Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#3181 PostWysłany: 29 Wrz 2016 19:37 

Rejestracja: 11 Gru 2012
Posty: 1365
niebieski
Chodzi mi bardziej o to ze tych BP nie mam a dowod osobisty im po co skoro taki ryanair nie wymaga to czemu oni maja to robić.

Piszą zaraz po przyjęciu reklamacji ze proces obsługi rozpoczyna się po dostarczeniu wszystkich dokumentów. Także czy maja do tego prawo aby zwlekać do momentu dostarczenia dowodu i np BP??
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów
Okołoweekendowy city break w Weronie od 1176 PLN. Loty Lufthansą z 4 miast + apartament Okołoweekendowy city break w Weronie od 1176 PLN. Loty Lufthansą z 4 miast + apartament
#3182 PostWysłany: 29 Wrz 2016 19:58 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2183
złoty
ULC nie wymaga BP bo oni mają wgląd w listę pasażerów. Możliwe jednak, że jest gdzieś wymóg ich posiadania.
Możesz zgłosić sprawę do ULC załączając swoje pismo reklamacyjne z adnotacją że linia nie chce przyjąć reklamacji. Możesz też napisać że Ci nie odpowiedzieli (ale to już poświadczenie nieprawdy). Powinno przejść.
Na przyszłość zostawiaj sobie BP po takich lotach albo chociaż rób zdjęcia telefonem.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3183 PostWysłany: 02 Paź 2016 21:17 

Rejestracja: 06 Lis 2011
Posty: 370
niebieski
Miałbym prośbę o podpowiedź czy w poniższym przypadku jest sens pisać do przewoźnika o odszkodowanie (czy orzeczenie UE to obejmuje).

Na jednym bilecie był lot na trasie LIS-(FRA)-WAW.
LIS-FRA start 15.45 lądowanie 19.45
FRA-WAW start 20.50 lądowanie 22.15

Niestety lot LIS-FRA opóźnił się o 1 godzinę w wyniku czego nie zdążyliśmy na przesiadkę.
Lot na odcinku FRA-WAW był możliwy kolejnego dnia rano.

W niektórych postach jakie znalazłem (z 2011 i 2012) widziałem informację, że orzeczenie UE nie obejmuje przypadku kiedy utraciło się połączenie przesiadkowe jeśli lot do miejsca przesiadki był opóźniony o mniej niż 2h. Pytanie czy ktokolwiek z Was miał analogiczną sytuację i udało mu się uzyskać odszkodowanie?


Ostatnio edytowany przez wzieli, 02 Paź 2016 21:33, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3184 PostWysłany: 02 Paź 2016 21:28 

wzieli napisał(a):

Na jednym bilecie był lot na trasie LIS-(FRA)-WAW.
LIS-FRA start 15.45 lądowanie 19.45
FRA-WAW start 20.50 lądowanie 19.45




Zapewne nie podróżowałeś w czasie, jak wskazuje cytowany twój tekst
Zapewne miałeś to na jednym bilecie podróżując linią tradycyjną, skoro zaoferowali lot następnego dnia
Oczywiście wszystko wskazuje, iż odszkodowanie jak najbardziej Ci się należy, ponieważ nie zaznajamiając się z wiki tematu nie wiesz, iż istotne jest opóźnienie dotarcia do lotniska docelowego, a te zapewne było sporo powyżej normy (jaki to czas wiki tematu i strona np. polskiego ULC)
Góra
 PM off  
      
#3185 PostWysłany: 02 Paź 2016 21:37 

Rejestracja: 06 Lis 2011
Posty: 370
niebieski
Cytuj:
ponieważ nie zaznajamiając się z wiki tematu nie wiesz, iż istotne jest opóźnienie dotarcia do lotniska docelowego, a te zapewne było sporo powyżej normy

Poniżej cytat tekstu o który się opierałem zadając pytanie. Wiki przeczytałem, ale takich opinii jakie podał marek2011 było kilka i nikt ich nie korygował - stąd pytanie o doświadczenie z realnego przypadku. I tak złożę do LH reklamację, ale jestem ciekaw jak ostatecznie wygląda interpretacja orzeczenia (pomijam tu przyczynę opóźnienia, bo mogła być losowa).

marek2011 napisał(a):
barrob1 napisał(a):
Z tego co widzę na stronach przewoźnika to p0rawdopodobnie kupiłeś na jednym bilecie. W tym wypadku możesz ubiegać się o odszkodowanie.

Niestety nie jest tak do konca - i to wielka wada rozporządzenia unijnego, ktora jak dotąd nie została naprawiona stosownym orzecznictwem ETS. W przypadku, gdy podroz jest na jednym bilecie a nieregularność polega na tym, że pasażer spoźnil sie na lot przesiadkowy (kolejny segment podroży), odszkodowanie może wchodzić w grę, co do zasady tylko wowczas, gdy są spełnione przesłanki w stosunku do pierwszego segmentu - czyli już na starcie podroży musi nastąpić odpowiednio duże opoźnienie i to z przyczyn, które ewentualnie nie wylaczają odp. przewoźnika. innymi slowy nawet jeśli faktyczne opóźnienie w naszej podoży wynosi 24 h bo nie zdązyliśmy na samolot na inny kontynent w wyniku np. 30 minutowego spoźnienia pierwszego lotu, odszkodowanie nie przysluguje.


Cytuj:
Zapewne nie podróżowałeś w czasie

Dzięki, poprawiłem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3186 PostWysłany: 02 Paź 2016 21:51 

Bezdyskusyjne jest jak sądzę, że sprzedano Ci to połączenie przesiadkowe na jednym bilecie oraz fakt bardzo dużego opóźnienia w dotarciu do lotniska docelowego.
Tak więc twój tok myślenia jest jak najbardziej prawidłowy: reklamacja do Lufthansy, jak sami nie przystaną na odszkodowanie wtedy skarga do portugalskiego odpowiednika ULC

http://www.rp.pl/artykul/984579-ETS--ki ... wanie.html
Góra
 PM off
wzieli uważa post za pomocny.
 
      
#3187 PostWysłany: 03 Paź 2016 19:30 

Rejestracja: 22 Kwi 2010
Posty: 40
Hej,

Mamy taki case: jesteśmy na wyspie pośrodku Morza Egejskiego (Paros) - mieliśmy jutro rano lot Aegeanem/Olympic Air do Aten, a stamtąd o 17 lot do Warszawy. Dostaliśmy 3h temu maila, że Aegean/greckie związki "samolotowe" strajkują, więc nasz lot Paros-Ateny jest odwołany.

Nie jesteśmy w stanie dostać się do Aten np. promem, bo nie wyrobimy się na lot.

Pytanie: co powinniśmy zrobić? Jakie prawa nam przysługują?

Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc!

EDIT:
Poczytałem trochę stronę Aegeana (https://aegeanairlines.custhelp.com/app ... l/a_id/962) - widzę na niej tę samą unijną regulację, którą ktoś cytował na początku tego tematu. Jest tam mowa o "kompensacji" w wysokości 250 EUR w przypadku lotów krótszych niż 1500 km. Czy ta kompensacja przysługuje dodatkowo oprócz zwrotu pieniędzy za bilet czy zamiast? Co z innymi wydatkami, które będą bezpośrednio podyktowane anulowaniem lotu (np. konieczność zakupu biletu na prom, koszt taksówki na lotnisko itp.)?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3188 PostWysłany: 03 Paź 2016 22:56 

Rejestracja: 14 Gru 2014
Posty: 1
Witam - czy w tej sytuacji uda się wywalczyć coś jeszcze od linii (Air Canada)?

Lot (sierpień ubiegłego roku) dotyczy połączenia AirCanada Winnipeg-Toronto-Frankfurt-Warszawa. Z Winnipegu samolot (planowo 7.30) po 10godz został odwołany przez awarię, która do końca miała być naprawiona. Po walce o swoje otrzymaliśmy możliwość przesiadki na inne połączenie do Toronto, które było opóźnione o 2 godziny (17->19). W wyniku tego spóźnilismy się na lot z Toronto do Frankfurtu, na który mieliśmy się przesiąść. Dzięki pomocy LOT-u, udało nam się uzyskać miejsce w Dreamlinerze LOT-u na lot do Warszawy. W końcu, dotarliśmy do Warszawy około 2 godziny później, niż pierwotnie zakładano.
Złożyłem reklamację do AirCanady, za:
1. Odwołanie pierwszego lotu (Winnipeg-Toronto) i kompletny brak pomocy ze strony personelu AirCanady. O odwołaniu dowiedzieliśmy się po kilku godzinach (awaria silnika)
2. Opóźnienie zastępczego lotu do Toronto (ok.2h), w wyniku czego nie wsiedliśmy do samolotu do Frankfurtu nad Menem
3. Olbrzymie problemy z uzyskaniem miejsca w samolocie do Warszawy, co było możliwe tylko dzięki pomocy polskiego personelu
4. Zagubienie bagażu, który dotarł do nas po 4 dniach

Air Canada za całe zamieszanie przeprosiła, przydzielając nam 3 x zniżkę 25% na wybrany lot AirCanada. Czy przusługuje nam w tym momencie odszkodowanie? Regulacje Komisji Europejskiej, na które się powołałem w piśmie, nie obowiązują lotu Winnipeg-Toronto (wg przewoźnika).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3189 PostWysłany: 03 Paź 2016 23:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
oczywiście ze przysługuje
do wywalczenia przed sadem
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3190 PostWysłany: 03 Paź 2016 23:45 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5133
srebrny
ok ale przysluguje za co ? za opoznienie 2 godziny ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3191 PostWysłany: 03 Paź 2016 23:46 

Ossory napisał(a):
mieliśmy jutro rano lot Aegeanem/Olympic Air do Aten, a stamtąd o 17 lot do Warszawy. Dostaliśmy 3h temu maila, że Aegean/greckie związki "samolotowe" strajkują, więc nasz lot Paros-Ateny jest odwołany.




Słowo klucz to STRAJK, a więc:
- przestudiuj, gdzie linia lata i może co jak najszybciej przebukować lot, by stamtąd za własne środki kupić lot do Polski (grzecznie, ale stanowczo negocjuj z linią, zapewne na lotnisku)
- niestety drugi lot z Aten macie liniami Ryanair, a więc zapewne zero szans na zrozumienie ze strony FR
- daj znać co ugraliście, istotne jest dla dalszych szans na jakiekolwiek odszkodowanie ustalenie dokładnie kto strajkował, jak personel linii wtedy szansa jest spora, jak np. kontrolerzy lotów szanse są zerowe

Ze strony lotniska w Atenach wynika, że cała reszta linii będzie latać normalnie:

Załączniki:
Paros.PNG
Paros.PNG [ 18.75 KiB | Obejrzany 1634 razy ]
Góra
 PM off  
      
#3192 PostWysłany: 04 Paź 2016 23:53 

Rejestracja: 22 Cze 2016
Posty: 290
niebieski
Witam.

Mam rezerwację na lot liniami easyjet który miał odbyć się o godzinie 7:30 - z lądowaniem o 12:30.
Wchodzę w moją rezerwację i widzę że lot został przeniesiony na 18:15 wylot i lądowanie 22:45

Co najważniejsze Nie zostałem o tym fakcie w ogóle poinformowany , przez przypadek zobaczyłem że rozkład lotu się zmienił, zalogowałem się na swoją rezerwację i dopiero tam widzę wzmiankę o zmianie godziny wylotu ! Totalna olewka na klienta ze strony EasyJet. Żadnego telefonu, powiadomienia czy nawet maila (a dostaję takowego raz na miesiąc od EasyJet - o zarządzaniu rezerwacją przez telefon, o możliwości zarezerwowania noclegu itp itp) ale kurde o zmianie godzin wylotu NIC nie ma !

Trochę sypie mi się podróż i mam dwie opcje z easyjet (informacja ze strony z rezerwacją):

Lot opóźniony

Godziny lotów mogły ulec zmianie lub występuje zakłócenie dotyczące tej trasy. Jeśli chcesz nadal udać się w podróż tymi lotami, nie musisz nic robić. Jeśli natomiast chcesz je zmienić, możesz tego dokonać bezpłatnie.

I teraz pytanie - jeżeli moja podróż idzie dalej - np przejazd autobusem - wykupiony bilet - to można coś negocjować z linią lotniczą ? Ta proponuje mi bezpłatną zmianę (dnia lub miejsca docelowego) ale za bardzo mi to nic nie daje. By kontynuować podróż będę potrzebował nocować na lotnisku i kupić nowy bilet na następny dzień.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3193 PostWysłany: 06 Paź 2016 10:05 

Rejestracja: 22 Cze 2016
Posty: 290
niebieski
Piszę kolejny post ponieważ poprzedniego nie jestem w stanie edytować (nie ma takiej możliwości)

Dzwoniłem do ULC ale dużo nie pomogli. Kazali pisać maila do EasyJet - po angielsku :/ Dogadać się z EasyJet-em też chyba nie dam rady bo infolinia także tylko po angielsku. Napisze tego maila po angielsku do lini lotniczych ale nie wiem kiedy uzyskam odpowiedź - a czas mnie goni bo muszę szukać innego połączenia z berlina - rano - a nie chcę kupować na ostatnią chwilę bo dużo zapłacę.


Z drugiej strony jeżeli kupię bilety a EasyJet zgodzi się na jakiś inny środek transportu do Polski (chociaż chyba takowego nie ma) to nie wiem czy kasa wydana na moje bilety powrotne nie przepadnie.

Jest ktoś w stanie pomóc ?

@edit

Mail do EasyJet wysłany - czas odpowiedzi 7-10 dni a w przypadku dużej ilości maili nawet dłużej.
Czekanie nie wiem na co....pewnie i tak odpiszą że nie są w stanie nic zrobić, do póki się ich nie postraszy.....
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3194 PostWysłany: 07 Paź 2016 20:48 

Rejestracja: 23 Mar 2014
Posty: 13
Loty: 12
Kilometry: 11 684
witam. Waszym zdaniem jest sens o walczenie o jakieś odszkodowanie do Rainera gdzie odwołują mi lot na 48 h przed wylotem ze względu na stRajki kontrolerów lotów w ATENACH dodam że mam noclegi juz popłacone na airbnb gdzie juz jest za późno na anulowanie i kasa przepadnie no i żeby ryainer także te koszty pokrył? i drugie pytanie czy ryainer zwróci mi kasę za lot powrotny który nie jest odwołany?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3195 PostWysłany: 07 Paź 2016 20:58 

Sensu walki o odszkodowanie nie ma żadnego bo strajk kontrolerów lotu, ale jak wystąpisz o anulowanie to anulują całość rezerwacji czyli i lot powrotny
Góra
 PM off  
      
#3196 PostWysłany: 07 Paź 2016 21:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Kwi 2014
Posty: 1991
srebrny
A moze jednak Ryanair?

nerazzurri napisał(a):
witam. Waszym zdaniem jest sens o walczenie o jakieś odszkodowanie do Rainera gdzie odwołują mi lot na 48 h przed wylotem ze względu na stRajki kontrolerów lotów w ATENACH dodam że mam noclegi juz popłacone na airbnb gdzie juz jest za późno na anulowanie i kasa przepadnie no i żeby ryainer także te koszty pokrył? i drugie pytanie czy ryainer zwróci mi kasę za lot powrotny który nie jest odwołany?
_________________
https://kamo375.fly4free.pl/
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski uważa post za pomocny.
 
      
#3197 PostWysłany: 08 Paź 2016 11:48 

Rejestracja: 08 Paź 2016
Posty: 32
Jestem teraz na Korfu (3 osoby). Lot powrotny mam 10 października - Ryanair FR8065 do Katowic, jest duże prawdopodobieństwo że lot będzie odwołany i co dalej? Można będzie zmienić rezerwacje ale dopiero od 14 października, tutaj lata tylko kilka samolotów dziennie, raczej pełne, a takich jak ja będzie setki osób wiec marne szanse. Promy odpływają stąd do Albanii, jeden dziennie o 9.00 rano tylko czy coś mi to da? Ewentualnie do miejscowości Igoumenitsa, już na kontynencie, stamtąd pewnie jest jakieś połączenie do Aten, ale tam też strajk. Proszę o jakieś dobre rady :-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3198 PostWysłany: 08 Paź 2016 14:00 

Rejestracja: 19 Mar 2015
Posty: 1601
Loty: 50
Kilometry: 65 501
złoty
Jeżeli musisz się dostać do Polski tego 10 października to możesz spróbować taką drogą. Najpierw promem do Włoch. W wyszukiwarce połączeń Rome2Rio wyskoczył taki prom http://www.grimaldi-lines.com/en IGOUMENITSA > BRINDISI za całkiem rozsądne pieniądze - € 60,90 euro za trzy osoby. Może nawet Ryanair poszedłby na rękę i przebukowałby Twoje bilety z Korfu na bilety z Włoch. Na przykład Brindisi --> Bergamo o 12:45 (FR8496) i potem coś dalej kombinować do Polski. Albo na przykład lot Rzym (Ciampino) → Warszawa (Modlin) o 18 z hakiem (FR7025), oczywiście trzeba doliczyć koszt pociagu do Rzymu. Jest jeszcze Wizzair z Bari do Warszawy, ale w niedziele o 17 z hakiem.

Poza tym Ryanaiar nie podał jeszcze co z lotami na 10 października. Bądź dobrej mysli :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3199 PostWysłany: 11 Paź 2016 23:34 

Rejestracja: 17 Sty 2016
Posty: 135
niebieski
Orientuje się ktoś jaki powinien być maksymalny okres oczekiwania na odpowiedź od linii lotniczych po interwencji w ULC?
W mailu norweski ULC pisze, że dziś złożyli pismo do Norwegiana i że odpowiedzi mam się spodziewać w przedziale 8-12 miesięcy (!). Czy to jest normalne?

PS Sprawa dotyczy odszkodowania za opóźniony lot.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3200 PostWysłany: 11 Paź 2016 23:55 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Może nie jest to normalne ale w tych sprawach nie ma jasnych regulaminów i zazwyczaj procedury są przewlekłe choć zdarzają się pozytywne wyjątki.Zawsze możesz od czasu do czasu przypomnieć się mailowo ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
siwy550 lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group