Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 50 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
#41 PostWysłany: 05 Lut 2019 23:53 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 5
Tak i nie znalazłem informacji, by ktoś już był po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji "awarii Dreamlinera" stąd pytanie o sugestię co robić dalej.
a) Pisać samemu do LOT, b) składać skargę do ULC, c) przekazać sprawę specjalistom od odszkodowań, d) xxx
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#42 PostWysłany: 06 Lut 2019 00:04 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1657
złoty
Dalsza korespondencja z LOT nie ma sensu.
Na ULC za bardzo bym nie liczył, aczkolwiek pro forma możesz napisać.
Jeśli pośrednik weźmie tą sprawę (wiedząc że chodzi o silniki Dreamlinera) to można rozważyć.
Uważam że najpewniejszy sposób to mimo wszystko to pozew, ale to są koszty i wcale nie musi zakończyć się sukcesem.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
enigma lubi ten post.
enigma uważa post za pomocny.
 
      
#43 PostWysłany: 06 Lut 2019 01:54 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1045
srebrny
Ja na Twoim miejscu bym napisał do LOT. Dużo nie tracisz a może jednak coś da. Moją argumentację opierał bym na poniższych punktach:
- problemy z silnikami ogłoszono w dniu A, kupiłem bilet w dniu B a odwołano w dniu C. Lot miał być w dniu D.
- jeśli pomiędzy dniami A-B oraz B-C był długi czas to dlaczego tyle czasu wszystko było w rozkładach
- jeśli pomiędzy dniem C i D był krótki czas to dlaczego tak późno odwołali skoro o awarii było wiadomo w dzień A
- sprawdzić jak latały maszyny B787 +/-7 dni od dnia D, czy było więcej odwołań lub przestojów
- sprawdzić jak latał analogiczny lot w ciągu kolejnych 7 dni wcześniej i później
- sprawdzić czy tydzień i 2 tygodnie wcześniej analogiczny lot poleciał (w ten sam dzień tygodnia)
- sprawdzić czy pomiędzy dniami A, B i C LOT: ogłaszał nowe trasy lub zwiększanie częstotliwości istniejących tras, otwierał nowe trasy lub zwiększał częstotliwość, czy startowały sezony czarterów lotowskich (Rainbow, Itaka i TUI)
- sprawdzić czy pomiędzy dniami A, B i C LOT dostawał nowe drimki

Nawet jeśli będą impregnowani na takie argumenty to może się do ULC lub sądu przyda?
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
enigma uważa post za pomocny.
 
      
#44 PostWysłany: 06 Lut 2019 23:04 

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 3020
platynowy
Od jutra wchodzi nowy 787 (w tej chwili jest w drodze z fabryki w Everett do WAW) więc jest jakaś umiarkowana nadzieja, że w najbliższych tygodniach sytuacja choć trochę się unormalizuje.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 11 Lut 2019 16:34, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#45 PostWysłany: 11 Lut 2019 16:09 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1826
niebieski
Update: LOT właśnie przyznał 3 x 600 eur odszkodowania znajomemu, który był w podobnej sytuacji. Czekam aż kumpel prześle mi maila z odpowiedzią przewoźnika.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#46 PostWysłany: 11 Lut 2019 17:57 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 234
niebieski
Był moment ze jeden z Dreamow był uziemiony z innego powodu niż silnik, także to jeszcze może nie być ta jaskółka... Zobaczymy.
Co do odszkodowań od RR to nie jest prosta sprawa, bo wątpliwe jest odzyskanie wszystkich kosztów nawet w razie pozytywnego rozstrzygnięcia dla LOTu.
Umowa na czartery została podpisana jakiś czas temu i te loty maja priorytet ze względu na kary umowne które musiałyby zostać zapłacone poza ewentualnymi odszkodowaniami z rozporządzenia dla pasażerów, a poza tym łatwiej przebookowac pasażerów na lot z rozkładowych destnacji (następny dzień, inna linia z sojuszu etc) niż Varadero, Punta Cana, Panama czy inna lokalizacja gdzie LOT co do zasady nie lata.
Znalezienie wolnego szerokokadłubowego samolotu na zastępstwo w sezonie graniczy z niemożliwością.
Podawanie ANA i innych linii spoza UE jako przewoźnika w porównywalnej sytuacji trochę mija się z celem ze względu na trochę inny zakres odpowiedzialności z tytułu unijnych rozporządzeń. Z kolei BA ma „trochę” większa flotę szerokokadłubowych samolotów i w podobnych okolicznościach może mu być łatwiej zarządzić takim kryzysem. BTW nie wiem czy oni przypadkiem nie opóźnili pozbycia się swoich B767 właśnie przez problem z B787 (ale mogłem coś pokręcić).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#47 PostWysłany: 11 Lut 2019 19:08 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1045
srebrny
QbaqBA napisał(a):
Umowa na czartery została podpisana jakiś czas temu i te loty maja priorytet ze względu na kary umowne które musiałyby zostać zapłacone poza ewentualnymi odszkodowaniami z rozporządzenia dla pasażerów.


Czas podpisania umowy nie ma znaczenia. Bo niby z czym to porównać? Z datą ogłoszenia Nrt, icn czy ord?

Poza tym ekonomiczne uzasadnienie, że leciał czarter a nie rejsowy nie jest podstawą do nieuznania roszczeń.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#48 PostWysłany: 11 Lut 2019 23:29 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 5
blasto napisał(a):
Update: LOT właśnie przyznał 3 x 600 eur odszkodowania znajomemu, który był w podobnej sytuacji. Czekam aż kumpel prześle mi maila z odpowiedzią przewoźnika.

Czy podzielisz się odpowiedzią jak już kumpel Ci prześle? Oczywiście bez danych wrażliwych, etc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#49 PostWysłany: 12 Lut 2019 11:48 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 234
niebieski
kumkwat_kwiat napisał(a):
QbaqBA napisał(a):
Umowa na czartery została podpisana jakiś czas temu i te loty maja priorytet ze względu na kary umowne które musiałyby zostać zapłacone poza ewentualnymi odszkodowaniami z rozporządzenia dla pasażerów.


Czas podpisania umowy nie ma znaczenia. Bo niby z czym to porównać? Z datą ogłoszenia Nrt, icn czy ord?

Poza tym ekonomiczne uzasadnienie, że leciał czarter a nie rejsowy nie jest podstawą do nieuznania roszczeń.


Nigdzie nie pisałem że uważam to za powód do odmowy wypłaty odszkodowania. Mój wpis odnosił się do poruszanej kilka postów wcześniej kwestii czy LOT zrobił wszystko żeby zminimalizować (z pkt widzenia paxów) skutki problemów z silnikami.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#50 PostWysłany: 12 Lut 2019 14:34 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1826
niebieski
enigma napisał(a):
blasto napisał(a):
Update: LOT właśnie przyznał 3 x 600 eur odszkodowania znajomemu, który był w podobnej sytuacji. Czekam aż kumpel prześle mi maila z odpowiedzią przewoźnika.

Czy podzielisz się odpowiedzią jak już kumpel Ci prześle? Oczywiście bez danych wrażliwych, etc.


Na razie LO nie podał kluczowej informacji, czyli przyczyny odwołania rejsu. Ta informacja jest kumplowi potrzebna do uzyskania dodatkowego odszkodowania od ubezpieczyciela, więc będzie cisnął przewoźnika w tej sprawie.

Info z LO jest zwięzłe (omijam grzecznościowe formułki):

W odpowiedzi na złożone zgłoszenie reklamacyjne pragniemy zapewnić, że jest nam przykro z powodu niedogodności związanych z odwołaniem naszego rejsu LO 068 z Singapuru do Warszawy z dnia 16 stycznia 2019 roku.
Zdajemy sobie sprawę, że pasażerowie oczekują od nas niezawodności i punktualności w zakresie świadczonych usług. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby podróż lotnicza przebiegała zgodnie z rozkładem. Niestety wiele czynników może wpłynąć na zakłócenie połączenia. Pragniemy poinformować, że podjęliśmy decyzję o przyznaniu odszkodowania w kwocie 600 euro.
Góra
 Profil Relacje PM off
enigma lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 50 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group