Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 23 Sie 2015 23:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2015
Posty: 141
Loty: 69
Kilometry: 121 425
Witam wszystkich i bardzo proszę o poradę doświadczonych i znających prawa pasażera :)
Mój przyjaciel kupił bilet w LOTcie na przelot Warszawa-Amsterdam-Warszawa (oba loty na jednej rezerwacji). Lot do Amsterdamu przebiegł bez większch problemów, natomiast schody zaczęły się przy powrocie. Dzień wcześniej odprawił się online i dostał powierdzenie (że jest odprawiony) na maila, natomiast nie dostał karty pokładowej. Nie przejmując się zbytnio stawił się na Schiphol godzinę przed odlotem (leciał tylko z podręcznym) i tam się okazało, że karty pokładowej nie mógł wydrukować ani w maszynach, ani nie dostał jej w okienku. Powód - nierozpoznany numer rezerwacji; panie stwierdziły że w systemie im tego nie wyszukuje i ma się kolega dowiadywać w LOTcie.
Oczywiście zanim się chłopak dodzwonił to gejt został zamknięty i w konsekwencji samolot odleciał bez niego.
Od godziny 10 do 14:30 LOT "badał" sprawę - kolega przesłał im potwierdzenie odprawy online i wszystkie informacje, po czym o tejże właśnie 14:30 pani na infolince stwiedziła że jedyne co linie mogą zaoferować to wykupienie wieczornego lotu w cenie... 1400 zł.
Oczywiście nikt się nie przejął oczywistą oczywistością że jakoś ten sam numer rezerwacji działał bez zarzutu 3 dni wcześniej, na locie WAW-AMS ani że system odprawił go online na tenże numer. Nie dało się im tego nijak przetłumaczyć.
Kolega wrócił KLMem na własny koszt i teraz w sumie nie do końca wiadomo, jak sprawę pociągnąć dalej. Napisać pewnie jakieś pismo, ale do czego się odwołać, jak to poprowadzić?
Byłabym bardzo bardzo wdzieczna za pomoc. Pozdrawiam!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN
Boże Ciało w Egipcie: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2105 PLN. Wyloty z 3 miast Boże Ciało w Egipcie: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2105 PLN. Wyloty z 3 miast
#2 PostWysłany: 24 Sie 2015 02:50 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3227
srebrny
Szkoda , że w check-in nie poprosił o potwierdzenie, że zgłosił się na czas do odprawy , ale jego rezerwacja nie została znaleziona. Ja bym zaczął od reklamacji w LOT (za pomocą formularza na stronie) z opisem sytuacji i żądaniem zwortu kosztów przelotu, oraz odszkodowania z tytułu odmowy wejścia na pokład (IDB). Niemniej obawiam się, że jeśli LOT stwierdzi, że po jego stronie wszystko jest OK, a pasażer nie stawił się na czas przy gate tp może być trudno cokolwiek udowodnić . Jeśli lot odrzuci reklamacje to pisałbym do ULC.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
xladystarrrdustx uważa post za pomocny.
 
      
#3 PostWysłany: 24 Sie 2015 08:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1571
Loty: 565
Kilometry: 709 491
niebieski
Bardzo dziwna historia. Numer rezerwacji co do zasady nie jest potrzebny w trakcie odprawy na lotnisku, bo pracownicy wyszukują pasażera po nazwisku, co w tym przypadku oznaczałoby, że Twojego kolegi mogło w ogóle nie być na liście pasażerów. Ale to też byłoby dziwne, skoro jak twierdzisz odprawił się dzień wcześniej on-line.
xladystarrrdustx napisał(a):
Dzień wcześniej odprawił się online i dostał powierdzenie (że jest odprawiony) na maila, natomiast nie dostał karty pokładowej.
Odprawiał się przez system LOTu i w systemie LOTu nie miał nigdzie opcji wydrukowania karty pokładowej mimo, że był odprawiony? Możesz przesłać screen z mailem, który dostał (bez danych osobowych)?
xladystarrrdustx napisał(a):
Nie przejmując się zbytnio stawił się na Schiphol godzinę przed odlotem (leciał tylko z podręcznym) i tam się okazało, że karty pokładowej nie mógł wydrukować ani w maszynach, ani nie dostał jej w okienku. Powód - nierozpoznany numer rezerwacji; panie stwierdziły że w systemie im tego nie wyszukuje i ma się kolega dowiadywać w LOTcie.
Czy ma to na piśmie? I o której wykonał pierwszy telefon do LOTu? Czy w jakiś inny sposób może udownić, że stawił się do odprawy na czas?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 24 Sie 2015 11:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lut 2012
Posty: 1225
srebrny
Bilet kupowany z LOT czy przez pośrednika ?
Niech się dowie czy bilet był przed powrotem "zvoid'owany".
Niech nie pyta o nr rezerwacji, ale e-ticket.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 24 Sie 2015 11:22 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3030
srebrny
scomin napisał(a):

xladystarrrdustx napisał(a):
Dzień wcześniej odprawił się online i dostał powierdzenie (że jest odprawiony) na maila, natomiast nie dostał karty pokładowej.
Odprawiał się przez system LOTu i w systemie LOTu nie miał nigdzie opcji wydrukowania karty pokładowej mimo, że był odprawiony?

Też nie bardzo rozumiem. Przecież odprawa w praktyce polega głównie na wydrukowaniu karty, no i na wyborze miejsca. Gdy się odprawiam, to kartę na wszelki przypadek pobieram we wszystkich wersjach - wydruk, w pdf na dysk i na sms. Nie potrafię sobie wyobrazić potwierdzenia odprawy bez karty. Żadne inne maile (oprócz karty) wtedy nie przychodzą, więc co było w tym mailu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 24 Sie 2015 11:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
a mnie się wydaje ze kolega kupił lot w jedna stronę....
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 24 Sie 2015 18:41 

Rejestracja: 16 Sty 2015
Posty: 100
To też by było dziwne, jakby nie zobaczył, zwłaszcza w LOT, gdzie bilet w jedną stronę kosztuje ze 4 razy tyle, co w obie...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 24 Sie 2015 19:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Mar 2010
Posty: 750
Loty: 264
Kilometry: 273 201
Zbanowany
niebieski
Na wielu trasach bilet OW ma normalną cenę.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 24 Sie 2015 22:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2015
Posty: 141
Loty: 69
Kilometry: 121 425
Dziękuję wszystkim za pomoc i odpowiedzi!

Uściślając: tak, kolega dostał potwierdzenie że jest odprawiony na maila, ale nie mógł pobrać karty. Jako że niestety to nie pierwszy raz (sama miałam takie problemy i mimo bycia odprawioną online musiałam drukować sobie sam boarding pass na lotnisku) stwierdził że coś znowu w appce poszło niehalo i że bez kłopotu dostanie boarding pass na lotnisku.
Screen w załączniku (tu jest adnotacja już że podróże zamknięte, bo screen pochodzi sprzed samej podróży - kolega zrobił go jak wysyłał LOTowi. Widać jednakże status: Odprawa wykonana)

Kolega próbował drukować pass podając i nazwisko, i numer rezerwacji, i Miles&More - nic nie skutkowało, wyskakiwał błąd że "nie odnaleziono rezerwacji". To samo u pań na lotnisku, które na taką wiadomość odesłały go do infolinii LOTu.

W kwestii potwierdzenia z LOTem, że na lot kolega się stawił, są telefony jeszcze sprzed zamknięcia gejtu (a na infolince rozmowy są nagrywane). Na Schiphol nie bardzo miał skąd wziąć jakiekolwiek potwierdzenie, bo każdy odsyłał go do linii lotniczych, a i on (o naiwności!) nie spodziewał się takich kłopotów.

Czy jest to możliwe że po prostu linie zrobiły overboarding i dlatego kolega niejako "wyleciał" z listy pasażerów, bo komplet stawił się przed nim? Tak na głos myślę...

Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc!

Załączniki:
lot_lukasz.jpg
lot_lukasz.jpg [ 130.15 KiB | Obejrzany 8436 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 24 Sie 2015 23:18 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Miałem kiedys kupiony lot przez AFT na krajówce i jakiś czas przed odlotem okazało się, że była zmiana i AFT anulował mi lot. Natomiast po kontakcie z infolinia LOT miałem ten lot jakby przywrócony. Odprawiłem się online natomiast nie byłem na liście pasażerów myślałem, że nie polecę, ale po kilku minutach rozmowy z agentem udało się polecieć. Taka sytuacja zdarza jeśli miejsce w samolocie jest zarezerwowane, ale bilet nie jest wystawiony. Może tu też była podobna sytuacja. Ciekawe co byłoby, gdyby miał kartę. To jest jedyna rzecz, która przychodzi mi do głowy.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
xladystarrrdustx uważa post za pomocny.
 
      
#11 PostWysłany: 24 Sie 2015 23:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Gru 2011
Posty: 265
Loty: 140
Kilometry: 285 616
niebieski
Sprawdź PW.

Dodam jeszcze, że na AMS LOT korzysta z systemu KLM i jak ja się odprawiałem kiedyś to jedyną opcją znalezienia rezerwacji w automacie był wybór KLM i wstukanie numeru biletu (nie kodu rezerwacji). Ale pomijając to wszystko na stanowisku odprawy LOT nie powinno być żadnego problemu ze znalezieniem znajomego na liście pasażerów niezależnie czy był odprawiony czy nie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
xladystarrrdustx lubi ten post.
 
      
#12 PostWysłany: 24 Sie 2015 23:27 

Rejestracja: 04 Sty 2014
Posty: 232
niebieski
a czy spod zamazanych danych nie widać tej samej daty - tego samego dnia lot Warszawa-Amsterdam-Warszawa?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 24 Sie 2015 23:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2015
Posty: 141
Loty: 69
Kilometry: 121 425
mlynio napisał(a):
a czy spod zamazanych danych nie widać tej samej daty - tego samego dnia lot Warszawa-Amsterdam-Warszawa?


Nie nie, wylot w piątek powrót w poniedziałek.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 24 Sie 2015 23:40 

Rejestracja: 22 Sty 2014
Posty: 833
Ja tam widzę na obu miejscach 3 z przodu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 24 Sie 2015 23:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Gru 2011
Posty: 265
Loty: 140
Kilometry: 285 616
niebieski
Zapewne 31.07-3.08
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#16 PostWysłany: 24 Sie 2015 23:48 

Rejestracja: 22 Sty 2014
Posty: 833
A nie powinno być 03? :> No ale dobra, przyjmuję wersję. :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 25 Sie 2015 00:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2015
Posty: 141
Loty: 69
Kilometry: 121 425
Tygrysm, pierwszorzędna dedukcja :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 25 Sie 2015 00:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1986
Loty: 123
Kilometry: 110 954
niebieski
przyjmij, drugi czarny pasek jest krótszy :)
_________________
vivere militare est
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 25 Sie 2015 01:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lut 2014
Posty: 722
niebieski
Coś jest na rzeczy z tym odprawianiem się na loty LOTu z Amsterdamu;-) Leciałam dziś (24.08) rano i chciałam wydrukować bilety w automacie, po zeskanowaniu paszportu nie rozpoznano pasażera, po wpisaniu nr rezerwacji również nie rozpoznano, wydrukowałam potwierdzenie tego zjawiska i stwierdziłam, że pewnie automat obsługuje tylko loty AirFrance i KLM tak jak się wyświetlało na monitorze (nie wiedząc oczywiście tego, co napisał @tygrysm, że trzeba wybrać KLM). Przy stanowisku LOTu bez problemu dostaliśmy swoje bilety, idziemy do gate'u mój bilet po zeskanowaniu ok, męża zatrzymują i sprawdzają na jednym komputerze, drugim i w końcu dochodzą do wniosku, że również wszystko ok, problem wytworzył się pewnikiem z tego powodu, że skanowaliśmy paszport w automacie. Jednej osobie przed nami też zapaliło się czerwone światło po zeskanowaniu biletu, pewnie z tych samych powodów przy LOTowskim gate siedziało 3 pracowników :lol:
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 25 Sie 2015 06:58 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3030
srebrny
No nie powiem, zawsze gdy lecę LOT-em, strasznie drażni mnie, że odprawa jest możliwa tylko 24 godziny przed odlotem. Zwłaszcza że to jest bardzo dziwna branża i to, że zapłaciłem kupę forsy za bilet i wyświetliło mi się, że mam rezerwację, to wcale nie znaczy, że polecę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group