Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#3301 PostWysłany: 02 Lis 2016 00:35 

Rejestracja: 11 Maj 2013
Posty: 115
Hmm no to moze jednak wypelnie i ten formularz, ktory dostalem od linii. Z tym, ze tam byla mowa jedynie o kosztach jakie ponioslem w tamtym czasie, a nie o odszkodowaniu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa) Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa)
Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast
#3302 PostWysłany: 02 Lis 2016 00:43 

Kafar napisał(a):


1. Czy przysluguje mi odszkodowanie za cos takiego?2. Ile trzeba czekac na odpowiedz z ULC?






Gdybyś przeczytał wiki tematu to byś wiedział, że oprócz określenia opóźnienia WAŻNE jest podanie trasy, jej długość, jaka linia lotnicza itp

WSZYSTKO JEST W WIKI TEMATU wraz z procedurą wystąpienia o odszkodowanie, w tym odpowiedź czy "za takie coś" należy się odszkodowanie
Góra
 PM off  
      
#3303 PostWysłany: 05 Lis 2016 12:48 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4059
złoty
Albo i nie zmienia.
Ja dostałem z UK decyzje, a linia i tak niewiele się tym przejmuje, choć wina bezsporna.
Cięcia w siatce połączeń z uwagi na małe obłożenie lotów.
Wszystko zależy od linii. BA pewnie od razu wypłaca, a inne już niekoniecznie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3304 PostWysłany: 08 Lis 2016 21:27 

Rejestracja: 08 Lis 2016
Posty: 2
Witam użytkowników forum.
Miałem latem tego roku opóźniony lot Small Planet HER-KTW ponad 5h. Przyznali mi gest handlowy 1200€ za 4os. łącznie. Mam pytanie do osób, które dochodziły swoich praw od tych linii - jak wygląda sprawa z wypłatą uzgodnionych kwot? Jak długo czekaliście na przelew? Na fb SPA piszą ze ok. 8 tygodni ale chciałbym zapytać czy są tu osoby, które otrzymały kwoty i po jakim czasie,ew. czy podbijały te kwoty, które im proponowano.
Salmonella, singielka_1976 mogłybyście napisać jak zakończyły się Wasze sprawy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3305 PostWysłany: 08 Lis 2016 22:03 

Rejestracja: 08 Lis 2016
Posty: 2
Hej.

Chciałbym zaczerpnąć Waszej opinii na temat opóźnienia lotu.
Miałem wykupiony lot czarterowy z TUI w obie strony realizowany przez Travel Service z Warszawy do Katanii.
Wylot 25.09.2016, który odbył się bez problemów. Następnie 27.09.2016 otrzymałem informację SMSem z TUI, że aktualna data lotu powrotnego to 03.10.2016 godz. 03:25 (w Warszawie o godz. 06:20), czyli 8 godzin później niż planowany wylot, gdyż wstępnie miała to być 02.10.2016 godz. 19.25.

Złożyłem reklamację w TUI.
Reklamacji nie uznali, argumentując że:
"(..) Pana lot nie uległ opóźnieniu, lecz został zaktualizowany rozkład lotu, o czym został Pan skutecznie poinformowany z wyprzedzeniem czasowym. Jest nam niezmiernie przykro z tego powodu, jednakże było to niezależne od TUI Poland. Linie lotnicze starają się dotrzymywać wcześniej ustalonego rozkładu lotu, jednakże nie zawsze jest to możliwe z przyczyn technicznych, operacyjnych czy konieczności oczekiwania na dostępny korytarz powietrzny.
Pragniemy Pana poinformować, iż Rozporządzenie (..), na które powołuje się Pan w piśmie reklamacyjnym odnosi się do linii lotniczej i wiąże swymi przepisami pasażera i linie lotniczą, a nie organizatora turystyki. Ponadto przepisy te dotyczą wyłącznie przypadków, kiedy lot jest opóźniony, a nie wtedy, kiedy rozkład jest aktualizowany z wyprzedzeniem. Jeżeli jednak chciałby Pan dochodzić z tego tytułu jakichkolwiek roszczeń bardzo prosimy o skierowanie reklamacji bezpośrednio do przewoźnika".

Moje pytanie:
1. Czy faktycznie jest coś takiego jak 'aktualizacja rozkładu lotu' i w jej przypadku podróżującemu nie należy się odszkodowanie? Nigdzie na forum nie znalazłem takiego pojęcia jak 'aktualizacja rozkładu lotu'. W regulaminie TUI także nie znalazłem takiego hasła.
2. Czy jeśli złożyłem reklamację w TUI, odpowiedź od nich odebrałem 02.11, ale od dnia podróży minęło już ponad 30 dni, to czy mogę dalej dochodzić roszczeń u przewoźnika (Travel Service)?

Z góry dziękuję za pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3306 PostWysłany: 08 Lis 2016 23:55 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3240
srebrny
Sprawa zmiany rozkładu nie jest wprost regulowana w rozporządzeniu, jest szansa że ulegnie to wkrótce zmianie, bo nowa wersja rozporządzenia jest procedowana:
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 2013PC0130

"W celu zapewnienia pewności prawnej w rozporządzeniu (WE) nr 261/2004 należy wyraźnie potwierdzić, że zmiana rozkładu lotów ma na pasażerów podobny wpływ, jak duże opóźnienia, powinna zatem skutkować podobnymi prawami."

Nie liczyłbym na to, że "Travel Service" wypłaci odszkodowanie dobrowolnie, a decyzję ULC trudno przewidzieć.


W każdym razie w pierwszej kolejności należy złożyć reklamację u przewoźnika, a nie w TUI. Po odmowie można sprawę skierować do ULC.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
igorr uważa post za pomocny.
 
      
#3307 PostWysłany: 09 Lis 2016 12:27 

Rejestracja: 08 Lis 2016
Posty: 2
Dziękuję uprzejmie za odpowiedź.
Będę w takim razie składał reklamację u przewoźnika, tylko zastanawiam się czy nie jest już za późno (minął ponad miesiąc od wystąpienia problemu).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3308 PostWysłany: 09 Lis 2016 12:41 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Terminy na reklamacje zw.z lotami są o wiele dłuższe.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3309 PostWysłany: 10 Lis 2016 13:19 

Rejestracja: 05 Mar 2012
Posty: 2748
złoty
Tulio napisał(a):
Tym bardziej, że dzień wcześniej rejsy SP-EQD były 2 razy odwołane (LO399 WAW-HAM i LO3502 KRK-GDN) - wg mnie coś już musiało wtedy szwankować i nie zdołali tego skutecznie naprawić.
Ja na ten rejs się w sobotę w KRK nie doczekałem, przenieśli mnie dopiero na 15.00 (na 12.00 był komplet).
Reklamacja do LOTu złożona w niedzielę, dzisiaj przyszło potwierdzenie otrzymania.

U mnie dziś decyzja o przyznaniu 250 EUR, 11 dni po wysłaniu maila, wszystko sprawnie i bez zbędnej dodatkowej korespondencji.
Czekam zatem już tylko na przelew :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3310 PostWysłany: 10 Lis 2016 13:37 

Rejestracja: 04 Lut 2014
Posty: 47
Loty: 42
Kilometry: 153 039
Też miałem odwołany lot LO3502 KRK-GDN -tylko znacznie wcześniej bo w sobotę 2016-09-10. Jako przyczyna była podana awaria. Wysłałem reklamację na trzy osoby. Po ok. 2tyg. otrzymałem informację, że odszkodowanie zostało przyznane(3x250EUR) :D . Teraz czekam na przelew (podano czas oczekiwania ok 4.tyg.)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3311 PostWysłany: 15 Lis 2016 14:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Cytuj:
pisałam do ULC najpierw w Warszawie, potem w Oslo (lot był z Norwegii), wszystko trzeba było listownie, więc trochę kasy na to poszło. Ponad rok czekałam na rezultat- odmowa.


I po decyzji odmownej norweskiego ULC nagle oddali dobrowolnie kasę? Nie wierzę w to ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
scomin lubi ten post.
 
      
#3312 PostWysłany: 15 Lis 2016 14:30 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
monkola napisał(a):
[AIR HELP ODSZKODOWANIE]

Gdybym od razu do ich uderzyła to miałabym pieniądze ponad 2 lata temu :D Tak więc polecam!

Z takim trudem zdobyte znaczą 2 x więcej ;) O tych sprzed 2 lat dawno byś zapomniała,a tak w sam raz na świąteczne prezenty :P
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3313 PostWysłany: 15 Lis 2016 18:11 

Rejestracja: 15 Lis 2016
Posty: 1
Witam wszystkich. To moj pierwszy post i niestety w dziale dotyczacym pomocy.
20.10.2016 mialem miec lot czarterowy (wykupilem tylko lot bez wycieczki) o godzinie 12:00 z KTW do PUJ. O godzinie 5:41 zostałem poinformowany o opoznieniu lotu SMS-em od TUI (w zalaczniku). Z tego co udalo mi się wyczytac, to TUI miał problemy techniczne (tak tez okreslila to pani na infolinii). Na infolinii lotniska KTW zostalem poinofrmowany, ze opoznienie spowodowane jest zamiana samolotu. Z informacji na stronie FB lotniska dowiedzialem sie, ze samolot, ktorym mielismy leciec zostal uderzony dzien wczesniej przez piorun i zostal na przegladzie w Amsterdamie. Na stronie FB lotniska Katowice jest post z informacją

Cytuj:
"Katowice Airport (...) jutrzejszym lot do Punta Cany się odbędzie ale prawdopodobnie innym samolotem i możliwe, że z dużym opóźnieniem, ze względu na fakt, że B763 "dostał" dzisiaj piorunem w AMS i z tego powodu jest wyłączony z rotacji. - 19 październik o 21:53"


20.10.2016 pojawilem sie na odprawe o godzinie 16:40. Wylot z godziny 19:40 opoznil sie i ostatecznie samolot wylecial o 21:29 wg. informacji z FB lotniska.

Czytalem na roznych stronach, ze przewoznik powinien poinformowac mnie o moich prawach. Niestety ale nic takiego nie mialo miejsca. Nikt nam nic nie mowil, nie dostalismy zadnych informacji, procz tego co w SMS-ie.

Czy w tym przypadku mozna mowic o zdarzeniu losowym lub braku winy przewoznika, skoro o problemie wiedzial juz dzien wczesniej? Czy ktos moglby mi podeslac info jakie dokumenty musze wyslac do TUI w sprawie reklamacji (TUI zastrzega sobie, ze rozpatruje tylko i wylacznie reklamacje, ktore sa wyslane listownie na ich adres a kazda inna forma nie jest rozpatrywana). Z gory dziekuje za pomoc.

Załączniki:
Komentarz do pliku: SMS TUI
tui.jpg
tui.jpg [ 120.54 KiB | Obejrzany 1069 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3314 PostWysłany: 15 Lis 2016 18:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3534
srebrny
piorun to raczej zdarzenie losowe, nie ujmują go w rozkładzie
a generalnie wszystko w temacie w tym temacie
czytaj
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3315 PostWysłany: 20 Lis 2016 15:55 

Rejestracja: 09 Mar 2012
Posty: 995
niebieski
Dziś znajomy wracał (właściwie to nadal wraca) z Dortmundu do Krakowa. Samolot z KRK do DTM pokrążył nad Dortmundem by ostatecznie wylądować w Kolonii. Znajomy twierdzi, że ani deszcz, ani mgła, trochę wietrznie. Ale jak widać na flightradar samoloty jakoś lądowały chwilę wcześniej. Powiedziano im po jakimś czasie, że zaraz będzie autobus i odlecą z... Frankfurtu Hahn (ok. 300km od Dortmundu). Lot wylądować ma jak dobrze pójdzie ok. 6,5h po czasie. Rozumiem, że jak piloci uznali, że nie ma warunków do lądowania = wina pogody = nie ma szans na jakiekolwiek odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3316 PostWysłany: 20 Lis 2016 16:03 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
@‌chris0o‌ Jak najbardziej jest szansa.Powinien na formularzu napisać o odszkodowanie i zobaczyć co oficjalnie odpiszą.
Góra
 Profil Relacje PM off
chris0o lubi ten post.
 
      
#3317 PostWysłany: 22 Lis 2016 19:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Maj 2013
Posty: 1361
niebieski
Zachęcony postem @monkola wrzuciłem do Air Help wniosek o odszkodowanie za odwołany lot. Stara sprawa z 2014 - o odwołaniu lotu z przyczyn technicznych dowiedziałem się już po odprawie. Wcześniej LOT mi odmówił odszkodowania, ULC wniosek rozpatrzył odmownie.
Dzisiaj okazało się, że Air Help również nie dał rady :)
Szczerze mówiąc przy uwzględnieniu wcześniejszego odrzucenia wniosku przez ULC nie liczyłem teraz na wiele, więc i ciężkiego zawodu też nie ma... :D

Załączniki:
Air_Help.jpg
Air_Help.jpg [ 125.97 KiB | Obejrzany 851 razy ]
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3318 PostWysłany: 25 Lis 2016 10:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Wrz 2011
Posty: 2588
Loty: 371
Kilometry: 601 471
Jak wyglada sytuacja, jesli z powodu strajku LH dala jedyna opcje tj taki sam lot ale 6h wczesniej, pasazer zaakceptowal i przy odprawie ma dopisek waiting list, czy w przypadku braku miejsc przysluguje odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3319 PostWysłany: 25 Lis 2016 10:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Kwi 2014
Posty: 1999
srebrny
Mam nadzieję że tak bo mam analogiczną sytuację :)
_________________
https://kamo375.fly4free.pl/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3320 PostWysłany: 25 Lis 2016 11:05 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
W przypadku gdyby zabrakło miejsc normalnie przysługuje odszkodowanie .
Góra
 Profil Relacje PM off
kamo375 lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group