodowaniami samolotów - pogoda nie była super, ale nie było jakiejś wielkiej mgły, inni przewoźnicy lecieli normalnie). Zostałam przebookowana przez Lufthansę na lot następnego dnia (19 grudzień) z LOTem. Wylot po 18 do Warszawy, z Warszawy do Krakowa. W Krakowie miałam być przed północą. Lot z Heathrow był opóźniony z powodu późniejszego wylotu samolotu z wcześniejszego lotniska (ale bez podania przyczyny), przez co nie zdążyłam na połączenie w Warszawie. Zostałam przebookowana na 7:30 rano następnego dnia. Podsumowując: zamiast być w Krk o 23 17 grudnia, doleciałam tam 19 grudnia o ok 10 rano (z Wawy samolot wyleciał z godzinnym opóźnieniem).
I teraz tak: czy powinnam pisać tylko do Lufthansy czy także do LOTu? Czy jest to traktowane jako 2 różne loty? Czy jako jeden (jakby nie patrzeć oryginalnie bookowałam z Lufthansą)?

Za wszelką pomoc dziękuję

Autor:  gulakov [ 15 Sty 2017 14:00 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

@tygrusia

Ciężka sytuacja. Na 100% skargę w przypadku braku satysfakcji w postępowaniu reklamacyjnym piszesz do brytyjskiego ULC i wtedy i LH i LOT będą musiały się tłumaczyć, czy nie zaistniały czynniki wyłączające odpowiedzialność, a w połowie grudnia LH miała swoje strajki. Ja bym próbował wyciągnąć do każdego przewoźnika LH i LOT po 250EUR od osoby, ale może ktoś lepiej zorientowany w przepisach prawa podpowie, czy takie rozwiązanie jest możliwe, jakkolwiek jedynie LOT-owe opóźnienie daje realną szansę na odszkodowanie.

Autor:  kiki32 [ 17 Sty 2017 15:06 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

Witam.
Wątek ma 200 stron, przeglądałam, ale nadal nie wiem czy przysługuje mi jakaś rekompensata. Może ktoś z Was podpowie. Sytuacja w skrócie wyglądała tak:
Lot UIA - Warszawa - Kijów - Stambuł
Lot z Warszawy do Kijowa odbył się planowo. Dopiero później zaczął się horror.

Lot Kijów - Stambuł zaplanowany na 12:30, zamiast boardingu o 12:00 informacja o odwołanym locie (złe warunki pogodowe). Dostałam bilet na lot ok. 17:00 - lot odwołany (złe warunki pogodowe). Bilet na kolejny lot o 19:30 - odwołany (złe warunki pogodowe).

Poprosiłam o zmianę destynacji na Ankara - planowany wylot 20:00. Z powodu problemów technicznych lot do Ankary przełożony na 23:00, 1:00 (rano kolejnego dnia), 3:00. I dopiero o 4:00 odbył się faktyczny lot. Przed 3:00 linie lotnicze zapewniły posiłek i wodę, później w samolocie też.

Będę wdzięczna za info czy za tak długie opóźnienie coś mi się należy.

Autor:  miriam [ 17 Sty 2017 15:21 ]
Temat postu:  Re: [Prawa pasażera] - Lot odwołany lub opóźniony

@‌kiki32‌ W przypadku problemów technicznych mogą być podstawy do odszkodowania,warunki pogodowe mniej, ale warto składać wniosek ;)

Strona 174 z 474 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/