Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#4321 PostWysłany: 19 Paź 2017 20:18 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
vib napisał(a):
zawsze to robilem przy pomocy firmy zewnetrznej - teraz chce sprobowac to sam zrobic :)
Tu masz formularz i brawo za chęci ;)
http://www.lot.com/at/pl/reklamacje-pasazerskie W wolnym polu opisz skrótowo jak było.
Góra
 Profil Relacje PM off
vib uważa post za pomocny.
 
      
Urlop w Wietnamie za 3602 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi ze śniadaniami w 4* hotelu Urlop w Wietnamie za 3602 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi ze śniadaniami w 4* hotelu
Urlop na Krecie za 1077 PLN. Loty SWISS z Warszawy + noclegi Urlop na Krecie za 1077 PLN. Loty SWISS z Warszawy + noclegi
#4322 PostWysłany: 19 Paź 2017 20:26 

Rejestracja: 06 Sty 2017
Posty: 59
Loty: 154
Kilometry: 267 721
@miriam Dzięki :)

Konczac temat - nie mam jakiegos wielkiego cisnienia na odszkodowanie (kase), troche latam, troche podrozuje i wiem, ze opoznienia sie zdarzaja, odwolania lotow tez.
Po prostu to juz 3 raz w ciagu ostanich 6 miesiecy, kiedy wracam w kilkutygodniowych wojazy po Azji czy Ameryce czy gdzies tam i w ostatniej chwili widzac na lotnisku lot do Katowic rezygnuje z pociagu zeby byc szybciej w domu. I 3 raz LOT funduje mi opoznienia, odwolania lotow - a mi chodzilo tylko o szybszy powrot do domu :P
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4323 PostWysłany: 20 Paź 2017 13:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2016
Posty: 515
Loty: 120
Kilometry: 206 814
Mio napisał(a):
Witam.

Lot Berlin SXF -> Reykiavik KEF WOWair
Opóźnienie w wylocie ponad 16h. Zgłoszone żądanie o odszkodowanie 400E do WOWair przez ich formularz na stronie www w maju. Do tej pory nie odezwali się. Chcę to pchnąć dalej do ULC... i teraz pytanie: Czy powinienem pisać do niemieckiego LBA (http://www.lba.de/EN/Service/Forms/Forms_node.html) bo wylot był z Niemiec, czy mogę do polskiego? W wymaganych dokumentach należy dołączyć potwierdzenie złożenia skargi do przewoźnika. Na maila dostałem automatyczną odpowiedź, że przyjeli moje zgłoszenie i numer ticket. Nie ma w nim nic z treści mojego zgłoszenia. Czy ważne jest co tam napisałem, czy wystarczy, że zgłosiłem a niemieckie ULC samo się tego jakoś dowie? Jeśli ważne, to czy screen zgłoszenia jest wystarczający?


Ciąg dalszy: napisałem do niemieckiego ULC maila i dołączyłem ich formularz, wszystkie maile od linii lotniczej o opóźnieniach, boardingpass, itinerary, claim ticket i jego treść. Dostałem odpowiedź, której sens nie do końca rozumiem (poniżej treść maila).

Czy oni chcą, bym wypełnił formularz do którego dają link (który już wypełniłem i im przesłałem)?
Czy informują mnie, że jedyne co mogą zrobić to (o ile linie lotnicze naruszyły przepisy) nałożyć na nich mandat?
Czy nie 'wesprą' mnie w moim żądaniu odszkodowania, a jedyne co mi doradzają to proces cywilny?

Co dalej powinienem zrobić?


Treść maila od LBA:
[+] Pokaż
Dear Mr. XXX.



Thank you for your inquiry to the Federal Aviation Office Luftfahrt-Bundesamt (LBA).



Should you assume an infringement of the provisions of Regulation (EC) No 261/2004 and think your passenger rights are injured, you have the possibility of notifying the LBA of the infringement by means of a form available under the following link http://www.lba.de/SharedDocs/Downloads/ ... onFile&v=6.



The LBA is the National Enforcement Body for Regulation (EC) No 261/2004 and examines on the basis of your notification, if the air carrier infringed the aforementioned Regulation. If there is evidence that the Regulation was infringed, the LBA can initiate administration offence proceedings against the air carrier and, if appropriate, impose it with a fine.



The administrative offence proceedings serve the purpose of applying sanctions due to infringements of the Regulation, but not to enforce the individual claims of the passengers such as the payment of a compensation. This kind of enforcement is only a legal relationship between passenger and air carrier and has to be enforced by himself. The LBA is not involved in the proceedings.



Provided we will not receive any further information by you as to the facts by means of the a.m. form, it may be presumed that your inquiry is herewith settled and any further procedure on our part will not be necessary in this context. In this case, the correspondence associated with your inquiry will be destroyed after the expiry of 6 months following this message.



Conciliation process



Passengers concerned by an incident that took place as of 1 November 2013 have the possibility of enforcing their claims under civil law easier by means of the conciliation process.



As an alternative, passengers concerned still have the possibility of enforcing their claims within the scope of complaint or summary proceedings for debt, however in this case, they bear the risk of litigation.



Principally, conciliation processes are free of charges for the passenger unless the claim is enforced abusively. The passenger only has to pay his own costs, e.g. postage, copies or, if any, lawyer‘s charges.



As far as the air carrier concerned takes part in conciliation processes of a Conciliation Body organized under private law, this Conciliation Body must be applied to. If the air carrier concerned does not take part in conciliation processes organized under private law, the Official Conciliation Body with the Federal Office of Justice can be applied to http://www.bundesjustizamt.de.



All air carriers taking part voluntarily in the conciliation are members of the söp (German Conciliation Body for Public Transport - Schlichtungsstelle für den öffentlichen Personenverkehr), Fasanenstraße 81, D - 10623 Berlin. For further information as to the conciliation processes, the söp members and the complaint form please see the following website https://soep-online.de/welcome.html.



Before the Conciliation Body can start its activities, it is absolutely necessary that the passenger enforced his claims towards the air carriers on his own without success or that, since this enforcement, more than two months have passed.“



For more information about the process of conciliation please mention the following link to the homepage of the Luftfahrt-Bundesamt.



Alternative the passenger can employ a lawyer or a collection agency to enforce his claims under civil law. However, in this case, it is the passenger's risk of costs



Mit freundlichen Grüßen / Yours sincerely
im Auftrag / by order


Bürger Service Center
Customer and Citizen Services
_________________
Image Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4324 PostWysłany: 20 Paź 2017 14:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5594
Loty: 169
Kilometry: 241 913
niebieski
Organy KOPP mogą jedynie stwierdzić naruszenie Rozporządzenia, odszkodowania nie przyznają.
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4325 PostWysłany: 20 Paź 2017 14:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2016
Posty: 515
Loty: 120
Kilometry: 206 814
A czy polskie ULC nie wydaje decyzji administracyjnej stanowiącej tytuł wykonawczy? Gdzieś tu taka informacja się przewijała... U zachodnich sąsiadów to tak nie działa?
_________________
Image Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4326 PostWysłany: 20 Paź 2017 14:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5594
Loty: 169
Kilometry: 241 913
niebieski
W Polsce może i tak, w Niemczech najwidoczniej nie. Niestety nie możesz nawet "pojednać się" przed söp-em, bo WOW nie jest jego członkiem.
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4327 PostWysłany: 23 Paź 2017 09:34 

Rejestracja: 13 Kwi 2017
Posty: 2
Witajcie,

Mam pytanie:

Mam kupione loty ryanairem Modlin - Ovda - Modlin w terminie 2-5.11

w piątek dostałem od ryanair email informujący o tym że w dniach 5-18.11 lotnisko Ovda będzie nie czynne i z tego powodu wylot będzie z lotniska w Tel Awiwie (oddalonego o 350km przez pustynie :D) pomiędzy lotniskami ma być podstawiony autobus, szczegóły na ten temat mają się pojawić w tym tygodniu)

godzina wylotu, a więc i godzina przylotu do Warszawy zmienia się mieliśmy być w Modlinie o 22:20 a teraz planują o 0:55

w mailu dają mi dwie możliwości: zwrot kosztów biletów, albo akceptacja nowych warunków online

Biorąc pod uwagę fakt iż jest to lot z poza wspólnoty, ponad 1500km i inne czynniki co myśleć?

moje pytanie jest takie: czy to podpada pod jakieś odszkodowanie :D? co byście zrobili na moim miejscu? (planowaliśmy nie ruszać się poza Eilat)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4328 PostWysłany: 23 Paź 2017 10:07 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
@quaqua Pod odszkodowanie nie podpada ,bo zamknięcie lotniska nie jest winą przewoźnika i dodatkowo info dostałeś na 14 dni przed zmianą.Zapytaj czy nie możesz przełożyć lotów przed lub po terminie ,w którym lotnisko jest zamknięte lub wybierz jedną z ich propozycji :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4329 PostWysłany: 23 Paź 2017 10:17 

Rejestracja: 13 Kwi 2017
Posty: 2
@miriam

Dzięki za odpowiedź, niestety chyba tak to wygląda właśnie...
Ale przyznasz że jednak jest to jakieś utrudnienie dla podróżujących, którzy muszą spędzić x godzin w autokarze itd... de facto musimy wcześniej być na lotnisku w Ovdzie, a będziemy później w Modlinie. Mogli by dać jakiś voucher nie sądzisz ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4330 PostWysłany: 23 Paź 2017 10:25 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
Ostatnio ich tyle dali,że pewnie pula jest na wyczerpaniu ;) Problemy swoje nadal mają ,więc jeśli nie zawinili to raczej nie ma co liczyć na gratisy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4331 PostWysłany: 23 Paź 2017 13:44 

Rejestracja: 01 Mar 2017
Posty: 6
quaqua napisał(a):
Witajcie,

Mam pytanie:

Mam kupione loty ryanairem Modlin - Ovda - Modlin w terminie 2-5.11

w piątek dostałem od ryanair email informujący o tym że w dniach 5-18.11 lotnisko Ovda będzie nie czynne i z tego powodu wylot będzie z lotniska w Tel Awiwie (oddalonego o 350km przez pustynie :D) pomiędzy lotniskami ma być podstawiony autobus, szczegóły na ten temat mają się pojawić w tym tygodniu)

godzina wylotu, a więc i godzina przylotu do Warszawy zmienia się mieliśmy być w Modlinie o 22:20 a teraz planują o 0:55

w mailu dają mi dwie możliwości: zwrot kosztów biletów, albo akceptacja nowych warunków online

Biorąc pod uwagę fakt iż jest to lot z poza wspólnoty, ponad 1500km i inne czynniki co myśleć?

moje pytanie jest takie: czy to podpada pod jakieś odszkodowanie :D? co byście zrobili na moim miejscu? (planowaliśmy nie ruszać się poza Eilat)


Hej. Jestem w podobnej sytuacji z tymże ja lecę 29 października a wracam 5 listopada. Też powiadomili mnie 20ego ..dając do wyboru rezygnacje albo transport między lotniskami (ale do dziś nie podali żadnych szczegółów). Jeszcze nic im nie kliknęłam, ale nie pasuje mi ta zmiana bo mam już wszytko zarezerwowane (hotele, samochód) i urlop wzięty. Zastanawiam się nad tym jak się dostaniemy tego 5ego na lotnisko Eilat ovda bo stamtąd ma być transfer do Tel avivu. Od listopada nie kursuje już autobus Edget a na stronie Eilat shutlle ostatni poranny autobus jest o 9:45. Dlatego się zastanawiam jak o której ten transfer nam podstawią. Jednocześnie co do powiadomienia na 2 tygodnie wczesniej też mam wątpliwości ..muszę sprawdzić czy to się liczy od dnia wylotu, bo jeśli tak to powiadomili mnie później i może będę pisać o odszkodowanie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4332 PostWysłany: 23 Paź 2017 19:52 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
@antolka7 Liczy się od daty zmienionego lotu.Lot tam ma być zgodnie z pierwotnym planem.Na odszkodowanie to się niestety nie kwalifikuje .
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4333 PostWysłany: 26 Paź 2017 19:19 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6220
Loty: 474
Kilometry: 1 003 128
Air Canada Deal
Odwołali mi lot 24.05 BRU-YYZ w zamian zaproponowali dzień wcześniej czyi23.05.W zmianie która przyszła od pośrednika został jednak 24.05 PRG-BRU bez zmian. Jest mi to na rękę być jeden dzień w Kanadzie. Jakieś doświadczenia z pośrednikiem co do takich zamian czy czekać na rozwój sytuacji ?
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4334 PostWysłany: 26 Paź 2017 19:28 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1960
platynowy
Możesz napisać lub zadzwonić do pośrednika aby ci zmienił rozkład taki który by ci pasował.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4335 PostWysłany: 26 Paź 2017 19:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
cierpliwie czekać
tez bym chciał tam dobę przerwy mieć
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4336 PostWysłany: 26 Paź 2017 19:38 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6220
Loty: 474
Kilometry: 1 003 128
Sympatyczna Ukrainka sprawdziła i wysłała request na zmianę daty 1 odcinka na dzień wcześniej. Polecam tego allegrowicza :mrgreen:
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4337 PostWysłany: 28 Paź 2017 01:43 

Rejestracja: 19 Gru 2013
Posty: 32
Mam wykupiony lot Genewa Bangkok na 15.12.
i powrót Bangkok Genewa 15.01
Wykupione 5 miesiecy temu linie Kuwejt przez pośrednika BudgetAir.
Dokupiliśmy dolot do Genewy z Berlina .
Niestety zmieniono nam termin powrotu na 19tego o czym informowali już wielokrotnie mailowo i telefonicznie.
Przebukowanie biletów na 19tego to wegług stony EasyJet koszt 290zł lot dopłata + przebukowanie 165zł (może przebukowanie 85zł bo na tronie podają do 60 dni do odlotu 85zł ale tego pierwszego do Genewy bo tu sie nie mieszcze czy tego przebukowanego tak sądze) Czyli min 375zł x 5osób.
Ew na 20tego troche taniej ale to prawie doba w Genewie

Zwróciłem sie do pośrednika z prośba
1. Jedna osoba nie może wracać później niź 15tego
Poprosiłem o zwrot za bilet + zwrot za zapłacony dolot do Genewy 250zł
Odpowiedzieli że poszukaja alternatywnego lotu czy jest możliwy.
2. Cztery osoby
Zwrot poniesionych kosztów przebukowania biletu 375zł x4os lub zapewnienie dolotu z Pl do Genewy i Genewy do PL.

Niestety w przypadku 2. dostałem pełna odmowe

"Witam
Opcje sa dwie akceptacja alternatywnego lotu badz anulacja rezerwacji i pelen zwrot srodkow za zakupiony bilet z Kuwait Airways.
Linia lotnicza Kuweit Airways oraz nasze biuro nie bedzie oferowac zwrotu srodkow badz przebukowania kompletnie innej rezerwacji ktora zostala dokonana z inna linia lotnicza.
Z wyrazami szacunku,
BudgetAir.com Obsługa klienta"


I.
Jakie sa moje prawa w takim przypadku?
Niedotrzymanie zawartej umowy przez przewożnika (zmiana daty o 4dni)
Czego moge sie domagać?
II.
Można w jakiś sposób obniżyc koszty przebukowania biletów w EasyJET ?
Dolot do Genewy 12.25
Odlot do Berlina 20.30 - dużo czekania
ew zmiana powrotu do Krakowa EasyJETem też wchodzi w gre
Jest lot za 107zł na osobe. Czy odda mi coś EasyJET w przypadku rezygnacji z powrotu do Berlina ?
W Genewie przylot 12.25
Odlot do Balic 17.20 - w Balicach 19.20
i tu też mały problem bo transport do Łodzi mam Polski bus z Krakowa PKP 20.30 i moge nie zdążyć nawet taryfą a później nic nie ma ew BlaBlaCar

Pomocy
Michał
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4338 PostWysłany: 28 Paź 2017 09:48 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6220
Loty: 474
Kilometry: 1 003 128
Taki juz los lowcostowych dolotw, nikt za nie nie zwraca.
Cytuj:
Ekaterina Diriza (OneTwoTrip)
28 paź, 10:19 MSK

Szanowny Panie,

Dobrze, w takim razie czekamy decyzję na podtwierdzenie od linii lotniczej.

Z poważaniem,
Katarzyna
Support OneTwoTrip
Dlaczego pani Ekaterina z OTT udaje Kasię ? Wyslali request z moija prosba czyli doba w Montrealu AC odmowilo i zaproponowalo swoja alternatywe lot innym odcinkiem w Kanadzie i krotsza przesiadka nie zgodzilem sie wyslali znowu. Ale teraz przyjme juz kazda alternatywe, jeszcze skasuja i bedzie klops :roll:
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4339 PostWysłany: 28 Paź 2017 10:33 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
@mmhammer Powiadomienie o zmianie lotu dostałeś na tyle wcześnie,że nie przysługują ci zwroty dodatkowych kosztów wynikających ze zmiany podróży.Z EasyJet musisz na własną rękę dogadać się co do zmiany terminu i ew.trasy.Koszty na pewno będą.W Krakowie jeśli przylecisz o czasie to powinieneś zdążyć na PB.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4340 PostWysłany: 30 Paź 2017 14:18 

Rejestracja: 30 Paź 2017
Posty: 1
Witam,
poszukuję pasażerów lotu z Girony do Warszawy w dniu 02.08.2017 z przewoźnikiem Travel Service. Lot opóźniony o 4,5h z powodu usterki technicznej. Przewoźnik wymiguje się od odszkodowania, a w wytłumaczeniu podaje informacje niezgodne ze stanem faktycznym. Obecnie sprawa w urzędzie lotnictwa cywilnego, ale wiem, że z tym przewodnikiem są duże problemy i może skończyć się w sądzie. Razem będzie łatwiej to egzekwować
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group