Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#3061 PostWysłany: 08 Sie 2016 12:17 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7861
HON fly4free
piotrpaw napisał(a):
Anonymous napisał(a):
Przedstawiciel Emirates miał rację. Oni dowieźli Cię do KUL spóźnieni z powodu siły wyższej nie zależnej od nich.Wg mnie nic Ci się nie należy. Od takich rzeczy są ubezpieczenia.
Dla uszczegolowienia lotnisko było zamknięte mniej więcej do godziny 19:00 dnia 03.08 ja miałem wylot za Dubaju o 3.50 czyli 9h po otwarciu lotniska samolot za Budapesztu miał tylko ok 40 minut opóźnienia a miał przylot 3.08
Czy spotkałeśs się ze taka sytuacja czy tylko tak ci się wydaje. Co do ubezpieczenia to mam tylko realizacja nie jest taka prosta na początek trzeba nnapisać reklamacje do linii plus potwierdzenie ze linia nic ci nie zapewniła masz czas na złożenie roszczenia 7 dni od zakończenia ubezpieczenia.


Zawirowania związane z zamknięciem lotniska w Dubaju z powodu wypadku to klasyczny przykład siły wyższej więc nie należy ci się zryczałtowane odszkodowanie. Sytuacja ta zakłócała w oczywisty sposób operacje linii lotniczych nie tylko w czasie, gdy lotnisko było zamknięte, ale także wiele godzin po jego ponownym otwarciu.

Możesz napisać reklamację do EK i ewentualnie liczyć na ich dobry gest typu dodatkowe mile czy voucher zniżkowy na kolejny lot.
Góra
 Profil Relacje PM off
dj3500 lubi ten post.
 
      
Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN
Grupa Lufthansa: Wakacyjne loty do Mołdawii, Maroka, Grecji i Rumunii z Krakowa i Warszawy od 438 PLN Grupa Lufthansa: Wakacyjne loty do Mołdawii, Maroka, Grecji i Rumunii z Krakowa i Warszawy od 438 PLN
#3062 PostWysłany: 08 Sie 2016 12:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 4454
srebrny
Kurczę przegryzam się powoli przez 176 stron TEGO wątku.
I nie mogę znaleźć.
Podpowiedzcie proszę, gdzie znajdę wniosek o wypłatę odszkodowania za opóźniony lot od IBERII ?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3063 PostWysłany: 08 Sie 2016 14:45 

Wniosek o odszkodowanie skłądasz na stronie Iberii. W zakładce customer service. Zajmie im około miesiąc na odpowiedź.
Góra
 PM off
wtak lubi ten post.
 
      
#3064 PostWysłany: 08 Sie 2016 14:55 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1959
platynowy
Znajomi lecieli Norwegianem z Bostonu do Szczecina.
Mieli rozkładową przesiadkę 1:20 na Gardemoren w Oslo.
W ostatnim czasie wszystkie loty z Bostonu są opóźnione ze względu na małą przepustowość tego lotniska.
Oczywiście nie zdążyli na lot do Szczecina.
Musieli lecieć do Warszawy ponieważ niczego innego tego dnia nie było rozsądnego.
Poszedł już wniosek do Norwegiana.
Odpowiedź że to nie z ich winy.
Jak sądzicie czy ta sytuacja spowodowana zbyt małą ilością czasu na przesiadkę i nie zdążenie na kolejny odcinek podróży jest podstawą do roszczenia?
(Dlaczego Norwegian pozwala na wystawienie jednego biletu wiedząc o problemach w Bostonie?)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3065 PostWysłany: 08 Sie 2016 16:05 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7861
HON fly4free
Bez względu z jakiego powodu nastąpiła utrata przesiadki w OSL linie lotnicze powinny pokryć (zwrócić) koszty podróży do miejsca docelowego czyli do Szczecina.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3066 PostWysłany: 08 Sie 2016 17:04 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1959
platynowy
@marek2011
Zgadzam się z tobą.
Nie było możliwości dolotu do Szczecina w tym dniu.
Brakowało miejsc w samolocie na trasie WAW-SZZ.

Czy możliwe jest w takim wypadku odszkodowanie w wysokości 600 euro?

Do Szczecina dotarli 11h później droga lądową z Warszawy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3067 PostWysłany: 08 Sie 2016 17:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
ale za co te 600?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3068 PostWysłany: 08 Sie 2016 17:19 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1959
platynowy
Za 11h opóźnienie w dotarciu do Szczecina.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3069 PostWysłany: 08 Sie 2016 17:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
a Oslo jest ponad 3,5 k km od Polski? nie wiedziałem
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3070 PostWysłany: 08 Sie 2016 18:09 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1959
platynowy
Oni lecieli z Bostonu a on chyba jest ponad 3500km z tego co wiem
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3071 PostWysłany: 08 Sie 2016 18:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 275
Loty: 61
Kilometry: 88 065
niebieski
ale chodzi o odcinek Oslo-Szczecin
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3072 PostWysłany: 08 Sie 2016 18:27 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1959
platynowy
Ale całość była na jednym bilecie.
Opóźnienie pierwszego odcinka nie pozwoliło na lot drugim i stąd opóźnienie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3073 PostWysłany: 08 Sie 2016 18:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Gru 2013
Posty: 1845
Loty: 76
Kilometry: 125 391
niebieski
odprawa a skuteczność reklamacji
http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/9 ... -lotu.html

Cytuj:
Dwoje klientów przedsiębiorstwa transportu lotniczego pozwało firmę po opóźnieniu lotu o 7 godzin. Miał się on odbyć 26 października 2015 roku. Podróżujące małżeństwo domagało się wypłaty po 400 euro dla każdego z nich na podstawie Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów. Jak wskazuje prawo unijne, za opóźnienie lotu między krajami członkowskimi, które są dłuższe niż 1500 km i wszystkich lotów o długości od 1500 do 3500 km przysługuje prawo do odszkodowania w wysokości 400 euro.

Klienci wezwali przewoźnika lotniczego do wypłaty odszkodowania w wymienionej kwocie 30 listopada 2015 roku. Przedsiębiorstwo odmówiło realizacji tego żądania. Swoją decyzję uzasadniło brakiem załączenia dowodu rezerwacji i odprawy. Przedstawienie takich dokumentów zdaniem Sądu Rejonowego dla miasta stołecznego Warszawy nie było konieczne. Wynika to z wymienionego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady.

"Jest okolicznością powszechnie znaną, że dokonanie odprawy nie oznacza automatycznie odbycia lotu. Obecnie można dokonać odprawy i uzyskać kartę pokładową on-line, bez potrzeby dodatkowych czynności na lotnisku. Ponadto każdy przewoźnik posiada listy pasażerów lotu uwzględniające także ewentualne niestawiennictwo pasażera na pokładzie. W tej sytuacji żądanie przedstawienia tych dokumentów – przy podaniu numeru rezerwacji oraz danych identyfikacyjnych powodów – może być traktowane jedynie jako ułatwienie dla pozwanego przy jego wewnętrznych procedurach, ale nie jako podstawa do uznania jego dobrej woli przy powstającym sporze" - wskazuje Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy w uzasadnieniu wyroku.

Po wniesieniu wniosku do sądu przez podróżujących przewoźnik przyjął powództwo zgadzając się tym samym na wypłatę kwoty 400 euro. Domagał się jednak zniesienia kosztów procesu ze względu na uznanie żądania pozwu przy pierwszej czynności procesowej. Sąd nie uznał tego roszczenia, ponieważ przewoźnik lotniczy dał powód do wytoczenia powództwa. Oznacza to, że nie spełnił jednej z przesłanek, aby zwolnić go z poniesienia kosztów procesu na podstawie artykułu 101 kodeksu postępowania cywilnego.

W związku ze zgodą przewoźnika na wypłatę odszkodowania wymiar sprawiedliwości nie przeprowadził postępowania dowodowego. Wezwał on pozwanego do wypłacenia kwoty po 400 euro wraz z odsetkami na rzecz powodów.
_________________
Image
MOJE RELACJE Z PODRÓŻY
Góra
 Profil Relacje PM off
dj3500 lubi ten post.
 
      
#3074 PostWysłany: 08 Sie 2016 18:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 275
Loty: 61
Kilometry: 88 065
niebieski
Ale tu nie było chyba opóźnienia ani odwołania lotu, a opóźnienie na odcinku Boston-Oslo też nie byłą chyba winą linii. Polecieli do waw bo nie było alternatywy w tym dniu. Co najwyżej mogą się domagać zwrotu kosztów przejazdu Warszawa-Szczecin.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3075 PostWysłany: 08 Sie 2016 18:54 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1959
platynowy
Tutaj zachodzi pytanie czy Norwegian może ponieść jakieś koszty pozwalając pasażerom na kupowanie takich biletów wiedząc, że w Bostonie notorycznie są problemy z opóźnieniami w wylocie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3076 PostWysłany: 10 Sie 2016 01:16 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7861
HON fly4free
Tomek Zien napisał(a):


z tego nie można wnioskować, że brak dokonania odprawy (w ogóle) przez pasażerów nie ma żadnego znaczenia
w sensie dowodowym żądanie przewoźnika przedstawienia potwierdzenia rezerwacji/karty pokładowej jest niezasadne (bo co potwierdził sąd przewoźnik ma / powinien mieć dokumentację lotu wraz m.in. z listą pasażerów), ale nie wyklucza to sytuacji w której linia wykaże, że konkretny pasażer nie był odprawiony (tzn. ani nie dokonał odprawy on-line, ani tradycyjnej na lotnisku do czasu zamknięcia stanowiska) na lot co do którego nastąpiła później nieregularność, w związku z tym i tak by nie został zgodnie z umową wpuszczony na pokład, a mimo to żąda odszkodowania z tytułu nieregularności.
Góra
 Profil Relacje PM off
dj3500 lubi ten post.
 
      
#3077 PostWysłany: 10 Sie 2016 18:59 

Rejestracja: 09 Kwi 2014
Posty: 753
Loty: 64
Kilometry: 111 587
niebieski
bartekz napisał(a):
lukasz354 napisał(a):
Podziele sie z wszystkimi moja sytuacją, otóż 19 lipca WAW-BUD opozniony o 5h bo nie było podstawionego samolotu żadnego i czekać trzeba było aż przyleci z Budapesztu, lot do Londynu w ten dzień był odwołany bo nie był podstawiony samolot, reszte samolotów startowała i lądowała normalnie, wizzair na 120% wykorzystuje flote i zapomniało im się samolot podstawić. Napisalem reklamację przez stronę wizzaira a oni że wg preambuły w przypadku rozbojów poiltycznych, ataków terrorystycznych oraz warunkow meteo, nie sa zobowiązani dać odszkodowanie, więc grzecznie odpisałem, że chciałbym się dowiedzieć jaki był oficjalny powód skoro wszystkie inne samoloty latały w tym, LOT do BUD, dostałem odp iż.. i tu uwaga... jest to tajemnica HANDLOWA. Dzisiaj do ULC wysyłam, zobaczymy czy dalej będzie to tajemnica handlowa : D



Czy udało Ci się ostatecznie uzyskać odszkodowanie ? Leciałem tym samym lotem i chciałbym jeszcze powalczyć, ale nie wiem czy jest w ogóle sens :) Będę wdzięczny za info.


Oczywiście, przed skargą ULC mówili spadaj, po jakimś czasie chcieli dać 100e, wtedy im kazałem spadać i po kilku dniach decyzja i przelew 250e x2
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
bartekz uważa post za pomocny.
 
      
#3078 PostWysłany: 16 Sie 2016 09:27 

Rejestracja: 02 Sty 2013
Posty: 50
PLL LOT odwołały rejs i wg własnego uznania zmieniły moją rezerwację na następny dzień (a więc wylot później o całe 24h).
Informacje o odwołaniu została przekazana ponad 2 tygodnie przed wylotem, więc nie chodzi mi o odszkodowanie, ale zmianę, abym wylot był wcześniej. I jest taka możliwość, ale jest to lot z przesiadką i częściowy wykonywany przez Austrian Airlines. Nie stracę wtedy całego dnia, ale tylko kilka godzin.

LOT jednak twierdzi, że może zmienić rezerwację tylko na własny lot bezpośredni. Argumenty o ROZPORZĄDZENIU (WE) NR 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów na LOT nie działają.
A mówią one:
1. W przypadku odwołania do niniejszego artykułu, pasażerowie mają prawo wyboru pomiędzy:
a) - zwrotem w terminie siedmiu dni, za pomocą środków przewidzianych w art. 7 ust. 3, pełnego kosztu biletu po cenie za jaką został kupiony, za część lub części nie odbytej
podróży oraz za część lub części już odbyte, jeżeli lot nie służy już dłużej jakiemukolwiek celowi związanemu z pierwotnym planem podróży pasażera, wraz z, gdy jest to odpowiednie,
- lotem powrotnym do pierwszego miejsca odlotu, w najwcześniejszym możliwym terminie;
b) zmianą planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego, w najwcześniejszym możliwym terminie; lub
c) zmianą planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego, w późniejszym terminie dogodnym dla pasażera, w zależności od dostępności wolnych miejsc.


I ja właśnie opieram się na opcji b).

Macie jakieś pomysły co z tym zrobić, aby uzyskać satysfakcjonującą zmianę rezerwacji? Ktoś może ma podobne doświadczenia?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3079 PostWysłany: 16 Sie 2016 10:02 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3225
srebrny
Zbyt wiele nie da się zrobić:
- możesz spróbować z innym konsultantem i ewentualnie poprosić o połączenie z supervisorem (pewnie nie połączą)
- możesz spróbować zmienić w biurze LOT jeśli masz blisko, może będą bardziej skłonni do współpracy
- kupić bilet na własną rękę i dochodzić zwrotu (co może być drogą przez mękę i niekoniecznie zakończy się sukcesem)


Oczywiście obowiązkowo skarga do ULC, z zaznaczeniem , że LOT odmówił zmiany na pierwszy dostępny LOT (dobrze by było jak byś miał odmowę na piśmie)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3080 PostWysłany: 16 Sie 2016 13:12 

Rejestracja: 04 Gru 2011
Posty: 382
niebieski
Obawiam się, że PLL LOT interpretuje określenie "na podobnych warunkach" jako własne połączenia, a najwcześniejszy możliwy termin to następny lot za 24 godziny.
Ja bym tu się upieram przy punkcie c. Wyszukał sobie podobne połączenie do miejsca docelowego, np. wylot choćby 5 minut później (domyślam się, że chodzi o lotnisko w Warszawie) innymi liniami i podał ten wariant jako "dogodny dla pasażera", a dostępność miejsc też należałoby udowodnić np. podając jakiś print screen.
Wtedy będą warunki spełnione z punktu c:
c) zmianą planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego, w późniejszym terminie dogodnym dla pasażera, w zależności od dostępności wolnych miejsc.
Czasami ludziom na infolinii trzeba podać rozwiązanie. Oni prawdopodobnie nie mają czasu na szukanie połączeń, stąd często ich upór. Jak mają powiedzmy 5 minut na pasażera, to najłatwiej go wysłać na księżyc, a nie szukać mu połączeń zastępczych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group