Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 64 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
#41 PostWysłany: 05 Lut 2019 23:53 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 5
Tak i nie znalazłem informacji, by ktoś już był po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji "awarii Dreamlinera" stąd pytanie o sugestię co robić dalej.
a) Pisać samemu do LOT, b) składać skargę do ULC, c) przekazać sprawę specjalistom od odszkodowań, d) xxx
Góra
 Relacje PM off  
 
#42 PostWysłany: 06 Lut 2019 00:04 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1832
złoty
Dalsza korespondencja z LOT nie ma sensu.
Na ULC za bardzo bym nie liczył, aczkolwiek pro forma możesz napisać.
Jeśli pośrednik weźmie tą sprawę (wiedząc że chodzi o silniki Dreamlinera) to można rozważyć.
Uważam że najpewniejszy sposób to mimo wszystko to pozew, ale to są koszty i wcale nie musi zakończyć się sukcesem.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
enigma lubi ten post.
enigma uważa post za pomocny.
 
 
#43 PostWysłany: 06 Lut 2019 01:54 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1178
srebrny
Ja na Twoim miejscu bym napisał do LOT. Dużo nie tracisz a może jednak coś da. Moją argumentację opierał bym na poniższych punktach:
- problemy z silnikami ogłoszono w dniu A, kupiłem bilet w dniu B a odwołano w dniu C. Lot miał być w dniu D.
- jeśli pomiędzy dniami A-B oraz B-C był długi czas to dlaczego tyle czasu wszystko było w rozkładach
- jeśli pomiędzy dniem C i D był krótki czas to dlaczego tak późno odwołali skoro o awarii było wiadomo w dzień A
- sprawdzić jak latały maszyny B787 +/-7 dni od dnia D, czy było więcej odwołań lub przestojów
- sprawdzić jak latał analogiczny lot w ciągu kolejnych 7 dni wcześniej i później
- sprawdzić czy tydzień i 2 tygodnie wcześniej analogiczny lot poleciał (w ten sam dzień tygodnia)
- sprawdzić czy pomiędzy dniami A, B i C LOT: ogłaszał nowe trasy lub zwiększanie częstotliwości istniejących tras, otwierał nowe trasy lub zwiększał częstotliwość, czy startowały sezony czarterów lotowskich (Rainbow, Itaka i TUI)
- sprawdzić czy pomiędzy dniami A, B i C LOT dostawał nowe drimki

Nawet jeśli będą impregnowani na takie argumenty to może się do ULC lub sądu przyda?
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
enigma uważa post za pomocny.
 
 
#44 PostWysłany: 06 Lut 2019 23:04 

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 3199
platynowy
Od jutra wchodzi nowy 787 (w tej chwili jest w drodze z fabryki w Everett do WAW) więc jest jakaś umiarkowana nadzieja, że w najbliższych tygodniach sytuacja choć trochę się unormalizuje.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 11 Lut 2019 16:34, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Relacje PM off  
 
#45 PostWysłany: 11 Lut 2019 16:09 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1827
niebieski
Update: LOT właśnie przyznał 3 x 600 eur odszkodowania znajomemu, który był w podobnej sytuacji. Czekam aż kumpel prześle mi maila z odpowiedzią przewoźnika.
Góra
 Relacje PM off  
 
#46 PostWysłany: 11 Lut 2019 17:57 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 303
niebieski
Był moment ze jeden z Dreamow był uziemiony z innego powodu niż silnik, także to jeszcze może nie być ta jaskółka... Zobaczymy.
Co do odszkodowań od RR to nie jest prosta sprawa, bo wątpliwe jest odzyskanie wszystkich kosztów nawet w razie pozytywnego rozstrzygnięcia dla LOTu.
Umowa na czartery została podpisana jakiś czas temu i te loty maja priorytet ze względu na kary umowne które musiałyby zostać zapłacone poza ewentualnymi odszkodowaniami z rozporządzenia dla pasażerów, a poza tym łatwiej przebookowac pasażerów na lot z rozkładowych destnacji (następny dzień, inna linia z sojuszu etc) niż Varadero, Punta Cana, Panama czy inna lokalizacja gdzie LOT co do zasady nie lata.
Znalezienie wolnego szerokokadłubowego samolotu na zastępstwo w sezonie graniczy z niemożliwością.
Podawanie ANA i innych linii spoza UE jako przewoźnika w porównywalnej sytuacji trochę mija się z celem ze względu na trochę inny zakres odpowiedzialności z tytułu unijnych rozporządzeń. Z kolei BA ma „trochę” większa flotę szerokokadłubowych samolotów i w podobnych okolicznościach może mu być łatwiej zarządzić takim kryzysem. BTW nie wiem czy oni przypadkiem nie opóźnili pozbycia się swoich B767 właśnie przez problem z B787 (ale mogłem coś pokręcić).
Góra
 Relacje PM off  
 
#47 PostWysłany: 11 Lut 2019 19:08 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1178
srebrny
QbaqBA napisał(a):
Umowa na czartery została podpisana jakiś czas temu i te loty maja priorytet ze względu na kary umowne które musiałyby zostać zapłacone poza ewentualnymi odszkodowaniami z rozporządzenia dla pasażerów.


Czas podpisania umowy nie ma znaczenia. Bo niby z czym to porównać? Z datą ogłoszenia Nrt, icn czy ord?

Poza tym ekonomiczne uzasadnienie, że leciał czarter a nie rejsowy nie jest podstawą do nieuznania roszczeń.
Góra
 Relacje PM off  
 
#48 PostWysłany: 11 Lut 2019 23:29 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 5
blasto napisał(a):
Update: LOT właśnie przyznał 3 x 600 eur odszkodowania znajomemu, który był w podobnej sytuacji. Czekam aż kumpel prześle mi maila z odpowiedzią przewoźnika.

Czy podzielisz się odpowiedzią jak już kumpel Ci prześle? Oczywiście bez danych wrażliwych, etc.
Góra
 Relacje PM off  
 
#49 PostWysłany: 12 Lut 2019 11:48 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 303
niebieski
Nigdzie nie pisałem że uważam to za powód do odmowy wypłaty odszkodowania. Mój wpis odnosił się do poruszanej kilka postów wcześniej kwestii czy LOT zrobił wszystko żeby zminimalizować (z pkt widzenia paxów) skutki problemów z silnikami.
Góra
 Relacje PM off  
 
#50 PostWysłany: 12 Lut 2019 14:34 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1827
niebieski
enigma napisał(a):
blasto napisał(a):
Update: LOT właśnie przyznał 3 x 600 eur odszkodowania znajomemu, który był w podobnej sytuacji. Czekam aż kumpel prześle mi maila z odpowiedzią przewoźnika.

Czy podzielisz się odpowiedzią jak już kumpel Ci prześle? Oczywiście bez danych wrażliwych, etc.


Na razie LO nie podał kluczowej informacji, czyli przyczyny odwołania rejsu. Ta informacja jest kumplowi potrzebna do uzyskania dodatkowego odszkodowania od ubezpieczyciela, więc będzie cisnął przewoźnika w tej sprawie.

Info z LO jest zwięzłe (omijam grzecznościowe formułki):

W odpowiedzi na złożone zgłoszenie reklamacyjne pragniemy zapewnić, że jest nam przykro z powodu niedogodności związanych z odwołaniem naszego rejsu LO 068 z Singapuru do Warszawy z dnia 16 stycznia 2019 roku.
Zdajemy sobie sprawę, że pasażerowie oczekują od nas niezawodności i punktualności w zakresie świadczonych usług. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby podróż lotnicza przebiegała zgodnie z rozkładem. Niestety wiele czynników może wpłynąć na zakłócenie połączenia. Pragniemy poinformować, że podjęliśmy decyzję o przyznaniu odszkodowania w kwocie 600 euro.
Góra
 Relacje PM off
enigma lubi ten post.
 
 
#51 PostWysłany: 08 Mar 2019 13:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lut 2012
Posty: 5329
Loty: 141
Kilometry: 270 325
niebieski
U mnie podobne, 2x600€ przyznane po pierwszej wiadomości.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
enigma lubi ten post.
 
 
#52 PostWysłany: 15 Kwi 2019 14:52 

Rejestracja: 15 Kwi 2019
Posty: 1
Czy ktokolwiek dostal odszkodowanie za odwolany lot z Warszawy do Singapuru z dnia 3-go stycznia 2019?

Zlozona reklamacja lotu odrzucona ze standardowym tekstem "... w związku z ujawnieniem wady projektowej silników samolotu zaplanowanego do wykonania tego połączenia ..."

W jakis sposob dotrzec do danych sprawdzajacych, co sie stalo z samolotem tamtego dnia
i czy rzeczywiscie mial jakas naprawe?
Czy warto pisac do ULC?

Pozdrawiam,
Krzysztof
Góra
 Relacje PM off  
 
#53 PostWysłany: 16 Kwi 2019 16:45 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1321
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
W obecnym stanie prawnym kierowanie spraw do ULC jest bezsensu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#54 PostWysłany: 06 Maj 2019 20:17 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1321
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
Czy Dreamlinery nadal są uziemione? Problem dotyczył tylko 787-8 czy też 787-9?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#55 PostWysłany: 06 Maj 2019 21:22 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1832
złoty
787-8
Z tego co widzę to obecnie w LOT mamy wyjątkowo dobrą sytuację (oczywiście jak na Dreamlinera ;-[ ), bo aż 58 proc floty dalekodystansowej jest zdolna do lotu .
SP-LRA lata
SP-LRB lata
SP-LRC lata
SP-LRD nielot od 4 września
SP-LRE lata
SP-LFR nielot od 28 kwietnia
SP-LRH nielot od 28 grudnia
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#56 PostWysłany: 20 Maj 2019 16:01 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1827
niebieski
ansbach1 napisał(a):
Czy Dreamlinery nadal są uziemione? Problem dotyczył tylko 787-8 czy też 787-9?


Raczej tak. 29 kwietnia anulowano mi kolejny lot do Singapuru... Całe szczęście, że zostałem przebookowany na lot przez Stambuł, który z kolei został odwołany z przyczyn technicznych, więc 600 eur wpadło.
Góra
 Relacje PM off  
 
#57 PostWysłany: 19 Lip 2019 12:20 

Rejestracja: 19 Lip 2019
Posty: 1
enigma napisał(a):
Odpowiedź z (nieuznanej) reklamacji:

Kod:
Uprzejmie informujemy, że odwołanie ww. rejsu nastąpiło z przyczyn niezależnych od przewoźnika.
Jednocześnie wyjaśniamy, że w związku z ujawnieniem wady projektowej silników samolotu zaplanowanego do wykonania tego połączenia, przewoźnik zmuszony był podjąć działania wynikające z instrukcji producenta, tj. firmy Rolls-Royce. Konieczne było odesłanie silnika do producenta w celu wymiany wadliwego elementu.
Zapewniamy, że przewoźnik podjął wszelkie środki zmierzające do zminimalizowania nieregularności, niestety jednak nie dysponował innym statkiem powietrznym, który mógłby wykonać przedmiotowy rejs.
Przewoźnik podejmował również próby leasingu samolotu, wystosował kilkadziesiąt zapytań, niestety nie udało się pozyskać zastępczej maszyny.
Dodatkowo pragniemy podkreślić, iż wada projektowa ujawniona w silnikach producenta Rolls-Royce jest problemem globalnym. Z powodu braku części, w tej chwili wyłączonych z eksploatacji jest kilkadziesiąt samolotów różnych przewoźników. Producent silników jest monopolistą w tym zakresie, więc nie ma również możliwości skorzystania z usług innego producenta.
W świetle obowiązujących przepisów są to okoliczności nadzwyczajne, które ograniczają zobowiązania przewoźnika względem pasażerów.
Z przykrością informujemy zatem, że brak jest podstaw do wypłaty odszkodowania za powyższe zakłócenie. 
Przekazując powyższe wyrażamy nadzieję, że Pana przyszłe podróże lotnicze przebiegną bez zakłóceń.


Czy macie jakieś sugestie jak dalej postępować?




Witam,
właśnie otrzymałam taką samą wiadomość na moją reklamacje odwołanego lotu. Wszytko mam napisane słowo w słowo. Czy jest ktoś to walczył dalej i mu się udało? Bo zastanawiam sie czy z tym tłumaczeniem da się wygrać...proszę o odpowiedź
Góra
 Relacje PM off  
 
#58 PostWysłany: 19 Lip 2019 13:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2014
Posty: 138
Loty: 405
Kilometry: 918 570
niebieski
To jest bzdura. Problemy techniczne to nie jest siła wyższa.

Przewoźnik ma obowiązek zapewnić sprawną maszynę.

Proponuję od razu iść do agencji, typu Airhelp - biorą 25% ale ogarniają wszystko za Ciebie.

ogarniają moją sprawę ze strajkiem Ryanaira z 28 września - sprawa jest juz w sądzie w Hiszpanii :)
_________________
Ruszaj ze mną w podróż: http://www.przepodroze.pl


Ostatnio edytowany przez Abcn 21 Lip 2019 20:35, edytowano w sumie 2 razy
Reklama, promowanie własnych stron internetowych, podawanie linków do innych, konkurencyjnych stron.
Góra
 Relacje PM off  
 
#59 PostWysłany: 19 Lip 2019 13:15 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4806
platynowy
Cytuj:
To jest bzdura. Problemy techniczne to nie jest siła wyższa.

Niezupełnie i nie zawsze.
Cytuj:
Jednakże ukryta usterka konstrukcyjna ujawniona przez producenta statku powietrznego lub przez właściwy organ, lub uszkodzenie statku powietrznego w wyniku aktów sabotażu lub terroryzmu, mogłyby zostać zakwalifikowane jako nadzwyczajne okoliczności.

https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 15%2801%29

Moim zdaniem te konkretnie opisywane przypadki nie zwalniają jednak przewoźnika z odpowiedzialności za odwołane loty.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#60 PostWysłany: 20 Lip 2019 09:32 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1321
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
ewapaja napisał(a):
enigma napisał(a):
Odpowiedź z (nieuznanej) reklamacji:

Kod:
Uprzejmie informujemy, że odwołanie ww. rejsu nastąpiło z przyczyn niezależnych od przewoźnika.
Jednocześnie wyjaśniamy, że w związku z ujawnieniem wady projektowej silników samolotu zaplanowanego do wykonania tego połączenia, przewoźnik zmuszony był podjąć działania wynikające z instrukcji producenta, tj. firmy Rolls-Royce. Konieczne było odesłanie silnika do producenta w celu wymiany wadliwego elementu.
Zapewniamy, że przewoźnik podjął wszelkie środki zmierzające do zminimalizowania nieregularności, niestety jednak nie dysponował innym statkiem powietrznym, który mógłby wykonać przedmiotowy rejs.
Przewoźnik podejmował również próby leasingu samolotu, wystosował kilkadziesiąt zapytań, niestety nie udało się pozyskać zastępczej maszyny.
Dodatkowo pragniemy podkreślić, iż wada projektowa ujawniona w silnikach producenta Rolls-Royce jest problemem globalnym. Z powodu braku części, w tej chwili wyłączonych z eksploatacji jest kilkadziesiąt samolotów różnych przewoźników. Producent silników jest monopolistą w tym zakresie, więc nie ma również możliwości skorzystania z usług innego producenta.
W świetle obowiązujących przepisów są to okoliczności nadzwyczajne, które ograniczają zobowiązania przewoźnika względem pasażerów.
Z przykrością informujemy zatem, że brak jest podstaw do wypłaty odszkodowania za powyższe zakłócenie. 
Przekazując powyższe wyrażamy nadzieję, że Pana przyszłe podróże lotnicze przebiegną bez zakłóceń.


Czy macie jakieś sugestie jak dalej postępować?




Witam,
właśnie otrzymałam taką samą wiadomość na moją reklamacje odwołanego lotu. Wszytko mam napisane słowo w słowo. Czy jest ktoś to walczył dalej i mu się udało? Bo zastanawiam sie czy z tym tłumaczeniem da się wygrać...proszę o odpowiedź


Kilka tygodni temu złożyłem pozew w sądzie. Przeanalizowałem historię lotów wszystkich Dreamlinerow, w tym okresie i silnik żadnego z nich nie został wysłany do fabryki. Do 3 miesięcy będe miał odpowiedź czy wniosą sprzeciw. Lot był odwołany 5 dni przed wylotem, ale oczywiście żadnego samolotu nie udało się znaleźć, a zapytania wysyłają od roku.......
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
suszek lubi ten post.
 
 
 [ 64 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], Trendiction [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group